Finale 'een brug te ver' voor Kuipers: 'Hij behoort tot de subtop en niet de top'

    Finale 'een brug te ver' voor Kuipers: 'Hij behoort tot de subtop en niet de top'

    donderdag 12 juli 2018 om 07:20

    Nu de WK-finalisten bekend zijn is de grote vraag: gaat Björn Kuipers de finale leiden? Oud-scheidsrechters Jaap Uilenberg en Mario van der Ende geven de arbiter uit Oldenzaal weinig kans.

    "Het is heel goed dat hij vier wedstrijden heeft geleid. Dat geeft aan dat hij binnen de FIFA vertrouwen geniet. Kuipers heeft het goed gedaan", zegt Van der Ende tegen de NOS. Toch is de finale 'een brug te ver'. "Er zijn een paar momenten die voor mij maken dat Kuipers dit WK tot de subtop behoort en niet tot de top. Zoals die teruggedraaide strafschop van Brazilië tegen Costa Rica."

    "Dat is net het verschil met mijn top twee: Faghani uit Iran en Néstor Pitana uit Argentinië. Die heb ik nog niet op zulke foutjes kunnen betrappen", vervolgt Van der Ende. Uilenberg is onder de indruk van Faghani en de Braziliaan Sandro Ricci. "Ze zijn niet te kinderachtig in hun beslissingen, communiceren goed met de spelers, zien veel en hebben niet veel kaarten nodig."

    Poll

    Moet Kuipers de finale krijgen?

    (6653 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 07:23
    Gelul, Kuipers heeft het uitstekend gedaan. En dan zetten ze die Turkse klaploper op de halve finale.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 08:31
    De enige die lult ben jij. Als jij Chakir een Turkse klaploper vindt dan zegt dit meer over jou dan over Chakiri.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7492
    donderdag 12 juli 2018 om 10:44
    Ik ken chakir alleen van de champions league en vind dat hij altijd warrig fluit, krijgt ook veel gezeik tijdens de wedstrijd en heeft daardoor veel kaarten nodig.

    Ik ken een aantal jongens die de Turkse competitie nadrukkelijk volgen en die zeggen ook dat hij eigenlijk niet eens Turkije's beste scheidsrechter is.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:57
    Je kan moeilijk ontkennen dat hij een Turk is.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7492
    donderdag 12 juli 2018 om 10:46
    Hoor die grapjassen, die teruggedraaide penalty was een smet zeggen ze. In mijn optiek laat je door je fouten toe te geven en terug te draaien (Daar waar de VAR voor is ingevoerd) juist zien dat je een hele grote bent. Dat moment was dus geen smet maar juist Kuipers grootste overwinning dit WK als scheids.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +9899
    donderdag 12 juli 2018 om 12:06
    Hoop wel als Kuipers de finale krijgt dat Oud-scheidsrechters Jaap Uilenberg en Mario van der Ende een stuk touw bij de bouwmarkt gaan halen en de hoogste boom in hun woonplaats uitkiezen.....dat dom gelul elke keer net alsof beiden kneuzen perfect waren.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7492
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Dat vind ik dan wel weer een beetje overdreven... een brug mag ook gewoon
    Vind ik leuk
    Farmer +10054
    donderdag 12 juli 2018 om 14:54
    Eens, die boom kun je toch lelijk beschadigen met zo'n stuk touw.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 07:27
    Cuneyt Cakir is wereldtop en woonachtig in Azië. Dus moet hij de finale fluiten.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8215
    donderdag 12 juli 2018 om 07:41
    Dat gaat dus niet, want hij heeft al een halve finale gefloten. Het is algemeen bekend dat er niet 2x dezelfde ploeg achter elkaar gefloten wordt.
    Vind ik leuk
    Markc +48
    donderdag 12 juli 2018 om 07:54
    Jij hebt ook weer wat opgevangen in de Tuurkse media...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:21
    Ik vind Faghini overtuigender. Hij heeft overwicht zonder zijn stem te moeten verheffen of kaarten te trekken.
    Imo had Cakir gisteren op sommige momenten moeite om spelers onder controle te houden. Twee spelers uit elkaar halen door zelf fysiek in te grijpen zou een scheidsrechter, naar mijn mening, niet moeten doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:29
    Heb begrepen dat hij sowieso niet mag fluiten dus houd het snel op.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:41
    Volgens mij een ongeschreven regel..
    En mij ging het meer om de directe vergelijking tussen hun prestaties. Heb je geen zin om daarop te reageren?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:53
    Ik kan erop reageren hoor geen probleem haha.
    Wat betreft je verhaal over dat Çakır behoorlijk geagiteerd overkomt en dat hij moeite lijkt te hebben met spelers uit mekaar halen heb je gelijk in.
    Wek vraag ik mij af of dat de prestaties van Çakır slechter maakt. Faghini doet het ook goed van wat ik heb gezien alleen ken hem toevallig nu van dit WK en hou mij verder niet mee bezig.
    Heb ik er antwoord op kunnen geven?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:05
    Ja, heb je. Is inderdaad een inschatting van de meest effectieve manier om een wedstrijd te leiden. Wordt meestal duidelijk in zeer beladen wedstrijden met opgefokte spelers. Hadden we niet al te veel van dit WK.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +9899
    donderdag 12 juli 2018 om 13:26
    Onzin, al beschouw ik hem met Kuipers als een van de besten maar gister floot hij bar slecht.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:03
    Ik vond hem gisteren ook niet erg sterk, maar dat kan natuurlijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    donderdag 12 juli 2018 om 07:40
    Kuipers mag in de finale het bordje omhoog houden als 4de man.dat deed hij foutloos.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10927
    donderdag 12 juli 2018 om 10:11
    Daar verdiend hij meer mee dan jij in een heel jaar doet ...
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    donderdag 12 juli 2018 om 11:20
    Dat doet hij dan goed.moet ik bij de 2 bedrijven en het hotel dat ik heb toch eens kijken wat ik fout doe.ach ja dan is hij net als mij in de positie om van het leven te genieten, het is hem gegund
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10927
    donderdag 12 juli 2018 om 11:36
    Je zit nog teveel met je fantasie in het monopolyspel die je dagelijks speelt met je vader en moeder (-;
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    donderdag 12 juli 2018 om 15:26
    Je mag langskomen als je vakantie hebt aangevraagd bij het uwv.mijn vader is dood dus dat word vrij moeilijk.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10927
    donderdag 12 juli 2018 om 17:02
    UWV hahaha
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +429
    donderdag 12 juli 2018 om 07:58
    van de Ende was subtop, thuisfluiter 1ste klas.
    Kuipers is Top!
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1105
    donderdag 12 juli 2018 om 08:08
    Gewoon een betere scheidsrechter dan deze 2 heren..
    Vind ik leuk
    NickA +10
    donderdag 12 juli 2018 om 08:14
    Kuipers is een top scheidsrechter. Verdient de finale !
    Vind ik leuk
    rinirat +1485
    donderdag 12 juli 2018 om 08:31
    Echt lulkoek wat die man zegt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18364
    donderdag 12 juli 2018 om 08:34
    Wat een stel zeikstralen! De VAR is ervoor om duidelijkheid te scheppen. Dat op basis van die beelden een strafschop wordt teruggedraaid is prima. Om iemand daarop af te rekenen is typisch gefrustreerd gedrag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +5856
    donderdag 12 juli 2018 om 08:42
    Helemaal mee eens, de VAR is een hulpmiddel waar Kuipers perfect gebruikt van heeft gemaakt, als hij daar op wordt afgerekend kan de VAR ook de vuilnisbak in.
    Vind ik leuk
    Och jeh +1602
    donderdag 12 juli 2018 om 08:43
    Wat een droeftoeters die van den Ende en Uilenberg, tijd dat ze met pensioen gaan
    Vind ik leuk
    noblesse +805
    donderdag 12 juli 2018 om 08:52
    Wie neemt van de ende en zeker uilenberg nu serieus.
    Dat deze mensen de gelegenheid krijgen,om hun mening
    te geven.
    Hier zit toch niemand op te wachten.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +287
    donderdag 12 juli 2018 om 09:03
    En zo is het ja communicatie voel je nooit te goed en te groot,goede arbiter geen twijfel maar speelt soms nog teveel de KEIZER.
    Vind ik leuk
    Springbok +967
    donderdag 12 juli 2018 om 09:27
    Misschien krijgt Irmatov de finale wel.
    Vind ik leuk
    Farmer +10054
    donderdag 12 juli 2018 om 14:55
    Nee, Ivanov, van 12 jaar geleden

    FIFA moet de kas even gespekt hebben :P
    Vind ik leuk
    satesaus +427
    donderdag 12 juli 2018 om 09:39
    Ik snap nog steeds niet wat hier zo boeiend aan is. Wordt zo'n beetje als surrogaat voor het ontbreken van oranje gebruikt. Nou, verre van interessant, staat niet in de voetbalanalen...
    Daarnaast is hij in NL ook geen top. Sinds zijn internationaal 'succes' fluit hij zo arrogant als iets in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Barbie +964
    donderdag 12 juli 2018 om 10:16
    Weinig gele kaarten nodig? Er worden veel te weinig gele en rode kaarten gegeven. Zo'n crimineel als Rebic zou geen enkele wedstrijd uitgespeeld mogen hebben.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1727
    donderdag 12 juli 2018 om 10:16
    Juist dat penalty moment geeft aan wat zijn klasse is, namelijk niet zich te goed voelen om het terug te draaien, perfect gebruik van de VAR of is de VAR daar niet voor en alleen om onzinige penalty's te geven voor een finger in een rug of een bal op arm van 1 meter.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9506
    donderdag 12 juli 2018 om 11:23
    En ricci en vagina hebben ook nog het voordeel geen Europeaan te zijn tijdens een Europese finale.

    Hoewel de FIFA daar ook volkomen schijt aan had met Nederland - Spanje door gewoon die thundercunt van een Webb aan te wijzen en dat hebben we toen gemerkt.
    Vind ik leuk
    haarlemx +420
    donderdag 12 juli 2018 om 13:06
    Bedankt voor de steun ouwetjes...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:05
    Een scheidsrechter voor een WK finale moet wekelijks op top niveau fluiten en niet in de Mickey Mouse eredivisie.......
    Vind ik leuk
    Cookee +8805
    donderdag 12 juli 2018 om 18:57
    Moeten we nu echt een NL-tintje zoeken?
    Is er geen grasboer die gras geleverd heeft?
    Boeit mij niet of er een Nederlander in een zwart jasje staat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Finale 'een brug te ver' voor Kuipers: 'Hij behoort tot de subtop en niet de top'