FC Groningen kaapt transfervrije Ajax-doelman (19) weg voor neus FC Utrecht

    FC Groningen kaapt transfervrije Ajax-doelman (19) weg voor neus FC Utrecht

    donderdag 14 juni 2018 om 14:36

    Niet FC Utrecht, maar FC Groningen is de nieuwe club van Nick Plomper. De negentienjarige doelman komt over van Ajax, waar hij in de O19-ploeg keepte.

    Groningen bevestigt de transfer donderdag via de officiële kanalen. Plomper gaat in het Noordlease Stadion aan de slag bij de beloften. Ondanks zijn jonge leeftijd, is hij met Groningen al toe aan zijn derde Eredivisie-club. Eerder zat Plomper in de jeugdopleiding van AZ.

    Afgelopen seizoen kreeg Plomper te horen dat hij geen toekomst had in Amsterdam. "Ik baalde", gaf hij onlangs toe op de website van Ajax. "Maar ik accepteerde het en ging verder. Na de wedstrijd tegen Utrecht besefte ik het pas écht. Dit was mijn laatste wedstrijd voor Ajax."

    Aanvankelijk leek FC Utrecht goede papieren te hebben voor de komst van Plomper. In tegenstelling tot Ajax-spelers Samir Ben Sallam (16), Ibrahim El Kadiri, Niciano Omzigtig en Giovanni de la Vega (18) maakt hij echter niet de overstap naar de Domstad.

    Plaats een reactie

    Sil95 +9231
    donderdag 14 juni 2018 om 14:42
    Ben benieuwd of al die vertrokken talenten het bij clubs als Utrecht en Groningen wel kunnen maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:51
    Waar ben jij al die tijd geweest Sil95?
    Vind ik leuk
    Sil95 +9231
    donderdag 14 juni 2018 om 16:25
    Klussen , het huis van mijn ouders wordt gerenoveerd en ik draag er graag een steentje aan bij :) plus extra uren gemaakt op het werk en heb mij voorbereid op mijn nieuwe studie die ik vanaf september hoop te gaan volgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:46
    Vast wel.
    De hele eredivisie zit vol met spelers uit de Ajaxopleiding. Een groot deel blijft prima overeind, maar mist nét dat extra voor de top.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16984
    donderdag 14 juni 2018 om 17:28
    Van der Sar junior heeft het ook niet waar kunnen bij jong ADO en mag na 1 jaar weer vertrekken.
    Vind ik leuk
    MichPSV +2130
    donderdag 14 juni 2018 om 14:43
    Plomper de plomp.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:43
    Bijna de hele eredivisie is ex ajax op de manier...
    Vind ik leuk
    4everfcu +789
    donderdag 14 juni 2018 om 16:08
    tja dat ga je krijgen he ajax heeft tien elftallen aan spelers overal weggeroofd in het land
    Vind ik leuk
    14forever +7968
    donderdag 14 juni 2018 om 22:55
    Zielepiet en Utrecht niet dan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +789
    vrijdag 15 juni 2018 om 07:09
    nee en het is zielenpiet.
    Vind ik leuk
    14forever +7968
    vrijdag 15 juni 2018 om 16:03
    Dus hoe vult utrecht zijn jeugdteams dan? Met lucht?
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13671
    donderdag 14 juni 2018 om 14:47
    Veel vertrekkers bij Ajax jeugd,alleen waarom is de vraag?? Deze keer omdat Ajax het niet in hem ziet zitten maar er zijn meerdere vertrekkers die uit zich zelf gaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 14 juni 2018 om 14:54
    Zoals welke?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:05
    Haha welke dan? De grootste talenten hebben juist bijgetekend, alle talenten die afgelopen weken zijn weggegaan komt doordat hun contract afliep en Ajax niet ging verlengen.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13671
    donderdag 14 juni 2018 om 15:16
    Spelers van Jong
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19047
    donderdag 14 juni 2018 om 15:25
    Daarvan gaan de meesten het sowieso niet redden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +789
    donderdag 14 juni 2018 om 16:11
    wat lul je weer raar man er zijn talenten vertrokken die gewoon konden bijtekenen maar bij andere clubs meer kansen zien altijd weer die mooie praatjes alsof de eredivisie bestaat uit spelers die het bij ajax niet gered hebben en daarom maar bij clubs als groningen gaan voetballen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +789
    donderdag 14 juni 2018 om 16:13
    sallam om er maar een te noemen die ajax wilde houden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:48
    Niet teveel achter zoeken. Ajax heeft gewoon één van de grootste, dan wel niet dé grootste, jeugdopleiding van Nederland. En ja, dan haalt een hele grote groep jongens Ajax 1 niet.
    Dat is al jaren zo en zal ook niet gauw anders worden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    JustH +9482
    donderdag 14 juni 2018 om 15:49
    Omdat er maar 11 in een elftal passen?
    Vind ik leuk
    1UEU +70
    donderdag 14 juni 2018 om 14:47
    Waarom zou hij voor Groningen gekozen hebben, dat niet uit komt in de Jupiler League met hun onder 23 team...?
    Vind ik leuk
    potus +395
    donderdag 14 juni 2018 om 14:59
    Garantie op minuten, Roorda is nog wel een tijdje geblesseerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:50
    Roorda zegt ie... :')
    Vind ik leuk
    potus +395
    maandag 18 juni 2018 om 14:05
    Niet te geloven hè dat ik dat gewoon zeg. Ook al gaat Plomper in de U23 spelen en zit Roorda nog bij de U19, ik zei het gewoon. Zou het ook gewoon zo weer doen.
    Vind ik leuk
    jave +1490
    donderdag 14 juni 2018 om 21:05
    Warme club!
    Vind ik leuk
    Thilo +2519
    donderdag 14 juni 2018 om 14:50
    Das wel een hele grote plomper voor Utrecht
    Vind ik leuk
    Hupfean +2479
    donderdag 14 juni 2018 om 14:58
    Dat was een inkoppertje.
    Vind ik leuk
    4everfcu +789
    donderdag 14 juni 2018 om 20:07
    hoezo? we hebben jensen nog hoor die is volgend seizoen sowiezo 1e keeper.
    overigens weet ik ook niet waar dit vandaan komt aangezien utrecht helemaal geen interesse in deze jongen had/heeft.
    utrecht heeft paes al gehaald bij nec.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8486
    donderdag 14 juni 2018 om 14:55
    Weer een Ajax keeper weg. Maar nog steeds geen nieuws over Lamprou die weg is. Ik ga me zorgen maken..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19047
    donderdag 14 juni 2018 om 15:42
    Die had een eenjarig contract.
    Dus die komt gewoon niet meer na de zomer.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8486
    donderdag 14 juni 2018 om 16:23
    Die heeft wel heel nadrukkelijk gesolliciteerd om te blijven. Dus ik geloof pas dat hij weg is als hij ergens anders getekend heeft.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19047
    donderdag 14 juni 2018 om 16:29
    Haha ach ik vind het prima.
    Hoe belangrijk is een derde keeper?
    Lamprou is niet minder dan Verhoeven of Boer
    Vind ik leuk
    chuckie88 +724
    donderdag 14 juni 2018 om 17:26
    Had idd maar 1 jaar contract, ook ik was niet zo te spreken toen hij als reserve kwam bij Ajax. Maar ik moet kleur bekennen... Hij heeft het fantastisch gedaan, zelfs hoge ballen ondanks zijn lengte. Maar Ajax heeft nu nog 4 a 5 prima keepers onder contract voor komend seizoen bij Jong en 1
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19047
    donderdag 14 juni 2018 om 18:52
    Huj kan heel goed keepen.
    Hij is eigenlijk net te klein, maar als je derde keeper bij Ajax bent ben je of niet zo geweldig, of heel goed en heel dik of heel klein (Boer, Verhoeven, Lamprou)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:52
    dát is wel vaag inderdaad.
    Dan bulkt het bij Ajax van de jonge talenten en wordt er zo'n Lamprou gehaald omdat hij "zo ervaren" zou zijn.
    M'n reet! Ik geloof er geen snars van dat Ajax niet een betere keeper in de eigen gelederen heeft dan die Griekse kabouter.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19047
    donderdag 14 juni 2018 om 18:53
    Ze hebben wel meer talent, maar bij Ajax is best veel druk, dan kun je best een goede keeper gebruiken die wat ouder is.
    Ze hadden Verhoeven en Boer toch ook?
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 09:49
    Ja. En met name Verhoeven heb ik ook nooit begrepen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19047
    vrijdag 15 juni 2018 om 13:20
    Hij had hele goede reflexen en je kunt nou eenmaal geen 3 topkeepers hebben
    Vind ik leuk
    chuckie88 +724
    donderdag 14 juni 2018 om 20:12
    Kotarski heel veelbelovend... Van Leer was top bij Roda, maar bijna volledig jaar geblesseerd geweest... El Maach ook prima keeper.. Onana natuurlijk ... alleen Van Bladeren mijn bedenkingen over
    Vind ik leuk
    Hupfean +2479
    donderdag 14 juni 2018 om 14:58
    Utrecht hoeft ook niet alles.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:07
    Aan het shirt te zien gaat hij vanaf nu voetballen ipv keepen
    Vind ik leuk
    mike.az +526