'Dramatische' situatie bij Vitesse: nieuw contract van aanwinst blijkt waardeloos

    'Dramatische' situatie bij Vitesse: nieuw contract van aanwinst blijkt waardeloos

    woensdag 20 juni 2018 om 07:45

    Een schrijnend geval in Arnhem: het kersverse contract van Kees van Buuren bij Vitesse blijkt vanwege nieuwe regelgeving in Zeist 'waardeloos'. Technisch  directeur Marc van Hintum had de 31-jarige back aangetrokken om als mentor te gaan fungeren bij het beloftenteam van de club,  dat utkomt in de Tweede Divisie. 

    Eerder deze maand werd echter bekend dat er voortaan een leeftijdsgrens van 23 jaar is bij beloftenteams. Die wijziging volgde na klachten van met name ploegen uit de top van de amateurwereld over te veel wisselingen en het gebruik van veel verschillende spelers bij beloftenteams. 

    "De reglementswijziging kwam vanuit het niets en vlak voor het nieuwe seizoen", zegt Van Hintum in gesprek met de Gelderlander"Wij dachten onze zaken juist goed voor elkaar te hebben. Maar nu moeten we met Kees van Buuren aan tafel om tot een oplossing te komen. Dat is een drama."

    Van Hintum begrijpt de kritiek op de beloftenteams, maar plaatst vraagtekens bij de wijzigingen die nu zijn doorgevoerd. "Om spelers vanuit het eerste team ritme te laten houden, moeten wij nu extra wedstrijden gaan organiseren. Dat is clubs alleen maar op kosten jagen en organisaties met extra taken opzadelen."

    Van Buuren speelde afgelopen seizoen voor Almere City. Daar werd zijn aflopende contract niet verlengd. 

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 07:50
    Wat een amateurs daar in arnhem, typisch iets voor van hintum en consoorten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 07:55
    Omdat ze iemand hadden gecontracteerd en daarna de regels werden aangepast?
    Kunnen ze weinig aan doen volgens mij.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:01
    Beloften team heet het toch ? Yeah right en dan een veteraan aantrekken voor dat team en dan raar opkijken als hij niet in dat team mag apelen. Terechte wijziging van de knvb, dit soort malafide clubs die zich bewust schildig maken aan competitie vervalsing moeten gestraft worden
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 08:06
    Er is best iets voor te zeggen om een ervaren speler tussen die jonge ventjes te zetten
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 09:18
    Dat doe je bij de jeugdelftallen ook niet en Jong zou gewoon een soort van (laatste) jeugdelftal tussen de senioren moeten zijn.

    Als je er iemand met ervaring bij wil hebben, maak je hem trainer.

    Voor Vitesse is het zuur dat zoiets net doorgevoerd wordt na het contracteren van zo'n speler. Voor bestaande gevallen zou een overgangsregeling gemaakt moeten worden. Dispensatieregeling voor lopende contracten, als die specifiek voor het Jong team zijn afgesloten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 09:52
    In Duitsland heeft Bayern II een selectie met ook oudere spelers.
    Mits dat oudere spelers zijn die op het niveau passen (je moet geen eredivisiespelers halen om goed te presteren) en die talenten verder helpen lijkt het me prima.

    Van Buuren is geen sterspeler op dat niveau. Alleen iemand die die jongens kan helpen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 10:06
    Een 2e team is wat anders dan een Jong team.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 10:28
    Onze tweede teams zijn verdwenen en vervangen door idiote Jong teams. Dat klopt.
    We zouden beter af zijn met tweede teams.
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 10:53
    Dat weet ik niet, in het verleden was dat ook geen succes als ik het me goed herinner. Dat zou de rijke clubs ook weer teveel voordeel geven om weer ongelimiteerd spelers onder contract te nemen. De Jong teams hebben nu net die speciale status onder de senioren gekregen om vanuit de jeugd op een iets lager niveau een tussenstap naar het eerste te maken. Het idee was dan ook om de weerstand voor die jonge spelers zo op te bouwen, niet voorzien was dat ze binnen een paar seizoenen in de top van de JL mee zouden kunnen draaien en zelfs kampioen konden worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 11:01
    De reservecompetitie was volgens mij prima.
    Een paar talenten die daadwerkelijk dicht bij het eerste zitten met de wissels en terugkerende geblesseerde spelers.
    De KNVB heeft bedacht dat daar een speciale competitie voor moest komen. Een soort zinloze verlenging van de jeugdopleiding. En toen moesten die teams ineens in de jupiler league omdat ze *verrassing* te weinig tegenstand kregen in de beloftecompetitie.

    Ik denk dat je beter af bent als die clubs gewoon een jupiler league elftal hebben met een paar grote talenten.
    Dan staat de selectie tenminste ook vast.

    Dat de grootste talenten van Nederland+cassierra's beter zouden zijn dan de meeste jupiler league selecties was in mijn ogen trouwens wel te verwachten.
    Jong Ajax haalde 15 jaar geleden al de halve finale van de beker.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 11:07
    Maar het was dan ook voor de echte opgeleide jeugd bedoeld (doorstroom vanuit onderaf), niet voor dure aankopen van buitenaf die nog even een jaartje komen acclimatiseren in een lager elftal.

    En een incidenteel succes van heel lang geleden met een exceptionele lichting is natuurlijk niet representatief voor hoe het er nu aan toe zou (moeten) gaan.

    Reservecompetitie stelde niks voor, kwam geen hond kijken en was alleen functioneel voor de afvallers van het eerste. Ging nergens om.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 11:16
    Ja, en uiteindelijk bleef iedereen hangen van 18 tot 23 en vielen ze daarna af bij Almere City. Hoewel ze het jaar daarvoor zogenaamd nog dicht tegen Ajax 1 aanzaten.
    Daarnaast moest iedereen ineens 16 contractspelers hebben, dat kostte teveel en daarnaast kregen kleinere clubs minder talenten.
    Het was aan alle kanten een kut idee.

    Daarmee wil ik zeggen dat die selecties zelfs toen al vrij veel kwaliteit hadden. Dat ze kampioen zijn geworden mag geen verrassing zijn.

    Het was goed voor wedstrijdritme en je talenten speelden tegen spelers die wel bij de eerste selectie zaten.
    Niet tegen spelers die ook niet goed genoeg zijn voor een eerste selectie.
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 11:27
    Het ligt denk ik vooral aan de verschraling van de JL teams dat er nu zo weinig weerstand lijkt te zijn. Als de Eredivisie verder inzakt qua niveau, kun je ook weinig anders verwachten van de divisie eronder.

    Jong teams zijn wat mij betreft best acceptabel, maar wel tegen veel striktere regels en beperkingen. Dan kom je ook weer terug bij de oorspronkelijke bedoeling van de beloftenteams.

    De echt grotere talenten zullen de stap in Jong toch al snel overslaan of maar korte tijd meemaken. Sommige spelers hebben even wat langer nodig en dan kan het wel zo z'n nut hebben. Al rest de vraag of het niveau in NL al niet zo gedaald is dat het een gepasseerd station is.

    Maar goed, je blijft voor- en tegenstanders houden. Jij bent duidelijk geen voorstander. Ik onder bepaalde voorwaarden wel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 11:31
    Maar als elke eredivisieclub 16 talenten vasthoudt terwijl daarvan 3 of 4 doorbreken is die verschraling toch heel logisch?
    Die hadden al veel eerder een stap omlaag moeten doen. Dan was de jupiler league beter geweest.

    Het oorspronkelijke idee was een heel slecht idee.

    Ja, omdat er nauwelijks argumenten voor zijn en een stapel tegenargumenten
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 11:39
    Dat is jouw mening. Ik denk er dus anders over. Prima.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +21998
    woensdag 20 juni 2018 om 11:41
    Ik vind het wel vreemd dat je er anders over denkt aangezien de argumenten er niet naar zijn.

    Die verschraling komt gewoon deels door de belofteteams waar je zo fan van bent.
    Ik snap het oprecht niet.
    Vind ik leuk
    Nistel +3179
    woensdag 20 juni 2018 om 11:48
    De argumenten zijn er wel naar, alleen vind jij het geen argumenten omdat je er zo absoluut op tegen bent. Maar dan is er ook geen discussiëren aan, want dan wordt het enkel een welles nietes "discussie", dan voldoet geen enkel argument. Zo kan ik jouw argumenten net zo makkelijk van tafel vegen.

    Zoals gezegd, jij bent er geen voorstander van, ik onder bepaalde voorwaarden wel. Lijkt me een prima conclusie. Eensgezindheid gaan we op dit onderwerp gezien de uiteenlopende standpunten duidelijk toch niet krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 21:49
    Niet voorzien?
    Ja, omdat we in Nederland met alles onze eigen regels verzinnen, i.p.v. een goed werkend systeem uit het buitenland over te nemen.
    Vind ik leuk
    Kiwi +131
    woensdag 20 juni 2018 om 10:10
    Leuk, die selectieve verontwaardiging van een PSV supporter. Eloy Room, Remko Pasveer, Siem de Jong, Marcel Ritzmaier, Simon Poulsen etc etc etc. Allemaal vaste klanten van Jong PSV de afgelopen jaren. Het enige verschil; PSV kwam uit in de Jupiler League, en Vitesse speelt op amateur niveau. Dus hou je 'malafide clubs' en 'competitievervalsing' kreten a.u.b. voor je, want PSV is geen haar beter.

    Denk jij dat PSV geen buikpijn heeft dat Eloy Room nu in de beste vorm van z'n leven geen wedstrijden kan spelen om dit op peil te houden? Denk je dat alleen Vitesse daarmee zit...?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:30
    PSV heeft daar allang op ingespeeld, Room in vorm ? Laat me niet lachen de competitie ligt al weer enige tijd stil, heb je hem zien spelen op de camping ?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:00
    Uhm denk dat wat PSV doet met zijn jong-team eerder riekt naar competitievervalsing (40 spelers inzetten, waaronder Maher, Ritzmayer, Room). Heb er zelf op zich geen probleem mee, maar PSV bewandelt wel de mazen meer dan Vitesse. Dus minimaal zo malafide als je dat zo’n leuke term vindt.

    Een 31-jarige halen als mentor voor de jonge spelers is toch niets mis mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:28
    Onzin wat je zegt, afgelopen seizoen was het nog gewoon toegestaan. Uiteraard gelden de regels ook voor psv, dus bijv een Room zal je niet meer in de jupiler zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:52
    Toen wij deze speler contracteerde was het toch ook nog toegestaan droeftoeter!
    Jij benadrukt de term ‘beloften’ terwijl PSV vorig jaar ook allerlei spelers in Jong liet spelen die niets met term ‘jong’ of ‘beloften’ te maken hebben. Vitesse deed dat nauwelijks. Hou je beschuldigingen dus graag voor je.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:29
    Scheld maar weer gelijk, teken van onmacht zeg ik altijd maar. En wat ik zeg of doe heb jij helemaal niets mee te maken, denk je dat je op een vitesse nieuwtje het alleen recht heb op te reageren of wat? De 3 standen maatschappij is allang afgeschaft.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:29
    Pff je mag reageren wat je wil, maar als je mijn club om onterechte reden malafide noemt en van competitievervalsing beschuldigd, krijg je een pittige reactie. Als je vervolgens mijn reactie onzin noemt, maar daarop zelf de meest onzinnige redenatie er achteraan geeft, noem ik je een droeftoeter. Een alom gebruikt woord hier, doelend op dat je een beetje kansloos en zielig bezig bent. Geloof dat ongeveer iedereen er hetzelfde over denkt aan de reacties te zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:53
    Een 31-jarige voor een beloften team aantrekken? Proberen ze weer de boel op te lichten bij vitesse
    Vind ik leuk
    Sazzz +11155
    woensdag 20 juni 2018 om 09:04
    Doen ze ergens anders nooit??? Ik kan me nog Sneijder herinneren die aangetrokken werd voor Jong Utrecht
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:54
    Extra kosten?? En geen minuut nadenken over de amateur clubs
    Vind ik leuk
    marly +65
    woensdag 20 juni 2018 om 09:29
    Die wel ex profs van 30 jaar mogen opstellen, heet dat geen leeftijd discriminatie?
    Vind ik leuk
    Burton93 +104
    woensdag 20 juni 2018 om 07:55
    Ik geef die andere verenigingen geen ongelijk. hoe kun je in de 1ste divisie nou echt weten wat je waard bent, als er steeds spelers van de eredvisie een stapje naar beneden doen. Al die andere clubs hebben geen blik met betere spelers die ze open kunnen trekken, die staan al op het veld.

    Op deze manier loop je dus miljoenen mis omdat je dus vaker verliespunten moet incasseren tegen de jeugdteams..

    Voor de gelijkheid is dit een goede ontwikkeling...
    Vind ik leuk
    NvC +1348
    woensdag 20 juni 2018 om 09:46
    Eens. En ik vind dit wel een goeie maatregel alleen zo te zien moeten ze die wel beter communiceren. ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:03
    Ja alleen is dat met deze jongen niet het geval. Bovendien is het probleem hiermee niet opgelost. Er zijn genoeg spelers onder de 24 die in de eredivisie spelen en op dezelfde manier voor deze scheve verhoudingen kunnen zorgen.
    Vind ik leuk
    patertje +488
    woensdag 20 juni 2018 om 07:55
    Wat dramatisch zeg, de kop doet weer anders vermoeden! Ik dacht ze zijn eindelijk failliet, maar helaas de Russische witwasmachine is er nog helaas
    Vind ik leuk
    MoSalah +5
    woensdag 20 juni 2018 om 07:59
    Zeg gewoon dat spelers alleen mogen spelen in belfote teams als ze niet zoveel minuten hebben gespeeld in een divisie hoger pdan de jong ploegen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:01
    Heer van hintum. Het zijn belofteteams, jong elftallen dus. Van buuren is ten eerste geen belofte maar vooral niet jong! De bedoeling van jong teams is "JONGE" spelers die net niet goed genoeg zijn voor het eerste daarin te laten spelen om ze zo voor te bereiden voor een eventuele overstap. Op jouw manier kan je wel 8 30+ spelers als mentor voor de 3 anderen inzetten. Goeie regel van de knvb, zo worden de talenten die op zijn positie kunnen spelen niet gedwarsboomd
    Vind ik leuk
    arnhem_026 +243
    woensdag 20 juni 2018 om 08:14
    jammer dat later de regels zijn aangepast en dus de speler plotseling niet meer mag spelen. maar je kan hem toch aanstellen als assistent/coach want dat is toch het doel waarvoor hij gehaald is? en niet omdat het zon goede aanvulling is qua speler. ik zie dan ook het probleem niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1331
    woensdag 20 juni 2018 om 08:18
    De maatregel van de KNVB is begrijpelijk. Maar niet rekening houdend dus met bestaande contracten. Het was immers eerder wel toegestaan. Vooral deze spelers zijn nu de klos. En om in een "jong" team een ervaren speler te hebben is voor die teams en jonge spelers vaak wel prettig. Van ervaren spelers leer je ook veel. En dat is uiteindelijk de bedoeling van die jong teams.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:37
    Maar het is toch zeker niet de bedoeling om 31-jarige spelers in Jong Vitesse te zetten? Maak hem dan maar trainer, of laat de talentvolle jonkies met het eerste meetrainen. Wat een lulkoek.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    woensdag 20 juni 2018 om 08:44
    Geldt dat dan ook voor de jong elftallen in de eerste divisie ?
    Vind ik leuk
    Jur74 +6781
    woensdag 20 juni 2018 om 08:01
    Onderlinge wedstrijden?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:00
    Ze zouden eigenlijk een competitie voor Jong-elftallen moeten maken! ;D
    Vind ik leuk
    G.Kopf +635
    woensdag 20 juni 2018 om 08:06
    Heeft die gast ff mazzel, lekker een Bogardetje doen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    woensdag 20 juni 2018 om 08:13
    Beter stoppen ze met belofte teams in het profvoetbal. Profvoetbal is een serieuze business waar ook in de JL miljoenen in omgaan. Dan slaat het nergens op km een veredelde kermis competitie op te zetten.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    woensdag 20 juni 2018 om 08:45
    En dan alle ophef terwijl jong Vitesse niet eens in de JL speelt.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1331
    woensdag 20 juni 2018 om 08:15
    Ook weer typisch knvb om dit ineens te wijzigen terwijl teams al bezig zijn met het volgende seizoen.
    Maar goed. Zuur voor van Buuren. Als het contract niet ontbonden kan worden kan hij dus niet voetballen komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    woensdag 20 juni 2018 om 08:46
    En vorig seizoen niks zeggen over de jong teams in de JL. Jong ajax werd daar kampioen door 44 spelers te hebben gebruikt ?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:26
    van hintum had beter moeten weten, zelfs ik wist het.
    hij heeft zelf een mentor nodig
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:33
    trekken ze een keer een Nederlander aan is hij niet speel gerechtigd
    Vind ik leuk
    NvC +1348
    woensdag 20 juni 2018 om 09:50
    Haha
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:35
    Van Hintum preekt voor eigen parochie. Hij begrijpt de kritiek, maar haalt wél een 31-jarige speler voor Jong Vitesse. Als speler. Terecht dat dit niet doorgaat. Lullig voor Van Buuren, maar die kan echt nog wel ergens beter aan de bak komen dan bij Jong Vitesse. Of zou hij gehoopt hebben dat Chelsea hem daar zou scouten?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11090
    woensdag 20 juni 2018 om 08:47
    Alsof de jong elftallen in de JL geen oudere spelers gebruiken ?
    Vind ik leuk
    Kiwi +131
    woensdag 20 juni 2018 om 10:23
    Dat zou een verdomd goed jongensboek zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 08:59
    hopellijk heeft van Buuren een 5 jarig contract en moet vitesse flink betalen om hiervan af te komen. zoutzak van hintum heeft willens en wetens de boel getilt. totaal ongeschikt voor zijn functie die man.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1331
    woensdag 20 juni 2018 om 09:07
    getilt? hoe dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    woensdag 20 juni 2018 om 09:12
    Sneu. Speler aangetrokken en de regels veranderen. Zit Vitesse mooi mee..
    Vind ik leuk
    NvC +1348
    woensdag 20 juni 2018 om 09:16
    Zullen in Arnhem wel weer een boycott van het een of ander houden ;)
    Vind ik leuk
    BVO'tje +467
    woensdag 20 juni 2018 om 09:25
    Of ze gaan bosjesman spelen.
    Vind ik leuk
    NvC +1348
    woensdag 20 juni 2018 om 09:26
    Sorry maar dat mogen alleen mannen. Daarom heet het ook bosjesmannen.
    Vind ik leuk
    BVO'tje +467
    woensdag 20 juni 2018 om 09:31
    Bosjesmannen die steentjes naar bussen gooien, vanachter de struiken? dat noem jij mannen?

    Mannen noem jij ook je trollenleger?
    Vind ik leuk
    NvC +1348
    woensdag 20 juni 2018 om 09:33
    Haha wat ben je toch snel geprikkeld zeg. 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:17
    lullig voor van buuren, kan hij net gewoon aansluiten bij het eerste, eerlijk gezegd ken ik deze speler niet
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10650
    woensdag 20 juni 2018 om 09:55
    De KNVB voert wel vaker regels veel te laat door. Zo werd vorig jaar pas na het begin van de competitie besloten dat er 2 jaar lang niemand kan promoveren naar en degraderen uit de JL.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +377
    woensdag 20 juni 2018 om 10:01
    KNVB kan boetes opleggen wie legt ooit de KNVB boetes op!,, dit zou daar een mooi gevalletje voor kunnen zijn
    Vind ik leuk
    Toto71 +368
    woensdag 20 juni 2018 om 10:40
    Jong vitesse speelt 2e klas en geen jupiler. Al die amateurteams spelen met oudere spelers. Beter is met een vaste selectie bij jong elftallen met een bepaald aantal dispensaties als aantoonbaar is dat men terugkomt van een blessurre. In de jupiler snap ik de kritiek wel als ajax 44 spelers gebruikt.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +356
    woensdag 20 juni 2018 om 10:45
    Moeten de grote clubs de extra kosten ook beroepen op Jupilair League clubs want die willen toch een eerlijke verdeling?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:45
    Ligt het aan mij of is het sowieso een beetje vreemd dat je een 31-jarige speler haalt voor je beloftenteam?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:05
    Verhuren aan Juup club voor zacht prijsje?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26279
    woensdag 20 juni 2018 om 12:13
    Die Van Hinthum weet wat ie doet.... sjembek
    Vind ik leuk
    Pur Sang +224
    woensdag 20 juni 2018 om 12:53
    Ik wist überhaupt niet dat hij een contract tekende bij (Jong) Vitesse. Stond niet eens op de Supporterssite of Vitesse.nl...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3204
    woensdag 20 juni 2018 om 12:57
    Tja, dat hadden ze kunnen weten. Die nieuwe regelgeving is niet alleen opgesteld voor b.v. Ajax en PSV maar voor iedere belofte elftal.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 16:58
    Onzin. Je moet gewoon geen spelers van 31 halen voor de beloften. Doe je dat wel dan heb je in dit geval sowieso de zaken niet op orde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dramatische' situatie bij Vitesse: nieuw contract van aanwinst blijkt waardeloos