Finale 'een brug te ver' voor Kuipers: 'Hij behoort tot de subtop en niet de top'

    Finale 'een brug te ver' voor Kuipers: 'Hij behoort tot de subtop en niet de top'

    donderdag 12 juli 2018 om 07:20

    Nu de WK-finalisten bekend zijn is de grote vraag: gaat Björn Kuipers de finale leiden? Oud-scheidsrechters Jaap Uilenberg en Mario van der Ende geven de arbiter uit Oldenzaal weinig kans.

    "Het is heel goed dat hij vier wedstrijden heeft geleid. Dat geeft aan dat hij binnen de FIFA vertrouwen geniet. Kuipers heeft het goed gedaan", zegt Van der Ende tegen de NOS. Toch is de finale 'een brug te ver'. "Er zijn een paar momenten die voor mij maken dat Kuipers dit WK tot de subtop behoort en niet tot de top. Zoals die teruggedraaide strafschop van Brazilië tegen Costa Rica."

    "Dat is net het verschil met mijn top twee: Faghani uit Iran en Néstor Pitana uit Argentinië. Die heb ik nog niet op zulke foutjes kunnen betrappen", vervolgt Van der Ende. Uilenberg is onder de indruk van Faghani en de Braziliaan Sandro Ricci. "Ze zijn niet te kinderachtig in hun beslissingen, communiceren goed met de spelers, zien veel en hebben niet veel kaarten nodig."

    Poll

    Moet Kuipers de finale krijgen?

    (6653 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 07:23
    Gelul, Kuipers heeft het uitstekend gedaan. En dan zetten ze die Turkse klaploper op de halve finale.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 08:31
    De enige die lult ben jij. Als jij Chakir een Turkse klaploper vindt dan zegt dit meer over jou dan over Chakiri.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    donderdag 12 juli 2018 om 10:44
    Ik ken chakir alleen van de champions league en vind dat hij altijd warrig fluit, krijgt ook veel gezeik tijdens de wedstrijd en heeft daardoor veel kaarten nodig.

    Ik ken een aantal jongens die de Turkse competitie nadrukkelijk volgen en die zeggen ook dat hij eigenlijk niet eens Turkije's beste scheidsrechter is.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:57
    Je kan moeilijk ontkennen dat hij een Turk is.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    donderdag 12 juli 2018 om 10:46
    Hoor die grapjassen, die teruggedraaide penalty was een smet zeggen ze. In mijn optiek laat je door je fouten toe te geven en terug te draaien (Daar waar de VAR voor is ingevoerd) juist zien dat je een hele grote bent. Dat moment was dus geen smet maar juist Kuipers grootste overwinning dit WK als scheids.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    donderdag 12 juli 2018 om 07:40
    Kuipers mag in de finale het bordje omhoog houden als 4de man.dat deed hij foutloos.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11807
    donderdag 12 juli 2018 om 10:11
    Daar verdiend hij meer mee dan jij in een heel jaar doet ...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    donderdag 12 juli 2018 om 11:20
    Dat doet hij dan goed.moet ik bij de 2 bedrijven en het hotel dat ik heb toch eens kijken wat ik fout doe.ach ja dan is hij net als mij in de positie om van het leven te genieten, het is hem gegund
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11807
    donderdag 12 juli 2018 om 11:36
    Je zit nog teveel met je fantasie in het monopolyspel die je dagelijks speelt met je vader en moeder (-;
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    donderdag 12 juli 2018 om 15:26
    Je mag langskomen als je vakantie hebt aangevraagd bij het uwv.mijn vader is dood dus dat word vrij moeilijk.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11807
    donderdag 12 juli 2018 om 17:02
    UWV hahaha
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    donderdag 12 juli 2018 om 07:58
    van de Ende was subtop, thuisfluiter 1ste klas.
    Kuipers is Top!
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1208
    donderdag 12 juli 2018 om 08:08
    Gewoon een betere scheidsrechter dan deze 2 heren..
    Vind ik leuk
    NickA +69
    donderdag 12 juli 2018 om 08:14
    Kuipers is een top scheidsrechter. Verdient de finale !
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 12 juli 2018 om 08:31
    Echt lulkoek wat die man zegt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20793
    donderdag 12 juli 2018 om 08:34
    Wat een stel zeikstralen! De VAR is ervoor om duidelijkheid te scheppen. Dat op basis van die beelden een strafschop wordt teruggedraaid is prima. Om iemand daarop af te rekenen is typisch gefrustreerd gedrag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 12 juli 2018 om 08:42
    Helemaal mee eens, de VAR is een hulpmiddel waar Kuipers perfect gebruikt van heeft gemaakt, als hij daar op wordt afgerekend kan de VAR ook de vuilnisbak in.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    donderdag 12 juli 2018 om 08:43
    Wat een droeftoeters die van den Ende en Uilenberg, tijd dat ze met pensioen gaan
    Vind ik leuk
    noblesse +813
    donderdag 12 juli 2018 om 08:52
    Wie neemt van de ende en zeker uilenberg nu serieus.
    Dat deze mensen de gelegenheid krijgen,om hun mening
    te geven.
    Hier zit toch niemand op te wachten.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +410
    donderdag 12 juli 2018 om 09:03
    En zo is het ja communicatie voel je nooit te goed en te groot,goede arbiter geen twijfel maar speelt soms nog teveel de KEIZER.
    Vind ik leuk
    Springbok +1239
    donderdag 12 juli 2018 om 09:27
    Misschien krijgt Irmatov de finale wel.
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    donderdag 12 juli 2018 om 14:55
    Nee, Ivanov, van 12 jaar geleden

    FIFA moet de kas even gespekt hebben :P
    Vind ik leuk
    satesaus +797
    donderdag 12 juli 2018 om 09:39
    Ik snap nog steeds niet wat hier zo boeiend aan is. Wordt zo'n beetje als surrogaat voor het ontbreken van oranje gebruikt. Nou, verre van interessant, staat niet in de voetbalanalen...
    Daarnaast is hij in NL ook geen top. Sinds zijn internationaal 'succes' fluit hij zo arrogant als iets in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Barbie +1005
    donderdag 12 juli 2018 om 10:16
    Weinig gele kaarten nodig? Er worden veel te weinig gele en rode kaarten gegeven. Zo'n crimineel als Rebic zou geen enkele wedstrijd uitgespeeld mogen hebben.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 12 juli 2018 om 10:16
    Juist dat penalty moment geeft aan wat zijn klasse is, namelijk niet zich te goed voelen om het terug te draaien, perfect gebruik van de VAR of is de VAR daar niet voor en alleen om onzinige penalty's te geven voor een finger in een rug of een bal op arm van 1 meter.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    donderdag 12 juli 2018 om 11:23
    En ricci en vagina hebben ook nog het voordeel geen Europeaan te zijn tijdens een Europese finale.

    Hoewel de FIFA daar ook volkomen schijt aan had met Nederland - Spanje door gewoon die thundercunt van een Webb aan te wijzen en dat hebben we toen gemerkt.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    donderdag 12 juli 2018 om 13:06
    Bedankt voor de steun ouwetjes...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:05
    Een scheidsrechter voor een WK finale moet wekelijks op top niveau fluiten en niet in de Mickey Mouse eredivisie.......
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 12 juli 2018 om 18:57
    Moeten we nu echt een NL-tintje zoeken?
    Is er geen grasboer die gras geleverd heeft?
    Boeit mij niet of er een Nederlander in een zwart jasje staat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Finale 'een brug te ver' voor Kuipers: 'Hij behoort tot de subtop en niet de top'