FC Twente kan met miljoenen de transfermarkt op: Mooie, inspirerende spelers

    FC Twente kan met miljoenen de transfermarkt op: "Mooie, inspirerende spelers"

    woensdag 18 juli 2018 om 16:30

    FC Twente is gered en dus is er weer zich op betere tijden in Enschede. De club die afgelopen seizoen als laatste eindigde in de Eredivisie heeft door hulp van de gemeente en investeerders ook weer budget om te werken aan de selectie, zo zegt directeur Erik Velderman. 

    Blijdschap maakte zich dinsdagavond meester van Enschede en omstreken toen bekend werd dan de club voorlopig behoed is voor een faillissement. "Het aantal verzoeken voor seizoenskaarten is weer aan het oplopen", reageert een verheugde Velderman bij RTV Oost. De selectie kan een flinke boost krijgen, nu de financiën rond zijn. 

    "We gaan gewoon kijken wat er nu gaat komen, maar het zijn mooie, inspirerende spelers die bekeken worden", licht Velderman een tipje van de sluier. "Wij sturen op een budget van in totaliteit, voor de spelers, ongeveer 4,5 miljoen euro en we hebben hele goede mensen aan boord. (...) Het uitzicht is gewoon heel mooi." Eerder op de dag werd bekend dat Twente behoorlijk actief is op de transfermarkt. 

    Lees ook: 'FC Twente gaat als de bliksem en hoopt op Reis, AZ-duo en Sevilla-spelers'

    Poll

    Gaat Twente promoveren?

    (5754 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spartan +6668
    woensdag 18 juli 2018 om 16:37
    Hartverwarmend.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14225
    woensdag 18 juli 2018 om 16:53
    Niet te geloven.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 17:54
    En allemaal twentse investeerders heerlijk hè. .. of jaloezie?
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 18 juli 2018 om 17:58
    Gewoon een nieuwe lening hoor! Of heb je dat stukje niet goed gelezen?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 18:27
    De stukjes van vp lezen kan ik je niet aanraden is vaak maar de helft
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 18 juli 2018 om 18:33
    Is niet van VP.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 14:46
    Stukje van Jeroen kapteijns van telegraaf gelezen nu op twentefans? Twente in rechterrij qua gemeentesteun
    Vind ik leuk
    Rodajc +14225
    woensdag 18 juli 2018 om 18:05
    Qua investeerders en hoe de achterban de schouders eronder zet ben ik er wel een beetje jaloers op ja. De manier hoé het tot stand is gekomen en wat er allemaal naar buiten is gekomen hoe de club nog steeds geleid wordt en de eisen die schaamteloos aan iedereen gesteld worden, daar zou ik me kapot voor schamen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 18:26
    Gemeente is tevreden... twente is tevreden... investeerders tevreden... schuldeisers tevreden... fans tevreden.... alleen concurrentie ontevreden... das logisch
    Vind ik leuk
    Rodajc +14225
    woensdag 18 juli 2018 om 18:40
    Gemeente en investeerders tevreden heb ik mijn twijfels over, zeker de gemeente zal niet staan te juichen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:08
    Twente is nu weer financieel gezond dus dat ze die 17 miljoen terug zien is nu met die investeerders aan boord stuk realistischer
    Vind ik leuk
    038power +133
    donderdag 19 juli 2018 om 07:48
    Norm je dit financieel gezond!!Hier is niks gezond aan.Ondertussen gaat de Bv Twente door met wat ze al jaren doen.Heb meer respect voor een Fortuna Sittard.Is op eigen kracht met vallen en opstaan al ver gekomen.Structurrel zit het goed fout bij de Tukkers.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 08:50
    Op eigen kracht of dankzij die Turkse investeerder? Anders was die club ook kapot geweest toch?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 14:41
    Mooi artikel nu op twentefans van Jeroen kapteijn ofzo van de telegraaf... qua gemeentesteun twente in rechterrijtje... vitesse az nac etc allemaal meer geld van de gemeente gehad dan twente
    Vind ik leuk
    Rodajc +14225
    donderdag 19 juli 2018 om 15:00
    Het gaat niet om overheidssteun maar om het gedrag van de beleidsmakers, nu nog steeds. Hoge eisen stellen, dreigen, te hoog van de toren blazen.
    Vind ik leuk
    Molshoop +110
    zondag 22 juli 2018 om 13:15
    Whahahaha! Serieus?! Op eigen krachten?! Volgens mij hebben ze een investeerder die ze nu overeind houdt hoor. Check je feiten eerst
    Vind ik leuk
    038power +133
    zondag 22 juli 2018 om 22:38
    Uitstel van betalen is in feite einde oefening van de club.Eigenlijk moet je helemaal niet blij zijn met wat er gebeurt in Tukkerland. Geen geen visie,hoge salarissen bieden aan middelmatige voetballers.Wie de jeugd heeft,heeft de toekomst...nou die jeugd heeft 0,0 kans bij jullie.Zakelijk gezien is Twente een dood paard...
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    woensdag 18 juli 2018 om 19:10
    Ja joh, met een feestmuts, een roltoeter, en een paar van die confetti-poppers!

    De 'zak-met-geld' polonaise loopt al lallend en zingend van vreugde, van het Gemeentehuis, naar de Grolsch Veste.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 15:46
    Die polonaise heeft als ik stuk van jeroen kapteijns van telegraaf mag geloven bij 9 andere clubs al veel vaker en voor veel meer centen plaatsgevonden
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    donderdag 19 juli 2018 om 15:59
    Hmm.. ja, kan ik niet ontkennen, maar t is nu wéér Twente dat in korte tijd aanklopt bij de Gemeente.

    Na de veel-(dubbel)gepubliceerde commotie, is het wéér een 'rare kerf in de bedpost' waar je reputatie weer een knauw van krijgt..

    En in de maatschappij van tegenwoordig, blijft het negatieve wel (te)lang hangen.

    T is te hopen voor Twente dat ze dmv wat sportieve prestaties(Periodetitel bv, of iig een kwartfinale Beker misschien), dit seizoen dié aandacht wat kunnen afleiden.

    Maar alles gezegd over 'FC Enschooi-de' etc... De Gemeente, en vele investeerders, zitten natuurlijk voor véle(tientallen)miljoenen al bij Twente dr in.

    Nu de stekker er uit halen, betekend dat ze dus níks van hun investering weerzien want dan was Twente failliet.

    Vanuit de JL(KK), is het onmogelijk om dergelijke inkomsten te genereren: Men moet ook realistisch zijn.

    De bedragen die Twente, normaliter zou moeten ophoesten, is zelfs voor de állerbeste JL-club uit de historie, in zelfs 3 seizoenen nog niet op te brengen, dus dat hier een paar uitzonderlijke afspraken gemaakt moesten worden, was wel duidelijk.

    Dat de Club-Twente daarmee gered wordt, is niet het probleem, dat de hele achterban rond Twente daarmee een geruststellende gedachte heeft, is ook geen punt: Al deze jaren dat het nu al zo drámatisch misgaat bij Twente: Wanneer wordt er eens een verantwoordelijk aangepakt? Iemand achter tralies oid?

    Twente staat(stond. voor de crediteuren-akkoorden etc) voo een ruige 80M in het rood?

    80.000.000,- en níemand die dat hoeft te verantwoorden? Dat blijft toch altijd ongeloofwaardig op die manier?
    Hoe erg het nieuwe Twente-bestuur ook schoon schip aan het maken is, en hoe goed ze dat ook mogen doen: Die haak zal altijd zo aan Twente blijven kleven, zolang als díe vraag niet 'bevredigend' beantwoordt wordt. of beter gezegd: Als daar niemand voor aansprakelijk gesteld wordt, zal Twente die stempel blijven dragen!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 16:52
    De schuld is nog 40 miljoen was 100 miljoen
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    donderdag 19 juli 2018 om 17:05
    100 zelfs, kun je nagaan....

    De achterban wordt hier niet voor verantwoordelijk gehouden, maar zolang de 'boeven'(Joop M.? Aldo van der L?... wellicht nog een paar 'tussenpersonen' in die periodes?), nog vrij rondlopen, wordt het huidige Twente, er wél op aangekeken.

    Bij FCG in de jaren 80 was het ook een chaos, maar '1 voordeel' was wel dat Renze de Vries, gelijk is opgepakt bv.(ok was ook de belastingdienst, niet de klootloze KNVB bv, de FIOD pakt wél door), voor het imago van de club, mbt de toekomst, was dat wel een belangrijk punt; Als Renze, bv net als 'jullie Jopie', toendestijds, er ook zó onderuit was gekomen, had Groningen het bv veel zwaarder gehad om weer terug te komen.

    40Mil nu nog over, ok een flink deel daarvan is dmv een 'gedeeltelijke kwijtschelding' verlaagd(tegen de 25-30M totaal toch? Dát is wel een fkn stróntjemazzel voor de Club natuurlijk! misschien wel dé redding geweest), daarnaast heeft Twente ook wel zwaar gesaneerd en afgelost, de afgelopen paar jaren: Men is hard bezig.

    Wat mij betreft mag Twente écht de kans wel weer krijgen, maar ik ook, blijf er een beetje op vast zitten: Die verantwoordelijke bobo's.(Vooral Munsterman, staat toch bijna vást dat die gast dit vooral op zn lever heeft?), lopen vrij, en ongestraft rond...

    Hoe erg worden de Twente-supporters nu al gestraft bv?....En hoe veel krijgen jullie nog?

    "En Jopie maar glimlachend stuivers poetsen, en meer zakken vullen".. terwijl jullie er voor blóeden!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 14:45
    Mooi stukje nu van Jeroen kapteijns van telegraaf op twentefans site... wat betreft overheidssteun twente in rechterrijtje... vitesse Den Haag nac az etc allemaal veel meer gehad
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    woensdag 18 juli 2018 om 19:07
    Uitstekend nieuws voor de fans, maar de manier waar op het wéér moet, krijg je toch wel een negatieve naam van.
    "FC Twente En-schooi-de', is het straks. En die zgn 'Fraude-stempel' van Munsterman komen jullie ook niet zomaar vanaf. Twente heeft zijn aanhang dan tot zover nog, maar ik zie Twente dit seizoen, nog niet promoveren, dus is het nog afwachten wat er volgend seizoen nog op de tribunes zit.

    Sterker nog: Twente moet nú nog, als een gek, de selectie aanvullen, Het is te hopen voor Twente dat ze tegen de kerst, meer dan 15 punten hebben gehaald.
    Seizoensopener tegen Sparta, nou, maak de borst maar nat!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:10
    Zeker een pittig begin maar scheelt dat er al 5-6 spelers in de wachtkamer zaten... dus er zal nu snel gehandeld worden
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    woensdag 18 juli 2018 om 19:15
    Yup, en die moeten ook ráp ingepast worden, want ik voorspel dat het meeste inspelen van die spelers, dus pas in de lopende competitie zal gebeuren: Zware dobber!
    Helemaal als Sparta jullie als eerste op hun menu hebben staan!
    Gaat iig een loodzwaar seizoen worden, waar Twente wel het nodige rendement met haar selectie zal moeten halen, om de investeerders, én de fans te overtuigen/gerust te stellen.
    Alles ligt op die manier onder een vergrootglas nu.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:19
    Yup en 3e speelronde roda thuis...

    Maar mooie van de juup is: je kan ook door de 4e periode te winnen promoveren en welke clubs ga je dan treffen in de nacompetitie? Juist Emmen graafschap of fortuna... uiteraard niet onderschatten en zal nog lastig genoeg zijn maar beter dan nac en Willem 2 etc
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:20
    En tevens komen er enkele spelers waarvan de meesten hier ook weer moord en brand zullen schreeuwen: "hoe is het toch mogelijk" :) dus die passen zich vast snel aan en steken er vast bovenuit
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    donderdag 19 juli 2018 om 16:15
    "Moord en Brand"...

    Twente heeft een korte periode om nog iets aan te trekken, dus alles kóst iig de hoofdprijs, dat is alvast 1 detail dat de realiteit een tikje vertekend weergeeft:
    Spelers waar je, eind mei, nog geen 5 ton voor hoefde te betalen, moeten nu misschien al wel 6-7 kosten bv.
    Daarnaast heeft Twente, dankzij een royaal besluit ván de investeringsgroep, nu een spelersbudget van 4.5Mil? Dat is gelijk de hoogste van de KK-divisie toch?(Alleen Sparta komt wat in de buurt?), dus met die wetenschap zou er ook wat mogelijk móeten zijn; Het is ook in de investeerders' belang dat Twente zo snel mogelijk promoveert, dan wel zo hoog mogelijk eindigt.

    Maar, zoals ik hierboven al had aangegeven: Zoalng er geen verantwoordelijke 'wordt opgeknoopt', houdt je altijd een afgunst tegen je: "Twente komt er wel mee weg".

    Eind jaren 80 heeft FCG bv ook flínk steun gehad van de gemeente Groningen, maar een noemelijk verschil is toch, dat daarvoor, de zittend Directeur, Renze de Vries, door justitie, úit zn kantoor aan de Zaagmuldersweg(oude Oosterpark) is geplukt, en geboeid is afgevoerd, veroordeeld, en heeft daarvoor gezeten.

    Bij Twente heeft bv Munsterman die verantwoordelijkheid 'afgekocht' met een clausule dat Twente hem niet mag aanklagen als 'investeerder': Z'n straf gewoon afgekocht op die manier, en Twente móest - gezien de nijpende situatie - wel akkoord gaan.

    Het is nog altijd een rommeltje, maar er komt wat structuur in de chaos...

    Er moet nog altijd een hoop rommel opgeruimd worden.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    donderdag 19 juli 2018 om 16:54
    Van die 40 miljoen schuld las ik nu dat er ook nog 6 miljoen schuld is aan de oud bestuurders... maybe kan men daar nog wel wat mee indd omdat jopie zich toen slim had ingedekt
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    donderdag 19 juli 2018 om 16:56
    Het zou voor het imago van Twente, een groot verschil maken, denk ik.
    Nederland loopt nu nog altijd met het gevoel rond dat - ondanks de járen sportieve malaise - de verantwoordelijken, er nog altijd mee weggekomen zijn.

    Twente moet eerst overleven denk ik, wellicht als de FIOD, álles nageplozen heeft, dat die iets tegenkomen waardoor ze Jopie's 'slimme clausule' zó nietig kunnen verklaren en men hem alsnog aansprakelijk kan stellen, maar ik gok even dat Munstermannetje, tegen die tijd, zijn juristen het op verjaring laat gooien.(Denk alleen niet dat de Juristen van de FIOD daar bv in meegaan ;P.. wellicht is er daar nog wat hoop?)
    Vind ik leuk
    Olfie +4289
    woensdag 18 juli 2018 om 16:37
    Blijft bijzonder dat het ineens lijkt alsof al het 'geld van de wereld' weer beschikbaar is.
    Maar het is simpel, als er externe bedrijven/personen zijn die erin geloven en geld willen neertellen, prima.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    woensdag 18 juli 2018 om 16:37
    Geld moet rrrrrollen.

    En als het fout gaat, gewoon weer aankloppen bij de gemeente.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 16:39
    Klinkt net als PSV ;-)
    Vind ik leuk
    R3knoj +133
    woensdag 18 juli 2018 om 16:55
    Geld moet zeker rollen, het liefst mijn kant op 😜
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:00
    Jullie denken te klein: geld moet niet rollen, geld moet je kunnen vouwen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:38
    Het kan verkeren!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 16:39
    Ik pomp iets anders in m’n vriendin.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 16:41
    Hahahaha, je hebt niet eens een vriendin! ;-)
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4759
    woensdag 18 juli 2018 om 16:49
    Volgens mij bedoeld hij dat hij zijn vriendin moet oppompen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 16:50]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 16:50
    Whahahaa, dat zal het zijn ja!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 17:25
    Haha dat is m’n andere vriendin ;-)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 17:24
    Haha sssssst ;-)
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    woensdag 18 juli 2018 om 16:48
    Ik pomp ook wat anders in jou vriendin!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 17:26
    Dat betwijfel ik, ze heeft wel een betere smaak.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    woensdag 18 juli 2018 om 18:14
    Dan ken ik haar toch beter dan jij 😏
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 18:19
    Haha of we hebben het niet over dezelfde :p
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    woensdag 18 juli 2018 om 19:17
    Gezien je naam hoeven we daar niet eens naar te raden :P

    Bespaar ons de details aub, íeder zijn eigen natuurlijk, maar sommige fetisjen moet je privé houden. :P
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    woensdag 18 juli 2018 om 20:02
    Nee joh, ik deel ze graag met jou, pm send! 😊
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    Pur Sang +370
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Hoe oud ben je? Volgens mij net de baard in de keel. Respectloos hoe jij met je (denkbeeldige) “vriendin” om gaat.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 17:26
    Jouw vriendin houdt niet van sex?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:13
    Lucht?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 16:39
    "Het uitzicht is gewoon heel mooi"

    Serieus? Net zo mooi als in het begin van de vorige seizoenen zeker..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:41
    Twente is een mooie club met veel supporters. Zou zonden zijn als ze niet nu promoveren. Fijn dat het financieel nu in orde is.
    Vind ik leuk
    Spartan +6668
    woensdag 18 juli 2018 om 16:43
    In orde?? De schuldenlast is alleen maar groter. Haha.
    Het is nl een lening die converteerbaar is naar aandelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:47
    Ik dacht toch dat ze de schulden die ze hadden nu hadden afgelost met dit geld en nu door deze investeerders ook meer konden kopen. Als ze goed inkopen en promoveren en dan langzamerhand weer een goede subtopper worden kunnen ze deze investeerders ook weer terugbetalen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14225
    woensdag 18 juli 2018 om 16:57
    Acute schulden aflossen door het ontvangen van deels leningen en garantiestellingen is niet bepaald uit de problemen zijn, dat is de problemen verschuiven in de hoop dat het snel beter gaat. Mochten ze dit jaar niet promoveren zullen dezelfde problemen echt wel weer acuut worden.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:12
    Nope vriend twente is nu definitief gered zelfs als ze binnen 2 jaar niet promoveren... staat ook duidelijk te lezen op twente sites
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:11
    Hoe hoog is de schuldenlast dan? Je schijnt het goed te weten...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13358
    woensdag 18 juli 2018 om 16:41
    Geld stelen van de bevolking van Enschede en dan schaamteloos spelers kopen. Ze moeten zich kapot schamen in Twente.
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    woensdag 18 juli 2018 om 16:52
    Als je goed gelezen hebt heeft de gemeente geen extra garantstelling hoeven af te geven maar hebben sponsoren, de 'Noabers' dus, geld beschikbaar gesteld.

    Daarnaast gaan ze in gesprek met alle belanghebbenden om de schuldenlast naar beneden te krijgen en dat betekend ook dat verschillende schuldeisers hun schulden kwijt gaan schelden. Dus een win-win situatie voor de club: schuldenlast door kwijtscheldingen verlagen, geld krijgen vanuit de groep 'Noabers' en stabielere toekomst creeren. Dikke prima

    Nogmaals ben ik de 'Noabers' enorm dankbaar voor dit geweldige gebaar.

    Trots da'k veur Twente bin
    't moakt mich niks oet wat ie d'r van vin
    Lach oans moar oet
    't dut oans nich wat
    Enskedee dat is oanse stad, joa
    Enskedee dat is oanse stad
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13358
    woensdag 18 juli 2018 om 16:55
    Schuld die wordt kwijtgescholden dupeert de schuldeisers natuurlijk enorm, dat begrijp je toch wel?
    Daarnaast hoeft twente 2 jaar geen rente aan de gemeente Enschede waardoor Enschede 4 miljoen euro misloopt. Zeker een stad als Enschede had dat goed kunnen gebruiken. Laat die noabers de schulden maar aflossen i.p.v. bedrijven en instanties te duperen door om kwijtschelding te vragen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 17:09
    Volgens mij heeft Twente 2 jaar uitstel van rente betalen, die rente moeten ze dus wel gewoon betalen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13358
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Ze hoeven de komende 2 jaar geen rente te betalen en daarna weer wel, die 2 jaar hoeven ze daarna niet alsnog te betalen, anders zou Enschede geen 4 miljoen kwijt zijn.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 17:14
    Je hebt gelijk ja, ik had het niet goed gelezen.
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    woensdag 18 juli 2018 om 23:33
    Je hebt geen gelijk in jouw eerste reactie: het is uitstel, geen afstel. Dit is puur om lucht te creëeren in de liquiditeit. Door nu ruimte vrij te maken kan er geïnvesteerd worden in schulden (lees minder rentedruk) en in spelers (grotere kans tot promoveren en weer extra inkomsten) Deze club is te groot om kapot te laten gaan! Ruim 19.000 jaarkaarten, 2.500 sponsoren. Twente komt eraan
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    donderdag 19 juli 2018 om 07:25
    Twente is ook te groot om kapot te gaan, maar ik .begrijp de tegenstanders ook wel weer.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1116
    woensdag 18 juli 2018 om 20:57
    Er is duidelijk gecommuniceerd dat het gaat om het opschorten van de betaling van rente en aflossing voor twee jaar. Dat geeft alleen lucht in de directe liquiditeit zodat andere betalingen dan met voorrang kunnen worden gedaan. Er wordt door de gemeente niets kwijtgescholden want de rente en aflossing van die 2 jaar moeten uiteindelijk gewoon worden afbetaald..
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 11:29
    dat is een voorstel van de coalitiepartijen ,maar moet nog goedgekeurd worden door gemeente raad maar die gaan met zomerreces en de europesecommisie gaat ook nog naar de zaak kijken ivm ongeoorloofde staatssteun dat duurt maanden,dus het is niet eens zeker dat het opschorten van de betaling van rente en aflossing voor twee jaar doorgaat
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:14
    Ze hoeven dat toch niet te doen? Ze willen dat doen om twente weer verder gezond te maken. .. niemand wordt dat verplicht hoor
    Vind ik leuk
    Stefan311 +428
    woensdag 18 juli 2018 om 16:41
    Blijft toch een voetbalclub hè. Zullen toch meer dan 13 spelers in de A-selectie moeten. Logisch dat er wat spelers bij komen. Het gaat ook om huurconstructies, transfervrije spelers en spelers met een lage afkoopsom. Niet zo spannend en suggestieve kop weer van VP.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:42
    Mooi 2 jaar uitstel van executie... promoveer je niet hang je weer...
    Vind ik leuk
    lemon9 +853
    woensdag 18 juli 2018 om 16:44
    Zo effe een paar spelers halen anders kunnen we helemaal niet promoveren
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13358
    woensdag 18 juli 2018 om 17:01
    Als je geen geld hebt om spelers te halen hoor je ook niet te promoveren. Je schuld opschuiven is wat anders dan opeens geld hebben. Uitstel van executie is het.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:15
    En daarom steken die investeerders er nu onverantwoord 14 miljoen in? Omdat het ze in de broekzak brand?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1649
    woensdag 18 juli 2018 om 16:44
    Jammer.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +259
    woensdag 18 juli 2018 om 16:45
    Nog zo'n IkHoudMijnHandjeOpBijdeGemeente-club... Van mij mogen ze van de kaart af.. Blijf t een triest gevalletje vinden dat hele Twente
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 16:45
    En voor het gemak de 'kop' weer veranderen, wie of wat loopt er nu weer stage bij VP?
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    woensdag 18 juli 2018 om 16:46
    Ligt het aan mij of heeft Twente geen langetermijnsvisie
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16280
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Ze hebben helemaal geen visie...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:21
    Jezelf kapot bezuinigen getuigt juist van een kortetermijnsvisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 00:42
    En jij hebt een s teveel.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1701
    woensdag 18 juli 2018 om 16:46
    Bizar dit zeg, ben bang dat ze het echt nooit gaan leren daar...
    Vind ik leuk
    twentegoal +506
    woensdag 18 juli 2018 om 16:49
    Twente komt eran 😋😋😋
    Vind ik leuk
    Siemjo +284
    woensdag 18 juli 2018 om 17:45
    De datum om de schulden af te betalen ook.
    Vind ik leuk
    FcuFan1988 +176
    woensdag 18 juli 2018 om 16:54
    twente had gewoon z'n verlies moeten nemen nu wordt alles daad bij kracht gezet om tog een fatsoenlijk elftal te hebben wat infeite alleen maar betekent dat het uitstel van executie heeft gekregen als ze niet promoveren. schulden last alleen maar hoger is geworden en over 1-2 jaar max weer in hetzelfde schuitje zitten mochten ze nie promoveren. bij eventueel verlies genomen waren ze over 2 jaar in de jupiler/KKD terecht gekomen. beetje stom besluit maargoed xD liever spelers kopen als het met eigen jeugd doen en ff op de blaren zitten maar dan wel naar financieel gezond afstevenen. 010 en utreg zijn een voorbeeld hoe het moet. spelers verkopen jeugd inlaten stromen en dan de uitspringers weer verkopen zo konden deze 2 clubs boven water drijven helaas zal twente veder afglijden.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 17:04
    Zowel in 010 als als in fc Utrecht zit meer gemeenschapsgeld dan in fc Twente ....
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 18 juli 2018 om 17:18
    kom met je bewijzen dan? niet lullen maar ook feiten graag!
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 17:34
    alsjeblieft niet dan komt hij weer met dat onzin verhaal over het stadion dat de gemeente er miljoenen in heeft zitten als zijnde staatssteun voor fcutrecht.
    wat hij er dan niet bij verteld is dat het stadion helemaal niet van fcutrecht was maar van midret die een deal met de gemeente had wat fout afliep en fcutrecht alleen huurder was en is.
    maar toch blijven roepen dat het de schuld van fc utrecht was want tja die spelen erin en dan is het hun schuld zelfs als ze geen eigenaar zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 18:00
    Bijna al die stadions zijn niet eigendom van de club , dat maakr niks uit.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 18:20
    jou huurhuis is ook niet van jou ben jij dan verantwoordelijk als het instort nee dan is de eigenaar verantwoordelijk dus het maakt wel degelijk uit.
    misschien nog wat copy plaatsen?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 17:59
    /artikel/2090223-gemeenten-reserveerden-240-miljoen-voor-betaald-voetbal.html

    Een lening van de gemeente Utrecht aan de eigenaar van het stadion Galgenwaard, kostte de gemeente na het faillissement van deze projectontwikkelaar 20,5 miljoen euro.

    NOS
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 18 juli 2018 om 18:02
    zie een hoop garantstellingen is bij mij geen echte lening. En als je de lening betaald is er nog niks aan de hand. maar diverse malen kwijtschelden vind ik belachelijk
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 18:48
    Bij de meeste clubs ( fc twente bv )gaat het idd alleen om leningen of garantstelling , alleen bij fc Utrecht is de gemeente echt voor 20,5 mijoen het schip ingegaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 18:21
    precies projectontwikkelaar dus geen fcutrecht maar toch leg je daar de schuld neer maar dat zal wel twents zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 20:28
    En de NOS en1 vandaag en het ad . Eigenlijk iedereen behalve jij.


    Een lening van de gemeente Utrecht aan de eigenaar van het stadion Galgenwaard, kostte de gemeente na het faillissement van deze projectontwikkelaar 20,5 miljoen euro.
    Veel gemeenten staan of stonden garant voor een lening die de voetbalorganisatie aanging.
    NOS
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 18:27
    onzin en dat weet je aangezien het stadion doorverkocht is aan de rabobank.
    ook heeft dat niets met fcutrecht te maken maar dat blijf ik niet herhalen je wil het gewoon niet snappen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 18:50
    Of de nieuwe spits van Utrecht de gemeente nu 20,5 mijoen heeft gekost of het nieuwe stadion, dat maakt natuurlijk niks uit.
    Het blijft gemeenschapsgeld .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:50]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5547
    woensdag 18 juli 2018 om 19:17
    Amen goed uitgelegd
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 20:18
    ja klopt alleen kopen wij geen dure spitsen die we niet kunnen betalen itt jou club die met reis bezig zijn met een buiten eu salaris in de kkd goed beleid als je gisteren nog op omvallen stond nee wij deden het met tansfervrije spelers in de hoop dat er een doorbrak en die met winst konden verkopen zo is fc utrecht samen met frans gezond geworden iets wat bij jou club nog jaren gaat duren.

    het stadion is niet van fcutrecht en wat de gemeente met een project ontwikkelaar afspreek heeft fcutrecht niets maar dan ook niets mee te maken als je dat niet snapt ben je nog dommer dan ik al dacht .
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 20:24
    Fc Utrecht heeft niks met het stadion van fc Utrecht te maken ?
    Je zei iets over dom....
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 20:29
    ja dom ja maar in enschede zal dat wel anders zijn denk ik
    daar is het blijkbaar ook de schuld van die mensen zelf in die huizen die weggeblazen werden tijdens de vuurwerkramp ipv de eigenaar vd vuurwerkfabriek want zo dom praat jij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91195
    woensdag 18 juli 2018 om 16:54
    Goed nieuws voor de supporters, dit is toch het nieuws waar je op wacht. Twente zal binnen een jaar terugkeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:56
    De markt op met budget om spelers te halen. Centen die de gemeente laat liggen . In deze sociaal zeer zwakke regio kunnen vele mensen naar hulp fluiten. Daar is geen geld voor.....
    Vind ik leuk
    Copi +68
    woensdag 18 juli 2018 om 17:00
    Corruptie loont dus toch
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5353
    woensdag 18 juli 2018 om 17:01
    Wat een ongelofelijk spelersbudget heeft Twente voor Eerste Divisie niveau.
    Utrecht heeft op Eredivisie niveau maar een half miljoen meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 00:53
    Daarom is F.C. Twente ook de 4e club van Nederland en F.C. Utrecht 5e.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 01:02]
    Vind ik leuk
    Siemjo +284
    woensdag 18 juli 2018 om 17:02
    Geld lenen is makkelijk, maar terug betalen is een probleem. Men kan nu al de rente van de vorige lening niet terug betalen. Het probleem wordt alleen maar groter. Uitstel van executie.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 17:18
    Klopt. Voor die executie mochten we een laatste wens uitspreken. We mochten kiezen tussen een broodje guinoa salade, maar we haten die linkse troep, of een peperduur elftal, dat meer kost dan het onderwijsbudget van een gemiddeld Afrikaans land.
    We gaan dan failliet en worden dan gezellig doodgeschoten door Jan Smit en Gudde.
    We worden 2 aan 2 begraven in kisten en bijgezet op de Potsdammer Platz, want fc Heracles Twente Enschede ligt in Duitsland.
    De rekening sturen we naar Femke Halsema en Overmars. Die willen de rekening dan snel in onze bodemloze put gooien, maar die is dan al lang gedempt door het houdt niet op, niet vanzelf en Heintje Davids.
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 18 juli 2018 om 17:18
    ongelofelijk dat ze nog steeds gered worden en nieuwe spelers gaan kopen. wat een beleid. hoop dat ze maar lang in de eerste divisie blijven!
    Vind ik leuk
    Siemjo +284
    woensdag 18 juli 2018 om 17:18
    Eind van de rit niet kunnen betalen. Stapt het bestuur op en wassen hun handen in onschuld. Mensen met een echt hart voor Twente zijn inmiddels ontslagen en zitten thuis al dan niet met een uitkering. De bestuursleden gaan weer verder waar men gebleven is. Op te grote voet leven. Eerst proberen aan te sluiten bij de Nederlandse top wat niet gelukt is nu binnnen een jaar weer proberen te promoveren. Het geld wordt inmiddels weer over de balk gesmeten in plaats van rustig aan te doen. Leren doet men daar kennelijk nooit.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 17:22
    Wij smijten geen geld over de balk want in hunebedden zitten helemaal geen balken. Je voorbereidende research is van magere kwaliteit.

    Tevens is al heeeeeeeeel lang bekend dat wij geen lerend vermogen hebben, dus erg flauw om ons daar op af te rekenen.
    Vind ik leuk
    Siemjo +284
    woensdag 18 juli 2018 om 17:25
    Wees er maar trots op.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:19
    Gutegut zeg na jaren wanbeleid nu een appeltje voor de dorst krijgen van de gemeente en dan nog binnen een dag roepen dat er nu weer geld is om te verbrassen (spelers kopen)
    Bizar! Mijn laatste beetje respect voor Twente is ook weg....
    Hopelijk geven ze het lekker uit, vervolgens door wanbeleid in financiële problemen komen.
    Als ze dan de volgende keer dat dat gebeurd maar niet weer door de belastingbetaler gered worden...lekker failliet laten gaan
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 00:58
    Van Gobbel die over een ander roept dat ze failliet moeten gaan, hilarisch 🤣
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:20
    Schuld sanering,dus niet je schulden aflossen,maar meer schulden maken,hetzelfde als iemand in de bijstand en in de schuldsanering zit,maar wel doodleuk een nieuwe auto aanschaft...
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 17:26
    kopen kopen kopen reis is de eerste met een buiten eu salaris natuurlijk wat de meeste eredivisie clubs niet kunnen maar geen probleem geld zat daar in enschede.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 18:25]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    woensdag 18 juli 2018 om 17:35
    Goed gedaan van Twente alle schuld betaling is gedekt, het geld van de investeerders gaat ook gebruikt worden waarvoor ze het wilden, namelijk in het team en de jeugd/scouting afdeling.

    Hopelijk kan van Leeuwen een paar goede versterkingen halen zodat ze een goede kans maken op promotie.

    ( Voor de duidelijkheid ze hebben een uitstel van betaling voor 2 jaar dus geen nieuwe lening of garantstelling van de gemeente, oude rekeningen zullen gewoon terug betaald worden alleen met 2 jaar vertraging)

    ( investeerders hebben 14 mln toegezegd en 10 mln is al binnen bij de club)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:38
    Ongelooflijk en te debiel voor woorden, vind ik. Opdoeken die handel.
    fijn voor de Twentesupporters, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    NvC +3768
    woensdag 18 juli 2018 om 17:48
    Wat eerlijk voor het Nederlands voetbal dat Twente nog bestaat. ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 17:48]
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +94
    woensdag 18 juli 2018 om 18:03
    Mooi voor de supporters van Twente maar in vergelijk met clubs als Veendam, Rbc, etc. zijn deze clubs voor wisselgeld failliet gegaan.
    Vind ik leuk
    grptje +108
    woensdag 18 juli 2018 om 18:06
    Gemeente b

    Gemeente gaat spelers betalen schande schande en nog eens schande
    Vind ik leuk
    laatgaan +100
    woensdag 18 juli 2018 om 18:17
    Misschien had je in de tijd dat je je berichtje hier schreef beter even het nieuws allemaal na kunnen lezen, spelers worden betaald door sponsoren, kortlopende schulden ook door sponsoren + de 4 milj. Van de gemeente die 2 jaar uitstel van betaling heeft gegeven, ja uitstel niet kwijtgescholden. Dit mag namelijk niet dat is valse staatssteun. Mja jij bent net als velen hier maar een roeptoetertje
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 18:26
    Onjuist: de hondenbelasting gaat fors omhoog met 0,007 procent en de triceratopsbelasting met 11%. Ik ben dus mooi de lul want die van mij heeft vanmorgen een nestje van 6 geworpen.
    Ze moeten altijd de kleine man hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:18
    Ze zullen vast nog wel een paar spelers halen, die elders al een contract getekend hebben.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 18:30
    Waar, maar buiten onze schuld: Schenk heeft mij persoonlijk verzekerd, gisteren op grinder, dat hij, en alleen hij, schijt op Sparta.
    Vind ik leuk
    Dunneke +169
    woensdag 18 juli 2018 om 19:29
    Triest figuur die schenk dan
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 05:20
    Klopt, het is ook een grote schijtbak.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:04
    Younes zal wel komen dan.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +209
    woensdag 18 juli 2018 om 18:53
    Heb medelijde met mensen die diep in de schulde zitten en niet geholpen worden door gemeente Dit is zo krom !!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 18:56
    Oplichters.
    Vind ik leuk
    HJB135 +104
    woensdag 18 juli 2018 om 19:00
    Voor alle criticasters:
    Lees onderstaand bericht van Jeroen Kapteijns; sportverslaggever.


    Dinsdagavond werd bekend dat FC Twente een akkoord heeft bereikt met de gemeente Enschede en een dertigtal Twentse bedrijven. Door de miljoeneninvestering werd het dreigende faillissement voor de club uit Enschede afgewend. Voor menig FC Twente-liefhebber goed nieuws, echter heeft dit tot veel woede geleid in de rest van Nederland.

    “Weer veel kritiek op uitstel van betaling van rente en aflossing die het noodlijdende FC Twente van gemeente Enschede heeft gekregen”, zo schrijft Jeroen Kapteijns, verslaggever van De Telegraaf, op zijn Twitteraccount. “Deze Prinzipienreiter hoor je nooit over het meest eminente voorbeeld van staatsteun in Nederland: de manier waarop Ajax met de ArenA hoog te paard is gezet.”
    Vind ik leuk
    ppdf +982
    woensdag 18 juli 2018 om 19:08
    Ja en nu? Dus omdat ajax is gematst moet dat bij twente ook. En dit ook slechts een mening van deze journalist. Feir blijft gewoon dat ze met geld dat ze niet hadden nu spelers kunnen aan trekken die de rest van de competitie niet kunnen aantrekken..ik vind prima dat de gemeente twente helpt. Maar net na dat faillissement is afgewend roepen we hebben miljoenen om spelers te halen..komt niet echt sympathiek over op clubs die zich netjes aannde regels houden
    Vind ik leuk
    HJB135 +104
    woensdag 18 juli 2018 om 19:16
    Ja en nu? Naast dat de gemeente twee jaar lang geen aflossing en rente ontvangt zijn er ook nog een behoorlijk aantal sponsoren die geld beschikbaar wilden stellen dat alleen aan de selectie besteed mag worden. Die eis kon alleen maar doorgaan als de gemeente ook een handreiking zou doen.
    Het lijkt me duidelijk dat het merendeel van de reacties hier onvoldoende van op de hoogte is. Geeft niets; ik leg het met alle plezier nog een keer uit. Overigens moet deze wijze nog in Brussel getoetst worden; is dus niets illegaals aan. Twente heeft in de afgelopen jaren schoon schip gemaakt en werkt nu niet meer met schimmig constructies.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 19:19]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    woensdag 18 juli 2018 om 19:38
    Twente werkt niet meer met schimmige constructies?
    De wijze waarop Schenk werd benaderd is in mijn ogen anders aardig schimmig: de speler had zijn jawoord al aan Sparta gegeven, was zelfs al gepresenteerd. Vervolgens belt Twente achter de rug van zijn zaakwaarnemer om de vader van Schenk en biedt het dubbele salaris. Om de zaak vervolgens met Sparta via een financiële vergoeding te schikken. Hoe schimmig wil je het hebben?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:22
    Is Schenk niet nog schimmiger?
    Of ligt de schuld alleen en ook alleen bij Twente?
    Ach goh..............al die grote europese clubs die dat al jaren doen is geoorloofd.
    Sterker, bij iedere andere club is dat geoorloofd.
    Behalve bij Twente niet.
    En nee, was ook niet netjes van Twente.
    En ja, Schenk zelf had het kunnen voorkomen.
    Door gewoon nee tegen Twente te zeggen als hij ook zo`n ridders moraal had
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 22:09
    Ppdf: de betrouwbaarheid van informatie hangt voor mij volledig af van de mate waarin het in mijn tunnelvisie past. Ik zoek bewust nieuws dat mijn smalle blikveld bevestigt, ik zit niet te wachten op alternatieve info met de bereidheid mijn mening te herzien.
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    woensdag 18 juli 2018 om 19:01
    Misdaad loont.
    Vind ik leuk
    Dunneke +169
    woensdag 18 juli 2018 om 19:26
    Echt bizar.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    woensdag 18 juli 2018 om 19:35
    Blijft toch vreemd dat je je verplichtingen niet hoeft na te komen terwijl je zelfs als je dat wél zou doen nog altijd een record-spelersbegroting hebt voor de eerste divisie...

    Wat ik me dan wel weer afvraag: van de 2,1 miljoen die jaarlijks aan de gemeente moeten worden betaald zijn 4 ton ingeruimd zodat de gemeentelijke steun niet als 'oneigenlijke staatssteun' wordt gezien. Hoe zit dat nu in elkaar?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    woensdag 18 juli 2018 om 20:23
    ik vraag me af hoe ze dit bij sparta zien en in brussel en alleen al door het kopen zonder geld hoop ik dat sparta kampioen word
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    woensdag 18 juli 2018 om 22:17
    Waren de komma’s uitverkocht in Utrecht of zijn die ook al verboden door GroenLinks omdat komma’s zoveel CO2 uitstoten?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    donderdag 19 juli 2018 om 08:56
    groen links he
    Vind ik leuk
    Slayerized +1369
    donderdag 19 juli 2018 om 09:02
    Gadver. Kom toch naar ons😉
    Vind ik leuk
    4everfcu +2501
    donderdag 19 juli 2018 om 10:04
    ik heb daar gewerkt dat vond ik wel genoeg haha
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:02
    kunnen van die 4,5 miljoen eerst alvast de clubs gecompenseerd worden?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:22
    Mensen met een bestaans minimum moeten maar zien maar een corrupte geld verslinder word geholpen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 23:03
    Schande lekker over de rug van de gewone burger die echt niet allemaal van voetbal houden. Gewoon laten beginnen met min 15 punten of verbieden te promoveren ivm competitie vervalsing want dat is het.
    Vind ik leuk
    Baszabas +608
    woensdag 18 juli 2018 om 23:21
    “Ongekende bundeling van krachten in onze regio”

    Nadat 19.000 seizoenkaarthouders en 2.500 sponsoren al hun onvoorwaardelijke steun aan de club toonden, heeft een groep Twentse investeerders zich op bijzondere wijze achter de club geschaard. Deze groep, opererend onder de vlag van ‘Noabers’, verleent een naar aandelen converteerbare lening aan de club voor een bedrag oplopend tot € 14 miljoen. Ook heeft het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Enschede dinsdag besloten FC Twente te willen helpen met uitstel van betaling van rente, aflossing en risicopremie van de lening van de gemeente. “Deze steun voor FC Twente is een ongekende bundeling van krachten in onze regio,” aldus Directeur Erik Velderman.

    Daarnaast hebben de betrokken partijen afgesproken om in september gesprekken te gaan voeren over een herstructurering van FC Twente, teneinde te komen tot een levensvatbare onderneming.

    De steun van de investeerders en de gemeente Enschede zorgen voor een stabiele financiële basis, die nodig is om de ambitie van de club om binnen twee jaar weer terug te keren in de Eredivisie, te realiseren. Om op korte termijn de selectie vorm te kunnen geven hebben de investeerders FC Twente alvast toegezegd tijdig voor financiële middelen te zullen zorgen.

    Erik Velderman: “Deze steun voor FC Twente is een ongekende bundeling van krachten in onze regio en daar mag eenieder trots op zijn. Er is nog veel werk aan de winkel, maar met deze steun kunnen de technische mensen met volle kracht vooruit. Alles moet erop gericht zijn dat we met FC Twente zo snel mogelijk terugkeren in de Eredivisie.

    De degradatie en de belastingclaim hebben grote financiële consequenties gehad voor onze club. Door fors dalende inkomsten, onder andere het mislopen van TV-gelden, was een aanpassing van ons personeel onvermijdelijk. Dit was echter nog niet voldoende om alle problemen het hoofd te bieden. Om naar een oplossing te zoeken hebben daarom de afgelopen periode talloze gesprekken plaatsgevonden met alle financiers/crediteuren over de financiële toekomst van de club.

    FC Twente begrijpt dat het geduld van velen de afgelopen tijd op de proef is gesteld. Het proces waarin we met alle partijen zaten, vergde echter alle zorgvuldigheid, ook wat betreft de communicatie. Gelukkig is het geduld beloond. De steun en de loyaliteit die de club heeft mogen ontvangen, hebben we als hartverwarmend ervaren.”
    Vind ik leuk
    donderdag 19 juli 2018 om 10:45
    ze rekenen zich al weer rijker ,het uitstel van rente en aflossing wat 4 miljoen scheelt ,is een voorstel van de coalitie partijen en moet nog goedgekeurd worden door de gemeenteraad en de europesecommisie gaat het ook nog beoordelen op ongeoorloofde staatssteun,maar het gaat nog maanden duren ze zijn met zomerreces
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Twente kan met miljoenen de transfermarkt op: "Mooie, inspirerende spelers"