'Dramatische' situatie bij Vitesse: nieuw contract van aanwinst blijkt waardeloos

'Dramatische' situatie bij Vitesse: nieuw contract van aanwinst blijkt waardeloos

Gepubliceerd: woensdag 20 juni 2018 om 07:45wo 20-06-2018 om 07:45

Een schrijnend geval in Arnhem: het kersverse contract van Kees van Buuren bij Vitesse blijkt vanwege nieuwe regelgeving in Zeist 'waardeloos'. Technisch  directeur Marc van Hintum had de 31-jarige back aangetrokken om als mentor te gaan fungeren bij het beloftenteam van de club,  dat utkomt in de Tweede Divisie. 

Eerder deze maand werd echter bekend dat er voortaan een leeftijdsgrens van 23 jaar is bij beloftenteams. Die wijziging volgde na klachten van met name ploegen uit de top van de amateurwereld over te veel wisselingen en het gebruik van veel verschillende spelers bij beloftenteams. 

"De reglementswijziging kwam vanuit het niets en vlak voor het nieuwe seizoen", zegt Van Hintum in gesprek met de Gelderlander"Wij dachten onze zaken juist goed voor elkaar te hebben. Maar nu moeten we met Kees van Buuren aan tafel om tot een oplossing te komen. Dat is een drama."

Van Hintum begrijpt de kritiek op de beloftenteams, maar plaatst vraagtekens bij de wijzigingen die nu zijn doorgevoerd. "Om spelers vanuit het eerste team ritme te laten houden, moeten wij nu extra wedstrijden gaan organiseren. Dat is clubs alleen maar op kosten jagen en organisaties met extra taken opzadelen."

Van Buuren speelde afgelopen seizoen voor Almere City. Daar werd zijn aflopende contract niet verlengd. 

Plaats een reactie

woensdag 20 juni 2018 om 07:54
Extra kosten?? En geen minuut nadenken over de amateur clubs
Vind ik leuk
marly +82
woensdag 20 juni 2018 om 09:29
Die wel ex profs van 30 jaar mogen opstellen, heet dat geen leeftijd discriminatie?
Vind ik leuk
Burton93 +110
woensdag 20 juni 2018 om 07:55
Ik geef die andere verenigingen geen ongelijk. hoe kun je in de 1ste divisie nou echt weten wat je waard bent, als er steeds spelers van de eredvisie een stapje naar beneden doen. Al die andere clubs hebben geen blik met betere spelers die ze open kunnen trekken, die staan al op het veld.

Op deze manier loop je dus miljoenen mis omdat je dus vaker verliespunten moet incasseren tegen de jeugdteams..

Voor de gelijkheid is dit een goede ontwikkeling...
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 20 juni 2018 om 09:46
Eens. En ik vind dit wel een goeie maatregel alleen zo te zien moeten ze die wel beter communiceren. ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 12:03
Ja alleen is dat met deze jongen niet het geval. Bovendien is het probleem hiermee niet opgelost. Er zijn genoeg spelers onder de 24 die in de eredivisie spelen en op dezelfde manier voor deze scheve verhoudingen kunnen zorgen.
Vind ik leuk
MoSalah +125
woensdag 20 juni 2018 om 07:59
Zeg gewoon dat spelers alleen mogen spelen in belfote teams als ze niet zoveel minuten hebben gespeeld in een divisie hoger pdan de jong ploegen
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:01
Heer van hintum. Het zijn belofteteams, jong elftallen dus. Van buuren is ten eerste geen belofte maar vooral niet jong! De bedoeling van jong teams is "JONGE" spelers die net niet goed genoeg zijn voor het eerste daarin te laten spelen om ze zo voor te bereiden voor een eventuele overstap. Op jouw manier kan je wel 8 30+ spelers als mentor voor de 3 anderen inzetten. Goeie regel van de knvb, zo worden de talenten die op zijn positie kunnen spelen niet gedwarsboomd
Vind ik leuk
arnhem_026 +322
woensdag 20 juni 2018 om 08:14
jammer dat later de regels zijn aangepast en dus de speler plotseling niet meer mag spelen. maar je kan hem toch aanstellen als assistent/coach want dat is toch het doel waarvoor hij gehaald is? en niet omdat het zon goede aanvulling is qua speler. ik zie dan ook het probleem niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:35]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2003
woensdag 20 juni 2018 om 08:18
De maatregel van de KNVB is begrijpelijk. Maar niet rekening houdend dus met bestaande contracten. Het was immers eerder wel toegestaan. Vooral deze spelers zijn nu de klos. En om in een "jong" team een ervaren speler te hebben is voor die teams en jonge spelers vaak wel prettig. Van ervaren spelers leer je ook veel. En dat is uiteindelijk de bedoeling van die jong teams.
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:37
Maar het is toch zeker niet de bedoeling om 31-jarige spelers in Jong Vitesse te zetten? Maak hem dan maar trainer, of laat de talentvolle jonkies met het eerste meetrainen. Wat een lulkoek.
Vind ik leuk
Vak-DD +11635
woensdag 20 juni 2018 om 08:44
Geldt dat dan ook voor de jong elftallen in de eerste divisie ?
Vind ik leuk
G.Kopf +3388
woensdag 20 juni 2018 om 08:06
Heeft die gast ff mazzel, lekker een Bogardetje doen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5417
woensdag 20 juni 2018 om 08:13
Beter stoppen ze met belofte teams in het profvoetbal. Profvoetbal is een serieuze business waar ook in de JL miljoenen in omgaan. Dan slaat het nergens op km een veredelde kermis competitie op te zetten.
Vind ik leuk
Vak-DD +11635
woensdag 20 juni 2018 om 08:45
En dan alle ophef terwijl jong Vitesse niet eens in de JL speelt.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2003
woensdag 20 juni 2018 om 08:15
Ook weer typisch knvb om dit ineens te wijzigen terwijl teams al bezig zijn met het volgende seizoen.
Maar goed. Zuur voor van Buuren. Als het contract niet ontbonden kan worden kan hij dus niet voetballen komend seizoen.
Vind ik leuk
Vak-DD +11635
woensdag 20 juni 2018 om 08:46
En vorig seizoen niks zeggen over de jong teams in de JL. Jong ajax werd daar kampioen door 44 spelers te hebben gebruikt ?
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:33
trekken ze een keer een Nederlander aan is hij niet speel gerechtigd
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 20 juni 2018 om 09:50
Haha
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 08:35
Van Hintum preekt voor eigen parochie. Hij begrijpt de kritiek, maar haalt wél een 31-jarige speler voor Jong Vitesse. Als speler. Terecht dat dit niet doorgaat. Lullig voor Van Buuren, maar die kan echt nog wel ergens beter aan de bak komen dan bij Jong Vitesse. Of zou hij gehoopt hebben dat Chelsea hem daar zou scouten?
Vind ik leuk
Vak-DD +11635
woensdag 20 juni 2018 om 08:47
Alsof de jong elftallen in de JL geen oudere spelers gebruiken ?
Vind ik leuk
Kiwi +229
woensdag 20 juni 2018 om 10:23
Dat zou een verdomd goed jongensboek zijn
Vind ik leuk
Come on Utreg +28467
woensdag 20 juni 2018 om 09:12
Sneu. Speler aangetrokken en de regels veranderen. Zit Vitesse mooi mee..
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 20 juni 2018 om 09:16
Zullen in Arnhem wel weer een boycott van het een of ander houden ;)
Vind ik leuk
BVO'tje +441
woensdag 20 juni 2018 om 09:25
Of ze gaan bosjesman spelen.
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 20 juni 2018 om 09:26
Sorry maar dat mogen alleen mannen. Daarom heet het ook bosjesmannen.
Vind ik leuk
BVO'tje +441
woensdag 20 juni 2018 om 09:31
Bosjesmannen die steentjes naar bussen gooien, vanachter de struiken? dat noem jij mannen?

Mannen noem jij ook je trollenleger?
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 20 juni 2018 om 09:33
Haha wat ben je toch snel geprikkeld zeg. 😂
Vind ik leuk
Paul1982 +11953
woensdag 20 juni 2018 om 09:55
De KNVB voert wel vaker regels veel te laat door. Zo werd vorig jaar pas na het begin van de competitie besloten dat er 2 jaar lang niemand kan promoveren naar en degraderen uit de JL.
Vind ik leuk
kwartje50 +1015
woensdag 20 juni 2018 om 10:01
KNVB kan boetes opleggen wie legt ooit de KNVB boetes op!,, dit zou daar een mooi gevalletje voor kunnen zijn
Vind ik leuk
Toto71 +357
woensdag 20 juni 2018 om 10:40
Jong vitesse speelt 2e klas en geen jupiler. Al die amateurteams spelen met oudere spelers. Beter is met een vaste selectie bij jong elftallen met een bepaald aantal dispensaties als aantoonbaar is dat men terugkomt van een blessurre. In de jupiler snap ik de kritiek wel als ajax 44 spelers gebruikt.
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
woensdag 20 juni 2018 om 10:45
Moeten de grote clubs de extra kosten ook beroepen op Jupilair League clubs want die willen toch een eerlijke verdeling?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:45]
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 11:45
Ligt het aan mij of is het sowieso een beetje vreemd dat je een 31-jarige speler haalt voor je beloftenteam?
Vind ik leuk
woensdag 20 juni 2018 om 12:05
Verhuren aan Juup club voor zacht prijsje?
Vind ik leuk
Barry Engels +31962
woensdag 20 juni 2018 om 12:13
Die Van Hinthum weet wat ie doet.... sjembek
Vind ik leuk
Pur Sang +469
woensdag 20 juni 2018 om 12:53
Ik wist überhaupt niet dat hij een contract tekende bij (Jong) Vitesse. Stond niet eens op de Supporterssite of Vitesse.nl...
Vind ik leuk
JanTa48 +6763
woensdag 20 juni 2018 om 12:57
Tja, dat hadden ze kunnen weten. Die nieuwe regelgeving is niet alleen opgesteld voor b.v. Ajax en PSV maar voor iedere belofte elftal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws