'Keiharde straf voor AC Milan: boete van 30 miljoen en geen Europees voetbal'

    'Keiharde straf voor AC Milan: boete van 30 miljoen en geen Europees voetbal'

    zaterdag 23 juni 2018 om 13:37

    Volgens La Gazzetta dello Sport wordt AC Milan voor de duur van één jaar uitgesloten van Europees voetbal. Het heeft alles te maken met de regels rond Financial Fair Play. Ook krijgt de club een megaboete opgelegd.

    Milan voldoet niet aan de regels rond Financial Fair Play, zo schrijven diverse Italiaanse media. Maandag krijgt de club de straf te horen, maar La Gazzetta dello Sport weet het zeker: Milan wordt komend seizoen uitgesloten van Europees voetbal. De gevallen grootmacht uit Italië heeft een behoorlijke schuld opgebouwd sinds de club in Chinese handen is. De Chinese eigenaar zoekt nu naar investeerders om het gat te dichten.

    Milan investeerde voor miljoenen in nieuwe spelers, maar moet daar nu een dure prijs voor betalen. Naar verluidt gaat het het om een schuldbedrag van ongeveer 380 miljoen euro, dat voor oktober terugbetaald moet worden. De FIFA is echter niet onder de indruk van het plan dat Milan heeft gepresenteerd. 

    Als Milan daadwerkelijk wordt uitgesloten van Europees voetbal, dan neemt Atalanta de plek van de Milanezen in de Europa League in. Fiorentina krijgt dan ook een kans op Europees voetbal, maar moet zich via de voorrondes zien te plaatsen voor het hoofdtoernooi.

    Lees meer over:Serie AAC Milan

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +25315
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    AC Milan.. De val van een eens zo mooie club.. Zonde.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:56
    Geen eigen jeugd.... Te lang doorgaan met oude rotten... Nu moeten ze al jaren opnieuw opbouwen. Dat duurt voor een trainer anderhalf jaar. Die tijd krijgen ze niet.
    Ik vind dit niet zeuren. Gewoon slecht beleid
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25315
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:01
    Absoluut slecht beleid. Vage investeerders, te hoge verwachtingen, teveel geld uitgeven, geen jeugd.. Alles lijkt mis te gaan. Straf is terecht. Al is het alleen om een voorbeeld te stellen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:24
    De straf zal vast terecht zijn, maar hier wordt natuurlijk met twee maten gemeten door de UEFA. PSG, Man City, Atletico, Real, Barca.... ze beflikkkeren de boel net zo hard.... en mogen gewoon meedoen....

    Dus wat mij betreft worden ze niet uitgesloten of allemaal.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8186
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:38
    Idd, het lef om deze clubs te straffen hebben ze niet.
    Vind ik leuk
    Spartan +6384
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:59
    En hoe zit het met Twente dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:00
    AC Milan speelt meestal met vier jeugdspelers in het elftal, Donnaruma, Cutrone, Calabria, Locatelli. Meer dan de meeste Europese grote clubs denk ik. Hoe kan dit Milan overkomen als andere clubs met honderden miljoenen smijten... Vriendjespolitiek en corruptie pur sang
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:17
    Idd dacht ik ook al. Dit slaat gewoon nergens op. PSG geeft gewoon in 1 zomer 402 miljoen uit aan 2 spelers: Mbappe (180 mil) en Neymar (222 mil) en die krijgen geen straf.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:23
    Die sjeiks lappen gewoon, met die Chinezen is t altijd gezeik als ze een club overnemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:26
    Dat is dan wel zo... Vind het vooral jammer dat AC Milan zover is weggezakt. Symphatieke club.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:30
    Ik ook man, had toch onderhand de zelfde status moeten hebben als n Barca, Bayern of Man utd met zo'n historie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:31
    Idd heel zonde!
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:04
    Dit slaat wel ergens op. Mbappé telt pas dit jaar mee. Daarnaast krijgt psg relatief meer binnen. Het gaat om de verhouding tussen inkomsten en uitgaven, niet alleen om de uitgaven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:43
    Dat is wel zo, maar Real had bijv ook torenhoge schulden. Op een gegeven moment zelfs 400 miljoen wat ik begreep en kregen geen straf.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:01
    je krijgt ook geen straf voor schulden. Met schulden is ook niets mis. Half Nederland heeft schulden (hypotheek, studieschuld). Het gaat erom of je aan je betalingsverplichtingen kan voldoen. Real betaalt gewoon de rekeningen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:25
    Maar vind jij dan niet dat de UEFA daar gewoon een oogje dichtknijpt? Je kunt zeggen dat ze het volgens de regels spelen, maar als UEFA mag je ook best ingrijpen bij dat soort ‘slimme’ constructies
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zondag 24 juni 2018 om 00:53
    Waarom zou je ingrijpen? Dit zijn geen slimme trucjes (behalve mbappe, maar dat was ook niet meer dan de rekening en dus het probleem een jaar uitstellen), maar gewoon normale bedrijfsvoering. Als een club gewoon alle afspraken nakomt, wat is dan het probleem? Elk groot bedrijf heeft schulden in de vorm van leningen en nog niet betaalde rekeningen. Niets mis mee, zolang je solvabiliteit en liquiditeit maar in orde zijn en je doet wat je afspreekt.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5167
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:01
    Creative accounting. Staan waarschijnlijk op de loonlijst van een of andere Oliejongen en worden voor een grijpstuiver uitgeleend aan PSG.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:02
    Het gaat niet alleen om uitgaven, maar om de verhouding tussen inkomsten en uitgaven. Als je genoeg uitgeeft mag je veel uitgeven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:14
    Locatelli en Donnarumma zijn wel goede spelers uit eigen jeugd. Valt best mee hoor.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18360
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    Welkom bij de club...:p
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    Dat gaat niet gebeuren, en door
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    Als Memphis Depay er nog steeds heen wil, dan verpest hij echt z'n carrière. Terwijl nu juist het moment is omhoog te gaan.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7724
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:54
    Als Memphis nog een seizoen presteert koopt United hem eerst gewoon terug. Die hebben een terugkoopclausule voor 35 miljoen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:41
    Depay en welke carriere?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8186
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:46
    Klaassen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:34
    Als hij straks op zn 25e naar een topclub gaat, dan heeft ie een uitstekende carrière. Nu zit ie lekker bij de nummer 2 van Frankrijk. Straks lekker bij Atletico spelen ofso.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:53
    Zouden ze bij meer clubs moeten doen. Oa Chelsea, city, PSG.
    Hier werd Twente al gestraft door de eigen bond, voor uitsluiting van Europese deelname
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1648
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:38
    Vergeet Barca niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:13
    En nog meer clubs.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8186
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:47
    De bonden in het buitenland hebben daar het lef niet voor, die zijn te afhankelijk van die clubs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:17
    Buitenlandse Clubs vragen geld bij de bank.... De bank vraagt geld aan de EU....
    Is men in NL zo dom?
    Hier gaan clubs kapot om paar ton. Terwijl clubs als real miljoenen schuld hebben....

    Als ik in de EU zat, een een Spaanse bank vroeg om geld, zou ik zeggen haal het geld bij de clubs waar je het uitgeleend hebt.
    Kijk dan maar eens wat er van de Spaanse competitie overblijft...
    Vind ik leuk
    Jur74 +8186
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:24
    Dan gaan ze dreigen een eigen competitie op te richten en dan kost ze nog meer geld. Ze kiezen eieren voor hun geld en zolang de fifa/uefa niks doet zijn we hier in Nederland straks wat San Marino nu is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:32
    Kunnen we ook x met 8-0 verliezen
    Vind ik leuk
    Jur74 +8186
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:34
    Hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:03
    En Real Madrid heeft geen schuld?
    Vind ik leuk
    The Iceman +7724
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:07
    Die betalen wel netjes de aflossing.
    Vind ik leuk
    Hyena +28279
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:08
    Die hebben vermogen om het af te betalen. Milan heeft dat niet.

    Bij de gang van zaken omtrent PSG zet ik wel vraagtekens bij.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
    Schulden zijn niet erg. Iedereen met een koophuis heeft schuld. Het gaat erom of je je aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20420
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:21
    Tja......schimmige bende...
    Vind ik leuk
    Patje41 +551
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:22
    En bcn en rma dan met schulden van meer dan 500 miljoen?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:08
    Wat is daarmee? Wat is het probleem als ze gewoon hun aflossing en rente betalen?
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1791
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:40
    Nou depay zou nog maar is een nachtje slapen of je wel na A-C Milaan moet gaan
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
    AC Milan als in Arrivederci ChampionsLeague Milan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:54
    De domste straf in een situatie als deze. Maakt de zaak alleen maar erger. Verder geen inkomsten uit de Europa League. Nog erger. De verantwoordelijken wordt niet over gesproken. Die moeten privé hiervoor verantwoordelijk gesteld kunnen worden. Dan bedenken ze zich vervolgens wel een paar keer.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:59
    Jammer van milan.

    Heel veel geld uitgegeven aan heel veel overschatte voetballers...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1255
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:12
    Een club heeft geen geld, wel schuld, dus geef je een giga geldstraf en geen europese competitie waar geboeg te verdienen valt. Logica ontgaat mij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:51
    Wie zich brandt, moet op de blaren zitten.
    Vind ik leuk
    buddha +8327
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
    alle clubs met schulden KEIHARD straffen. en geen europees meer laten spelen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:48
    O, dan zijn er meer clubs die geen Europees mogen spelen, die hebben ook nog `n paar knaken schuld in te lossen!
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:21
    Een groter toonbeeld van vergane glorie bestaat bijna niet.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1160
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:50
    wat gebeurd in engeland en spanje dan ALLEMAAL
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:58
    Mooizo. weg ermee, nu de rest van die Zuid europese oplichters nog.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    Simonsopa +419