Cocu op weg naar Fenerbahçe: 'Bij PSV dreigt een herhaling van zetten'

    Cocu op weg naar Fenerbahçe: 'Bij PSV dreigt een herhaling van zetten'

    Alles wijst erop dat Phillip Cocu de nieuwe hoofdtrainer van Fenerbahçe wordt. Met zijn keuze voor de Turkse topclub bewandelt hij een onzekere, maar goede weg, denkt Valentijn Driessen.

    De chef voetbal van De Telegraaf denkt dat Cocu een goede keuze maakt door PSV te verlaten voor Fenerbahçe. 'Ingegeven door een gezonde dosis intelligentie waren zijn keuzes als profspeler (AZ, Vitesse, PSV, FC Barcelona, PSV) allemaal raak', schrijft Driessen.

    'Getuige Cocu’s keuzes in zijn trainerscarrière bij PSV heeft hij als trainer-coach een duidelijk toekomstpad richting de top uitgestippeld. Bij PSV dreigt een herhaling van zetten, terwijl hij zich juist wil ontwikkelen als coach. Daarvoor zet hij de stap naar het buitenland. Dat hij vijf keer zoveel gaat verdienen, is een mooie, welkome bijkomstigheid.'

    Cocu, die volgens Driessen de eigenschappen van een toptrainer heeft, zou het liefst zijn ingestapt in een topcompetitie. 'Geen enkele Nederlander heeft de topclubs voor het uitkiezen. Vandaar dat Eredivisie-spelers en -trainers van de nieuwe generatie een tussenstap moeten maken om in beeld te komen bij Europese topclubs. Cocu is slim genoeg om dit te onderkennen.'

    Lees ook: 'Vertrek van Cocu dichtbij: Fenerbahçe meldt zich officieel bij PSV'

    Poll

    Cocu naar Fenerbahçe, een goede stap?

    (9496 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18884
    maandag 18 juni 2018 om 07:31
    Ik hoop dat Cocu de ban kan breken wat betreft de falende Nederlandse trainers in het buitenland.
    Heel veel succes!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4700
    maandag 18 juni 2018 om 07:40
    En Fenerbahçe is dé club om in beeld te komen. Een stap naar een Spaanse club, desnoods een kleinere club, was logischer geweest
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    maandag 18 juni 2018 om 07:49
    Dan moeten ze je wel vragen......
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4700
    maandag 18 juni 2018 om 13:30
    Dan beter bij PSV blijven
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    maandag 18 juni 2018 om 18:47
    Hij heeft alles wel gewonnen in de ED, kan alleen maar slechter , Brands nu ook weg, dus een logische stap om wellicht via Fener hoger op te komen in Europa.
    Je moet een risico durven nemen als je ambitie hebt, lukt het ; prachtig, zo niet dan bezit Cocu meer dan voldoende financiële middelen, dus hoeft zich feitelijk nergens zorgen om te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 07:45
    En als hij v.Ginkel meeneemt overschakelen naar de Mexicaan Guterriez
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    maandag 18 juni 2018 om 07:48
    Cocu heeft het hoogste wel bereikt in Nederland, 3 x Kampioen worden van de ED en daarna kan je alleen maar afgaan.
    Prima om dan elders, buiten Nederland, te gaan werken en via via wellicht nog eens bij een Europese topclub te belanden.
    Cocu is een prima Trainer die in Nederland vaak niet de waardering krijgt die hij wel verdient.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12378
    maandag 18 juni 2018 om 08:09
    Net als Frank de Boer, zou ik zeggen. Maar die moet inmiddels vrezen voor zijn carrière, na zijn falen bij Inter en Palace. Hopelijk vergaat t Cocu wat beter maar het blijft toch ook een loterij.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    maandag 18 juni 2018 om 18:24
    Ach, het gaat allemaal om hoeveel geld je tot je beschikking krijgt, wat je daarmee koopt in de eerste plaats. In de tweede plaats gaat het dan om je Trainers kwaliteiten, ik schat Cocu veel intelligenter in dan de Boer .
    Vind ik leuk
    Entombed +1162
    maandag 18 juni 2018 om 09:52
    Cocu heeft alle Nederlandse prijzen al gewonnen inderdaad. De fruitschaal, Dennenappel, 3x de belangrijkste schaal en overwinteren indien de CL. Veeleer kun je als Nederlandse Clubtrainer niet verwachten. Kortom, hoewel ik het jammer vindt, snap ik Cocu's keuze.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:21
    ik vond Frank de Boer ook echt een prima trainer , die heeft alleen voor de verkeerde clubs gekozen in het buitenland
    ik hoop dat Cocu dat niet doet , anders kan het met Cocu ook gewoon vlug zijn afgelopen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    maandag 18 juni 2018 om 18:41
    De Boer, aardige man hoor, maar zo dom.....( sorry ) ik schat Cocu veel slimmer in en intelligentie mensen passen zich goed aan in het algemeen.
    De Boer is een goede veldtrainer voor de jeugd bij Ajax, alleen is het altijd wat "moeizaam" als het om "minderheden" gaat......ook daar moet je aanpassen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12378
    maandag 18 juni 2018 om 08:06
    Nu maar hopen dat er resultaten geboekt gaan worden, want even zo makkelijk lig je er na 3 maanden al weer uit. En dan is een Europese carrière ineens erg ver weg..
    Vind ik leuk
    Toppert +1703
    maandag 18 juni 2018 om 08:21
    ‘Bij PSV dreigt een herhaling van zetten’, aldus de kop en Driesen... welke herhaling van zetten dat is, blijft echter ongewis.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    maandag 18 juni 2018 om 08:36
    ja dat kan ik er ook niet echt aan opmaken..
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    maandag 18 juni 2018 om 08:36
    Opnieuw kampioen worden denk ik?
    Vind ik leuk
    Nick_115 +114
    maandag 18 juni 2018 om 09:57
    Het is niet alsof Cocu opeens iets nieuws met PSV gaat en kan doen. Dus voornamelijk een herhaling van wat hij tot nu toe heeft gedaan.

    Zelfs al pakt hij de titel, de beker en komt hij ver in Europa. Zijn CV is al prima in Nederland. (budget de nr 2 van NL maar toch 3x kampioen in 4 jaar tijd.) Veel meer eer valt hier niet meer te behalen.

    Om zichzelf verder te ontwikkelen als trainer en om zijn CV mooier te maken is het nodig dat hij in het buitenland opnieuw laat zijn dat hij een ploeg kan laten presteren.

    Succes Cocu. Jammer dat je zo ver weg moet gaan trainen. Geen NLer die kijkt naar de Turkse competitie... Ik hoop dat het je goed afgaat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:43
    Logisch dat ze dat niet hier vermelden. Surf naar de telrgraaf en je weet het.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:03
    Herhaling van zetten: alweer kampioen, die platte kar op verveelt zo!?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26842
    maandag 18 juni 2018 om 10:20
    Het is hem van harte gegund na zijn goede resultaten bij PSV. En voor PSV hoeft het niet slecht uit te pakken dat Van Bommel zijn opvolger wordt. Wellicht dat Mark wat leuker durft te gaan voetballen, en de talenten die afgelopen maanden onder hem hebben gespeeld zullen wellicht meer kans krijgen om binnen 1-2 jaar door te stromen naar het eerste.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:38
    Zeer verstandig. Het kan bij PSV komend seizoen bijna niet beter worden. Zeker als de leegloop door zet. Een teleurstellende afloop licht dan zeer voor de hand. Dus beter aan v Bommel overgeven. Dan kan die direct invloed uit oefenen bij het aantrekken van nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:15
    Indien er twee keer wordt verloren dreigt er ontslag, hoge lonen worden
    niet altijd nagekomen, werken en wonen in een moslimland heeft zn beperkingen en houdt risicos in!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:47
    Als die het daar voor elkaar krijgt om kampioen te worden,de middelen zijn aanwezig,dan bouwt hij prima zijn trainers cv op. Slimme zet,hij zal alleen wel gelijk moeten knallen,want het credit wat hij bij psv had krijg je daar niet,falen is ontslag.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:51
    Buitenlandse avontuur OK, maar ga dan niet naar Turkije als trainer...
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +296
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:19
    Meestal ben ik het niet eens met Valentijn maar in dit geval vrees ik ervoor dat hij gelijk heeft.En ik denk dat Cocu hierin verstandig te werk gaat, als hij dit ook doet, en dat hij het wel redt in het buitenland. Nu kan hij gelijk wennen aan het coachen van een buitenlandse club en alles wat daarbij komt kijken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws