Cambuur haalt 'moderne verdediger' op bij Heerenveen: 'Dat is onze intentie'

    Cambuur haalt 'moderne verdediger' op bij Heerenveen: 'Dat is onze intentie'

    Gepubliceerd: vrijdag 25 mei 2018 om 19:37vr 25-05-2018 om 19:37

    SC Cambuur heeft zich versterkt met Robert van Koesveld. De linksback komt over van sc Heerenveen en tekent in Leeuwarden een contract voor één seizoen, met een optie op nog een seizoen. Van Koesveld moet wel nog medisch worden gekeurd.

    Van Koesveld (23) maakte zijn debuut in 2014 bij Jong Ajax. Een jaar later transfereerde hij naar Heerenveen, maar debuteren deed hij daar niet. Hij werd twee jaar op rij verhuurd aan Helmond Sport, waar hij basisspeler was.

    Technisch manager Foeke Booy legt uit waarom Cambuur Van Koesveld vastgelegd heeft. "Onze intentie is om het elftal van achter uit op te bouwen en met de komst van Robert hebben we daar een volgende stap in gezet", vertelt Booy op de clubsite van de Jupiler League-club. "Robert zou je een moderne verdediger mogen noemen. Hij is in de eerste plaats goed in verdedigend opzicht, maar ook aan de bal heeft hij kwaliteiten."

    Plaats een reactie

    mba4u2c +3544
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:41
    Toppertje, zo te horen...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34178
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:46
    Moderne transfer dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:48
    Welkom & succes Robert!
    Vind ik leuk
    Simonsopa +435
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:49
    als ik al die spelerswisselingen zie, ben ik wel weer bang dat SPARTA weer wacht tot de winterstop om spelers aan te trekken,
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:51
    Als ik dit zo hoor kan ie wel naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:25
    Het was ook een spannende strijd tussen Barcelona, Manchester city en juventus maar uiteindelijk trok Cambuur aan het langste einde.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5164
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:04
    Voormalig toptalent van de godenzonen toe maar cambuur
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:49
    Geen toptalent. Wel een groot talent. Anders haal je het betaald voetbal namelijk helemaal niet. Dus inderdaad weer een door Ajax opgeleide speler die het betaalde voetbal heeft gehaald.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5506
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:06
    Jong Utrecht krijgt het zwaar om zich te handhaven.
    En Cambuur zie ik kandidaat voor de nacompetitie.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:47
    Moet er eerst wel weer iemand kunnen degraderen..

    Vindt het sowieso belachelijk.. niet kunnen degraderen en promoveren, waarom maak je dan in godsnaam die hele divisie ladder..
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:52
    Jong FCU heeft wel een uitstekende trainer, van wie ik hoop dat hij het nog ver zal schoppen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:36
    Je bent iets voorbarig, Cambuur doet 12 man weg, dus moet nog heel veel bij komen om zelfs maar middenmoot te spelen.
    Hoop alleen dat Cambuur ook goed in eigen jeugd kijkt dit keer, want dat doen ze meestal niet.
    Foeke Booij was daar als jong Cambuur-talent ook slachtoffer van.
    Alles wat van ver komt is lekker... zo dom.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:46
    Dat weergeeft de verhoudingen tussen beide clubs erg goed. Een speler die bij ons niet in de buurt van het eerste komt, is een versterking voor Cambuur. Het zal mij benieuwen.

    Overigens is het een prima jongen, en hoop ik oprecht dat hij slaagt in Leeuwarden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:40
    De verhoudingen tussen Heerenveen en Cambuur zijn al jaren goed, er is alleen een klein deel van de aanhanger die gek wil doen
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:43
    Lees nog eens wat ik zeg.. Heeft helemaal niks te maken met wat jij zegt. Ik had het namelijk over het sportieve gedeelte.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:00
    Lever ik kritiek op jou? Nee, geef alleen aan dat de verhoudingen goed zijn MAAR dat ....
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:18
    Gaat toch niet om kritiek uiten druif. Als jij dat nodig acht sta je daar vrij in.

    Ik reageer, nadat jij reageerde op mij. Ik had het over de verhoudingen sportief gezien. Als jij daar dan op reageert is het enigzins merkwaardig dat jij het over hele andere verhoudingen hebt. Dan moet je mij niet quoten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:25
    Ik reageer alleen met een kleine kanttekening over de verhoudingen
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:48
    Verhoudingen zullen best goed zijn nu, maar zo'n overstap moet ook gewaardeerd worden door supporters. Het zal lastig blijven want bij Cambuur moet je wel aantonen iets extra's te brengen... bij H"veen is uitschakelen van de man genoeg... bij cambuur niet.
    En bij H'veen is toch minder druk dan bij Cambuur, ik moet het nog zien of dit goedkomt.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +294
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:47
    Dat is de juiste beschrijving.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:39
    Bij Cambuur verwacht men andere kwaliteit van een back.
    Daarom is het halen van verdedigers van H'veen niet altijd een goed idee gebleken. Maar deze komt van Ajax, dus die zal best iets kunnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:09
    Succes bij onze buurman Robert
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:50
    Stadion bestormen. Wie is dat eigenlijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:55
    Voorzitter bedreigen dat is nog eens triest.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:04
    Verliezen van Dordrecht, dat is pas triest.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +294
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:18
    Trieste opmerking weer van Hup zoals gewoonlijk, jammer.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:02
    Dat was satire huizemw, net wat jullie deden met Lodeweges. Ik maak er een grapje van, jullie doen het daadwerkelijk dus wie is hier nou triest?
    Vind ik leuk
    HuizemWest +294
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:04
    Je schrijft jullie, echter heb ik er niets me van doen eigenlijk. Ik kom eigenlijk nooit bij Cambuur behalve toen mijn zoon er speelde, die overigens ook 2 jaar bij jullie heeft gespeeld.
    Maar goed ook bij Heerenveen heb je een aantal hoolies die de afgelopen 2 jaar behoorlijk in het nieuws zijn geweest, dus bij jullie is het niet anders zoals bij elke vereniging helaas. het is beter hier niet uit te lokken maar eens wat positiever te zijn, veel beter plan!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:24
    Je profielnaam zegt genoeg voor wie je bent. En als je al geen grapje kunt maken wat doen we hier dan nog?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:03
    Je moet zo denken een boer heeft maar weinig verstand .....
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:23
    Juup forever, wie ben jij? dordmund met een nieuw profiel? Tokkie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:00
    Nee hoor stinkboer ....wat hebben jullie dit jaar gepresteerd helemaal niks we zullen zien hoeveel toeschouwers er volgend seizoen zitten.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    zondag 27 mei 2018 om 11:20
    Altijd nog 3x zoveel als bij jullie, miljoenen transfers waar jullie alleen maar van kunnen dromen. Jullie stadion komt er niet, altijd in de juup. Promoveren word alleen nog maar moeilijker. Het het nooit wat weest, en t zal nooit wat wurde.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 13:07
    Haha waar is die wachtlijst van 5000 man gebleven ze zijn allemaal weg.
    En er hebben afgelopen seizoen bij wedstrijden niet meer dan 14000 boertjes gezeten er zitten allemaal lege stoeltjes bij jullie kerel doe je ogen eens open man.
    Ik heb collega's die hadden een seizoenkaart van jou clubje en die nemen er geen een meer ze hebben het helemaal gehad.
    En ja ik ben en werkende man en geen tokkie en woon zelf niet eens in lwd.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4233
    zondag 27 mei 2018 om 13:12
    Gefeliciteerd. Laatste wedstrijden zaten er 18000 man. En nu Streppel weg is komen ze wel weer terug. Of denk je dat ze liever in jullie varkenskot zitten om cambuur tegen fc oss te zien? Ik denk t niet.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +294
    maandag 28 mei 2018 om 07:49
    Deze Hup gast heeft een IQ van een knoopsgat,werkt bij Caparis op de Jagtlustweg en woont achter de muntflat
    Niet meer op reageren svp.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24225
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:54
    Deze Van Koesveld komt er nog wel. In potentie is hij gewoon een speler voor de eredivisie. Misschien mag hij via kampioenschap JL zich volgend jaar komen melden?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws