'Dat onze technische mensen Ünal en Sol niet goed genoeg vonden, hoor je niet'

    'Dat onze technische mensen Ünal en Sol niet goed genoeg vonden, hoor je niet'

    donderdag 31 mei 2018 om 19:54

    Ton Caanen leeft mee met Roda JC. De voormalig technisch directeur, die in Kerkrade wordt gezien als één van de schuldigen voor de sportieve malaise, hoopt dat zijn oude club snel weer in de Eredivisie te bewonderen is.

    De laatste wedstrijden van Roda JC volgde Caanen op de voet. "Ik kreeg het niet op tv, dus ik heb Radio 1 zitten luisteren. Echt afschuwelijk. Mijn zoontje van negen is een enorme supporter, dus die zat net als al die duizenden andere fans helemaal kapot", vertelt hij aan Voetbal International.

    Caanen voorspelt zware tijden voor Roda JC. Dat zijn transferbeleid wordt gezien als één van de aanleidingen voor de degradatie, gaat er bij Caanen niet in. "Ik weet in ieder geval dat ik mezelf recht in de spiegel aan kan kijken. Het is makkelijk om naar minder geslaagde transfers te kijken. Maar dat onze technische mensen jongens als Enes Ünal en Fran Sol niet goed genoeg vonden, hoor je niet."

    Plaats een reactie

    donderdag 31 mei 2018 om 19:58
    Hij heeft gelijk hij is niet alleen schuldig.
    Het is altijd makelijk om 1 iemand de schuld in de schoenen te schijven. En dat wordt bij caanen gedaan.!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 31 mei 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    PRICE +17712
    donderdag 31 mei 2018 om 20:08
    Al jarenlang kommer en kwel in Kerkrade
    Vind ik leuk
    donderdag 31 mei 2018 om 20:14
    Lijkt nec wel :p
    Vind ik leuk
    donderdag 31 mei 2018 om 20:22
    precies wat grotendeels Nec aanhang bij Lijnders doet?
    Vind ik leuk
    FCKip +427
    donderdag 31 mei 2018 om 20:28
    Nee, dan haal je uit je eigen Netwerk Mytides, Gullon en de andere 58 spelers... maar het lag niet aan Tonnie.

    Ik geloof hem meteen dat er vast 3 goede spelers zitten tussen de 180 genoemde spelers.

    Meest vieze wat de mensen hem kwalijk nemen is dat meneer zelf ook wat eurotjes verdiende aan de excotische namen. Dit is de grootste charlatan die ik ken.
    Vind ik leuk
    donderdag 31 mei 2018 om 20:29
    Oké dat wist ik niet bedankt voor de info.!
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    donderdag 31 mei 2018 om 22:11
    Ze hebben in Kerkrade het perron moeten verlengen omdat de trein met Caanen aankopen te lang was voor het bestaande perron.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6522
    donderdag 31 mei 2018 om 19:59
    Hij was toch technisch directeur? Dan had hij toch de laatste stem op technisch vlak? Dan had hij Unal en Sol moeten halen als hij die zo goed vond. Lekker afschuiven dit
    Vind ik leuk
    donderdag 31 mei 2018 om 20:09
    Als jij verkeerde scoutingrapporten krijgt, dan ga je Unal en Sol niet halen, omdat je je scouting vertrouwt.
    Je kan hoogstens achteraf een nieuw scoutingsapparaat aanstellen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6522
    donderdag 31 mei 2018 om 20:11
    Nee hij zegt hier dat hij Unal en Sol wilde halen, maar zijn technische werknemers niet. Althans dat maak ik er uit op.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    donderdag 31 mei 2018 om 20:16
    Ik wil ook wel deBruyne naar Roda halen
    Vind ik leuk
    donderdag 31 mei 2018 om 20:10
    Kan zijn dat hij op de technisch verantwoordelijken uit de RvC doelt of dat ze bij roda een ander beslismodel hebben waarbij de trainer veel inspraak heeft. Maar is altijd wel lekker makkelijk ja, schuiven.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6522
    donderdag 31 mei 2018 om 20:11
    Ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Ik ging te kort door de bocht. Sorry Ton, ik stuur je een fruitmand
    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 08:05
    Zal hij blij mee zijn! Is naast zijn ontslagpremie toch het leukste dat hij aan zijn roda-tijd overhoudt :)
    Vind ik leuk
    Maronk +261
    donderdag 31 mei 2018 om 20:00
    Lekker degraderen volgend jaar naar de Tweede Divisie. Zou Anelka nog langskomen haha
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +416
    donderdag 31 mei 2018 om 20:04
    Als het echte koempels zijn is het dieptepunt nog lang niet bereikt.
    Roeoeoeoeda!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1046
    donderdag 31 mei 2018 om 20:00
    wat een huichelaar die caanen
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    donderdag 31 mei 2018 om 20:02
    Nou ton ik denk niet dat eens ünal en Fran sol realistische opties waren voor Roda. Wel makkelijk om even de twee smaakmakers eruit te pikken. Zelfs toen Roda wat geld had door korotaev wou bijvoorbeeld serero ook niet komen. En uiteindelijk zijn er maar een hoop vage spelers voor gehaald. Als je ünal en sol al gescout had had je nog wel ergens een baan als td denk ik en niet als coach bij een vage oostblokclub
    Vind ik leuk
    FCKip +427
    donderdag 31 mei 2018 om 20:30
    Met alle respect, maar als Willem II Fran Sol kon halen.. dan kon Roda dat ook. Wie kon Sol voor hij bij WII kwam? Juist, niemand. En als Unal in de juup speelt, dan was hij ook wel naar Roda gekomen als ze hem een goed bod had gedaan. Dus zo onrealistisch was het niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    donderdag 31 mei 2018 om 20:03
    Nog ff en Ton verteld dat ie in een vergevorderd stadium was met messi
    Vind ik leuk
    donderdag 31 mei 2018 om 20:05
    Maar die is ook te ligt bevonden. Door de scouts heb ik gehoord.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    donderdag 31 mei 2018 om 20:06
    of misschien de ligt wel inderdaad.....
    Vind ik leuk
    yoshi38 +5
    donderdag 31 mei 2018 om 22:44
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    donderdag 31 mei 2018 om 20:07
    Ons bestuur is kut en waardeloos, net als onze scouting. Van Veldhoven probeert er nog wat van te maken maar moet ook maar roeien met de beperkte riemen die hij heeft. Maar fuck you Caanen, ben blij dat je weg bent. Ons opzadelen met een geweldig staaltje nietsnutten en dan ook nog in het midden van een degradatiestrijd vertrekken naar Zuid-Amerika uit eigenbelang. Laat je nooit meer zien in ons mooie stadion.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 31 mei 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    KARKANEL +141
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:51
    Ik denk ook dat bij Roda een zeer weinig capabel bestuur zit. Veel te weinig voetbalinzichten en dat er beslissingen genomen worden die nergens op slaan. Diegenen die daar verantwoordelijk voor zijn geweest zouden ook moeten opstappen. Caanen kan een punt hebben met wat hij beweert maar iedereen bij Roda weet dat hij wat krom is recht kan lullen. Ook Van Veldhoven is volgens mij de man niet om capabele spelers aan te trekken. Ze gaan altijd voor spelers die bij andere clubs op een zijspoor zijn beland in de hoop dat ze bij Roda dan wel uit de verf komen. Spelers in de winterpauze uit de Juup halen en wat wel groeibriljantjes kunnen worden is er bij Roda niet bij. Waar Heracles wel toeslaat door een Van der Water te halen blijven ze bij Roda doorslapen. Het hele scouting apparaat (als ze al een hebben) moet op de schop want daar zitten ook mensen die rechtop slapen.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1288
    donderdag 31 mei 2018 om 20:10
    Nee, het is altijd de schuld van andere, en dat peloton aan mislukte spelers die hij gehaald heeft, daar zullen we het maar niet over hebben.
    De club is gedegradeerd, financieel in de problemen, en daar is deze pipo mede verantwoordelijk voor.

    Danke ! Bitte !
    Vind ik leuk
    Johnnie +217
    donderdag 31 mei 2018 om 20:15
    Deze maf is een charlatan, een mafklapper, een narcist. Die man zegt alles om zichzelf in een goed daglicht te zetten.

    Geen woord wat uit die mond komt wordt in het zuiden des lands ook maar enigzins als geloofwaardig aangenomen. Nu ff zieltjes winnen, vies zak.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    donderdag 31 mei 2018 om 20:19
    Maar ton heeft wel een punt, hij werd wel na een tijdje finaal uitgekotst en zal heus niet alles op zijn kerfstok hebben staan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 31 mei 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    Johnnie +217
    donderdag 31 mei 2018 om 20:28
    Tuurlijk, iemand heeft ook zijn fiat moeten geven over de aankopen bijvoorbeeld. We weten allemaal welke varkenskop dat is(voor de mensen die dat niet weten, het gaat om Collard).

    Maar feit is wel dat Caanen alles mooi aan elkaar kan lullen, die verkoopt nog een hoop stront aan een goudhandelaar.

    Feit blijft dat roda eindelijk financieel een stap kon zetten en meneer het nodig vond om het geld over de balk te gooien. Meneer had 2 versterkingen moeten halen en 1 tot anderhalf miljoen in een potje moeten stoppen. Dan hadden we nu ook wat mogelijkheden gehad.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    donderdag 31 mei 2018 om 20:42
    Zeker, erg zonde als je erover nadenkt. Er worden iets van 9 spelers gekocht en van 7 daarvan moet je het contract afkopen. Sommige hebben nog niet eens 1 minuut gemaakt voor het eerste elftal.
    Vind ik leuk
    Johnnie +217
    donderdag 31 mei 2018 om 20:51
    En daar is maar 1 iemand schuldig aan. Noem andere eventueel naïef. Caanen heeft hen ertoe bewogen om hun fiat te geven. Hij had beter moeten weten daar hij de technische man was. Sws gelul wbt sol en unal. Hij was de td, hij bepaalde wie wel of niet kwam. Hij had eventuele scoutingsrapporten kunnen overrulen als hij zo overtuigd was. Maar is makkelijk lullen achteraf. Smaakmakers uitkiezen na het seizoen en aangeven dat je die had willen hebben, dat doet iedereen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    donderdag 31 mei 2018 om 21:10
    Inderdaad, ik moest er maar om lachen. Die ünal staat bij manchester city volgens mij onder contract en was eerst bij NAC beland in de juup. Daarna stapje hoger in de eredivisie, en is bij Twente beland. Lijkt me sterk dat Caanen manchester heeft omgeluld om hem lekker degradatievoetbal bij Roda te laten spreken.
    Vind ik leuk
    Johnnie +217
    donderdag 31 mei 2018 om 21:12
    Exact, achteraf lullen is altijd makkelijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dat onze technische mensen Ünal en Sol niet goed genoeg vonden, hoor je niet'