'AZ heeft groot Nederlands keeperstalent (20) 'zo goed als zeker' binnen'

    'AZ heeft groot Nederlands keeperstalent (20) 'zo goed als zeker' binnen'

    woensdag 13 juni 2018 om 10:36

    AZ gaat zich deze zomer waarschijnlijk versterken met Rody de Boer. Volgens de IJmuider Courant kiest de talentvolle doelman van Telstar (20) voor de Alkmaarders in plaats van een buitenlands avontuur.

    De Boer was het afgelopen seizoen een van de uitblinkers aan de zijde van Telstar en speelde zich in de kijker bij diverse clubs uit binnen- en buitenland. Onder meer clubs uit de Premier League, waaronder Watford en Bournemouth, zouden interesse hebben. Ook bij een Duitse club stond hij naar verluidt op het lijstje.

    De Boer heeft de knoop doorgehakt en besloten om voor AZ te kiezen. De Alkmaarders volgden de jonge doelman al een tijdje. Volgens de IJmuider Courant is de overstap naar AZ 'zo goed als zeker'. Duidelijk is niet wat Telstar aan de transfer overhoudt. Onduidelijk is ook wat AZ met De Boer van plan is. De club trok vorig jaar Marco Bizot als eerste keeper aan. Reservedoelman Gino Coutinho vertrekt deze zomer uit Alkmaar. 

    Het vertrek van De Boer is voor Telstar een flinke klap. De club zag diverse belangrijke spelers al naar de Eredivisie vertrekken. Mo Osman (Heracles Almelo), Jerdy Schouten (Excelsior) en Mo Hamdaoui (De Graafschap) trokken de Telstar-deur al achter zich dicht.

    Poll

    Een goede stap van AZ?

    (1093 stemmen)

    Plaats een reactie

    HenkieADO +473
    woensdag 13 juni 2018 om 10:38
    ADO weer veeeeeeel te vroeg laten gaan.. net zoals Jerdy Schouten..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:41
    Dat blijf je bij iedere club houden, dan denk je het is het net niet en daarna gaat de speler zich toch verder ontwikkelen en kan je jezelf wel voor je kop slaan.
    Vind ik leuk
    HenkieADO +473
    woensdag 13 juni 2018 om 10:43
    Alleen kan mijn hoofd het niet meer aan om op te slaan aangezien dit al veel te vaak bij ADO is gebeurt.

    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    woensdag 13 juni 2018 om 11:03
    Je maakt me nieuwsgierig. Welke spelers heb jij het over?
    Vind ik leuk
    HenkieADO +473
    woensdag 13 juni 2018 om 11:09
    Stanley Elbers was een groot talent bij ADO, heeft het daarna bij Helmond & Exelsior leuk gedaan.

    Jerdy Schouten zat bij de selectie, deed het prima maar werd alsnog weggedaan. Dragende kracht bij Telstar en transfer naar Excelsior.

    Rody de Boer veel punten gepakt bij Telstar nu dus naar AZ.

    Pinas hebben ze gelukkig de situatie nog gered.

    Dit zijn de spelers die recent zijn, natuurlijk hadden ze geen miljoenen opgeleverd voor den Haag alleen het is altijd dat er NIKS aan verdiend wordt.

    EDIT*

    Gervane Kastanheer leverde niks op.
    Gary mendes Rodrigues (galatasaray)
    Giovanni Korte.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    woensdag 13 juni 2018 om 11:11
    Thanks
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:23
    Korte is niks
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13513
    woensdag 13 juni 2018 om 10:51
    De Boer,vaker gehoord die naam
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:48
    Kaboutertje kan amper bij de lat komen.
    Gat in de zak.
    Vind ik leuk
    HenkieADO +473
    woensdag 13 juni 2018 om 10:58
    zou zeker niet misstaan bij NEC wat een clown staat daar op doel zeg..
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    woensdag 13 juni 2018 om 11:14
    Rot nou op met je fake account!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:40
    er zijn dus nog wel nederlandse jeugdspelers die niet voor het geld kiezen maar voor hun carriere
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:41
    Goede aankoop, keeper met veel potentie
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    woensdag 13 juni 2018 om 10:43
    Zeker, klaarstomen achter Bizot. AZ is prima bezig!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    Jazeker als ze spelers zoals stengs koopmeiners en boadu nog een tijdje kunnen behouden zie ik ze wel een keer kampioen worden!
    Vind ik leuk
    pos +7536
    woensdag 13 juni 2018 om 10:42
    Zo goed als zeker he. Houdt dat in dat Telstar eerst een vervanger wil voordat ze hem vrijgeven ?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:44
    Nee een bankgarantie, met de kazen weet je het namelijk nooit ;-)
    Vind ik leuk
    Old Star +6610
    woensdag 13 juni 2018 om 13:32
    Hahaha grappenmaker ;-p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    woensdag 13 juni 2018 om 10:43
    Wat zijn ze dom geweest bij Den Haag zeg.
    Vind ik leuk
    De Hout +1240
    woensdag 13 juni 2018 om 10:43
    Fantastisch nieuws. Gefeliciteerd Rody. Welkom in Alkmaar!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    AZ doet dat toch goed. Kan zomaar weer een topper worden waar AZ plezier van gaat krijgen en op den duur ook nog eens een flinke financiele klapper kan gaan maken. Spelers uit de JL kopen kost niet veel en kunnen toch flink wat geld opleveren, Janssen als voorbeeld.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2313
    woensdag 13 juni 2018 om 10:52
    Die wordt dan gewoon 2e keeper.
    Vind ik leuk
    pos +7536
    woensdag 13 juni 2018 om 11:02
    Ja ik snap die opmerking niet zo goed dat onduidelijk is wat AZ met hem van plan is. Lijkt me niet zo moeilijk hoor. Jong AZ is ook een prima optie nog.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +198
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    Klopt. AZ was op zoek naar een jonge talentvolle doelman die alles kan keepen bij Jong AZ, als vervanger van Olij. Die valt komend jaar buiten de dispensatieregeling dus mag (tijdelijk) vertrokken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18773
    woensdag 13 juni 2018 om 10:53
    Als je buitenshuis gaat optreden dan is het wel fijn dat je een ro(a)dy bij je hebt.
    Vind ik leuk
    Old Star +6610
    woensdag 13 juni 2018 om 13:34
    Applaus!!! 👏
    Zelf bedacht?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21457
    woensdag 13 juni 2018 om 10:57
    Goede zet AZ! Ik had een beetje hoop de dat Utrecht voor hem in de race was. Met Marsman als 2e doelman en Jensen met een contract voor 1 seizoen lagen er kansen..
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +536
    woensdag 13 juni 2018 om 11:05
    Ongelofelijk geprutst weer bij ado
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    woensdag 13 juni 2018 om 11:26
    Kanttekening: Hij wou geen derde doelman zijn bij ons. Al denk ik zelf dat Indy verder is op het moment. Maar Rody heeft talent en potentie.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +536
    woensdag 13 juni 2018 om 11:41
    Ze hadden m gewoon moeten verhuren en tegen de tijd dat zwinkie te oud is 2e keeper maken
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    woensdag 13 juni 2018 om 11:45
    Ik ken hem eigenlijk niet, er zit een heel goede kop op. Laten we hopen dat deze in het rijtje potentie voor Oranje komt te staan. Dat betekent dan dat hij het bij AZ goed doet en hij een leuke carriere voor de boeg heeft.
    Vind ik leuk
    De Hout +1240
    woensdag 13 juni 2018 om 11:11
    Jasper Schendelaar misschien een jaar rijpen bij Telstar?
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    woensdag 13 juni 2018 om 11:43
    Houdt Telstar nog wel wat basisspelers over of is het nou op?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    AlbS +253
    woensdag 13 juni 2018 om 12:37
    Sorry mensen. Ik volg die Jupiler league niet zo. Praat me ff bij. Wat is er zo bijzonder aan deze jongen?
    Vind ik leuk
    Dorzon +3893
    woensdag 13 juni 2018 om 12:53
    hij is al 20 die had er toch al lang moeten staan als het zon groot talent is
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Wat een geweldig beleid is dit toch. Niet de fout van toen herhalen door spelers te halen die de aanmoedigingen van de supporters toch niet verstaan. Gewoon. Nederlands, jong en talentvol

    Niet alleen leuk voor ons supporters, maar een beleid waar heel het Nederlandse voetbal profijt van kan hebben.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3812
    woensdag 13 juni 2018 om 14:06
    Het grootste talent is toch Schendelaar (ook overigens bij AZ).
    Zitten dus ook al goed in de keepers de komende seizoenen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    woensdag 13 juni 2018 om 15:34
    Slimme keus jongeman.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 17:03
    schijnt 2 meter en 80 cm groot te zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'AZ heeft groot Nederlands keeperstalent (20) 'zo goed als zeker' binnen'