Swart op bezoek in Rotterdam: Ik heb thuis ook dingen van Feyenoord

Swart op bezoek in Rotterdam: "Ik heb thuis ook dingen van Feyenoord"

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 11:20wo 11-07-2018 om 11:20

Sjaak Swart is woensdagmiddag te vinden in, jawel, Rotterdam. Mister Ajax houdt een signeersessie voor zijn nieuwe boek ter viering van zijn tachtigste verjaardag, 'Sjaak Swart 80'. Swart hoopt op een hoge opkomst, ondanks de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord. 

"Ik heb met veel Rotterdamse jongens gespeeld", begint Swart op Radio Rijnmond"Met Coentje (Moulijn, red.), Willem van Hanegem, Wimpie Jansen en Cor Veldhoen. Noem ze maar op. Ik ken hen allemaal heel goed. Jammer dat een aantal van hen is overleden. Coentje was mijn maatje. Ik kon heel goed met hem opschieten."

Bovendien is Swart lyrisch over De Kuip. "Een mooi stadion. Daar lag vroeger het beste veld wat er was. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is, omdat ik daar niet meer op kom. Het veld was toen kortgeschoren. Ik mocht dan als eerste het veld op. Dat was prachtig", aldus de voormalig buitenspeler van Ajax. Omdat er ook anekdotes over eeuwige rivaal Feyenoord in het boek staan, is het volgens Swart ook interessant voor Rotterdammers. "Maar ik heb thuis ook dingen van Feyenoord in de kast staan."

Plaats een reactie

harrie v. +733
woensdag 11 juli 2018 om 11:24
Geweldige gozer die Swart!
Vind ik leuk
Quaresma +5881
woensdag 11 juli 2018 om 11:28
Zolang het niet over voetbal gaat.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
woensdag 11 juli 2018 om 12:10
Hij heeft meer bereikt in het voetbal dan dat jij ooit zal bereiken. Wat is er mis met clubliefde?
Vind ik leuk
Quaresma +5881
woensdag 11 juli 2018 om 13:01
Wat er mis mee is? Het er in doorslaan.. Sjaak Swart is een zeer gerespecteerde voetballer al slaat hij veel te vaak door in zijn 'zure' Ajax voorkeur.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
woensdag 11 juli 2018 om 18:30
Ik zie zie zo vaak supporters compleet doorslaan als het om hun cluppie gaat en daar hoor je amper wat over. Sjaak geeft soms een wat gekleurd beeld over Ajax maar heel vaak heeft hij ook gelijk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:31]
Vind ik leuk
Quaresma +5881
woensdag 11 juli 2018 om 21:55
Die supporters hebben geen voorbeeld functie. Swart zoekt zelf continu ook de aandacht met zijn zielige zeik filmpjes altijd.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
woensdag 11 juli 2018 om 22:42
Ga aub niet de selectieve moralist uithangen want die zijn het meest ongeloofwaardig.
Vind ik leuk
Quaresma +5881
woensdag 11 juli 2018 om 23:15
Oh kijk anders gerust nog een paar keer weg als Swart weer is de mongool uit hangt. PSV uit, de graafschap filmpje en zo zijn er nog tal van voorbeelden waarbij je ziet dat deze man al lang tegen zichzelf in bescherming genomen had moeten worden.

Nogmaals; klasse voetballer, klasse persoon hoe hij zich inzet voor oudere, helaas ook een dorps gek.

Heb je Cruijff zo gek zien doen? Van Hanegem? Nee.

Sjaak Swart kickt gewoon op aandacht en had al lang uit de media gehouden moeten worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 14:16
Ga huilen
Vind ik leuk
Quaresma +5881
donderdag 12 juli 2018 om 14:40
Welkom, bedankt voor je bijzondere bijdragen.
Vind ik leuk
mazu +3410
woensdag 11 juli 2018 om 11:43
Sjakie had, net als Johan, in z'n carrière graag nog eens dat prachtige Feyenoord shirt om de schouders willen hebben. Dat het Johan wel gelukt is en hem niet steekt nog steeds, hij had het clublied van Feyenoord nog zo goed geoefend.
Vind ik leuk
rotterdammm +1627
woensdag 11 juli 2018 om 13:48
Stiekem is iedere voetballiefhebber in NL een beetje verliefd op Feyenoord, heel stiekem haha
Vind ik leuk
MOKUM*** +1903
woensdag 11 juli 2018 om 20:45
Dat zijn geen liefhebbers, maar masochisten.
Vind ik leuk
Lurton +2276
woensdag 11 juli 2018 om 11:25
Lekker handtekeningen zetten. Laat die hand maar zwaaien Sjaak!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
woensdag 11 juli 2018 om 11:25
Om mee te gooien?
Vind ik leuk
Smithsonian +41129
woensdag 11 juli 2018 om 11:25
Stiekem toch een echte feyenoorder sjaakie.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 11:54
Sjaak is een voetbalman en die weet wat goed is. Goed is goed omdat het goed is en niet opeens slecht omdat het van de rivaal komt...
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:25
Wat niemand weet is dat Sjaak Swart zelfs een tatoeage van Feyenoord heeft.
Vind ik leuk
Rene80 +2287
woensdag 11 juli 2018 om 11:26
Niemand?
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:28
Nou ja, alleen Sjaak Swart zelf dan en zijn vrouw omdat hij wel eens samen met heer onder de douche staat.
Vind ik leuk
Rene80 +2287
woensdag 11 juli 2018 om 11:29
En jij staat stiekem te gluren?
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:31
Nee, ik kom nooit in Amsterdam.......;-)
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
woensdag 11 juli 2018 om 11:36
Ik denk dat de tatoeëerder het ook weet hoor.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:38
Het formaat van die tattoo varieert tussen 6 en 12 centimeter?!
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:40
Nee langer......;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:42
Bij Sjaak? :):):)
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:47
We hebben het toch over Sjaak?
Vind ik leuk
035 +7184
woensdag 11 juli 2018 om 12:33
Er staat, bij die lengte Ford op zn plasser. In vol ornaat staat er F................. :-)
Vind ik leuk
MOKUM*** +1903
woensdag 11 juli 2018 om 20:46
Daar schijt ie iedere dag uit, een bruine ster.
Vind ik leuk
Romario9 +13173
woensdag 11 juli 2018 om 11:25
Schattig charme offensief . Alles voor de centjes. Moet binnenkort zeker contributie betalen bij Lucky Ajax voor komend seizoen 😉
Vind ik leuk
RVB AFCA +13688
woensdag 11 juli 2018 om 11:36
Sjaak Swart verdiend niks aan dat boek, de opbrengst doneert Sjaak namelijk aan Kika en een deel aan de gehandicapte sport!
Vind ik leuk
Romario9 +13173
woensdag 11 juli 2018 om 11:44
Als dat zo is: chapeau!
Vind ik leuk
Youri99 +10133
woensdag 11 juli 2018 om 11:49
Schattig he zo'n charme offensief voor het goede doel, zou je sieren als je nu ook nog even je bericht rectificeert doordat je reactie ondoordacht en oppervlakkig was ;)
Vind ik leuk
Romario9 +13173
woensdag 11 juli 2018 om 11:51
Zoek jij maar ff op wat chapeau betekent ;)
Vind ik leuk
Youri99 +10133
woensdag 11 juli 2018 om 11:54
Ik weet wat dat betekend maar je bericht staat er nog steeds, weet jij wel wat rectificatie betekend?
Vind ik leuk
Romario9 +13173
woensdag 11 juli 2018 om 11:55
Vriend, ik ben geen krant, ik rectificeer niks.
Vind ik leuk
Youri99 +10133
woensdag 11 juli 2018 om 12:00
En ik maar denken dat ik hier door een stuk bedrukt papier werd beantwoord.
Vind ik leuk
Counterattack +11373
woensdag 11 juli 2018 om 21:04
Heel goed, je hebt al correct gereageerd. Het woord chapeau zou men moeten kunnen verstaan met Frankrijk in de finale, maar als je tegenwoordige tijd betekend met een d schrijft (2x) ipv zoals het hoort betekent met een t dan weten we het niveau weer. :-)
Vind ik leuk
Counterattack +11373
woensdag 11 juli 2018 om 21:07
Mooi geantwoord.
Met zo'n mooie avatar naam heb je ook wel een mooi leven. De Souza Faria.. held.. :-)
Vind ik leuk
Counterattack +11373
woensdag 11 juli 2018 om 21:05
Chapeau perfect gespeld.
Geldt niet voor verdiend in tegenwoordige tijd, is nl verdient. :-)
Vind ik leuk
Glazenbol +151
woensdag 11 juli 2018 om 21:07
Zeer lovenswaardig.
Vind ik leuk
RVB AFCA +13688
vrijdag 13 juli 2018 om 12:29
Klopt, ik zie het ene Van Hanegem niet zo snel doen!
Vind ik leuk
Glazenbol +151
zaterdag 14 juli 2018 om 10:36
Van Hanegem is een heel ander typetje, maar heb ik ook respect voor, heeft zijn vader in de oorlog verloren en dat heeft een deel van zijn karakter bepaald.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 11:56
Welnee joh. Op zijn leeftijd gaat het echt niet meer om een paar centen meer of minder. Die man is gewoon zichzelf. Prima vent...
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
woensdag 11 juli 2018 om 14:23
Dat zeggen dan vele, vind ik echt aannames om zo te denken over iemand zijn intenties.
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 11:25
Alles voor de verkoopcijfers
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 11:57
Je dacht toch niet echt dat als hij zegt dat vroeger het gras van de Kuip het beste van Nederland was, de verkoopcijfers van zijn boek omhoog gaan...
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 12:15
Ja hehe ..... het gaat ook om het feit dat ie daar gaat zitten met zijn boekje
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 12:22
Prima stunt, zou ik zeggen. Maar niet eentje waardoor ie ineens een hele bende boekjes meer gaat verkopen...
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
woensdag 11 juli 2018 om 14:24
Gaat naar een goed doel Kika.

Staan jullie ff voor lul met jullie aannames............
Vind ik leuk
Argento8523 +7052
woensdag 11 juli 2018 om 11:26
Lekker schreeuwen om aandacht die 'Mister Ajax'
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:27
Swart is gewoon een levende legende! Jammer dat hij door vele belachelijk gemaakt wordt... Swart voetbalt nogsteeds elke dag op zijn 80 jarige leeftijd. Heeft de meeste wedstrijden voor Ajax gespeeld en is een van de grootste voetballers ooit!
Vind ik leuk
Romario9 +13173
woensdag 11 juli 2018 om 11:46
Sjaak maakt meestal vooral zichzelf belachelijk. De rest hoeft er alleen maar om te lachen.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 12:05
Mee eens, #PochettinoStay. De meeste mensen hier hebben hem klaarblijkelijk nooit zien voetballen, en zijn van het nivo dat ze oudere mensen maar zeurpieten vinden. Romario 9 is een voorbeeld, maar er zijn vele anderen. Zeggen dezelfde dingen over andere legendes, zoals Van Hanegem. Zij begrijpen blijkbaar niet dat dat de jongens zijn die het Nederlandse voetbal groot hebben gemaakt sinds het einde van de jaren zestig van de vorige eeuw.

Maar zo gaat dat nou eenmaal vandaag de dag. Dingen als respect en gevoel voor historie, laat staan voetbalkennis, hebben dat soort mensen niet. Ach, het verstand komt met de jaren, zullen we maar zeggen. Als ze later nog eens terugkijken op wat ze dezer dagen geschreven hebben zouden ze zich kapotschmen. En terecht...
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:06]
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 13:28
Ik heb hem ook nooit 90 minuten zien voetballen, omdat ik pas 15 ben, maar door YouTube filmpjes heb ik wel een beeld wat voor speler hij was.
Vind ik leuk
Jahike +635
woensdag 11 juli 2018 om 12:29
Helemaal mee eens!

Hij kan er alleen niet zo goed tegen wanneer ie "de Sjaak" is.
Vind ik leuk
Dexterinho +1311
woensdag 11 juli 2018 om 11:30
Nu maar hopen dat ze allemaal normaal kunnen doen. Respect voor elkaar is af en toe ver te zoeken
Vind ik leuk
El Cazador +8602
woensdag 11 juli 2018 om 11:34
Net zoals Sjaak is Ajax mijn club en heb ik ook een zwak voor Feijenoord, maar voor een andere club heb ik geen gevoel.
Vind ik leuk
Korm +39365
woensdag 11 juli 2018 om 13:26
tja dat is inderdaad je beperking, geef niks hoor :)
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 11:35
Hoe laat is sjaak op de herdgang?
Kan ie mooi met zijn boekje en de schaal op de foto, leuk voor thuis...
Vind ik leuk
Youri99 +10133
woensdag 11 juli 2018 om 11:53
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen gaat de opbrengst van zijn boek naar het goede doel (Kika), In Eindhoven houden ze vooral de hand op dus zijn boek daar promoten heeft alleen zin in het gemeentehuis.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 12:07
LOL...
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 12:16
Was de melk vanochtend zuur?
Vind ik leuk
Youri99 +10133
woensdag 11 juli 2018 om 12:52
Did your ass got burned?
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 12:54
Yup. Gebeurt hem wel vaker. No worries. Is ie al aan gewend...
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 13:13
Een beetje wel , ik zwem graag naakt of ja zwemmen .... ik lig meestal maar een beetje te dobberen
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
woensdag 11 juli 2018 om 13:29
Ga nou een keer weg troll, iedereen is jouw eeuwige Ajax gezeik beu, op je mede trollen na.
Sjaak van alles verwijten terwijl het geld naar kika gaat, jongen zulke goede dingen om te doen komen in jou leven niet voor. Elke dag hier alle tijd nemen voor je eeuwige gezeik naar iedereen, wat ben jij kansloos met geen leven! En dan iets zeggen over mensen zoals Sjaak die met zijn 80jaar nog midden in de maatschappij staat! En jij? Opgesloten in je woning heel de dag jouw eeuwige klaagzang over alles wat Ajax is hier laten horen wat je al jaren doet. Ga je schamen! om zo te leven! Onmenselijk zoveel jaar hier elke dag alle tijd nemen voor jouw gezanik! Oww met een knipoog, oww wat ben je grappig?? Nee man, dit is ongezond sneu gedrag!
Vind ik leuk
5by5 +1345
woensdag 11 juli 2018 om 15:26
Verkeerd been uit bed gestapt?
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 18:32
Blufke kon zijn plasje weer eens niet ophouden.
Vind ik leuk
El Cazador +8602
woensdag 11 juli 2018 om 13:29
fruitschaal met de appels en bananen
Vind ik leuk
stratumseind +191497
woensdag 11 juli 2018 om 13:32
Vergeet de bitterballen niet
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:36
Maar ik heb thuis ook dingen van Feyenoord in de kast staan."
Zeker alle overwinningen op Feyenoord
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
woensdag 11 juli 2018 om 11:52
Dat zal dan in het Sjaak Swart-tijdperk een mager kastje zijn geweest.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 11 juli 2018 om 12:51
Nee, een Dvd´tje ;)
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 11 juli 2018 om 11:37
Een boek een bijsluiter zal hij bedoelen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13194
woensdag 11 juli 2018 om 11:37
Voetballers van niveau zien elkaar als voetbal liefhebbers die ieder bij hun club het uiterste geven, je knokt het uit op het veld en daarna is het over.
Veel supporters begrijpen dat niet, jammer.
Vind ik leuk
Muscles +1403
woensdag 11 juli 2018 om 11:40
Prachtig bezoek en te zot voor woorden dat je niet bang hoeft te zijn. Sjaak is van Ajax en Feijenoord, de twee klassiekers uit Nederland🎩
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 11 juli 2018 om 12:56
"Niet" bang hoeft te zijn?!
Vind ik leuk
5by5 +1345
woensdag 11 juli 2018 om 15:27
Sjaak mag je houden.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 11:42
Diep in zijn hart is Sjakie een echte Feyenoorder!
Vind ik leuk
TonS +35
woensdag 11 juli 2018 om 11:44
Voetbalballers en oudvoetballers hebben niet de haat en nijd naar andere clubs, dat zit um in de zogenaamde supporters, pffff
Vind ik leuk
3Bier +12581
woensdag 11 juli 2018 om 11:53
Meeste supporters ook niet hoor. Zijn vaak de kneuzen met een IQ van een baksteen die andere clubs of supporters haten. Een normaal mens weet het voetbal te relativeren.
Vind ik leuk
TonS +35
woensdag 11 juli 2018 om 12:05
Gelukkig maar hoor
Vind ik leuk
LifeErazor +1526
woensdag 11 juli 2018 om 11:49
normaal ben je niet zo guitig met complimenten over Rotterdam.. maar hij heeft iets te verkopen geloof ik... wat mensen al niet doen voor geld... *zwaait naar de principes van Sjaak Swart*
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1960
woensdag 11 juli 2018 om 11:55
Zeker wc papier Sjaakie
Vind ik leuk
SimonSays +6884
woensdag 11 juli 2018 om 12:02
"Maar ik heb thuis ook dingen van Feyenoord in de kast staan."

Geef die eens gauw terug dan, boef!
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 11 juli 2018 om 12:09
Da's een goeie! Ik denk dat Sjaak Swart die zelf ook nog wel kan waarderen. Die houden we erin...
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:09]
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:05
Zelfs sjaakkie komt er achter dat zijn ajax vergane glorie is!!
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:06
Grootste domkop van Nederland op bezoek in Rotterdam
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:19
The old man and la Vecchia Signora
Vind ik leuk
Champ1 +238
woensdag 11 juli 2018 om 12:22
Nep ajaxman zo als vele andere hier
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
woensdag 11 juli 2018 om 13:31
Domme reactie, je bent vast nog een puber, groen achter de oren met nog geen eigen mening....
Vind ik leuk
Champ1 +238
woensdag 11 juli 2018 om 13:35
Ohw ja joh
Vind ik leuk
allround +1761
woensdag 11 juli 2018 om 13:32
is Sjakie (zonder wondersloffen) sympathie aan het winnen??? Heeft wel lang geduurd, of heeft hij geldnood?
Vind ik leuk
jafoo +5
woensdag 11 juli 2018 om 13:52
Deze zal het niet gaan halen vrees ik. Waarom moet deze azijnpissende ouwe seniele man in Rotterdam zijn? Blijf in 020 droeftoeter!
Vind ik leuk
Blindsy +17234
woensdag 11 juli 2018 om 14:10
U bent van harte welkom, mijnheer Swart.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 14:27
Wat een heerlijke bijna lieflijke tekst van Sjaak Swart over Feyenoord. Daar kan Gerard Cox nog een puntje aan zuigen!
Vind ik leuk
5by5 +1345
woensdag 11 juli 2018 om 15:13
Dat is die stank die ik vandaag opeens in Rotterdam ruik Mister Ajax is in Rotterdam.
Vind ik leuk
Vak-DD +11999
woensdag 11 juli 2018 om 16:40
Ik weet in ieder geval zeker dat hij niks van de Graafschap heeft !
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1126
woensdag 11 juli 2018 om 17:11
Ik vind dat toch mooi! Nu ik iets ouder ben( en waarschijnlijk iets wijzer ha,ha),kan ik zulke uitspraken en acties wel waarderen! Als dit 20 jaar geleden zou gebeuren,had ik waarschijnlijk dit verafschuwd en misschioen wel gekke dingen gedaan. Maar nu dus,iets verstandiger, is dit toch alleen maar tof dat zo'n voetballer( van de rivaal) zo positief is over Feyenoord.Noem mij dan maar "ouwe lul" of "geen echte" meer,ik kan dat nu wel velen van zo'n n**s. Zelfs wel respecteren,klaar!
Vind ik leuk
Blindsy +17234
woensdag 11 juli 2018 om 18:03
Mag deze 51-jarige zich hierbij aansluiten? Hij is fijn!
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
woensdag 11 juli 2018 om 18:37
Ik kom ook wel eens in Rotterdam en het is best een keuken stad.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws