Tevreden Ten Hag over Labyad en 'koppeltjes': Zo kom je tot de keuze

    Tevreden Ten Hag over Labyad en 'koppeltjes': "Zo kom je tot de keuze"

    zaterdag 23 juni 2018 om 22:57

    Ajax-trainer Erik ten Hag wilde zaterdag, tijdens het oefenduel met VVSB (7-0), 'bepaalde koppels' in actie zien en baseerde daar ook zijn verschillende formaties op. De coach zei dat na afloop van de overwinning voor de camera van Ajax TV. 

    "Je kijkt naar een aantal combinaties die je graag wil zien. Sommige jongens kennen elkaar, zodat er automatismen ontstaan", aldus de oefenmeester, die tegen VVSB niet kon beschikken over tal van internationals.

    "Jong en oud wilde ik mixen, zodat de wat oudere spelers de jongere bij de hand nemen. Zo kom je tot de keuze. Dat is het mooie van de voorbereiding, je kan een team boetseren."

    De eerste acties van aankoop Zakaria Labyad konden Ten Hag bekoren. "Met name voor rust hadden Mitchel Bakker en Labyad samen een paar goede aanzetten. Zakaria gaf twee goede voorzetten waar een goal uit kwam en had nog een aantal goede acties. Dat zag er prima uit, zeker voor een eerste keer."

    Lees ook: Ajax wint eerste wedstrijd van het seizoen: Labyad, Bandé en Schuurs in actie

    Poll

    Gaat Labyad slagen bij Ajax?

    (11852 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bud Spencer +2213
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:07
    Begint dat gezwam van ten Hag nu al? Het is een oefenpotje tegen een tegenstander die nog met vakantie gaat. Erg knap als Labyad een paar knappe acties had. Mag ook wel voor die prijs...
    Vind ik leuk
    chicken +10882
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:13
    Wat zegt hij verkeerd dan?

    Laten we het omkeren, begint het gezeik op ten Hag nu alweer? Laat die vent ze werk doen en beoordeel hem over wat weken.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:13
    Jeetje, mag hij niet eens een beetje positief zijn? Moet alles met zo'n scheut azijn?
    Vind ik leuk
    elijah +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:52
    Iedereen ziet hier al dat jij met dat gezwam begint naar Ten Hag toe.

    Het is een goeie voorbereiding om te sparren met het team. Al is de helft afwezig, Ten Hag is enkel aan het boetseren zoals hij dat al zelf zegt, al is dat tegen een tegenstander wat niet te vergelijken is met Ajax. Ten Hag zegt helemaal niks verkeerds. Bewaar jou gezeik mocht Ajax toch niet goed uit de verf komen.
    Vind ik leuk
    chicken +10882
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:54
    En de vraag die ik hem stel beantwoord hij niet...Gewoon een beetje goedkoop likes proberen te scoren.
    Vind ik leuk
    elijah +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:55
    ;-) klopt ja... enkel om direct de eerste comment te plaatsen
    Vind ik leuk
    chicken +10882
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:58
    Ze moeten wat minder naar die straat kijken..
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 01:07
    En toch is het wel een beetje gezwam,Ajax is bezig met Tadic, niemand weet wie er nog weggaan of bijkomen, Frenkie de Jong is nog bezig dan kan je gewoon zeggen we hebben leuk geoefend, klaar, Kom niet met teksten als," ik wilde bepaalde koppeltjes aan het werk zien of Labyad had een paar goede acties",die had hij bij PSV, Sporting, Vitesse, Utrecht ook,niets nieuws,net alsof Bakker met Labyad ooit samen in de basis zullen starten nietszeggend dus.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 01:09]
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 03:13
    Bakker is een groot talent, wacht maar af!
    Vind ik leuk
    Bartho +241
    zondag 24 juni 2018 om 00:48
    Zeikerd
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 03:12
    Labyad was een koopje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:07
    Jonge en oude ratjes mixen altijd goed.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4804
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:12
    Jonge voetballertjes en oude trainers ook toch, in Eindhoven althans?
    Vind ik leuk
    Pimman +2921
    zondag 24 juni 2018 om 00:11
    Dat klopt MixchPSV..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18222
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:11
    Mag ik uit deze woorden concluderen dat Huntelaar geen basisplaats krijgt en Tadic wel?

    Dolberg en Tadic is jong en oud. Wat een leuk vooruitzicht.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:16
    Nee. Alleen in dit soort wedstrijden, waarin je de helft van Ajax 1 nog mist is het goed om te mixen. Anders heb je in de eerste helft een Ajax 1 team en in de tweede helft een Jong Ajax team. Dan kun je moeilijker beoordelen hoe de jonkies het doen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18222
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:21
    Met nog een maand naar de voorronde toe juich ik dit soort experimenten niet toe. Je moet werken aan automatismen, hoe eerder hoe beter.
    Zo snel mogelijk met de basis elf werken. En de jeugd echt apart houden.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:23
    Driekwart van je beoogde basis is er niet en je speelt tegen een amateurclub. Lekker werken aan automatismen dan...
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 03:23
    Tuurlijk, en hoe wil jij dan met de basis elf werken als Onana, De Ligt, Dolberg, Schoene, Thagliafigo, Frenkie, Veltman en Mazzaroui nog niet terug zijn?

    Het is gewoon perfect dat Ten Hag een wedstrijd gebruikt om wat dingen te proberen.

    Deze CL-voorrondes komen gewoon veel en veel te vroeg in het seizoen, maar daar kan ten Hag weinig aan doen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7389
    zondag 24 juni 2018 om 07:15
    Als hij afgelopen seizoen zijn werk beter grdaan had, had hij nier nu al voorronde gespeeld. Hij kon er dus best wat aan doen. ;-)
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +334
    maandag 25 juni 2018 om 04:52
    Alleen hij he, in dat half jaartje haha
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 03:15
    Ten Hag heeft deze mogelijkheid ideaal benut.
    Vind ik leuk
    Kuip +6983
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:13
    Laten we met z’n allen hopen dat Ajax zo slecht begint, zodat men er niet meer onderuit kan om ten Hag nog voor de competitie te ontslaan. De man is nep en vindt alles geweldig. Labyad wordt door hem de hemel in geprezen. Flikker op man. Die Labyad kan er geen reet van.
    Zo, dat moest er even uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:18
    Laat het maar lekker. Ajax de CL met geluk bereiken en in de comp onderuit is een keurig vooruitzicht ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:26
    Yessss, nog meer geld en geen titels :p
    Precies de doelstelling.
    Vind ik leuk
    chicken +10882
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:28
    Psv brokkelt af en ajax bouwt op...Opvallend rustig bij feyenoord eigelijk...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:35
    Bij PSV hopen ze denk ik dat iemand gewoon snel verkocht wordt zodat zij ook weer iets kunnen doen. Angelino en Dumfries was denk ik wel het budget.
    Ja, leuk dat dat bij ons een keer kan voor augustus en voor de paniek.
    En ik denk dat Feyenoord het na de groepsfase van het WK ineens druk gaat krijgen. Al is hun voordeel dat behalve Berghuis niemand echt een goed seizoen had. Dat scheelt met de interesse :p
    Aan de andere kant hebben ze volgens mij ook weer eens geen geld tot er iemand verkocht wordt.
    Vind ik leuk
    chicken +10882
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:37
    Hoe later op de markt hoe minder er te krijgen is..hoe het financieel in elkaar steekt bin de buurtjes zal aan me reet roesten. Wij hebben dat probleem niet gelukkig. Maar wil nodig eens wat handtekeningen zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:56
    Ja, dat ben ik met je eens.
    Magellan en Tadic zijn lastige transfers, maar ze moeten voor het einde van de groepsfase rond zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:04
    Ik zou graag zien dat Arias en Lozano blijven,Zoet hoeft van mij ook niet weg,dan hoeft PSV voor niemand te vrezen,met Angelino op linksback zijn we er al op vooruit gegaan en ik zou Viergever in het centrum naast Schwaab zetten, Dumfries vangt eventueel Arias vertrek op.Lozano gaat alleen voor de hoofdprijs weg,het ziet er niet zo slecht uit in Eindhoven.Uiteindeljk gaat de titelstrijd weer tussen PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    maandag 25 juni 2018 om 17:42
    Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt met de vertrekkende spelers, en dat Mount haalbaar is voor Van Ginkel.
    Anders wordt het misschien wel een vervelende zomer.
    Ook omdat Brands, Cocu en het hoofd opleidingen zijn vertrokken.
    Vind ik leuk
    Pimman +2921
    zondag 24 juni 2018 om 00:14
    Timmio wat is de lol daarvan?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:33
    Dat PSV kans maakt op de titel natuurlijk haha
    Vind ik leuk
    Pimman +2921
    zondag 24 juni 2018 om 01:44
    Ach is dat het haha..anders gaat het niet lukken? haha..nou laten we dat dan maar hopen haha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:25
    Kijk het hele interview even. Hij zegt gewoon verstandige dingen.
    https://www.youtube.com/watch?v=R9m1WZvepsg
    Vind ik leuk
    elijah +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:48
    Amen
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:28
    Ratje rolde wel Ajax op
    Vind ik leuk
    JustH +14954
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:31
    Ten Hag heeft het altijd en overal goed gedaan.
    Waarom wordt hij nu opeens zo afgezeken hier?
    Die man heeft toch recht op een eerlijke kans.
    Vind ik leuk
    Pimman +2921
    zondag 24 juni 2018 om 00:16
    Ik vind die Ten Hag wel een symphatieke kerel en verwacht juist wel wat van Labyad.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +843
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:13
    rat
    Vind ik leuk
    Ale +4340
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:18
    Ff boetseren en hoppa kampioen...
    Vind ik leuk
    Foebele +54060
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:34
    Stond Labyad linksbuiten? Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat hij op die positie zich moet richten en Tadic meer de rol van Ziyech over moet nemen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    zondag 24 juni 2018 om 00:00
    Z'n naam stond achteraan in de opstelling, dus ik denk van wel.

    Het filmpje van Desire van Lunteren is denk ik een verkeerde link en had het interview met ten hag moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Foebele +54060
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:41
    Wat doet het filmpje over Desire van Lunteren eigenlijk in dit topic?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12722
    zondag 24 juni 2018 om 00:13
    Ze dachten dat het Labyad was, foutje ken gebeuren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:45
    Onana, Nico,De ligt,Magallan,Nousar, Frenky, Donny,Tadic,Neres,Dolberg en Labayad. Leuk ploegj lijkt me. En dan nog groeibrilljantjes en Huntelaar op de bank. Fluitend kampioen!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7389
    zondag 24 juni 2018 om 07:18
    Alweer?
    Vind ik leuk
    QPK1985 +553
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:51
    Volgens mij is het voor Ajax belangrijk dat er automatismen komen tussen de beoogde basisspelers. Bekker is dat niet en gaat dat ook niet worden komend jaar. Ten Hag zal moeten wachten op automatismen tot de transferdeadline is verstreken. Blijft toch een beetje een gekkie die Ten Hag 😋
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27226
    zondag 24 juni 2018 om 00:01
    Hij kan Tagliafico wel opstellen, maar die is in crisisberaad denk ik.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +553
    zondag 24 juni 2018 om 00:04
    Die heeft zeker wat anders aan z'n hoofd ja😂
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 03:28
    Bakker is echt wel goed, wacht maar af. Die speelt meer wedstrijden in het eerste komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25471
    zondag 24 juni 2018 om 01:50
    Labyad is het oogappeltje van ten Hag.. Die gaat veel spelen komend seizoen!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 03:12
    Ik heb deze wedstrijd niet gezien, maar heb Mitchel Bakker al een tijdje heel hoog staan. Ik ben benieuwd of hij binnenkort Thagliafigo al uit het eerste kan spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 07:47
    En dat tegen een geweldige tegenstander twee goede voorzetjes nee da hand van ten hag is al zichbaar
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2291
    zondag 24 juni 2018 om 08:08
    ten hag en labyad zijn beide een teken dat ze bij ajax met matig genoegen nemen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:04
    Er moeten meer dan twee goede voorzetten komen , anders scoren de spitsen weer te weinig voor Ajax . Als je als trainer al tevreden bent met twee goed voorzetten van de buiten spelers , dan vraag ik mij af hoeveel goals hij verwacht van de spitsen . Zeven a Acht ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tevreden Ten Hag over Labyad en 'koppeltjes': "Zo kom je tot de keuze"