'Ajax gaat hoog in de boom zitten en vraagt 50 en 60 miljoen voor gewild duo'

    'Ajax gaat hoog in de boom zitten en vraagt 50 en 60 miljoen voor gewild duo'

    woensdag 13 juni 2018 om 08:25

    Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt zijn opnieuw onderwerp van gesprek in Spanje. Volgens El Mundo Deportivo heeft Ajax besloten om toch een prijskaartje te plakken op de gewilde middenvelder en verdediger.

    De Catalaanse sportkrant meent te weten dat Ajax vijftig miljoen euro wil ontvangen voor De Jong. De 21-jarige middenvelder mag zich in de nadrukkelijke belangstelling verheugen van Barça. De Spaanse kampioen heeft echter concurrentie van liefst vier andere Europese topclubs. Ook Bayern München, Paris Saint-Germain, Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund volgen hem nadrukkelijk, meldde Voetbal International.

    De Ligt moet nog iets meer kosten dan De Jong, namelijk meer dan zestig miljoen. De mandekker werd ook al aan Barcelona gelinkt, al lijkt Manchester City nu de belangrijkste gegadigde te zijn. Mundo Deportivo schrijft dat de bedragen in schril contrast staan met de op handen zijnde transfer van Justin Kluivert naar AS Roma. Voor de linksbuiten hoeven de Italianen 'slechts' 17,5 miljoen af te tikken.

    Poll

    Gaat De Ligt deze zomer weg?

    (12155 stemmen)

    Plaats een reactie

    Thilo +2519
    woensdag 13 juni 2018 om 08:30
    Om het geld lekker op de bank te laten rotten zeker? Waar blijven die aankopen nou??
    Vind ik leuk
    heytse +80
    woensdag 13 juni 2018 om 08:35
    Voor het bedrijf Ajax heel mooi natuurlijk, alleen kunnen de aankopen hoogstwaarschijnlijk het sportieve verlies niet opvangen. Omdat echt goede spelers niet naar de Eredivisie willen komen. Dus wat heb je eraan als supporter?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +789
    woensdag 13 juni 2018 om 08:42
    Dit schrijft een Spaanse krant, nu denken ze dat de bedragen dus lager uit kunnen vallen, want ze bieden nu 30 en 40,dit is gewoon een spel om de prijs te drukken, zou me niets verbazen als Barcelona hier achter zit.
    Die ploeg staat echt niet zo bekend om zijn nette manier van handelen
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6705
    woensdag 13 juni 2018 om 09:07
    Ach een geruststelling in deze is dat ze met deze talenten hoe goed ook zogenaamd geen kampioen werden. Het enige wat Ajax te doen staat is de salarissen omhoog gooien
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 13 juni 2018 om 11:31
    50 miljoen voor Frenkie gaat niet gebeuren, dit is de droom van elke club om zo goedkoop als mogelijk Frenkie te halen en wat betreft de Ligt, City bied 65 miljoen en het bod ging de prullenbak in waarom zou je dan goedkoper gaan verkopen dan de marktwaarde van de spelers. De Ligt kost 70/80 miljoen en Frenkie 75/100 miljoen dit zijn marktconforme prijzen voor dit soort spelers op dit moment en dat weet Overmars ook.
    Vind ik leuk
    MG MG +49
    donderdag 14 juni 2018 om 15:13
    Kluivert gaat voor 17,5 miljoen en de Jong voor 75/100 en de Ligt voor 70/80 miljoen. Kom op zeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:41
    Hahaha, laat me niet lachen.
    5 miljoen is zat voor dat knulletje.🤣🤣
    Vind ik leuk
    Adje80 +4660
    woensdag 13 juni 2018 om 09:48
    5 miljoen voor heel de selectie van nec
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +89
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    wel erg gul van je.
    Vind ik leuk
    zwollie +6470
    woensdag 13 juni 2018 om 10:39
    Die 5 miljoen is denk ik nog te hoog.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 13 juni 2018 om 11:33
    Nog niet eens, dat armzalig zooitje is de moeite niet eens waard om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:41
    In de JL wel ja
    Vind ik leuk
    Hans Worst +539
    woensdag 13 juni 2018 om 08:41
    Ik had laatst begrepen dat Ajax interesse in Bacuna heeft van Groningen. Ook een groot talent natuurlijk met al veel wedstrijden ervaring in de eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1259
    woensdag 13 juni 2018 om 08:48
    Veel wedstrijden in de eredivisie.. Maar in weinig goed gespeeld
    Vind ik leuk
    Hans Worst +539
    woensdag 13 juni 2018 om 08:58
    Dan moet je beter kijken. Vind t een hele goeie speler, die in een matig elftal natuurlijk ook zn fouten maakt.
    Vind ik leuk
    inimini +1857
    woensdag 13 juni 2018 om 09:49
    Ik denk dat je zelf beter moet kijken, is een type Duarte die het in de middenmoot goed doet, maar de stap naar de top in Nederland nooit zal kunnen bijbenen.

    Enige dat die jongen doet is rennen en vliegen. Aan de bal zeer matig!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 13 juni 2018 om 11:35
    Welke speler van 20 maakt geen fouten?
    Vind ik leuk
    Adje80 +4660
    woensdag 13 juni 2018 om 17:01
    Kluivert bij Roma want die zit alleen op de bank dan kan je geen fouten maken
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 13 juni 2018 om 11:34
    Bacuna stond met 17 in het eerste was te wild schopte naar alles wat los en vast zat is ondertussen een rustige harder werker geworden en kan met de juiste begeleiding uitgroeien tot een toppertje.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:26
    Hij of zn broer?
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1259
    woensdag 13 juni 2018 om 15:24
    En een breezer ananas
    Vind ik leuk
    Vites1892 +404
    woensdag 13 juni 2018 om 08:55
    Precies, er komt weer niks fatsoenlijks. Eerste ronde eruit tegen FC 3malnichts .
    Vind ik leuk
    r4vje +153
    woensdag 13 juni 2018 om 09:01
    Dat geldt helaas voor alle Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13027
    woensdag 13 juni 2018 om 09:09
    Ze willen wel kopen Thilo, maar niemand wil naar Ajax
    Vind ik leuk
    jakeisback +4748
    woensdag 13 juni 2018 om 09:16
    Maar wel naar Psv?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13027
    woensdag 13 juni 2018 om 09:25
    Romero, Angelino, Dumfries , Viergever wél...:-)
    Vind ik leuk
    jakeisback +4748
    woensdag 13 juni 2018 om 09:31
    ? Dumbofries serieus ben je daar blij mee? Angelino leuke speler voor Nac maar kan er niet veel van. Viergever de bankspeler van Ajax. Romero is tot nu toe een redelijke miskoop voor 14 miljoen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13027
    woensdag 13 juni 2018 om 10:16
    Ik hoor het al...bloednerveus!
    Vind ik leuk
    Psssttttt +139
    woensdag 13 juni 2018 om 10:18
    Ja
    Vind ik leuk
    Stom +86
    woensdag 13 juni 2018 om 09:30
    Ik denk dat je het omgekeerd moet zien. Omdat Ajax zoveel geld in kas heeft - en dus geen enkele reden heeft om te verkopen - kunnen ze voor iedere speler 10 miljoen extra vragen.

    Geld in kas hebben heeft dus wel degelijk voordelen. Niet alleen kan je kopen zonder te hoeven verkopen, maar je kan ook bij het verkopen harder onderhandelen. Da's best fijn.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1125
    woensdag 13 juni 2018 om 09:47
    Leuk he, fan zijn van een beursgenoteerde club.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    woensdag 13 juni 2018 om 10:14
    Rustagh! Je speelt in een Mickey Mouse competitie. Financieel gaat het lekker zo. Nog, ff en dan is Ajax niet meer te stoppen!
    Vind ik leuk
    Psssttttt +139
    woensdag 13 juni 2018 om 10:17
    Hahahahahahahahahahahbahahahahahahahahaahaaahahaahhahah

    50 en 60 miljoen??? 😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:23
    ik denk dat van de sar en Overmars het Johan Cruyff gaan kopen !! nu huren ze het voor 5 miljoen per jaar!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 13 juni 2018 om 11:28
    Ajax heeft al 8 spelers gekocht.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3068
    woensdag 13 juni 2018 om 11:49
    Labyad! Dat is hem...
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10353
    woensdag 13 juni 2018 om 12:03
    Ajax heeft al 3 spelers voor dit seizoen aangetrokken. En een 4e wordt vertraagd door de verkopende partij. Dus je kunt stoppen met je standaard verhaal dat Marc het geld alleen maar op de bank laat staan.
    Vind ik leuk
    Korm +28782
    woensdag 13 juni 2018 om 08:31
    voor deze bedragen hoopt ajax deze spelers te behouden, prima! en als een gek het bedrag voor over heeft dan kan ajax de markt op om een goede vervanger te halen
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 08:43
    Maar die goede vervanger komt ook niet voor een paar tientjes. De verkopende clubs zijn ook niet achterlijk. Die gaan megabedragen vragen zodra Ajax zich meldt. En helaas zal Ajax wel moeten dokken, anders hebben ze niks.
    Vind ik leuk
    Korm +28782
    woensdag 13 juni 2018 om 10:37
    Vandaar het hoge bedrag
    Vind ik leuk
    Dutchies +437
    woensdag 13 juni 2018 om 08:43
    Noem eens een speler van, laten we zeggen 30 miljoen, die in de eredivisie wil voetballen. Je kan wel een paar honderd spelers halen die in potentie Ajax 1 aankunnen en een toegevoegde waarde hebben. Die spelers haal je namelijk voor 5 a 10 miljoen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 09:26
    Dit raakt de kern. Ajax vraagt heel veel geld om spelers terug te kunnen kopen. Het risico is dat je dan wel verkoopt, maar dat niemand hierheen wil om Ajax te versterken. Want reken er maar op dat als Ajax deze bedragen vraagt, ze deze bedragen ook moet gaan betalen voor spelers, met hoge salariseisen, die zomaar kunnen tegenvallen. Maar goed, Ajax voorkomt dat natuurlijk met haar goede jeugdopleiding, zodat de heel goede aanvulling nu al in de startblokken wordt gezet. Het is ook niet voor niets dat ook voor Jong Ajax redelijk dure spelers worden gekocht.
    Vind ik leuk
    Korm +28782
    woensdag 13 juni 2018 om 10:37
    Je moet het hebben van zuid-amerikaanse spelers. Die zijn gewoon te scouten hoor
    Vind ik leuk
    Dutchies +437
    woensdag 13 juni 2018 om 11:45
    Ja, maar daarvan ik het twijfelachtig of die het niveau aankunnen. Die zeehond Lodeiro bijvoorbeeld was toch ook niet zo'n ster als veel mensen zeiden.
    Vind ik leuk
    Korm +28782
    woensdag 13 juni 2018 om 11:49
    niet alle buitenlanders zijn toppers inderdaad maar doorgaans zijn het wel een meerwaarde..
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10411
    woensdag 13 juni 2018 om 08:31
    Verkoop alles maar... kunnen we weer opnieuw beginnen!
    Vind ik leuk
    Zultkop +2878
    woensdag 13 juni 2018 om 10:30
    2e club starten, Amsterdam heeft maar 1 bvo.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:31
    Als Ajax zo doorgaat hebben ze geen team meer over. De grootste paar talenten uit het eerste worden allemaal verkocht. En dat na anderhalf jaar spelen in het eerste... Ze hadden allemaal wat mij betreft langer mogen blijven. Misschien zelfs moeten.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 08:45
    Ajax kan, in verband met hun beurspositie, niet weigeren. Bij een juist bedrag moeten ze verkopen. Ajax is een beurgenoteerd bedrijf waar het, helaas voor de supporters, draait om winstmaximalisatie en niet om prijzen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:00
    Hoe kom je daar nou bij, malle jongen......
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 09:10
    :-). Kut voor je gap maar Ajax heeft dikke schijt aan de supporters. Het is even niet anders.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:15
    Heeft iedere club als het erop aankomt, zelfs jouw clupje, snappie Gappie............
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 09:20
    Mijn cluppie is ook beursgenoteerd. Snap jij het wel gappie?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:11
    Het is wel het domste wat je kan doen als club. De aandelenmarkt op gaan. Je hebt nooit zekerheid. Desalniettemin kunnen ze ook weleens weigeren toch.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 09:12
    Voor iemand die zich gisteren nog profileerde als kenner van de financiële wereld, laat je nu weinig kennis zien van het aandeel Ajax.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 09:18
    Jij bent blijkbaar iemand die gelooft dat je vreemd vermogen kunt aantrekken zonder daar zeggenschap voor in te leveren. Sorry kerel, voor niets gaat de zon op. En voordat je over het verenigingsaandeel begint; verdiep je even in het verdienmodel dat daar aan hangt.

    Het verbaast me dat alle Ajacieden zien wat er gebeurt en maar weinigen vrede hebben met die realiteit. Je support een bedrijf, 2cents. Geeft niet, maar het is wel de realiteit.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 09:27
    Bekijk de verslagen van de aandeelhoudersvergadering er maar op na: de aandeelhouder van Ajax zit niet te wachten op geld op de bank. Ze zitten zelfs niet te wachten op dividend.

    Je hebt er dus toch minder kijk op dan je ons deed geloven. Grappig, maar een steeds terugkomend fenomeen hier op VP.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 09:34
    Haha. Mooi.

    Ik geniet van je naiviteit.

    Ik hoop oprecht voor je dat er ooit een wereld zal bestaan waar aandeelhouders investeren in een organisatie maar geen interesse hebben in winst maken.

    Laten we samen hopen op mooie spelers voor volgend seizoen. Dat zou top zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 09:45
    Dat laatste zou inderdaad top zijn.

    Voor wat betreft het eerste, je moet de aandeelhouder kennen om hun doel met het aandeel te kennen.

    De vergaderingen zijn daar een aardige indicatie van. Dat je niet de moeite neemt je daarin te verdiepen en het probeert te gooien op algemeenheden is de zwakte van je verhaal.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 09:52
    Ik begrijp wel wat je bedoeld en het is ook zeker geen aanval.

    Mijn club AS Roma is ook beursgenoteerd en beschikt over een veel slechtere constructie dan Ajax. Wij zijn in handen van Amerikanen. Roma verkoopt gewoon doodleuk Romagnoli, ons grootste verdedigende talent ooit, voor een habbekrats aan Milan.. Moet je je voorstellen dat De Ligt aan Feyenoord wordt verkocht.

    Ik probeer je alleen te vertellen dat het verdienmodel voor een beursgenoteerde club niet zit in het winnen van prijzen die financieel geen drol opleveren.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 09:57
    Beursgenoteerd of niet, Ajax is niet in handen van investeerders zonder affiniteit met de club, en dus gaat het niet om winst maken.

    Break even draaien en wel kampioen worden zit onze aandeelhouder meer op te wachten dan geld op de bank.

    De vergelijking met jouw club houdt dan ook op bij het feit dat beiden aandeelhouders hebben.

    Echt, lees de verslagen er maar op na. De directie en RVC worden daarin door aandeelhouders te verantwoording geroepen bij sportieve malaise en niet als er geen dikke winst wordt behaald.

    Daarbij verdienen de directeuren heel ruim grotere bonussen bij sportieve prestaties dan bij financiële prestaties. Dat zou een op winst beluste aandeelhouder nooit accepteren.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 10:05
    We verschillen van mening. No problemo :-)
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 10:09
    Daarbij kom je met geen enkel weerwoord op wat ik zeg. Noch over aandeelhoudersstructuur noch over beloning directie.

    Dat rijmt toch niet met jouw beweringen?
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 10:34
    Een weerwoord? Kom op, 2cents.

    Je ziet toch zelf ook wel wat er ieder jaar plaatsvindt? Elk talent wordt verkocht, er is geen enkele continuiteit in de organisatie, een karig aankoopbeleid en een incapabele directie.

    Natuurlijk geeft een aandeelhouder aan dat hij vooral wil belonen op prestaties. Iedereen in die vergadering weet één ding zeker: die prijzen gaan niet komen dus die bonus hoeven we niet op te hoesten.

    Noem me één sterkhouder die ze niet verkocht hebben toen het bieden begon? Het echte bieden dus geen geruchten.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 10:43
    Noem mij 1 sterkhouder in Nederland die weg wil die toch behouden kan worden als de juiste prijs wordt betaald.

    Dat geldt dus voor iedere Nederlandse club. Met of zonder aandeelhouders.

    Je komt dus weer met algemeenheden.

    Karig aankoopbeleid gaat ook nergens over. Tenzij je een op geld beluste aandeelhouder bent natuurlijk, want Ajax geeft in die zin misschien juist wel teveel geld uit. Ook dat rijmt niet met een directie due afgerekend wordt op winst in geld.

    Daarbij heeft iedere club goede en minder goede aankopen.

    En dat de prestaties toch niet komen en de premies dus niet betaald hieven te worden is ook onzin. Nu valt het kwartje een jaar jaar de verkeerde kant op, maar dat had net zo makkelijk andersom kunnen zijn. Zie de EL finale en bijvoorbeeld die wedstrijd tegen De Graafschap.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 10:48
    Je hebt helemaal gelijk. Alles wat ik zeg is onzin en jij hebt het bij het juiste eind. Blijf lekker kritiekloos klappen in die Arena dan komt alles goed :-)
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 11:02
    Niet alles, over Roma heb je een punt. ;)

    Elke keer zo’n uitweg nemen als dit is weinig sterk.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 11:04
    Haha. Touché.

    Die comeback over Rome is spot on 👍🏼

    Edit: laten we weer lekker gaan kletsen over potentiele aankopen. Veel leuker.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 11:23
    Dat is wel lastig in deze periode van vooral vertrek-geruchten.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 11:27
    Ik begrijp niet waarom Ajax niet eens probeert om Alireza binnen te hengelen. Of vind jij dat niks?
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 11:29
    Te duur. Daarbij kan hij naar grote competitie en moet je in zijn geval het ijzer ook smeden als het optimaal verwarmd is (topscorer).

    Komt nog bij dat Ajax juist op zijn plek een goede speler heeft staan in Neres.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10411
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    Hij loopt altijd te mekkeren en dan opeens heeft hij een hekel asn je haha laat toch gaan man

    Fijn weekend
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:38
    Klopt de aandeelhouders willen inderdaad niet persé winst. Gewoon een klein geldbedrag ieder jaar waar ze recht op hebben, omdat ze hun geld hebben geïnvesteerd. Wat wel aan de hand is is dat ze hun geld terugeisen als ze merken dat Ajax teveel geld uit gaat geven en niks meer presteert of verdiend. Nu verdienen ze nog genoeg, maar voor Overmars er was kwam het meermaals in het nieuws dat de aandeelhouders niet tevreden waren over wat Ajax met haar geld deed en wat voor beleid ze hadden.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    Ze waren niet tevreden over waar Ajax het geld aan uitgaf, terwijl het sportief niets opleverde. Sinds de revolutie is dat deel drastisch veranderd. Financieel gaat het prima. Wat de aandeelhouders nu willen is dat het geld in kas wordt omgezet in navenante prestaties.

    En “geld terugeisen”? Zo werken aandelen niet hè. Die mag je ten alle tijde verkopen, maar niet teruggeven aan Ajax en je geld terugeisen.

    Punt is gewoon dat, op 1 grotere investeerder na, vrijwel alle aandeelhouders dit hebben uit sentiment en clubliefde. Buiten nog het overgrote verenigingsdeel. Die laatste aandeelhouder wil al helemaal graag prestaties.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:40
    Ja geld terugeisen is toch gewoon het woord. Zij verkopen hun aandeel en krijgen er geld voor terug. Dit gebeurt wanneer de mensen doorhebben dat ze het geld niet meer met winst terug kunnen krijgen.

    Jij romantiseert trouwens wel behoorlijk. Alsof alle aandeelhouders voor aandelen gaan omdat ze Ajax fan zijn. Ze roepen het niet voor niets dat Ajax gewoon een bedrijf is en veel geld in kas moet hebben voor de aandeelhouders.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 14:46
    Wie roepen dat niet voor niets? “Ze”, wie zijn dat in godsnaam? VP bezoekers? Journalisten?

    Heb je enig idee wie de aandeelhouders van Ajax zijn? Heb je een idee wat er door hen gevraagd wordt van Ajax? Prestaties of spekken van het vermogen?

    De meeste particuliere aandeelhouders hebben dat inderdaad vanuit het fan zijn. Het is niet voor niets een “sentiment aandeel”.

    Misschien moet je je voor de gein even inlezen om deze vragen te beantwoorden.

    En geld terugeisen? Nee, zo heet dat niet. Ajax neemt die aandelen namelijk niet terug.

    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:00
    Als je goed kan lezen heb ik al eerder gezegd dat 'ze' de journalisten zijn en de Nederlandse journalen. Ook heb ik al uitgelegd dat geld terugeisen gewoon een normaal woord is dat gebruikt kan worden als iemand zijn geld terug vraagt/neemt.

    En natuurlijk ken ik het verhaal van Ajax aandelen en ze hebben al jaren onzekerheid wat ze ermee aanmoeten.
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    Waar schrijf jij in je reacties op mij dat “ze” de journalisten betreft? Misschien heb ik het over het hoofd gelezen?

    En een aandeel kun je niet teruggeven als je er niet tevreden mee bent. Dan moet je een koper vinden. Ajax hoeft deze in ieder geval niet terug te kopen.

    En wie heeft er onzekerheid wat ze met de aandelen aanmoeten? De aandeelhouders? Ajax misschien?

    Het verhaal waar ik op doel is het feit dat het Ajax aandeel geen aandeel is voor het overgrote deel van de aandeelhouders om financiële winst op te maken. Dat is waar jullie blijkbaar de grote misrekening op maken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 09:29
    Op het laatst stellen ze dus de aandeelhouders op als er ook nog iets met voetbal op een grasmatje moet gebeuren?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +13027
    woensdag 13 juni 2018 om 09:26
    De ellende begon die het groepje Tete de laan uit werd gestuurd....
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10411
    woensdag 13 juni 2018 om 12:01
    Rotte appels
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3694
    woensdag 13 juni 2018 om 08:31
    50 miljoen? Dat geef je tegenwoordig aan een orgeldraaier....

    Manmanman wat een bedragen....de voetballerij is compleet doorgedraaid.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:35
    Het gaat helemaal nergens meer over. Er is toch geen bedrijf die zulke winsten maakt als Ajax momenteel.
    Alles is op hol geslagen en dan verwacht je dat het ergens vastloopt maar het lijkt alleen maar gekker te worden.

    Maar wat moet je als Ajax? Spelers kunnen zich enorm verbeteren en de bedragen zijn niet te weigeren. Ik zei het al eerder maar leuk is dit echt niet.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3694
    woensdag 13 juni 2018 om 10:18
    Het is dat de directie van Ajax exorbitant zuinig is, anders hadden ze de gehele eredivisie af kunnen romen en overal de betere spelers weg kunnen kapen.

    Straks is het 300 miljoen op de bank en maar geen prijs pakken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +2878
    woensdag 13 juni 2018 om 10:35
    Wellicht kan dat, maar wordt de competitie daar beter van>?
    Je club zou dan in de competitie maar weinig weerstand van andere sterkere tegenstanders hebben, Europees ga je dan weinig meer presteren, bovendien, ook niet zo best voor het nederlands elftal.

    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    Nee ik zie het niet gebeuren. Ajax koopt nu al bijna geen speler meer uit de Eredivisie. Dan zouden ze bij concurrenten Feyenoord en PSV ook moeten kopen als ze Bayern achterna willen. Nee ik vergelijk ze dan meer met PSG. Alleen maar buitenlandse spelers kopen. En dan alsnog wil niemand nog zomaar naar Nederland. Alleen als de club in dat land een grote naam heeft.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3694
    woensdag 13 juni 2018 om 15:19
    Dramatisch voor de Eredivisie zelfs.
    Vind ik leuk
    Zultkop +2878
    woensdag 13 juni 2018 om 16:10
    inderdaad!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:26
    Een beetje het Bayern model, daar had ik eerlijk gezegd ook een beetje op gerekend.
    Maar voorlopig doen ze dat niet. Of ze vinden het hier niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3694
    woensdag 13 juni 2018 om 15:20
    Zuinigheid is het toverwoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:14
    Eens Bossie, maar wat is het masterplan?

    Je zit ondertussen op een berg geld terwijl Ajax toch echt een voetbalclub is.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3694
    woensdag 13 juni 2018 om 16:31
    Wat ik denk is dat AFC Ajax het resterende deel aandelen wil terugkopen en de Johan Cruijff ArenA wil kopen van Stadion Amsterdam N.V. en wellicht het Transferium eronder van de Gemeente Amsterdam.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:48
    Daar ben ik voor en dat zal onderhand wel lukken ook denk ik.
    Vind ik leuk
    Old Star +6611
    woensdag 13 juni 2018 om 08:36
    Ik wacht op de dag dat er een eredivisie speler door de 100 mln grens heen gaat. Compleet gestoorde markt onder aanvoering van 2 corrupte bonden Uefa en Fifa.
    Vind ik leuk
    Old Star +6611
    woensdag 13 juni 2018 om 08:33
    Money money money... aint it funny..
    De bankrekening loopt aardig vol in Amsterdam. benieuwd wat er op t veld staat komend jaar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 09:41
    Dat geld waait van het veld af.
    Vind ik leuk
    SimonSays +3531
    woensdag 13 juni 2018 om 10:56
    In ieder geval 2 goals, 4 cornervlaggen en veldmarkering. Er zijn dus nog zekerheidjes in de voetballerij.

    Hoewel je het met Overmars nooit weet, hij kan zomaar de goals verkopen voor grote bedragen en deze vervangen door kleinere goaltjes zonder ervaring.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7115
    woensdag 13 juni 2018 om 08:34
    Wordt volgend plaats 6 voor Ajax, lekker blijven verkopen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6705
    woensdag 13 juni 2018 om 09:13
    Enige voordeel is wel dat ze te vroeg gaan en dus zullen floppen en dat over een tijdje geen club meer een Ajax speler wil kopen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7115
    woensdag 13 juni 2018 om 12:44
    Inderdaad ja, vertrekken veel te vroeg. Geld he daar draaien ze allemaal door dol.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6705
    vrijdag 15 juni 2018 om 10:43
    Welnee niet zo somber, elk jaar hetzelfde liedje en dan word je tweede mee in Nederland
    Vind ik leuk
    Budazonen +178
    woensdag 13 juni 2018 om 08:35
    Ik denk dat opnieuwbeginnen nog niet zo’n gek idee is. Dan moet wel Ten Hag eerst weg. Toch knap van Ajax dat ze ervoor zorgen dat de pers niet over Ten Hag schrijven
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 09:44
    En dan komen er geen goede spelers voor terug en heet het aan het eind van de volgende competitie, of erger nog in de winterstop, dat Ten Hag er niks van kan. Ja, zo kan ik het ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:36
    Ajax zal wel weer onvoorbereid de voorronden van de CL ingaan met al die transferperikelen.
    Vind ik leuk
    Leozao +148
    woensdag 13 juni 2018 om 08:37
    Wat moet dat toch zeer doen voor de rest van Nederland: alleen voor spelers in dat mooie Ajax shirt kunnen dit soort bedragen worden gevraagd. En weer eens een paar goede Brazilianen ervoor terug kopen, types als Maxwell.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:08
    Wie? Niemand in Brazilië weet wie dat is, wel dat er geen enkele bekende Braziliaan geslaagd is daar. En geen enkele topspeler wil in de eredivisie voetballen, het enige wat Ajax met dat geld kan doen is veel te veel betalen voor een middelmatige tiener die alleen voor het geld kiest.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 08:39
    Dit is funest voor Ajax omdat de clubs waar Ajax zometeen wil gaan shoppen idiote bedragen voor hun spelers gaan vragen. En Ajax zal dan toch echt overstag moeten anders hebben ze niks. Doet Overmars niet echt handig.
    Vind ik leuk
    Leozao +148
    woensdag 13 juni 2018 om 08:56
    Laat dat maar aan Marcie Netto over...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78328
    woensdag 13 juni 2018 om 09:13
    Ik lees boven een paar reacties van ajacieden die wel zo slim zijn om te denken en realiseren dat het zo niet gaat.
    Vind ik leuk
    Bobbi4 +219
    woensdag 13 juni 2018 om 09:05
    Moet ie dan alles voor een appel en een ei verkopen. De rest van de Nederlandse club dromen ervan dat er zulke bedragen geboden gaat worden op hun spelers. Als er straks een bod van 20-25 miljoen op Lozano of Jorgensen wordt gedaan, kijken hoe snel PSV of Feyenoord dan hapt...
    Vind ik leuk
    Gustavo +4770
    woensdag 13 juni 2018 om 09:13
    Nee Bobbi, de rest van de Nederlandse clubs dromen over prijzen winnen in combinatie met een gezonde bedrijfsvoering. Tuurlijk zullen PSV en Feyenoord verkopen. Het grote verschil is alleen dat ze niet verplicht zijn te verkopen bij een goed bod. En dat is Ajax wel.
    Vind ik leuk
    Bobbi4 +219
    woensdag 13 juni 2018 om 10:08
    Hahaha, natuurlijk hoeven PSV en Feyenoord niet te verkopen omdat er geen interesse is voor hun spelers. Daarentegen kan Overmars exorbitante prijzen hangen aan de Ajax spelers, die prijzen worden gewoon betaald, spelers zijn gewild en gewoon niet houdbaar. Dat is een hele andere situatie dan bij PSV en mindere mate Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    woensdag 13 juni 2018 om 08:43
    Krijgt ieder supporter daar ook wat van om zijn gedevalueerde seizoenskaart te compenseren. Dat lijkt op betalen voor een ferrari en een fiat geleverd krijgen
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    woensdag 13 juni 2018 om 08:49
    En toch.......... gaat Ajax weer overwinteren in de CL.
    O sorry, ben 2 maanden te vroeg met deze reactie.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:02
    Nog geen bod voor spelers van jou cluppie geweest, jongen?
    Oh Sorry 20 miljoen voor het hele zooitje?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:45
    Ik geloof dat m'n in Tilburg de transfer geruchten rond Frenkie de Jong gespannen afwachten. Die gaan bij de transfer een gigantische financiële slag slaan, 15% doorverkoop percentage, record voor Willem II.
    Hopelijk blijft De Jong natuurlijk, vertrekt de Jong wel dan heeft Willem II wel een flinke som geld te pakken om de selectie goed te versterken, het is ze gegund.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:45
    Alleen boven de 100.000.000,00 per speler.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 09:40
    Lever jij het diploma van de kleuterschool maar weer in, wellicht heb je daar niks geleerd omdat je dromend naar buiten zat te staren.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:10
    Heb jij een kleuterschool diploma? Ik heb zat diploma's maar inderdaad niet van de kleuterschool. Met die 100 miljoen bedoel ik niet te koop. Tenzij dat bedrag.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    Ja, dat was een geintje van de juf en dat is dan al 63 jaar geleden uitgereikt. Ze tekende voor ieder kind dat naar de lagere school ging (zo heette de basisschool vroeger) een diploma en dat is keurig met mijn andere diploma’s meegereisd in een echt ‘diplomatasje’.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:14
    Gefeliciteerd met al je diploma's.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 10:22
    Dank, en geniet jij even lekker van het leven.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:49
    Dat Ajax is net Apple, je betaald voor de naam maar kwalitatief lopen er goedkopere en betere spelers rond. De Jong heeft nog niets laten zien, ze vragen miljoenen voor spelers die al jaren geen kampioen zijn geworden waarbij enkele zelfs pas een handvol wedstrijden gespeeld hebben. Natuurlijk mooi voor Ajax, maar als je nagaat hoeveel spelers de laatste jaren zijn vertrokken en hoeveel er daarvan zijn geslaagd dan is het resultaat wel heel mager. En toch blijven clubs miljoenen betalen voor een aantal jeugdspelers met een half seizoen in de benen bij Ajax, en dat allemaal alleen maar vanwege de naam en de hype die ze creëren om bepaalde spelers. Het is erg knap eerlijk gezegd, en ongelijk kan ik ze niet geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:04
    Je bedoelt Sanchez, Vertonghen, Eriksen, Alderweireld?
    Zeer mager?
    Hoe bedoel je?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 10:15
    Met deze spelers is het toch even anders dan de twee waaom het gaat: namelijk ‘eigen’ jeugd. DE anderen werden natuurlijk niet als echte jeugdspelers aangetrokken.
    Vind ik leuk
    Maxi1987 +16
    woensdag 13 juni 2018 om 10:45
    Waarom is dit anders?
    De Jong komt ook niet uit de opleiding van Ajax 🤔
    Vind ik leuk
    RtdDub +8479
    woensdag 13 juni 2018 om 08:49
    Dan zou ik lekker Thierry Henry daarna een contract aanbieden want die zit zo te zien nog steeds op voetballen:

    https://twitter.com/EnModeReplay/status/1006627364384714753/video/1

    Tamelijk off topic maar dat maakt op deze site toch geen reet uit en dit is gewoon veel interessanter dan een of ander verzinsel uit een Spaanse krant.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 08:51
    Dit zijn “niet te koop”-bedragen.
    Vind ik leuk
    lebonton +637
    woensdag 13 juni 2018 om 08:52
    Ajax heeft alleen iets aan dit soort transfers als ze het geld gebruiken om het salarisplafond op te krikken. Alleen dan kunnen ze topspelers binnenhalen die er meteen staan. Zo niet, dan blijft het een heel rijke opleidingsclub.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:06
    Je snapt het nog steeds niet schijnbaar, Topspelers komen niet naar de E.D.
    Het salaris verdubbelen?
    Is nog een lachertje vergeleken met het buitenland.....
    Vind ik leuk
    Johnnie +161
    woensdag 13 juni 2018 om 08:53
    Natuurlijk zijn het beide toptalenten. Maar mijn god wat een bedragen. Als men betaald dan pikken ze lukraak 110 miljoen op voor een paar jongetjes.

    Dan te bedenken dat we in Nederland niet eens iets met dat geld kunnen, behalve het tellen en er naar kijken. Er is namelijk geen enkele vervanger die pak en beet 25 miljoen moet kosten, welke naar Nederland wil komen. Die gaan namelijk liever naar landen, waar men aan salariseisen kan voldoen waar Nederlandse clubs een hele begroting van dienen rond te krijgen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 08:53
    Dit is toch geweldig nieuws voor de ajacied: nog meer geld op de bank.
    Mooi voor ze want ze mogen wel weer eens wat te vieren hebben met hun clubje....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:09
    En dan te denken dat de totale selectie van jouw cluppie ongeveer 25 miljoen waard is.......
    Tsja........ook geweldig nieuws......
    Vind ik leuk
    2cents +47339
    woensdag 13 juni 2018 om 09:13
    Niet meer hè, Brenet is al verkocht...
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 09:15
    Het is een ware vreugde vulkaan bij jullie , wanneer staat de huldiging gepland in de parkeerkelder.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:18
    Joh, bemoei jij je nou even met je steuntrekkers-cluppie......
    Dat is al triest genoeg......
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 09:26
    Bij ons gaat alles crescendo . Heerlijke bestuurlijke rust , sportief worden er prijzen gewonnen en iedereen is heerlijk op vakantie dus....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:37
    Dus nog steeds 9 schaaltjes achter?
    Geen geld?
    Niet mee mogen doen met het WK voor clubs, vanwege
    te weinig prijsjes?
    Tsja, deur dicht trekken dan maar, en maar "lekker" op vakantie gaan dus.......

    Vind ik leuk
    mcmodd +19744
    woensdag 13 juni 2018 om 10:19
    Nee, wel mee mogen doen met WK voor clubs en er direct weer worden uitgeknikkerd, dat is pas een mooi perspectief. Maar goed, dan kan je later opscheppen dat je in ieder geval werd uitgenodigd...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Ik geef toe dat we er weinig te zoeken hebben, maar dat zal voor meerdere clubs gelden.......
    De uitnodiging is sowieso eervol......
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 11:39
    dat " mee mogen doen" is jullie op het lijf geschreven.
    Beetje de olympische gedachten.
    Jullie laten het winnen van prijzen aan anderen over ,prima meedoen is belangrijker in jullie ogen want dan komt er weer geld in het laadje.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Weer prijsjes vergelijken, Straat?
    Ach, die prijzen die jij dan opvoert, peanuts......
    Je hebt gelijk dat ze op vakantie kunnen, rustig weggaan, voor de spelers zijn niet eens kijkers, laat staan kopers......
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    hoeft ook niet , deze spelers werden met 2 vingers in de neus kampioen dus in april 2019 met dezelfde groep op de platte kar. niks mis mee

    help je cash deze zomer wel met tellen?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:18
    Mede wegens het geval met Nouri, helaas.....
    Weet je wel, die jongen waar jij vrijwel elke week een steunbetuiging voor plaatste.........................
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 12:22
    deze mag je even nader verklaren want van mij heb je geen onvertogen woord gehoord aan het adres van nouri
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Je weet donders goed wat ik bedoel.........
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 12:29
    geen idee en blijkbaar weet je het zelf ook niet
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:36
    Je bent niet de slimste Straat, algemeen bekend, en korsakoff kan nog niet alles vernietigd hebben, maar dit weet jij heel goed......
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 14:08
    Is ie al in kerkrade gesignaleerd?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:23
    Wat ben je gefrustreerd joh?? Al snap ik dat wel na 4 hele magere jaren en wanbeleid!
    Vind ik leuk
    Romo +373
    woensdag 13 juni 2018 om 08:53
    Dan kon Ajax bij mij de boom in.
    Zoiets vraag je als ze 3 jaar ergens in de top gespeeld hebben
    Vind ik leuk
    Muscles +208
    woensdag 13 juni 2018 om 08:57
    Om te beginnen........in deze maffe geldwereld snel die etiketten in contracten vastleggen en vooral nog hoger.......drie cijfers benaderen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:58
    50 miljoen voor een postbode en 60 miljoen voor een gozerd die elke wedstrijd persoonlijke fouten maakt hahah droom lekker verder
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:58
    Ze missen allemaal een past hersencellen daar in 020 ,ze doen net of ze een wereld toppers in huis hebben ,zelfs Luuk de jong scoort nog makkelijk tegen die wereldwonder
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:11
    Tsja, druifjes kunnen zuur zijn......
    Niet nerveus worden.......
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:22
    Wij worden nog eerder nerveus van feyenoord dan van die puistenkoppies van ajax hahaja
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1338
    woensdag 13 juni 2018 om 09:48
    Haha, ik ben echt heel benieuwd hoe jij aan 117 duimpjes komt met zulke opmerkingen.

    Hoeft echt iets toe enzo..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:01
    Geen warm maar handel huis
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:12
    Een warm huis hebben jullie, te warm volgens berichten uit het verleden.....
    Zou maar even dimmen met zulke uitspraken......
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:16
    Je bedoelt de jeugdtrainer op de toekomst toch was toch je pa
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:20
    Ach, het heeft bij jou ook de sporen nagelaten.....
    Tsja......
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:20
    En bij je pa
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:21
    Die gozerd die nu nog steeds rondloopt op de toekomst??? Ik zal me er ook voor schamen idd:(
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    woensdag 13 juni 2018 om 09:14
    Warm of niet aan het einde wordt bij Ajax, PSV en Feyenoord gewoon bepaald wie goed genoeg is en wie niet. Deze niet interessante spelers voor de top drie kunnen ijskoud de Herdgang, De Toekomst of Varkenoord door de achterdeur verlaten. Zolang je goed genoeg bent is iedere werkgever warm zoniet kun je je biezen pakken
    Vind ik leuk
    baron69 +85
    woensdag 13 juni 2018 om 09:10
    De ligt zeker voor dat geld, de jong kom op man hij heeft een half seizoen wat laten zien met inval beurten
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:10
    Al lijkt Man.City de belangrijkste gegadigde te zijn...., oh dat is leuk. Speelt hij volgend jaar bij NAC als ze hem toch niet nodig hebben.😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:20
    Handelshuis!!! Ik zou me kapot schamen als ik ajacied was:(
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1338
    woensdag 13 juni 2018 om 09:24
    Zou jij je kapot schamen met dat banksaldo? Mocht het zover komen roep dan maar. Ik ken nog een hoop goede doelen. Ben je er zo weer vanaf.

    Sportief gezien is het niet fijn, maar finale el kon ik afgelopen seizoen nog prima op teren.

    Ik heb de tijd van mijn leven gehad in het buitenland!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:27
    Ik zou me idd kapot schamen jaa!! Jullie worden gek gemaakt met goede spelers elk jaar en labayd wober , kristensen zijn de jongens dat daadwerkelijk gekocht word.. de ajax supporters worden voor de gek gehouden door eigen club... maar vgm hebben jullie dat niet door... die finale was natuurlijk een leuke prestatie:)
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1338
    woensdag 13 juni 2018 om 09:50
    Ik denk nog steeds dat er een groter plan achter zit.

    Maar een duimpje voor je laatste zin!
    Vind ik leuk
    Zultkop +2878
    woensdag 13 juni 2018 om 10:51
    De gemiddelde supporter daar is van Telegraaf niveau. Als ze de privé pagina al geloven, dan wordt bovenstaande ook wel geslikt/geloofd als kleffe hotelcake.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1338
    woensdag 13 juni 2018 om 09:22
    Hoppa, blijven of dik betalen. Mooi zo. Het wordt tijd dat we meer gaan mixen met leeftijden. Misschien iets later naar het eerste brengen. Het geld klotst tegen de plinten op, maar sportief heb je er geen barst aan.

    Kappen met dat verkopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:27
    Ik zou maar een 2e bankrekening gaan openen Marc.
    Want aankopen blijven uit...... dus dat wordt weer vet rente bijschrijven.
    Zo maakt het niet uit als Ajax de Champions League weer gaat mislopen.
    Het is en blijft toch weer elk jaar het zelfde liedje.
    Vind ik leuk
    berwi +423
    woensdag 13 juni 2018 om 09:35
    kom op lekker naar barca
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:38
    Denk dat Ajax een slim plannetje heeft voor de langere termijn!
    verkopen verkopen tot t saldo zo toereikend is en meer salaris kunnen betalen en grotere spelers kunnen halen. waardoor ze baas van de eredivisie worden en weer serieus mee kunnen draaien in Europa, halve finale CL of EL een keer winnen.

    Alleen zijn ze slimmer dan de chinees bij ons en spreken ze de ambitie niet uit.
    Vind ik leuk
    De Belsj +893
    donderdag 14 juni 2018 om 09:03
    Baas zijn in de Eredivisie is niet zo kunstje, maar internationaal meespelen, dàt is wat anders. Die kans is (gelukkig) voorgoed verkeken!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:21
    t lukt ze toch al 4 jaar niet, blijkt toch een lastiger kunstje te zijn dan aangenomen...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:00
    Als frenkie de jong 50 miljoen moet gaan kosten,zou de ligt zeker 70-80 miljoen moeten zijn met zijn interlands en al zijn gespeelde wedstrijden
    Vind ik leuk
    El Cazador +4453
    woensdag 13 juni 2018 om 10:19
    vind ik meer dan terecht, houden zo Marc
    Vind ik leuk
    coci +270
    woensdag 13 juni 2018 om 10:40
    Met zulke verkopen hoef je helemaal geen championship League te spelen. Veel lucratiever
    Vind ik leuk
    Corse996 +1133
    woensdag 13 juni 2018 om 11:05
    Gaat nergens over. De Ligt ok, maar waar is het prijskaartje van de Jong op gebaseerd?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:11
    Beide spelers spelen komend seizoen voor Ajax. Zeker De Ligt gezien de duur van zijn contract. De Jong moet eerst eens een heel seizoen knallen. Kies voor het team en niet voor de munten. Daarvan is genoeg binnen geharkt en je kunt er toch niet mee concurreren.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    Het zou waarschijnlijk zo kunnen zijn, maar ik wil er als ajax-fan gewoon niet aan denken dat ajax 2 jaar achter elkaar hun beste verdediger kwijt raken, aan de clubs die deze talenten als zekerheid aan hun ploeg willen toevoegen. De kans op slagen is zo klein dat ik het zeer somber blijf in zien hoe het met het nederlands voetbal zal gaan
    Vind ik leuk
    5by5 +1235
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    50 a 60 miljoen voor iemand die 3 tegendoelpunten heeft weggegeven? Ajax is gek.
    Vind ik leuk
    LIO7 +167
    woensdag 13 juni 2018 om 12:42
    Kan je zeggen van Ajax wat je wil, maar prijzen pakken ze wel degelijk in Amsterdam!! Las net al iets over 110 miljoen voor De Ligt en De Jong...
    Vind ik leuk
    wil40 +117
    woensdag 13 juni 2018 om 18:12
    En toch kunnen ze geen kampioenschap bij elkaar kopen. Tel uit je winst.
    Vind ik leuk
    LIO7 +167
    woensdag 13 juni 2018 om 18:13
    That’s football!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:07
    Ik geef Ajax groot gelijk.
    Vind ik leuk
    wil40 +117
    woensdag 13 juni 2018 om 18:05
    Ze zijn bij ajax een beetje van het padje...50 en 60 miljoen voor middelmaat en 80 miljoen voor Dolberg die geen knikker geraakt heeft afgelopen seizoen. Het is algemeen bekend dat je heel gemakkelijk in Amsterdam aan hallucinerende middelen kan komen, laten we het daar maar op houden.
    Vind ik leuk
    De Belsj +893
    donderdag 14 juni 2018 om 09:01
    Hoge bomen vangen veel wind!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax gaat hoog in de boom zitten en vraagt 50 en 60 miljoen voor gewild duo'