'Begeerde halve Nederlander (16) voor 20 miljoen naar Monaco na flinke rel'

    'Begeerde halve Nederlander (16) voor 20 miljoen naar Monaco na flinke rel'

    donderdag 14 juni 2018 om 12:08

    De zestienjarige Willem Geubbels gaat Olympique Lyon verruilen voor AS Monaco. De halve Nederlander vertrekt uit Lyon na een heftig conflict met de club. 

    Dat melden verschillende Franse media, waaronder L'Équipe. Geubbels is een van de grootste talenten van Olympique Lyon. Begin maart werd bekend dat de jonge aanvaller wil vertrekken, omdat hij naar eigen zeggen te weinig voorkomt in de plannen van het eerste elftal. Ook toen werd Monaco al genoemd als meest waarschijnlijke nieuwe club van Geubbels, die weigert een profcontract te tekenen bij Lyon.

    Monaco heeft in RB Leipzig en Chelsea geduchte concurrenten, maar gaat de strijd om het toptalent toch winnen. De Monegasken gaan zo'n achttien tot twintig miljoen euro betalen voor Geubbels, zoon van een Nederlandse vader en een moeder uit de Centraal Afrikaanse Republiek. Ondanks dat hij pas zestien jaar oud is, kwam hij al vier keer in actie voor het eerste elftal van Lyon. 

    Kort na de beslissing van Geubbels om te vertrekken reageerde Lyon woedend middels een uitgebreid statement.

    Plaats een reactie

    Zultkop +4301
    donderdag 14 juni 2018 om 12:09
    .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 12:10]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Je maakt er wel een behoorlijk punt van zeg!
    Vind ik leuk
    Manolo +2308
    donderdag 14 juni 2018 om 12:14
    Geen punt voor Zultkop!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:15
    Ik heb liever dat hij voortaan direct to the point komt ;-)
    Vind ik leuk
    Manolo +2308
    donderdag 14 juni 2018 om 12:17
    Dat is een aandachtspuntje inderdaad.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:18
    Inderdaad, maar als straks puntje bij paaltje komt....
    Vind ik leuk
    Manolo +2308
    donderdag 14 juni 2018 om 12:19
    Ik vrees het ergste, daar scoort hij geen punten mee.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:22
    Ik krijg er zowat een punthoofd van
    Vind ik leuk
    Manolo +2308
    donderdag 14 juni 2018 om 12:24
    XD Ik kom nu wel op t punt dat mn voorraad puntgrappen opraakt...
    Vind ik leuk
    Zultkop +4301
    donderdag 14 juni 2018 om 12:26
    Je kan er een puntje aan zuigen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7970
    donderdag 14 juni 2018 om 12:26
    Zet er dan maar een punt achter.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:29
    Punt uit.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:35
    Ik ga er ook een punt aan breien
    Vind ik leuk
    Wemberly +123
    donderdag 14 juni 2018 om 12:44
    Allemaal 3 punten voor deze reacties!
    Vind ik leuk
    Zultkop +4301
    donderdag 14 juni 2018 om 12:15
    Nou ik maakte een punt van de eerste tietel, daar stond alleen "Geubbels" ik dacht eerst even dat het over die foute duitse meneer ging.....maar even later was er een nieuwe titel zonder de naam van die speler.... dus ach... geen punt.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:16
    Nou, wel een punt dus :-P

    En je weet toch dat VP altijd hun titels nog aanpast toch? Ook spelfouten worden pas in 2e instantie aangepast.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Zultkop +4301
    donderdag 14 juni 2018 om 12:20
    Ja is ook zo, ik ben er niet helemaal bij vandaag.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:21
    Zit je al in de WK-stress?
    Vind ik leuk
    Zultkop +4301
    donderdag 14 juni 2018 om 12:24
    Ja enorm, ik weet alleen niet welk land ik moet supporteren.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:35
    Je hebt genoeg keus ;-) Voornaamste keuze voor jou is denk ik Marokko
    Vind ik leuk
    Zultkop +4301
    donderdag 14 juni 2018 om 12:37
    Ik heb helemaal niks met Marokko. Eerder Spanje, maar dr is een te groot Madrid gehalte aanwezig.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 16:00
    Ik dacht El Ahmadi en Amrabat ;-)
    Vind ik leuk
    PSVFU +4864
    donderdag 14 juni 2018 om 12:23
    Hahaha idd wat een foute achternaam als je in duitsland op vakantie gaat. Even het hotel bellen: hallo met Geubbels...tuut tuut tuut
    Vind ik leuk
    Manolo +2308
    donderdag 14 juni 2018 om 12:38
    Ik denk dat je juist buiten Duitsland een probleem hebt.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1496
    donderdag 14 juni 2018 om 13:29
    Speelt hij toevallig in de punt van de aanval?
    Overigens scoort hij het meest met zijn punt.
    Daar kunnen velen nog een puntje aan zuigen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3345
    donderdag 14 juni 2018 om 12:26
    Gelukkig maken we hier geen punt van bij karwei
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:10
    Ben benieuwd of hij Centraal Afrikaans Republiek boven Nederland gaat kiezen, vast wel ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +7970
    donderdag 14 juni 2018 om 12:11
    Denk dat hij onderhand ook voor Frankrijk kan kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Ik zie al dat hij bij Frankrijk O18 speelt
    Vind ik leuk
    reyes +1263
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Hij is een Frans jeugdinternational. Keuze is zo goed als gemaakt.
    Vind ik leuk
    Woudo +8019
    donderdag 14 juni 2018 om 12:38
    Koeman moet hem gewoon nu al laten debuteren 😉
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 12:12
    Kunnen we deze nog selecteren voor Oranje?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89624
    donderdag 14 juni 2018 om 12:39
    Ja, hij mag nog overstappen. Zolang hij nog geen interland heeft afgewerkt bij het grote Frankrijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 14 juni 2018 om 15:59
    Heel snel selecteren. Nederland moet hier veel scherper op zijn, dan hadden we misschien Marco Asensio ook wel in het oranje zien spelen.
    Vind ik leuk
    Pazto +222
    donderdag 14 juni 2018 om 12:12
    16 jaar en hij vertrekt omdat hij te weinig voorkomt in de plannen voor het eerste elftal, het moet toch niet gekker worden..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30013
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Kinderhandel...
    Vind ik leuk
    guusje +1010
    donderdag 14 juni 2018 om 12:19
    Misschien dat RB Leipzig en Chelsea dan voor Philippe Geubels kunnen gaan?
    Valt er na een verloren wedstrijd in ieder geval nog wat te lachen in de kleedkamer.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:20
    Ja wie heeft de mooiste bank????
    Vind ik leuk
    henkvlis +3853
    donderdag 14 juni 2018 om 12:22
    Wat is dat nu voor opmerking: Halve Nederlander?,.... mist die jongen zijn benen dan?
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2803
    donderdag 14 juni 2018 om 12:23
    Nog eentje die nooit voor Nederland gaat spelen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7970
    donderdag 14 juni 2018 om 12:25
    Natuurlijk niet heel raar voor een geboren en getogen Fransman ;-)
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2803
    donderdag 14 juni 2018 om 12:29
    Maar de KNVB zal het, net als bij Asensio, ongetwijfeld weer proberen.
    Vind ik leuk
    _Mark +836
    donderdag 14 juni 2018 om 14:12
    Ja, waarom zou je het niet proberen. Een ‘nee’ heb je, een ‘ja’ kan je krijgen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23910
    donderdag 14 juni 2018 om 12:25
    Huh.. waarom moeten ze 20 miljoen aftikken voor een speler die nog geen profcontract heeft?
    Vind ik leuk
    13 +11618
    donderdag 14 juni 2018 om 12:38
    Contract tot 30-06-2019...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:38
    Weg omdat hij te weinig kansen zag voor in het eerste elftal? Haha dit is echt grappig. Die jongen is nog 16 en wilt al in het eerste spelen? Kan me niet voorstellen dat dat de reden is geweest van zijn vertrek. Juist Lyon staat de laatste jaren bekend om het feit dat jeugdspelers doorstomen naar het eerste elftal. Umtiti en Fekir zijn goede voorbeelden van toppers uit de eigen jeugd. Dat kan dus niet de reden zijn. Als ie even had gewacht en echt goed is dan had hij zeker het eerste gehaald.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Begeerde halve Nederlander (16) voor 20 miljoen naar Monaco na flinke rel'