'Keiharde straf voor AC Milan: boete van 30 miljoen en geen Europees voetbal'

'Keiharde straf voor AC Milan: boete van 30 miljoen en geen Europees voetbal'

Gepubliceerd: zaterdag 23 juni 2018 om 13:37za 23-06-2018 om 13:37

Volgens La Gazzetta dello Sport wordt AC Milan voor de duur van één jaar uitgesloten van Europees voetbal. Het heeft alles te maken met de regels rond Financial Fair Play. Ook krijgt de club een megaboete opgelegd.

Milan voldoet niet aan de regels rond Financial Fair Play, zo schrijven diverse Italiaanse media. Maandag krijgt de club de straf te horen, maar La Gazzetta dello Sport weet het zeker: Milan wordt komend seizoen uitgesloten van Europees voetbal. De gevallen grootmacht uit Italië heeft een behoorlijke schuld opgebouwd sinds de club in Chinese handen is. De Chinese eigenaar zoekt nu naar investeerders om het gat te dichten.

Milan investeerde voor miljoenen in nieuwe spelers, maar moet daar nu een dure prijs voor betalen. Naar verluidt gaat het het om een schuldbedrag van ongeveer 380 miljoen euro, dat voor oktober terugbetaald moet worden. De FIFA is echter niet onder de indruk van het plan dat Milan heeft gepresenteerd. 

Als Milan daadwerkelijk wordt uitgesloten van Europees voetbal, dan neemt Atalanta de plek van de Milanezen in de Europa League in. Fiorentina krijgt dan ook een kans op Europees voetbal, maar moet zich via de voorrondes zien te plaatsen voor het hoofdtoernooi.

Lees meer over:Serie AAC Milan

Plaats een reactie

Come on Utreg +29008
zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
AC Milan.. De val van een eens zo mooie club.. Zonde.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20523
zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
Welkom bij de club...:p
Vind ik leuk
DeanJayden +11151
zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
Dat gaat niet gebeuren, en door
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
Als Memphis Depay er nog steeds heen wil, dan verpest hij echt z'n carrière. Terwijl nu juist het moment is omhoog te gaan.
Vind ik leuk
The Iceman +14599
zaterdag 23 juni 2018 om 13:54
Als Memphis nog een seizoen presteert koopt United hem eerst gewoon terug. Die hebben een terugkoopclausule voor 35 miljoen.
Vind ik leuk
JCJWZ +14416
zaterdag 23 juni 2018 om 14:41
Depay en welke carriere?
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:34
Als hij straks op zn 25e naar een topclub gaat, dan heeft ie een uitstekende carrière. Nu zit ie lekker bij de nummer 2 van Frankrijk. Straks lekker bij Atletico spelen ofso.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 14:03
En Real Madrid heeft geen schuld?
Vind ik leuk
The Iceman +14599
zaterdag 23 juni 2018 om 14:07
Die betalen wel netjes de aflossing.
Vind ik leuk
Hyena +30290
zaterdag 23 juni 2018 om 14:08
Die hebben vermogen om het af te betalen. Milan heeft dat niet.

Bij de gang van zaken omtrent PSG zet ik wel vraagtekens bij.
Vind ik leuk
jamesquinn +3849
zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
Schulden zijn niet erg. Iedereen met een koophuis heeft schuld. Het gaat erom of je je aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23483
zaterdag 23 juni 2018 om 14:21
Tja......schimmige bende...
Vind ik leuk
Patje41 +1072
zaterdag 23 juni 2018 om 14:22
En bcn en rma dan met schulden van meer dan 500 miljoen?
Vind ik leuk
jamesquinn +3849
zaterdag 23 juni 2018 om 16:08
Wat is daarmee? Wat is het probleem als ze gewoon hun aflossing en rente betalen?
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
zaterdag 23 juni 2018 om 14:40
Nou depay zou nog maar is een nachtje slapen of je wel na A-C Milaan moet gaan
Vind ik leuk
Hoogeveen +6063
zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
AC Milan als in Arrivederci ChampionsLeague Milan?
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 14:54
De domste straf in een situatie als deze. Maakt de zaak alleen maar erger. Verder geen inkomsten uit de Europa League. Nog erger. De verantwoordelijken wordt niet over gesproken. Die moeten privé hiervoor verantwoordelijk gesteld kunnen worden. Dan bedenken ze zich vervolgens wel een paar keer.
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
zaterdag 23 juni 2018 om 14:59
Jammer van milan.

Heel veel geld uitgegeven aan heel veel overschatte voetballers...
Vind ik leuk
G.Kopf +4349
zaterdag 23 juni 2018 om 15:12
Een club heeft geen geld, wel schuld, dus geef je een giga geldstraf en geen europese competitie waar geboeg te verdienen valt. Logica ontgaat mij.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:51
Wie zich brandt, moet op de blaren zitten.
Vind ik leuk
buddha +10480
zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
alle clubs met schulden KEIHARD straffen. en geen europees meer laten spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:48
O, dan zijn er meer clubs die geen Europees mogen spelen, die hebben ook nog `n paar knaken schuld in te lossen!
Vind ik leuk
orion73 +1540
zaterdag 23 juni 2018 om 17:21
Een groter toonbeeld van vergane glorie bestaat bijna niet.
Vind ik leuk
deltiaan +1379
zaterdag 23 juni 2018 om 17:50
wat gebeurd in engeland en spanje dan ALLEMAAL
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 18:58
Mooizo. weg ermee, nu de rest van die Zuid europese oplichters nog.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 19:09]
Vind ik leuk
Simonsopa +427