FC Groningen kaapt transfervrije Ajax-doelman (19) weg voor neus FC Utrecht

FC Groningen kaapt transfervrije Ajax-doelman (19) weg voor neus FC Utrecht

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 14:36do 14-06-2018 om 14:36

Niet FC Utrecht, maar FC Groningen is de nieuwe club van Nick Plomper. De negentienjarige doelman komt over van Ajax, waar hij in de O19-ploeg keepte.

Groningen bevestigt de transfer donderdag via de officiële kanalen. Plomper gaat in het Noordlease Stadion aan de slag bij de beloften. Ondanks zijn jonge leeftijd, is hij met Groningen al toe aan zijn derde Eredivisie-club. Eerder zat Plomper in de jeugdopleiding van AZ.

Afgelopen seizoen kreeg Plomper te horen dat hij geen toekomst had in Amsterdam. "Ik baalde", gaf hij onlangs toe op de website van Ajax. "Maar ik accepteerde het en ging verder. Na de wedstrijd tegen Utrecht besefte ik het pas écht. Dit was mijn laatste wedstrijd voor Ajax."

Aanvankelijk leek FC Utrecht goede papieren te hebben voor de komst van Plomper. In tegenstelling tot Ajax-spelers Samir Ben Sallam (16), Ibrahim El Kadiri, Niciano Omzigtig en Giovanni de la Vega (18) maakt hij echter niet de overstap naar de Domstad.

Plaats een reactie

Sil95 +11673
donderdag 14 juni 2018 om 14:42
Ben benieuwd of al die vertrokken talenten het bij clubs als Utrecht en Groningen wel kunnen maken.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 14:51
Waar ben jij al die tijd geweest Sil95?
Vind ik leuk
Sil95 +11673
donderdag 14 juni 2018 om 16:25
Klussen , het huis van mijn ouders wordt gerenoveerd en ik draag er graag een steentje aan bij :) plus extra uren gemaakt op het werk en heb mij voorbereid op mijn nieuwe studie die ik vanaf september hoop te gaan volgen.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:46
Vast wel.
De hele eredivisie zit vol met spelers uit de Ajaxopleiding. Een groot deel blijft prima overeind, maar mist nét dat extra voor de top.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
donderdag 14 juni 2018 om 17:28
Van der Sar junior heeft het ook niet waar kunnen bij jong ADO en mag na 1 jaar weer vertrekken.
Vind ik leuk
1UEU +196
donderdag 14 juni 2018 om 14:47
Waarom zou hij voor Groningen gekozen hebben, dat niet uit komt in de Jupiler League met hun onder 23 team...?
Vind ik leuk
potus +389
donderdag 14 juni 2018 om 14:59
Garantie op minuten, Roorda is nog wel een tijdje geblesseerd.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:50
Roorda zegt ie... :')
Vind ik leuk
potus +389
maandag 18 juni 2018 om 14:05
Niet te geloven hè dat ik dat gewoon zeg. Ook al gaat Plomper in de U23 spelen en zit Roorda nog bij de U19, ik zei het gewoon. Zou het ook gewoon zo weer doen.
Vind ik leuk
jave +1525
donderdag 14 juni 2018 om 21:05
Warme club!
Vind ik leuk
Thilo +2747
donderdag 14 juni 2018 om 14:50
Das wel een hele grote plomper voor Utrecht
Vind ik leuk
Hupfean +4690
donderdag 14 juni 2018 om 14:58
Dat was een inkoppertje.
Vind ik leuk
4everfcu +4254
donderdag 14 juni 2018 om 20:07
hoezo? we hebben jensen nog hoor die is volgend seizoen sowiezo 1e keeper.
overigens weet ik ook niet waar dit vandaan komt aangezien utrecht helemaal geen interesse in deze jongen had/heeft.
utrecht heeft paes al gehaald bij nec.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19115
donderdag 14 juni 2018 om 14:55
Weer een Ajax keeper weg. Maar nog steeds geen nieuws over Lamprou die weg is. Ik ga me zorgen maken..
Vind ik leuk
#Keizerout +38104
donderdag 14 juni 2018 om 15:42
Die had een eenjarig contract.
Dus die komt gewoon niet meer na de zomer.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19115
donderdag 14 juni 2018 om 16:23
Die heeft wel heel nadrukkelijk gesolliciteerd om te blijven. Dus ik geloof pas dat hij weg is als hij ergens anders getekend heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +38104
donderdag 14 juni 2018 om 16:29
Haha ach ik vind het prima.
Hoe belangrijk is een derde keeper?
Lamprou is niet minder dan Verhoeven of Boer
Vind ik leuk
chuckie88 +2494
donderdag 14 juni 2018 om 17:26
Had idd maar 1 jaar contract, ook ik was niet zo te spreken toen hij als reserve kwam bij Ajax. Maar ik moet kleur bekennen... Hij heeft het fantastisch gedaan, zelfs hoge ballen ondanks zijn lengte. Maar Ajax heeft nu nog 4 a 5 prima keepers onder contract voor komend seizoen bij Jong en 1
Vind ik leuk
#Keizerout +38104
donderdag 14 juni 2018 om 18:52
Huj kan heel goed keepen.
Hij is eigenlijk net te klein, maar als je derde keeper bij Ajax bent ben je of niet zo geweldig, of heel goed en heel dik of heel klein (Boer, Verhoeven, Lamprou)
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:52
dát is wel vaag inderdaad.
Dan bulkt het bij Ajax van de jonge talenten en wordt er zo'n Lamprou gehaald omdat hij "zo ervaren" zou zijn.
M'n reet! Ik geloof er geen snars van dat Ajax niet een betere keeper in de eigen gelederen heeft dan die Griekse kabouter.
Vind ik leuk
#Keizerout +38104
donderdag 14 juni 2018 om 18:53
Ze hebben wel meer talent, maar bij Ajax is best veel druk, dan kun je best een goede keeper gebruiken die wat ouder is.
Ze hadden Verhoeven en Boer toch ook?
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 09:49
Ja. En met name Verhoeven heb ik ook nooit begrepen.
Vind ik leuk
#Keizerout +38104
vrijdag 15 juni 2018 om 13:20
Hij had hele goede reflexen en je kunt nou eenmaal geen 3 topkeepers hebben
Vind ik leuk
chuckie88 +2494
donderdag 14 juni 2018 om 20:12
Kotarski heel veelbelovend... Van Leer was top bij Roda, maar bijna volledig jaar geblesseerd geweest... El Maach ook prima keeper.. Onana natuurlijk ... alleen Van Bladeren mijn bedenkingen over
Vind ik leuk
Hupfean +4690
donderdag 14 juni 2018 om 14:58
Utrecht hoeft ook niet alles.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 15:07
Aan het shirt te zien gaat hij vanaf nu voetballen ipv keepen
Vind ik leuk
mike.az +594