Tete verklaart topvorm van Memphis: Sinds hij die eet schiet hij alles erin

Tete verklaart topvorm van Memphis: "Sinds hij die eet schiet hij alles erin"

donderdag 17 mei 2018 om 12:25

Kenny Tete geniet van Memphis Depay bij Olympique Lyon. Sinds de twee regelmatig een 'samballetje' eten, vliegt alles erin bij Memphis.

Tete heeft wel een verklaring voor de topvorm van Memphis. "Ik denk dat het de sambal is die ik hem geef. Dat zegt hij zelf ook", laat de rechtsback van Lyon lachend weten aan Voetbal International. "Ik heb nu een samballetje en die eten we elke week. Sinds hij die eet, sinds maart, schiet hij alles erin."

Memphis is gelukkig in Frankrijk, merkt Tete. "Hij is helemaal op zijn plek en schiet alles erin. Dat is genieten voor mij, want ik gun het hem heel erg. Het is gewoon lekker om te zien dat iemand helemaal opbloeit en aan het knallen is. Ik ben blij voor hem. Ik weet zeker dat hij nog veel meer gaat laten zien."

Tete is tevreden over zijn eigen seizoen. "Ik heb het goed in Lyon. Een week geleden ben ik geopereerd aan mijn meniscus. Ik had er al heel lang last van en nu kreeg ik eindelijk groen licht om geopereerd te worden, want ik zat er enorm mee." Dit seizoen werd hij nog 'koopje van het jaar' genoemd door L'Equipe. "Ik was niet duur nee, maar ik was ook wisselspeler bij Ajax. Dan kun je niet de hoofdprijs vragen."

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 12:29
Tete en Memphis zitten beiden goed daar. Ze hebben een interesante competitie gevonden en zijn beiden nog jong genoeg om nog een stap hogerop te komen.
Vind ik leuk
Bizzy +14883
donderdag 17 mei 2018 om 12:32
Tete zit op de bank daar. Hij had nog bij Ajax moeten blijven
Vind ik leuk
Laliga +1507
donderdag 17 mei 2018 om 12:38
Tete heeft heel veel gespeeld erna even geblesseerd geweest , zeker voor een eerste jaar prima gedaan. Die jonge komt er wel
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:39
Hij speelt nu meer bij Lyon dan Ajax beiden de weg omhoog gevonden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:40
Toch 31 wedstrijden gespeeld..
Vind ik leuk
Dorpsgek +1158
donderdag 17 mei 2018 om 12:51
Die wilde hem weg hebben want Veltman was beter volgens Ajax.
Hahahaha
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:51]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:02
Klopt ook. Veltman meermalen bruikbaarder dan tete voor dit Ajax.
Vind ik leuk
Garinsha +3911
donderdag 17 mei 2018 om 14:34
En jij noemt je zelf gezond verstand grappenmaker.. waar heb je het over bruikbaarder.. yeah right.. hij is beter of niet en beter was/is hij zeker niet.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:59
Dat laatste klopt niet wat je zegt. Dost is beter dan Jansen of Luuk de Jong, maar niet bruikbaarder.
En nou hij gestopt is als international al helemaal niet meer bruikbaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:01
Jij snapt me Flip, super dat er ook nog mensen zijn die niet populistisch Veltman de grond in willen boren en puur kijken naar de functie van iemand binnen een team.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:08
Ik geef jou geen gelijk hoor. Tete was beter en bruikbaarder dan Veltman.
Volgens mij waren er zelfs 2 of 3 Europa League wedstrijden, waarvan ik denk dat met Veltman het niet gelukt zou zijn om die te winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:08]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:09
ik bedoel ook dat jij tenminste reageert op wat er gezegd wordt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:12
Ik moet wel toegeven: Veltman is niet zo slecht als back als dat hij wordt afgeschilderd en heeft zich als back verbeterd dit seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:13
Dit seizoen vind ik m goed en een van de meest constante spelers. Heeft het nodige gif waar de rest van de selectie (op Nico na) nog wat van kan leren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 00:48
De statistieken geven je geen ongelijk.

https://www.sofascore.com/nl/speler/kenny-tete/190877

https://www.sofascore.com/nl/speler/joel-veltman/219572

Analyse is hier 'enigszins' ondergewaardeerd. Meningen, vooral die met veel krachttermen scoren aanzienlijk hoger.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 09:03
Zijn we het eens! Veel lui roepen hier maar wat puur om likes te scoren. Zeiken op veltman is makkelijk scoren hier.
Vind ik leuk
Garinsha +3911
donderdag 17 mei 2018 om 20:04
Ik vind dat het woord bruikbaarder te veel is gebruikt bij tete en veltman.. terwijl het overduidelijk die er beter is.. kunnen mensen wel zeggen maar bosz stelde hem niet op.. wat heeft men nu te zeggen dat veltman niet eens geselecteerd word voor het nederlands elftal ?! Tete is verdedigend beter. Sterker.. heeft minder tot geen overtredingen nodig om zijn directe tegenstander af te stoppen. En vele spraken over aanvallend maar veltman is helemaal geen aanvallende back. Nooit geweest.. daar was tete in zijn ajax tijd ook minder in maar als je nu gaat kijken naar de aanvallende kwaliteiten wint ook tête dat van veltman alleen het hoeveel assist tijdens het opkomen zit al een verschil in.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 11:35
Daarom zou ik soms graag de vlieg aan de muur willen zijn als de keuzes worden gemaakt. Wat is het belangrijkste vertrekpunt? Hoe beïnvloeden de.overtuingen van hoodacoach en stafleden de afweging zonder dat men zich er überhaupt van bewust is. Veel boeiender dan met meningen te smijten. Vind ik ;-)
Vind ik leuk
Garinsha +3911
vrijdag 18 mei 2018 om 12:04
hier zit wat in.. en mee eens..

maar dit is een kritische mening van mij over tete want hij is heus niet de beste back ter wereld maar voor wat ik heb gezien verdedigend en dit jaar zelfs aanvallend wat in zijn ajax tijd bagger was is hij op elk vlak beter dan veltman. nu zeg ik Niet dat veltman er niet van kan want dat word altijd als argument gebruikt '' men doet alsof veltman er niets van kan.. nee dat zeg ik niet en daar gaat het ook niet over het gaat erover wie er beter is tete of veltman en gezien de wedstrijden vind ik tete beter.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:00
Oh almachtige garinsha. Wat fijn dat jij de waarheid in pacht hebt en iemand gelijk afschildert als grappenmaker als hij van jou mening afwijkt.

Ja, ik vind Veltman zeker beter als tete bij DIT Ajax. Alsof bas dost er ook zo veel scoort als hij bij een team speelt dat op de counter speelt.. vandaar het woordje “dit”, Veltman heeft zijn functie bij DIT Ajax die zwaar onderschat wordt.
Afgelopen seizoen heeft Veltman het hartstikke goed gedaan en op 1 wedstrijd na altijd een voldoende gehaald. Constante speler die zo nu en dan het nodige gif in zijn spel had.
Makkelijk om hem af te rekenen op 3 seizoenen geleden, makkelijk puntjes scoren, doe ik niet aan mee.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 13:07
Wellicht kunnen jullie elkaar vinden in het standpunt dat de prestaties van een speler in belangrijke mate mede worden beïnvloedt door het team waarin hij speelt, naast de groei van zijn eigen kunnen uiteraard. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:01
Jep, gezond verstand zegt dat de statistieken van Veldman beter zijn, op gevoel kies je blind voor Tete maar de kille cijfers zeggen anders.........
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:10
Jij volgt dus ook geen voetbal. Heeft 30+ aan wedstrijden achter zijn naam.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:50
Tja...zat ik ook al aan te denken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:01
Jouw hoofd zit inderdaad op de bank met waarschijnlijk NPO1 als kanaal elke zondag bizzy, maar kenny speelt zeker vaak.
Vind ik leuk
Bizzy +14883
donderdag 17 mei 2018 om 16:30
21 wedstrijden en niet altijd in de basis begonnen. Het is maar net wat je veel vindt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:17
Jouw tete zit er inderdaad niet bij
Vind ik leuk
Teo Smith +19347
donderdag 17 mei 2018 om 12:29
Goede tip voor de slaapkamer.

Sambal...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:40
Als dat zo is Teo dan zal de sambal vlug uitverkocht zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:08
Gerucht gaat dat Huntelaar ook op zoek is naar dat sambal gerecht....
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:08]
Vind ik leuk
base +1106
donderdag 17 mei 2018 om 13:49
En veel toekomstige talentjes, goed voor het nl voetbal ;)
Vind ik leuk
Gustavo +2771
donderdag 17 mei 2018 om 13:13
Niet in de poepert, Theo. Nuff said.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5900
donderdag 17 mei 2018 om 12:32
Stopt Depay die sambal in zijn oren? Hij probeert het er steeds weer uit te peuteren na elke goal..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:40
Alleen maar goed dat hij scoort ook in Oranje
Vind ik leuk
Pilsje +156
donderdag 17 mei 2018 om 12:47
Dan ben ik benieuwd wat klaassen neemt
Vind ik leuk
Koeien +1962
donderdag 17 mei 2018 om 13:12
Joppiesaus.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:29
Jodenkoeken
Vind ik leuk
Garinsha +3911
donderdag 17 mei 2018 om 14:35
Mayonaise.
Vind ik leuk
Koeroe +8032
donderdag 17 mei 2018 om 12:53
Altijd mensen die wat te zeiken hebben
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:32
Tja, dat geeft wel een nieuwe dimensie aan 'peper in je reet'.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:41
Stop een peper in z'n reet en hij is niet meer te houden!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:00
De samballetjes en onze lieve Heer
Vind ik leuk
B.O.B. +205
donderdag 17 mei 2018 om 12:41
En Memphis maar denken dat het door zijn geloof komt in god.
Toch fijn voor hem dat die doelpunten 2 oorzaken hebben dan hou je er altijd 1 over die je wel zelf in de hand hebt....sambal
Vind ik leuk
Wazzupp +202
donderdag 17 mei 2018 om 12:47
Hij heeft ook een tattoo op zn linkerbil met een foto van Memphis
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:11
Recycle tijd is alweer begonnen. Dit artikeltje stond er al eerder op...
Vind ik leuk
Maxidi +3301
donderdag 17 mei 2018 om 13:21
Neem bij het Nederlands 11tal dan nog wat extra Sambal...
Vind ik leuk
SimonSays +2815
donderdag 17 mei 2018 om 13:27
Typfoutje van VP.. Hij zei geen 'schiet'. Ik heb het aangepast:

"Ik heb nu een samballetje en die eten we elke week. Sinds hij die eet, sinds maart, schijt hij alles erin."
Vind ik leuk
De Hout +1149
donderdag 17 mei 2018 om 13:29
Hoe Teter de sambal hoe beter.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:40
Sambal Satan is de nieuwe God. Het bidden in de openbaarheid is ter preventie van buikloop
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:43
Gezellig samen sambal eten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:32
Gevalletje peper in de reet
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:56
Hè ik zat te denken toen ik de kop zag: peper.
Ik zat er niet ver vanaf
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tete verklaart topvorm van Memphis: "Sinds hij die eet schiet hij alles erin"