Swart op bezoek in Rotterdam: Ik heb thuis ook dingen van Feyenoord

    Swart op bezoek in Rotterdam: "Ik heb thuis ook dingen van Feyenoord"

    woensdag 11 juli 2018 om 11:20

    Sjaak Swart is woensdagmiddag te vinden in, jawel, Rotterdam. Mister Ajax houdt een signeersessie voor zijn nieuwe boek ter viering van zijn tachtigste verjaardag, 'Sjaak Swart 80'. Swart hoopt op een hoge opkomst, ondanks de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord. 

    "Ik heb met veel Rotterdamse jongens gespeeld", begint Swart op Radio Rijnmond"Met Coentje (Moulijn, red.), Willem van Hanegem, Wimpie Jansen en Cor Veldhoen. Noem ze maar op. Ik ken hen allemaal heel goed. Jammer dat een aantal van hen is overleden. Coentje was mijn maatje. Ik kon heel goed met hem opschieten."

    Bovendien is Swart lyrisch over De Kuip. "Een mooi stadion. Daar lag vroeger het beste veld wat er was. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is, omdat ik daar niet meer op kom. Het veld was toen kortgeschoren. Ik mocht dan als eerste het veld op. Dat was prachtig", aldus de voormalig buitenspeler van Ajax. Omdat er ook anekdotes over eeuwige rivaal Feyenoord in het boek staan, is het volgens Swart ook interessant voor Rotterdammers. "Maar ik heb thuis ook dingen van Feyenoord in de kast staan."

    Plaats een reactie

    harrie v. +668
    woensdag 11 juli 2018 om 11:24
    Geweldige gozer die Swart!
    Vind ik leuk
    Quaresma +4482
    woensdag 11 juli 2018 om 11:28
    Zolang het niet over voetbal gaat.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3275
    woensdag 11 juli 2018 om 12:10
    Hij heeft meer bereikt in het voetbal dan dat jij ooit zal bereiken. Wat is er mis met clubliefde?
    Vind ik leuk
    Quaresma +4482
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    Wat er mis mee is? Het er in doorslaan.. Sjaak Swart is een zeer gerespecteerde voetballer al slaat hij veel te vaak door in zijn 'zure' Ajax voorkeur.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3275
    woensdag 11 juli 2018 om 18:30
    Ik zie zie zo vaak supporters compleet doorslaan als het om hun cluppie gaat en daar hoor je amper wat over. Sjaak geeft soms een wat gekleurd beeld over Ajax maar heel vaak heeft hij ook gelijk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:31]
    Vind ik leuk
    Quaresma +4482
    woensdag 11 juli 2018 om 21:55
    Die supporters hebben geen voorbeeld functie. Swart zoekt zelf continu ook de aandacht met zijn zielige zeik filmpjes altijd.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3275
    woensdag 11 juli 2018 om 22:42
    Ga aub niet de selectieve moralist uithangen want die zijn het meest ongeloofwaardig.
    Vind ik leuk
    Quaresma +4482
    woensdag 11 juli 2018 om 23:15
    Oh kijk anders gerust nog een paar keer weg als Swart weer is de mongool uit hangt. PSV uit, de graafschap filmpje en zo zijn er nog tal van voorbeelden waarbij je ziet dat deze man al lang tegen zichzelf in bescherming genomen had moeten worden.

    Nogmaals; klasse voetballer, klasse persoon hoe hij zich inzet voor oudere, helaas ook een dorps gek.

    Heb je Cruijff zo gek zien doen? Van Hanegem? Nee.

    Sjaak Swart kickt gewoon op aandacht en had al lang uit de media gehouden moeten worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:16
    Ga huilen
    Vind ik leuk
    Quaresma +4482
    donderdag 12 juli 2018 om 14:40
    Welkom, bedankt voor je bijzondere bijdragen.
    Vind ik leuk
    mazu +1344
    woensdag 11 juli 2018 om 11:43
    Sjakie had, net als Johan, in z'n carrière graag nog eens dat prachtige Feyenoord shirt om de schouders willen hebben. Dat het Johan wel gelukt is en hem niet steekt nog steeds, hij had het clublied van Feyenoord nog zo goed geoefend.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:48
    Stiekem is iedere voetballiefhebber in NL een beetje verliefd op Feyenoord, heel stiekem haha
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +216
    woensdag 11 juli 2018 om 20:45
    Dat zijn geen liefhebbers, maar masochisten.
    Vind ik leuk
    Lurton +2059
    woensdag 11 juli 2018 om 11:25
    Lekker handtekeningen zetten. Laat die hand maar zwaaien Sjaak!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13008
    woensdag 11 juli 2018 om 11:25
    Om mee te gooien?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23732
    woensdag 11 juli 2018 om 11:25
    Stiekem toch een echte feyenoorder sjaakie.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 11:54
    Sjaak is een voetbalman en die weet wat goed is. Goed is goed omdat het goed is en niet opeens slecht omdat het van de rivaal komt...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:25
    Wat niemand weet is dat Sjaak Swart zelfs een tatoeage van Feyenoord heeft.
    Vind ik leuk
    Rene80 +758
    woensdag 11 juli 2018 om 11:26
    Niemand?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:28
    Nou ja, alleen Sjaak Swart zelf dan en zijn vrouw omdat hij wel eens samen met heer onder de douche staat.
    Vind ik leuk
    Rene80 +758
    woensdag 11 juli 2018 om 11:29
    En jij staat stiekem te gluren?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:31
    Nee, ik kom nooit in Amsterdam.......;-)
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    woensdag 11 juli 2018 om 11:36
    Ik denk dat de tatoeëerder het ook weet hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:38
    Het formaat van die tattoo varieert tussen 6 en 12 centimeter?!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:40
    Nee langer......;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:42
    Bij Sjaak? :):):)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:47
    We hebben het toch over Sjaak?
    Vind ik leuk
    035 +3691
    woensdag 11 juli 2018 om 12:33
    Er staat, bij die lengte Ford op zn plasser. In vol ornaat staat er F................. :-)
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +216
    woensdag 11 juli 2018 om 20:46
    Daar schijt ie iedere dag uit, een bruine ster.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9731
    woensdag 11 juli 2018 om 11:25
    Schattig charme offensief . Alles voor de centjes. Moet binnenkort zeker contributie betalen bij Lucky Ajax voor komend seizoen 😉
    Vind ik leuk
    Richard020 +12843
    woensdag 11 juli 2018 om 11:36
    Sjaak Swart verdiend niks aan dat boek, de opbrengst doneert Sjaak namelijk aan Kika en een deel aan de gehandicapte sport!
    Vind ik leuk
    Romario9 +9731
    woensdag 11 juli 2018 om 11:44
    Als dat zo is: chapeau!
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    woensdag 11 juli 2018 om 11:49
    Schattig he zo'n charme offensief voor het goede doel, zou je sieren als je nu ook nog even je bericht rectificeert doordat je reactie ondoordacht en oppervlakkig was ;)
    Vind ik leuk
    Romario9 +9731
    woensdag 11 juli 2018 om 11:51
    Zoek jij maar ff op wat chapeau betekent ;)
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    woensdag 11 juli 2018 om 11:54
    Ik weet wat dat betekend maar je bericht staat er nog steeds, weet jij wel wat rectificatie betekend?
    Vind ik leuk
    Romario9 +9731
    woensdag 11 juli 2018 om 11:55
    Vriend, ik ben geen krant, ik rectificeer niks.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    woensdag 11 juli 2018 om 12:00
    En ik maar denken dat ik hier door een stuk bedrukt papier werd beantwoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:04
    Heel goed, je hebt al correct gereageerd. Het woord chapeau zou men moeten kunnen verstaan met Frankrijk in de finale, maar als je tegenwoordige tijd betekend met een d schrijft (2x) ipv zoals het hoort betekent met een t dan weten we het niveau weer. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:07
    Mooi geantwoord.
    Met zo'n mooie avatar naam heb je ook wel een mooi leven. De Souza Faria.. held.. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:05
    Chapeau perfect gespeld.
    Geldt niet voor verdiend in tegenwoordige tijd, is nl verdient. :-)
    Vind ik leuk
    Glazenbol +88
    woensdag 11 juli 2018 om 21:07
    Zeer lovenswaardig.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12843
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:29
    Klopt, ik zie het ene Van Hanegem niet zo snel doen!
    Vind ik leuk
    Glazenbol +88
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:36
    Van Hanegem is een heel ander typetje, maar heb ik ook respect voor, heeft zijn vader in de oorlog verloren en dat heeft een deel van zijn karakter bepaald.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 11:56
    Welnee joh. Op zijn leeftijd gaat het echt niet meer om een paar centen meer of minder. Die man is gewoon zichzelf. Prima vent...
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    woensdag 11 juli 2018 om 14:23
    Dat zeggen dan vele, vind ik echt aannames om zo te denken over iemand zijn intenties.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:13
    Als je altijd heel slecht denkt, heb je misschien gelijk.
    Maar wat een kut leven, heb je Romario!
    Vind ik leuk
    Romario9 +9731
    donderdag 12 juli 2018 om 10:07
    Een kut leven omdat ik een verkeerde aanname deed (wat ik daarna direct heb erkend) over een boekje van Sjaak Swart? Gelukkig heb ik belangrijkere dingen in m’n leven dan dat, en als je het echt wil weten: met mij gaat het prima!
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 13:05
    Nee een kut leven omdat dat je van het slechte uit gaat!
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 11:25
    Alles voor de verkoopcijfers
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 11:57
    Je dacht toch niet echt dat als hij zegt dat vroeger het gras van de Kuip het beste van Nederland was, de verkoopcijfers van zijn boek omhoog gaan...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 11:58]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 12:15
    Ja hehe ..... het gaat ook om het feit dat ie daar gaat zitten met zijn boekje
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 12:22
    Prima stunt, zou ik zeggen. Maar niet eentje waardoor ie ineens een hele bende boekjes meer gaat verkopen...
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:14
    Voor KIKA ga ik zelfs naar Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    woensdag 11 juli 2018 om 14:24
    Gaat naar een goed doel Kika.

    Staan jullie ff voor lul met jullie aannames............
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 13:07
    Nee straat, voor KIKA.
    KIKA staat voor kinder kanker.
    Prijs is iemand, ik beloof je dat het geen pijn doet.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6122
    woensdag 11 juli 2018 om 11:26
    Lekker schreeuwen om aandacht die 'Mister Ajax'
    Vind ik leuk
    PRICE +17894
    woensdag 11 juli 2018 om 11:28
    Sjaak 80 jaar,onvoorstelbaar wat een conditie heeft die kerel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:27
    Zo zie je maar dat echte Ajacieden nooit hekel hebben aan anderen. Het is juist andersom.
    Zou dat komen omdat ons aller Ajax meest succesvolle Nederlandse club ter wereld is? Denk het wel.
    Vind ik leuk
    Itsese +3174
    woensdag 11 juli 2018 om 11:29
    Vandaar al die sfeer actie’s met zwarte rook enzo
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:32
    Het is geen Vaticaan met zwarte rook haha
    Vind ik leuk
    Minerva +4
    woensdag 11 juli 2018 om 12:49
    Gozert, Vaticaan geeft witte rook, alleen als Feyenoord naar Rome komt is er zwarte rook.
    Vind ik leuk
    Itsese +3174
    woensdag 11 juli 2018 om 13:21
    Of Ajax naar Eindhoven;)
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:15
    Vaticaan geeft zelden witte rook, alleen voor een nieuwe Paus.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:29
    proest kuch..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:33
    Gezondheid.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 11:33
    Denken ... niet je sterkste punt zo blijkt
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:35
    Das ook niet belangrijk als het over Feyenoord en psv gaat. Alleen Ajax telt en de rest is inderdaad erg bedenkelijk.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 12:48
    Ter wereld? Nu lijk je wel een Psv´er die tegen beter weten in zijn club groter probeert voor te doen als dat die daadwerkelijk is..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:50
    Maar klopt wel wat ik zeg. Of is er een andere Nederlandse club wat meer prijzen heeft gewonnen haha
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 12:59
    Oh, ik had gewoon over Nederlandse club heen gelezen! Mijn excuses, je hebt gelijk in deze.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:00
    Geen probleem haha. Ik maak ook weleens een klein foutje haha
    Vind ik leuk
    Korm +29704
    woensdag 11 juli 2018 om 13:24
    Ik heb ook geen hekel aan ajax of de spelers... sommige supporters vind ik niks maar een hekel heb ik niet :)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:29
    Dat heb ik dus ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:27
    Swart is gewoon een levende legende! Jammer dat hij door vele belachelijk gemaakt wordt... Swart voetbalt nogsteeds elke dag op zijn 80 jarige leeftijd. Heeft de meeste wedstrijden voor Ajax gespeeld en is een van de grootste voetballers ooit!
    Vind ik leuk
    Romario9 +9731
    woensdag 11 juli 2018 om 11:46
    Sjaak maakt meestal vooral zichzelf belachelijk. De rest hoeft er alleen maar om te lachen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 12:05
    Mee eens, #PochettinoStay. De meeste mensen hier hebben hem klaarblijkelijk nooit zien voetballen, en zijn van het nivo dat ze oudere mensen maar zeurpieten vinden. Romario 9 is een voorbeeld, maar er zijn vele anderen. Zeggen dezelfde dingen over andere legendes, zoals Van Hanegem. Zij begrijpen blijkbaar niet dat dat de jongens zijn die het Nederlandse voetbal groot hebben gemaakt sinds het einde van de jaren zestig van de vorige eeuw.

    Maar zo gaat dat nou eenmaal vandaag de dag. Dingen als respect en gevoel voor historie, laat staan voetbalkennis, hebben dat soort mensen niet. Ach, het verstand komt met de jaren, zullen we maar zeggen. Als ze later nog eens terugkijken op wat ze dezer dagen geschreven hebben zouden ze zich kapotschmen. En terecht...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:28
    Ik heb hem ook nooit 90 minuten zien voetballen, omdat ik pas 15 ben, maar door YouTube filmpjes heb ik wel een beeld wat voor speler hij was.
    Vind ik leuk
    Jahike +92
    woensdag 11 juli 2018 om 12:29
    Helemaal mee eens!

    Hij kan er alleen niet zo goed tegen wanneer ie "de Sjaak" is.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    woensdag 11 juli 2018 om 11:30
    Nu maar hopen dat ze allemaal normaal kunnen doen. Respect voor elkaar is af en toe ver te zoeken
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:34
    Dat leer ik ze wel en dat is een belofte.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    woensdag 11 juli 2018 om 12:01
    Houden we je aan! ;) Ga jij ook een bezoekje brengen vanmiddag?
    Vind ik leuk
    El Cazador +4773
    woensdag 11 juli 2018 om 11:34
    Net zoals Sjaak is Ajax mijn club en heb ik ook een zwak voor Feijenoord, maar voor een andere club heb ik geen gevoel.
    Vind ik leuk
    Korm +29704
    woensdag 11 juli 2018 om 13:26
    tja dat is inderdaad je beperking, geef niks hoor :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 11:35
    Hoe laat is sjaak op de herdgang?
    Kan ie mooi met zijn boekje en de schaal op de foto, leuk voor thuis...
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    woensdag 11 juli 2018 om 11:53
    Zoals je hierboven hebt kunnen lezen gaat de opbrengst van zijn boek naar het goede doel (Kika), In Eindhoven houden ze vooral de hand op dus zijn boek daar promoten heeft alleen zin in het gemeentehuis.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 12:07
    LOL...
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 12:16
    Was de melk vanochtend zuur?
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    woensdag 11 juli 2018 om 12:52
    Did your ass got burned?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 12:54
    Yup. Gebeurt hem wel vaker. No worries. Is ie al aan gewend...
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 13:13
    Een beetje wel , ik zwem graag naakt of ja zwemmen .... ik lig meestal maar een beetje te dobberen
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    woensdag 11 juli 2018 om 13:29
    Ga nou een keer weg troll, iedereen is jouw eeuwige Ajax gezeik beu, op je mede trollen na.
    Sjaak van alles verwijten terwijl het geld naar kika gaat, jongen zulke goede dingen om te doen komen in jou leven niet voor. Elke dag hier alle tijd nemen voor je eeuwige gezeik naar iedereen, wat ben jij kansloos met geen leven! En dan iets zeggen over mensen zoals Sjaak die met zijn 80jaar nog midden in de maatschappij staat! En jij? Opgesloten in je woning heel de dag jouw eeuwige klaagzang over alles wat Ajax is hier laten horen wat je al jaren doet. Ga je schamen! om zo te leven! Onmenselijk zoveel jaar hier elke dag alle tijd nemen voor jouw gezanik! Oww met een knipoog, oww wat ben je grappig?? Nee man, dit is ongezond sneu gedrag!
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    woensdag 11 juli 2018 om 15:26
    Verkeerd been uit bed gestapt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 18:32
    Blufke kon zijn plasje weer eens niet ophouden.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4773
    woensdag 11 juli 2018 om 13:29
    fruitschaal met de appels en bananen
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 13:32
    Vergeet de bitterballen niet
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:36
    Maar ik heb thuis ook dingen van Feyenoord in de kast staan."
    Zeker alle overwinningen op Feyenoord
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    woensdag 11 juli 2018 om 11:52
    Dat zal dan in het Sjaak Swart-tijdperk een mager kastje zijn geweest.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 12:51
    Nee, een Dvd´tje ;)
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7409
    woensdag 11 juli 2018 om 11:37
    Een boek een bijsluiter zal hij bedoelen?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    woensdag 11 juli 2018 om 11:37
    Voetballers van niveau zien elkaar als voetbal liefhebbers die ieder bij hun club het uiterste geven, je knokt het uit op het veld en daarna is het over.
    Veel supporters begrijpen dat niet, jammer.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:20
    En drinken gezellig wat samen, en hier zeiken ze elkaar af :-) mooi he
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    woensdag 11 juli 2018 om 18:52
    Ja, dat is een hele wereld van verschil.....en afzeiken kan ook vermakelijk zijn maar het moet wel leuk blijven ha ha
    Vind ik leuk
    Muscles +392
    woensdag 11 juli 2018 om 11:40
    Prachtig bezoek en te zot voor woorden dat je niet bang hoeft te zijn. Sjaak is van Ajax en Feijenoord, de twee klassiekers uit Nederland🎩
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 12:56
    "Niet" bang hoeft te zijn?!
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    woensdag 11 juli 2018 om 15:27
    Sjaak mag je houden.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:20
    Nog sterker....die houden we zeker!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:42
    Diep in zijn hart is Sjakie een echte Feyenoorder!
    Vind ik leuk
    TonS +7
    woensdag 11 juli 2018 om 11:44
    Voetbalballers en oudvoetballers hebben niet de haat en nijd naar andere clubs, dat zit um in de zogenaamde supporters, pffff
    Vind ik leuk
    3Bier +5896
    woensdag 11 juli 2018 om 11:53
    Meeste supporters ook niet hoor. Zijn vaak de kneuzen met een IQ van een baksteen die andere clubs of supporters haten. Een normaal mens weet het voetbal te relativeren.
    Vind ik leuk
    TonS +7
    woensdag 11 juli 2018 om 12:05
    Gelukkig maar hoor
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1482
    woensdag 11 juli 2018 om 11:49
    normaal ben je niet zo guitig met complimenten over Rotterdam.. maar hij heeft iets te verkopen geloof ik... wat mensen al niet doen voor geld... *zwaait naar de principes van Sjaak Swart*
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:21
    voor KIKA lees je nooit wat?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:55
    Zeker wc papier Sjaakie
    Vind ik leuk
    SimonSays +4655
    woensdag 11 juli 2018 om 12:02
    "Maar ik heb thuis ook dingen van Feyenoord in de kast staan."

    Geef die eens gauw terug dan, boef!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    woensdag 11 juli 2018 om 12:09
    Da's een goeie! Ik denk dat Sjaak Swart die zelf ook nog wel kan waarderen. Die houden we erin...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:05
    Zelfs sjaakkie komt er achter dat zijn ajax vergane glorie is!!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:06
    Grootste domkop van Nederland op bezoek in Rotterdam
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:22
    Dat is je vader, Julius!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:04
    Hahaha....jou hele familie
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:49
    Zwak!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:05
    Hahaha en dat zeg jij
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:13
    Als ik het goed begrijp zit het zo.
    Jij maakt de vader van 2 kinderen, en een aantal kleinkinderen belachelijk, en de man zelf.
    En als ik wat over jouw vader zeg, ga je van je aftrappen?
    Beetje krom he?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:18
    Jij maakt nu vooral jezelf belachelijk
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:21
    Dacht het niet.
    Jij mag gewoon beledigen en een ander niet.
    Wat is hier belachelijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:28
    Ik beledig niet maar spreek hier de waarheid. Swart is gewoon een domkop met zijn domne chauvinistische kijk op voetbal. Deze status verdient hij.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:35
    Ik spreek ook de waarheid over jouw vader.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:37
    En ik over je hele familie
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:41
    Mooi toch, ik heb jouw vader nooit gesproken dus geen oordeel eigenlijk, en jij Swart nooit en mijn familie. Dus het gaat over aannames en bedenksels. Met andere woorden je lult maar wat. Kan ook gewoon haat naar een betere club zijn natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:43
    Heb geen haat naar Ajax en Swart. Vind em helaas wel een chauvinistische domkop. En die mening is op basis van uitlatingen die hij op tv heeft. Dus ik vind dan dat ik wel een pubt heb. En nee, jij kent mijn vader niet en dat zal ook nooit meer gebeuren. En idd ik ken jou familie ook niet. Daar heb je een punt.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:50
    Laat de man lekker genieten van zijn club. Leuk toch, zo begaan, al zijn leven lang. Domkop is het zeker niet want hij heeft een paar goede bedrijven. Niks mis mee, ik teken er voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:16
    Hij mag van mij genieten van zijn club. Daar hoor je mij niet over. Dat hij een paar goede bedrijven heeft zou kunnen. Maar volgens mij wordt er op dit forum over voetbal gesproken toch? Niet over bedrijven.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:25
    Hij wordt weggezet als de grootste domkop van Nederland toch, door een grote onbenul.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:39
    Grootste onbenul zegt het hahaha
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:54
    Jammer je snapt het niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:25
    Jij snapt het niet
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:40
    Jij brand vreemde mensen af, en ik snap het niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 02:21
    Probeer je er maar niet ye druk om te maken
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:19
    The old man and la Vecchia Signora
    Vind ik leuk
    Champ1 +127
    woensdag 11 juli 2018 om 12:22
    Nep ajaxman zo als vele andere hier
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    woensdag 11 juli 2018 om 13:31
    Domme reactie, je bent vast nog een puber, groen achter de oren met nog geen eigen mening....
    Vind ik leuk
    Champ1 +127
    woensdag 11 juli 2018 om 13:35
    Ohw ja joh
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    woensdag 11 juli 2018 om 12:36
    Tuurlijk heeft Sjaak thuis spullen van Feyenoord, al zal het vast niet meer dan pleepapier zijn... :P
    Vind ik leuk
    allround +1482
    woensdag 11 juli 2018 om 13:32
    is Sjakie (zonder wondersloffen) sympathie aan het winnen??? Heeft wel lang geduurd, of heeft hij geldnood?
    Vind ik leuk
    jafoo +3
    woensdag 11 juli 2018 om 13:52
    Deze zal het niet gaan halen vrees ik. Waarom moet deze azijnpissende ouwe seniele man in Rotterdam zijn? Blijf in 020 droeftoeter!
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    Jafoo, even de waarheid, jouw vader is een ouwe seniele man!
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1256
    woensdag 11 juli 2018 om 18:57
    Sukkeltje ben je een loozer. Waarschijnlijk weet je niet eens wat een bal is .
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 14:10
    U bent van harte welkom, mijnheer Swart.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:27
    Wat een heerlijke bijna lieflijke tekst van Sjaak Swart over Feyenoord. Daar kan Gerard Cox nog een puntje aan zuigen!
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    woensdag 11 juli 2018 om 15:13
    Dat is die stank die ik vandaag opeens in Rotterdam ruik Mister Ajax is in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1256
    woensdag 11 juli 2018 om 18:55
    Klootzak
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    woensdag 11 juli 2018 om 20:09
    Waarom ?
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:17
    Je neus hangt te dicht bij je strontbakkes!
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:21
    Late reactie
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:25
    Kan zijn, maar het klopt wel.
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:24
    Als dat jou mening is dan klopt het in dat lege koppie van jou.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:27
    Was een reactie op een opmerking, van iemand met een geweldig iq
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    zaterdag 14 juli 2018 om 00:24
    Heb je maar een like gegeven gezien je daar zo naar aan het vissen bent.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    woensdag 11 juli 2018 om 16:40
    Ik weet in ieder geval zeker dat hij niks van de Graafschap heeft !
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +638
    woensdag 11 juli 2018 om 17:11
    Ik vind dat toch mooi! Nu ik iets ouder ben( en waarschijnlijk iets wijzer ha,ha),kan ik zulke uitspraken en acties wel waarderen! Als dit 20 jaar geleden zou gebeuren,had ik waarschijnlijk dit verafschuwd en misschioen wel gekke dingen gedaan. Maar nu dus,iets verstandiger, is dit toch alleen maar tof dat zo'n voetballer( van de rivaal) zo positief is over Feyenoord.Noem mij dan maar "ouwe lul" of "geen echte" meer,ik kan dat nu wel velen van zo'n n**s. Zelfs wel respecteren,klaar!
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 18:03
    Mag deze 51-jarige zich hierbij aansluiten? Hij is fijn!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3275
    woensdag 11 juli 2018 om 18:37
    Ik kom ook wel eens in Rotterdam en het is best een keuken stad.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1256
    woensdag 11 juli 2018 om 18:54
    Meneer Zwart wij zullen u beschermen als dat zou moeten. U bent ook voor Feyenoorders een icoon uit de gouden jaren van het Nederlandse voetbal en daar moet men respect voor opbrengen.
    Vind ik leuk
    allround +1482
    donderdag 12 juli 2018 om 08:52
    heet je muller van je achternaam?
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1256
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    Wie weet ! Jij ? Allround Dombo ?
    Vind ik leuk
    allround +1482
    donderdag 12 juli 2018 om 12:22
    Triest figuur die je bent. Maar kan het je niet kwalijk nemen, aangezien je niet de toon van de woorden kan lezen. Maar om dan gelijk iemand "dombo" te noemen, blijkt dat jouw cognitief vermogen in relatie met jouw positie in de sociale stratificatie aangeeft dat je niet meer dan een amoebe bent. OH. nog een fijne dag Bennie (slim)
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1256
    donderdag 12 juli 2018 om 20:13
    Volledig consumeert geamuseerd jou volslagen doorgeslagen tekst gelezen . De pillen waren waarschijnlijk iets te sterk voor jou. Zal ik zorgen dat ze een ander werking hebben op jou hersencellen? Al betwijfel ik of deze nog steeds conform de huidige wetgeving nog wel werkzaam mogen worden toegediend. Man man man wat een loozer ben j i j.
    Vind ik leuk
    allround +1482
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:42
    Het is loser , van het Engelse woord lose. Trouwens.......heb ik het wel naar mijn zin, met retalin. welterusten pik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Swart op bezoek in Rotterdam: "Ik heb thuis ook dingen van Feyenoord"