Update: 'Buffon is op huizenjacht en gaat opvallende transfer snel afronden'

    Update: 'Buffon is op huizenjacht en gaat opvallende transfer snel afronden'

    woensdag 20 juni 2018 om 23:47

    De opvallende overstap van Gianluigi Buffon naar Paris Saint-Germain wordt in de komende dagen afgerond. Dat meldt Sky Italia dinsdag met grote stelligheid. De veertigjarige Italiaanse legende komt transfervrij over van Juventus.

    Buffon besloot na zeventien jaar om zijn contract bij de Oude Dame niet te verlengen. Even leek de doelman daarmee ook het einde van zijn loopbaan aan te kondigen, maar niets is minder waar. Sinds mei is hij al in onderhandeling met PSG. De Franse kampioen genoot altijd zijn voorkeur, al werd hij ook in verband gebracht met onder meer Liverpool.

    De weg naar Parijs is vrij nu PSG duidelijkheid heeft over de schorsing van Buffon. Hij kreeg afgelopen seizoen een rode kaart in het Champions League-duel met Real Madrid vanwege een woede-uitbarsting richting scheidsrechter Michael Oliver. De ervaren sluitpost moet drie wedstrijden vanaf de tribune toekijken.

    Buffon besloot zijn avontuur in Turijn met zijn negende landstitel met Juventus. Daarnaast reikte hij onder meer drie keer tot de Champions League-finale met de club.

    Update 23.47: Gianluigi Buffon mag zich bijna speler van Paris Saint-Germain noemen. De veertigjarige doelman ondergaat in de komende dagen een medische keuring en zal aansluitend een tweejarig contract ondertekenen. Dat meldt Paris United. Buffon en zijn vrouw zouden al op huizenjacht zijn geweest in het zestiende arrondissement van Parijs.

    Plaats een reactie

    Verratti +1902
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:32
    Welkom.
    Vind ik leuk
    PRICE +32769
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:38
    Bijzondere stap,op deze leeftijd,ook een bijzondere keeper,ha ha,past wel zo'n stsp.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +276
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:42
    Had dan lekler bij Juve gebleven of terug naar Parma gegaan
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 00:30
    Als Iniesta voor niemand anders dan barca wilt spelen in Europa en daarom naar Japan gaat, wordt die hier helemaal belachelijk gemaakt. Maar als Buffon Juventus inruilt voor Psg is het opeens normaal? Hij moest dan gewoon bij Juve blijven als die toch wilt keepen of naar Parma gaan. PSG siert zijn carriere niet
    Vind ik leuk
    Verratti +1902
    woensdag 20 juni 2018 om 01:02
    Waarom niet? Op je veertigste naar PSG. Beckam speelde er ook nog op z'n oude dag. Ibrah was ook niet jong. PSG is aardig voor oudere sterren op hun retour. En waarom zou je je hele leven in hetzelfde stadion je kunstje doen?
    Vind ik leuk
    chicken +10882
    woensdag 20 juni 2018 om 01:29
    Omdat er daar in de competitie geen ruk aan is. Ze winnen hem toch wel met die geldsmijterij. PSG...1 vd clubs die de transfermarkt opgeblazen heeft en gewoon een speeltje van een veels te rijke vent is. Je gaat erheen voor de poen en niks meer dan dat. CL gaan ze niet winnen, daar spelen ze te weinig topwedstrijden voor. Walgelijke club en ik gun ze helemaal niks, ze verdienen ook niks. Nu niet en in de toekomst hopelijk ook niet.
    Buffon..legendarische keeper...had je mythe in stand gehouden door te stoppen..
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 03:20
    Hij gaat lekker afbouwen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 02:28
    Maar beckham en Ibra zitten toch totaal niet in dezelfde situatie als Buffon? Ibra kan je totaal geen clubman noemen en Beckham speelde in Amerika en is ook geen echte clubman. Als je echt liefde hebt voor je club, doe je hetzelfde als Totti Puyol of zoals ik net al zei netals Iniesta. Als je toch besluit om door te gaan op topniveau, waarom zou je dan niet bij je club blijven die je nog zeker goed kon gebruiken? Ik zou het wel snappen als die naar China ofzo zou gaan, want daar speelt die op een veel lager niveau en gaat die rustig afbouwen. Psg is zeker niet afbouwen, vooral met de focus op de cl

    Beckham werd ook overduidelijk alleen gehaald voor de marketingstunt. Ibra werd daar op zijn niet jonge leeftijd all time topscorer. Cavani heeft hem natuurlijk wel weer ingehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 02:22
    Als hij nog in vorm is gezien zijn leeftijd waarom ook niet bij psg . Ik gun buffon het beste in zijn carrière . Het is er groot keeper en een mooi mens buffon . Ik hoop dat hij in de toekomst de trainersvak in gaat want mensen zien hem graag
    Vind ik leuk
    JustH +14954
    woensdag 20 juni 2018 om 06:05
    Dan kan hij ook nog nieuwslezer worden,
    zien ze hem dagelijks.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:36
    Wie geeft jou het recht om mij te antwoorden. Ook nog eens racistisch reactie. Vraag me af waarom zijn Hollandse PVV ers zo ziek in hun hoofd..zelfs op een voetbal site zijn ze actief puur om racistische reacties te plaatsen. Echt een zieke gestoorde volk PVV ers zoals jou
    Vind ik leuk
    JustH +14954
    woensdag 20 juni 2018 om 23:42
    ?
    Vind ik leuk
    Spiegel +9290
    donderdag 21 juni 2018 om 00:26
    Wait wut? Weet je wat het erge is? Dat je Buffon een mooi mens noemt en een ander een racist.

    Buffon heeft in het verleden meerdere malen fascistische uitingen gedaan en is dus zelf ook gewoon een racist.

    Maakt niet uit, moet iedereen zelf weten, maar dat je hem dan een mooi mens gaat noemen om vervolgens iemand die helemaal niks tegen je zegt een racist te noemen gaat wel een beetje ver niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 03:13
    Waarom ik buffon een mooi mens vindt is omdat ik hem ooit heb ontmoet in Turijn tijdens het trainingskamp van Juventus en gingen we samen op foto en korte gesprek gehad. Ook zijn persoonlijkheid vindt ik goed. .wat buffon ook heeft gedaan in het verleden mijn mening blijft ongewijzigd. .En dernaast hoe kom je eraan van iemand die niks tegen je zegt een racist noemt.. die gozzer komt aan met racistische opmerkingen en ik hoeft dat niet te horen of te weten.. Ik ben Julie racistisch opmerkingen meer dan zatt. Vraag me af of Hollanders nooit moe worden van elkaar discrimineren. Lijkt net een kleuter school Bahh
    Vind ik leuk
    Spiegel +9290
    donderdag 21 juni 2018 om 08:03
    Jullie racistische opmerkingen? Waar heb ik er een gemaakt dan? Stop met generaliseren, dat is minstens net zo racistisch, hypocrietje.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:46
    Blablabla ga poepen ofzo plaats van mij hier lastigvallen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:01
    Blijkbaar leveren dat acteerwerk in die reclamespotjes te weinig op
    Vind ik leuk
    Counterattack +10389
    woensdag 20 juni 2018 om 23:52
    Is een vd betere buurten.
    Hopelijk verdient hij genoeg om dat te betalen.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +317
    woensdag 20 juni 2018 om 23:54
    Eigenlijk best jammer dat hij dit doet.... Voor hem en uit eindelijk zeker voor Parma zou het mooi geweest zijn om nog even bij Parma in de serie A te gaan keepen. Dat zou een mooi slotstuk zijn van een indrukwekkende carrière... Maar desondanks blijft het een legende!
    Vind ik leuk
    Pimman +2921
    woensdag 20 juni 2018 om 23:58
    Held!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8864
    woensdag 20 juni 2018 om 23:58
    Jammer , daar gaat zijn carrière
    Vind ik leuk
    QPK1985 +553
    donderdag 21 juni 2018 om 01:33
    Zal het Buffon nog lukken de CL te winnen? Ik denk van niet. Ik vind het jammer dat hij niet bij Liverpool heeft getekend, die hadden hem goed kunnen gebruiken!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 02:14
    Als dit waar is .. Gaat PSG een bejaarden team samenstellen? Buffon, Ronaldo... Willen ze maar 1 CL titel?(met geluk)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:16
    40 jaar....gaat hij keepen in het veteranen elftal?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Buffon is op huizenjacht en gaat opvallende transfer snel afronden'