Van Hooijdonk over groot Cocu-nieuws: Ja, dat vind ik wel verrassend

    Van Hooijdonk over groot Cocu-nieuws: "Ja, dat vind ik wel verrassend"

    zaterdag 16 juni 2018 om 17:10

    Pierre van Hooijdonk vindt het waarschijnlijke vertrek van Phillip Cocu naar Fenerbahçe verrassend. De analist legt uit wat de huidige trainer van PSV te wachten staat in Istanbul. Van Hooijdonk was zelf speler van de Turken.

    "Ja, dat vind ik wel verrassend. Hij is iemand die zich aan zijn contract houdt als die die ergens afsluit", zegt Van Hooijdonk bij de NOS. "Nu komt er een dusdanige kans voorbij en geeft hij aan dat hij daar gebruik van wil maken. Dat is zijn goed recht. Het is een absolute topclub waar veel mogelijk is. Wat hem te wachten staat? Het bekende gekkenhuis. Als je daar vier wedstrijden op rij verliest, kun je ook weer naar huis. Het is heel hectisch, maar er liggen ontzettend veel mogelijkheden."

    Van Hooijdonk waarschuwt Cocu dus, maar zegt ook dat hij veel kansen kan grijpen. "Ondanks een tweede plaats vorig jaar hebben ze een matig seizoen gekend. Ze hebben ook de bekerfinale verloren. Dus er is veel te winnen voor Phillip."

    Mark van Bommel wordt genoemd als mogelijke opvolger van Cocu. Van Hooijdonk denkt dat dat zo goed als zeker is. "Hij wordt al bijna een jaar genoemd. Ook nog vóór hij begon bij PSV O19. Die opvolger lijkt me zo klaar als een klontje. Brands is weg. Daar hebben ze (John, red.) De Jong al voor naar voren geschoven. Ik heb het idee dat PSV wel rekening heeft gehouden met scenario's mochten er mensen uit de organisatie verkassen."

    Plaats een reactie

    Roy_87_ +1506
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:11
    Na zijn statement dat Messi lekker scherp was in de 1ste helft.
    Zou ik als ik Cocu was niet luisteren.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5804
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:15
    Pierre is al een tijdje over zijn houdbaarheidsdatum heen. Zijn mening is totaal irrelevant.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:12
    Je hebt er zelf gespeelt ik denk dat Cocu daar gaat maken maar Ja wie ben ik tijd leert men.
    Vind ik leuk
    davidben +5273
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:14
    Snap niet dat Fenerbahce Cocu als trainer neemt. Echt niet!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:18
    Andersom snap ik het nog minder.
    Vind ik leuk
    davidben +5273
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:58
    Jaaaaa ok, maar ik snap het nog minder dan nog minder.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:20
    Ik wel....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6576
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:16
    besteed mijn tijd liever aan een wedstrijd van Denemarken dan naar het luisteren van zo'n opendeuren kees
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8948
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:16
    Ik zou het ook verassend vinden. Had eerder een club uit Spanje of Engeland verwacht. Fenerbahce vind ik ook meer een stap opzij dan vooruit, maar hij zal daar wel iets meer betaald worden:-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:27
    Het is beter als frank de boer had gedaan,die had zijn huiswerk echt niet gedaan,terwijl cocu eerst heeft gekeken of er wel wat te winnen valt,en dat is er zat bij fenerbahce.
    Heel slim gedaan van cocu.
    Vind ik leuk
    jesseee +915
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:21
    Heeft die gek drugs gebruikt vandaag? Alweer een uitspraak die je niet serieus kan nemen.

    Het is een absolute topclub waar veel mogelijk is. 

    Ik weet niet maar kan me niet herinneren wanneer ze voor het laatst de CL wonnen.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1008
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:44
    Is het echt zo moeilijk?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:21
    Blijkbaar heeft Cocu met zijn realistisch voetbal en sterk tactisch vermogen toch wat los gemaakt bij een Europese subtopper. Het is goed dat PSV prima voorbereid is / was op deze situatie en een duidelijk teken dat het bij PSV wel goed zit qua voetbalbeleid, voetbalvisie en toekomst. Het PSV-elftal wordt nu van achteren naar voren geformeerd waarbij de achterhoede inmiddels klaar is. Afhankelijk van wat er in de middenlinie en voorste linie nog gaat vertrekken, zal PSV hier nog wel op gaan anticiperen. PSV is hierop uitstekend voorbereid en zal daar waar nodig gerichte versterkingen gaan aantrekken.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:22
    Absolute topclub....welnee. Dan is Rangers en Celtic ook een absolute topclub?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:48
    Onverwachte combinatie voor mij... Fenerbahçe, drukke roerige hectische club en Cocu, rustige evenwichtige kleurige man! Weet niet of dat gaat matchen...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:22
    Cocu is iemand die zich aan zijn contract houdt...

    Volgens mij heeft ie nog nergens anders getraind...
    Vind ik leuk
    zapperboy +780
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:20
    Mijn gedacht: Pierre is de meest ongeloofwaardige analist die op TV te zien is.
    Weg wezen, hooimans, ophoepelen.
    Liever Gijpy die is nog ongeloofwaardiger maar wel grappiger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws