Mourinho maakt Blind groot compliment: 'Bedank hem vanuit de grond van mijn hart'

    Mourinho maakt Blind groot compliment: 'Bedank hem vanuit de grond van mijn hart'

    dinsdag 17 juli 2018 om 22:07

    Manchester United-manager José Mourinho neemt met lovende woorden afscheid van Daley Blind. De Oranje-international keert terug naar Ajax, zo werd dinsdag bekendgemaakt.

    "Ik wil Daley Blind heel erg bedanken voor alles wat hij voor deze club heeft gedaan sinds hij hier in 2014 naartoe kwam", steekt Mourinho van wal op de clubsite. "Ik moet zeggen dat Daley zowel op als naast het veld een van de meest professionele spelers is met wie ik in mijn achttien jaar in management heb mogen werken."

    "Ik wil deze kans ook aangrijpen om hem het allerbeste te wensen nu hij terugkeert naar zijn jeugdliefde, Ajax. En ik wil hem vanuit de grond van mijn hart bedanken voor zijn inzet en toewijding over de afgelopen twee seizoenen", besluit de Portugees.

    Blind speelde in totaal 141 officiële duels voor Manchester United. Een van de hoogtepunten was de winst van de Europa League in 2017, uitgerekend tegen Ajax.

    Lees ookDolblije Blind richt zich op twee posities: 'Ajax is thuis, Amsterdam is thuis'

    Plaats een reactie

    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:14
    Toch netjes. Als is het voor de bühne..
    Vind ik leuk
    tannat +13639
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:56
    Ik geef voor vertrekkers ook altijd een positieve referentie af ... tenzij ze het echt op het persoonlijke vlak helemaal verbruid hebben.
    Vind ik leuk
    Castromann +6866
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:26
    Mourinho bedoelt waarschijnlijk...houdoe en bedankt. En bij man united rollen ze nog schatterlachend over de grond dat ze 20 milj hebben ontvangen voor Blind.
    Vind ik leuk
    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:43
    Een deel van die transfersom gaat naar daley om zijn achteruitgang in salaris te compenseren. Ofwel, tekengeld..
    Vind ik leuk
    Youri99 +8988
    woensdag 18 juli 2018 om 09:11
    Net als bij AZ vorig jaar toen ze Luckassen verkochten, prachtig is dat
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3228
    woensdag 18 juli 2018 om 00:22
    Yup, over de doden niets dan goeds...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:45
    Hij hoeft het niet te doen natuurlijk. Mooi compliment toch
    Vind ik leuk
    Adjab +800
    woensdag 18 juli 2018 om 09:52
    Ben ook wel benieuwd naar jouw referentie bij vertrek 😆
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +742
    woensdag 18 juli 2018 om 08:59
    Ik heb Mourinho een aantal keer mogen ontmoeten en met hem samen mogen werken en ik kan je zeggen dat hij een zeer warm en eerlijk persoon is. Daarnaast stond Blind vorig seizoen niet aan de kant vanwege zijn voetbal kwaliteiten, maar omdat er voor een andere tactische richting was gekozen. Je koopt spelers vanuit een bepaalde visie, welke schakel heb je nodig om wat je wil zien te bereiken als manager.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4175
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Mooie woorden. Alleen vraag je je bij mourinho altijd af of ze gemeend zijn
    Vind ik leuk
    Kuip +7379
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21
    Ik denk dat het wel gemeend is. Maar Mourinho stelt in zijn ogen het beste elftal op. Blijkbaar hoorde Blind daar niet bij. Wat ik overigens wel begrijp. Desalniettemin kun je dan nog wel veel respect voor iemand hebben.
    Toch netjes zo. Blind kan met opgeheven hoofd uit Manchester vertrekken.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1516
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:45
    Ik denk dat je gelijk hebt. ondanks dat hij niet in de plannen van Mourinho voorkwam heeft hij zoch steeds voor die club ingezet, zonder te zeiken of te zeuren. Hij looft daarom ook vooral zijn professionaliteit. Ik vind het een sukkel eerste klas maar objectief gezien vind ik dit gewoon netjes. Punt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21
    Vervang Daley door Justin en het hadden de woorden van Ten Hag kunnen zijn ;)
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13621
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:32
    Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

    "Das ungeheuer": Afgunst neemt nooit vakantie.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:48
    Er kan niks Ajax positiefs gerelateerd van af he? :(
    Vind ik leuk
    Nar +557
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:27
    Mourinho is in dit soort gevallen altijd eerlijk. Ik vind hem niet het type om te liegen over hoe hij over iemand denkt. Als hij je niet mag, laat hij dat heus wel weten...genoeg voorbeelden van op te noemen.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3036
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:15
    Mourinho, lang geleden dat ik daar wat over heb gehoord.
    Het enige waar VP in de ban van is laatste tijd is Frank de Jong.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:19
    Al die berichten over Frenkie en dan weet je z'n naam nog niet? :p
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3036
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:20
    Dat is toch hopelijk wel een koosnaam ?
    Net zoals Jantje Smit vroeger..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:22
    Volgens mij niet hoor.
    Ach, vroeger heette toch ook niemand JDW1988?
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3036
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:34
    Niet te hopen nee!
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3036
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:35
    Waarom verander jij je naam niet ?
    Keizer is toch al lang weg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:36
    Daar heb ik geen zin in. Ik denk dat iedereen toch wel snapt dat het me daar niet om te doen is.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3036
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:59
    O oké
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:40
    Om de likes toch ;-)
    Vind ik leuk
    chicken +10919
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21
    Plaatsen er vast nog wel wat..
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2758
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:16
    Ik geloof hem wel . Hij heeft erder de professionele instelling van blind geprezen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:18
    Mooi statement van de persvoorlichter van Mourinho.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:20
    Maak van je hart geen afgrond.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:38
    moordkuil...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21
    En daarom speelt hij de komende tijd bij de allergrootste, allermooiste, allerrijkste, maar vooral allerwarmste club van Nederland en ver daar buiten!

    Ajax, ons mooie grote warme Ajax! Ik hou er zo van!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31443
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:30
    Krijg er bijna kotsneigingen van 🤣
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3358
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Zeg alsjeblieft niet "ons"
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:23
    José is hem ook wel de nodige dank verschuldigd, vergeet bijv. niet dat Blind 11 van de 15 wedstrijden in de basis stond in de Europa League toen ze hem wonnen, waaronder de halve finales en finale.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +744
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:29
    Hij is blij verlost te zijn van Blind, en dat voor die prijs.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31443
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:29
    Welke/welk/ hart? Mourinho heeft geen hart.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 06:30]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:36
    Moeilijk hé Theo? Ik zal je even helpen. Het is welk hart, niet welke hart.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 00:37]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31443
    woensdag 18 juli 2018 om 06:30
    Boeiend.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5096
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:32
    141 wedstrijden, vele schreven hem af toen hij naar United ging. Grote aankopen faalde, Di Maria, Falcao, Depay enz..
    Maar hij bleef overeind staan! Op verschillende posities! Zoveel ervaring zo lang gespeeld en getraint op het hoogste niveau. En nog steeds word hij afgeschreven nu hij naar een lagere niveau de Eredivisie gaat haha, veel interlands achter zijn naam staan, tactisch een sterke speler met een top mentaliteit! Zijn routine gaat zo belangrijk voor ons zijn!

    En geweldig dat hij terug gaat naar zijn jeugdliefde Ajax! Veel spelers beloven dat maar hij komt voor zijn 30ste gewoon terug, veel clubs wilde hem hebben, hij had ergens anders veel meer geld kunnen verdienen maar hij koos voor zijn club Ajax! Geweldig!
    Vind ik leuk
    hantayo +1033
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:35
    Fijne positieve reaktie!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20766
    woensdag 18 juli 2018 om 06:08
    Weer een nieuw account? Je kunt een winkeltje beginnen.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5096
    woensdag 18 juli 2018 om 13:48
    Er waren twee accounts.
    Één account die Nouri belachelijk maakte met enge teksten, en een andere account met ziektes. Ik melde dat een paar keer bij vp omdat dat heel de dag doorging. Ik melde het teveel was de verklaring ik kreeg een ban, de account die iedereen een ziekte wenste enz kon nog ff doorgaan. Sins ik hier ben alleen maar inhoudelijke gesprekken hier ik bash geen andere club. Dit voorval laat maar weer is zien dat er iemand bij vp mij gewoon bans wil geven naar hartelust, en leuk dat je dan zegt weer een ban, maar als je ziet wat voor redenen???? Voel ik mij niet aangesproken......
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3358
    woensdag 18 juli 2018 om 15:12
    Hij gaat jullie spel vertragen
    Vind ik leuk
    Nummertien +5096
    woensdag 18 juli 2018 om 15:55
    Dat deed hij niet bij United, ook niet bij Ajax toen hij wegging dus praat geen onzin
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3358
    donderdag 19 juli 2018 om 09:01
    Nee, hij speelt niet de hele tijd terug of breed. Kan niet wachten tot hij er is :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:33
    Hoe is het eigenlijk met Frenkie de Jong, is Barca inmiddels al wezen kijken?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 22:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:42
    Als je up to date was.. zou je weten dat ze volgende week langs komen als ze tegen sturm graz moeten spelen 😉
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    woensdag 18 juli 2018 om 05:31
    Maar dat is volgende week pas, er moet inmiddels toch wel meer nieuws zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:34
    Wat was de uitslag ook alweer van de UEFA cup finale tussen Real Madrid en Ajax?
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:38
    1.toen was er geen Uefa cup maar heette het Europa Cup 3.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:38
    141 wedstrijden nog. Hier worden we zeker beter van.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:39
    Hij hoeft zoiets niet te laten vermelden. De grootste ass.... van deze wereld hebben blijkbaar ook hun goede kant.
    Vind ik leuk
    Mari +8445
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:45
    Zo. Dat zijn pas lovende woorden.
    Mooi hoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:52
    Bedankt en tot nooit. Je bent gewogen en te licht bevonden dus wegwezen jij! Gr. Mourinho
    Vind ik leuk
    DEWEE +2306
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:02
    Als Mourinho dit doet, weet je dat het hem niets boeit en nep is.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5096
    woensdag 18 juli 2018 om 02:27
    Dit zegt Mourinho al 2jaar over hem. En Mourinho zegt dit niet zo heel snel over spelers...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 02:28]
    Vind ik leuk
    Gerro +6463
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:23
    In zijn eerste seizoen speelde hij Europees bijna alles en In de competitie beperkt. Tweede seizoen speelde hij na een aantal foutjes nauwelijks meer onder Mourinho maar ja zelfs Pogba raakte zijn plekkie kwijt want bij Mourinho mag je geen twee mindere wedstrijden hebben dan ben je kennelijk de lul. Maar in 4 jaar tijd toch 141 wedstrijden voor Man U gespeeld dan kun je dus wel iets.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:56
    Josè Mourinho is de grootste Portugese huichelaar die ik ken. Wat een engnek
    Vind ik leuk
    Verratti +1982
    woensdag 18 juli 2018 om 00:16
    Mourinho meent alles. Hij heeft het spel door. Hij wil winnen en is een tacticus. Dat levert geen mooi voetbal op, maar de resultaten zijn niet slecht. Who is the winner????
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:31
    Nooit geweten dat die kerel een hart had.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:39
    Bijzondere loftrompet die Mourinho daar afsteekt over Blind, kan mij niet herinneren dat Mourinho ooit eerder zoiets over een speler heeft gezegd.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:26
    Mourinho maakt Blind groot compliment .
    Nee hij is bij dat hij hem kwijt is hij zag het van het begin af al niet zitten met hem
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    woensdag 18 juli 2018 om 12:35
    Ik weet niet of een compliment van Mourinho iets is als een doodskus. Nare man die niet meer echt top presteert omdat zijn ego hem in de weg loopt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mourinho maakt Blind groot compliment: 'Bedank hem vanuit de grond van mijn hart'