Update: AZ heeft technische staf voor Jong AZ rond: 'Blij terug te zijn'

    Update: AZ heeft technische staf voor Jong AZ rond: 'Blij terug te zijn'

    dinsdag 10 juli 2018 om 10:31

    AZ heeft de technische staf voor het belofteteam rond. Michel Vonk en Koen Stam staan volgend seizoen samen aan het roer van Jong AZ, dat afgelopen seizoen het Jupiler League-debuut bekroonde met een zestien plek in de eindrangschikking.

    De Alkmaarders hebben donderdag een mondeling akkoord bereikt met Vonk, laten ze weten via de officiële kanalen. De 49-jarige Noord-Hollander komt over van sc Heerenveen, waar hij sinds de zomer assistent-trainer van Jurgen Streppel was. Vonk heeft al aardig wat ervaring opgebouwd met coachen in de Jupiler League: eerder was hij eindverantwoordelijke bij Sparta en Telstar.

    Stam, de afgelopen jaren werkzaam bij AZ O19, werd eerder deze maand al vastgelegd door de Alkmaarders. Het nieuwe trainersduo zal de plaats innemen van clubicoon Martin Haar, die Jong AZ in 2017 naar de titel in de Tweede Divisie leidde. Haar gaat op parttimebasis verder met het geven van individuele trainingen in de AZ-jeugd.

    Update 10/07: De terugkeer van Michel Vonk bij AZ is definitief. Maandag tekende de 49-jarige coach een contract tot medio 2020 bij de Alkmaarders. Samen met Koen Stam krijgt Vonk de leiding over Jong AZ. "Ik ben enorm blij terug te zijn bij AZ. Ik werkte hier eerder van 2007 tot 2011 en in de jaren waarin ik weg was, heeft AZ duidelijk enorme stappen gemaakt. De club streeft ook na om dat te blijven doen en dat is een mentaliteit die bij mij past. De reden dat ik nu bij Jong AZ aan de slag ga, is dat ik graag jonge spelers help in het maken van hun laatste stap naar het eerste elftal. Het is heel mooi dat AZ mij weer die kans geeft en ik kijk ernaar uit dat samen met Koen te gaan doen", aldus Vonk op de website. 

    Plaats een reactie

    Bossie020 +5331
    donderdag 31 mei 2018 om 23:02
    Welkom terug, Michel.
    Vind ik leuk
    Old Star +7341
    donderdag 31 mei 2018 om 23:20
    Dat weten ze blijkbaar niet bij VP want zijn hele AZ verleden wordt dan weer niet vernoemd. Wat een mannen...
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3114
    donderdag 31 mei 2018 om 23:08
    Welkom terug in Alkmaar!!
    2e vacature die vandaag wordt ingevuld door iemand van andere club, laat het commentaar maar weer losbarsten xD
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:24
    Eh....goed bezig?
    Vind ik leuk
    Schaar +1507
    donderdag 31 mei 2018 om 23:15
    De vonk sloeg niet over in Heerenveen
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:49
    Klopt en de bom ging niet af....
    Vind ik leuk
    mike.az +598
    donderdag 31 mei 2018 om 23:22
    Mondeling akkoord........ Zal volgend seizoen wel op de bank in Rotterdam zitten dan
    Vind ik leuk
    Mr.Writer +335
    vrijdag 1 juni 2018 om 00:01
    Is er niemand bij VP die de berichten doorleest voor ze te plaatsen? Gruwelijk die taalfouten!
    Vind ik leuk
    pos +8770
    vrijdag 1 juni 2018 om 08:14
    Zouden ze inderdaad weten bij VP dat Michel Vonk en zijn vader Theo een enorm verleden bij AZ hebben ?
    Vind ik leuk
    5697956 +3792
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:04
    Blijkbaar niet. Sukkels
    Vind ik leuk
    Hupfean +4069
    vrijdag 1 juni 2018 om 10:03
    Streppel was gratis bij de aankoop van Vonk.
    Vind ik leuk
    mchollie +3459
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:01
    welkom terug, hopelijk kunnen jullie het niveau omhoog krikken.

    Even off-topic maar zeker het vermelden waard:

    Henk van der Sluis is op 90-jarige leeftijd overleden. De voormalige spits van de Alkmaarders speelde een grote rol in het ontstaan van de club AZ. Van der Sluis maakte 28 goals in Alkmaarse dienst en was daarnaast de bedenker van de clubkleuren.
    Van der Sluis, bijgenaamd Rooie vanwege zijn rode kuif, verrichtte in augustus 1954 de aftrap van de allereerste Nederlandse profwedstrijd tussen Alkmaar en Venlo.

    Dat was dus een historisch moment, mag wel vermeld worden VP.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5331
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:40
    RIP Rooie Henk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: AZ heeft technische staf voor Jong AZ rond: 'Blij terug te zijn'