Van Persie: 'Er waren ook jongens die liever Fortnite tegen elkaar speelden'

    Van Persie: 'Er waren ook jongens die liever Fortnite tegen elkaar speelden'

    zaterdag 21 juli 2018 om 09:45

    Robin van Persie voelt zich niet geroepen om spelers terecht te wijzen als ze niet hetzelfde nastreven als hijzelf. Hij haalt een situatie op het trainingskamp in Zwitserland aan. Van Persie keek de halve finales van het WK, maar enkele spelers wilden gamen.

    "Het is heel belangrijk dat je jouw standaard niet opdringt aan de nieuwe generatie", vertelt Van Persie zaterdag in een interview met het Algemeen Dagblad. "Ik zal een mooi voorbeeld geven: ik keek in Zwitserland naar de halve finales van het WK. En met mij veel meer spelers. Maar er waren ook jongens die liever een videospelletje Fortnite tegen elkaar speelden. Die lieten de wedstrijden lopen."

    Van Persie merkt het gedrag op, maar oordeelt niet. Dat doet hij bewust niet. "Als iemand iets anders doet vergeleken bij jouw maatstaven, is dat niet meteen dom of slecht of gek. Je moet niemand dwingen om te leven via jouw normen. Ik veroordeel niemand, ieder heeft zijn eigen proces. Dat moet je mensen gunnen, al is dat moeilijk in een machowereld die de voetballerij vaak is."

    Lees ookVan Persie: "Ik heb niets tegen hem, maar ook niet met hem"

    Plaats een reactie

    Strijp +10203
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:46
    De nieuwe generatie jou standaard niet opdringen, daar hadden we bij het Nederlands elftal 4 jaar geleden mee moeten beginnen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26680
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:47
    Wijze worden robin.

    Hopelijj blijf je lang fit.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2001
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:48
    Dit zijn de natuurlijke leiders. Het is zo belangrijk dat hij nog een jaartje blijft, by far de beste voetballer in de eredivisie!
    Vind ik leuk
    Luiehond +1873
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:48
    Het wk was het aankijken ook niet waard!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:49
    "Je moet niemand dwingen om te leven via jouw normen"

    Dacht extreem-links maar zo.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1146
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:01
    Want extreemrechts is wel zo ruimdenkend wilde je zeggen?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3207
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:24
    Haha precies. “Je moet je aanpassen aan ONS” “je moet NORMAAL doen” “mensen met een andere achtergrond zijn ENG” “Als je iets wil veranderen ben je STOM”
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:56
    Of extreem rechts!
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:50
    Het is zaterdag 09:45 en nu al 2 Feyenoord-gerelateerde posts? Net zo veel als Ajax? Veel gekker moet het niet worden!!
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:45
    Die 2 berichten zaten nog in de prullebak... dus toch maar geplaatst... tijd voor een bakkie, zo werkt dat E.:)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:33
    Hee, lang gelee. Alles goed? Cambuur de gekste!
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zondag 22 juli 2018 om 11:46
    Goed man. Nou Cambuur is gevoelig onderwerp, club gooit alles op nieuw stadion en visie op aankopen ontbreekt, ik vrees een neergaande spiraal. Jij herkent dat vast. Dat geeft niet, des te meer is straks een opgang weer een heerlijkheid.

    Ik ben wel benieuwd naar nieuwe mensen bij Feijenoord, Vitesse vind ik leuk en Utrecht, NAC, AZ.
    En jij, goede moed over een beter seizoen?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9396
    zondag 22 juli 2018 om 14:27
    Ja, ik herken het. Zo zijn er nu wekelijks onderzoeken en meningen die uitwijzen dat de plannen voor het nieuwe stadion veel te rooskleurig zijn. Behoor zelf inmiddels tot de tegenstanders, veel te kostbaar en nog steeds geen concurrent voor de Ajax-begroting.
    Mwah, vorig jaar 6-7 spelers gehaald die allemaal nog beter moeten worden. Als ze nu ook nog ns fit blijven, moet het dit jaar beter gaan. RVP er vanaf dg 1 bij, helpt ook.
    Benieuwd of Clasie nog terugkomt, prima vervanger van El Ahmadi. En als Jorgensen verkocht wordt, ben ik benieuwd of ze voor n vervanger gaan, of dat men het aandurft met Vente en RVP.
    Ik verwacht nog steeds n 3e plaats, maar we dichter op de nrs 1 en 2.
    We gaan het zien!
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 14:29]
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    donderdag 26 juli 2018 om 13:23
    Zoveel blessure pech als vorig jaar... dat zal toch niet?
    Ik hoop op een fris elan, dat er weer een team staat wat elkaar wil helpen, en ietsje meer lef vd coaches.
    Je kunt inzetten op geen goals tegenkrijgen maar ook op voorin meer maken. Hoop dat Vente ook stappen blijft maken, de selectie heeft mogelijkheden genoeg, hopen dat het er ook uitkomt.

    Ja, die voorspellingen duwen de publieke opinie altijd van het pad af... dan is er helemaal geen kans meer op een vruchtbare discussie, want als je dan kiest voor de Kuip, dan noemt men Jou die persoon die vooruitgang blokkeert.
    En dat is allemaal gebaseerd op vermoedens van ontwikkeling.
    We weten dat bouwprojecten altijd de helft duurder uitvallen. Ook is het afwachten of sponsors echt instappen, Friese sponsors zijn afwachtend.

    Cambuur roept steeds maar dat het alleen zo kan lukken, Feijenoord is iets realisticher dan Cambuur want jouw club zegt pas verschil te verwachten na 10 jaar in de opvolger vd Kuip.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 juli 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    Futre +2505
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:45
    Zal van korte duur zijn nu Overmars met zijn financiele sleepnet de Braziliaanse velden kaal trekt.

    Nog even en we hebben een nieuw vast topic: “De Braziliaan van de dag”.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14891
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:58
    Ik zit nog te wachten op een link van je!
    Vind ik leuk
    Futre +2505
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:54
    Niet meer wachten, Jozef. Ik kan het niet vinden. Mocht ik er ooit tegenaan lopen dan kom ik meteen door.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:51
    Halve finale van een WK is ook geen verplichte kost voor de doorsnee Feyenoord-speler, zolang ze de wedstrijden in de voorrondes van de Europa League maar goed bestuderen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:53
    Hij geeft gewoon de realiteit aan. Het is knap dat Robin dit zegt na alles wat hij heeft mee gemaakt en heeft bereikt! Gelukkig is hij nooit zo geworden als de meeste zouden worden met zulke prestaties. Kijk even naar een depay, neymar enzo enzo.. het is een nuchtere jongen en daar hou ik van
    Vind ik leuk
    Luiehond +1873
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:55
    Ze zijn ook nog niet 34!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:56
    Nee dat blijkt ;)
    Vind ik leuk
    Luiehond +1873
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:01
    Van Persie deed op hun leeftijd ook nog niet zo verstandig! Dus er is nog hoop!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:08
    Vertel
    Vind ik leuk
    Luiehond +1873
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:12
    Nou laat ik het zo zeggen hij kwam niet zo sympathiek over zoals hij nu overkomt!
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1102
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:03
    Deze vergelijking slaat nergens op. Andere generaties en hebben beide nog niks bereikt.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1873
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:06
    Ik reageer op feyenoordrotterdam die het over neymar en depay had!
    Wijsneus!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:59
    Zullen ze wel een fortnite dansje doen als ze worden afgeschoten tegen Ajax
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    BT410 +141
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:00
    Hij oordeelt juist keihard indirect op deze manier.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:02
    Jammer dat het niet meer erg soepel loopt, maar wat was hij toch een baas zeg.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11139
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:16
    Was? Kwaliteit druipt er vanaf. Het zou fijn als hij t ook nog 90 min kan dit seizoen maar bij alles wat hij doet zit kwaliteit. Heerlijk om naar te kijken i.p.v. die houthakkers die we verder nog hebben lopen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:22
    Weet niet of kwaliteit er vanaf druipt, maar je kan gewoon zien dat het een speler is die het nodige heeft behaald.
    En in Nederland is het natuurlijk ook zo dat je snel top bent aangezien obze competitie niet veel is. Denk dat je gaat schrikken als je Robin straks in E.L ziet. Hopelijk vergis ik mij daarin en dat hij Feyenoord veel doelpunten mag bezorgen.
    Vind ik leuk
    sven1977 +182
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:55
    Een keer met het goede been uit bed gestapt.
    Dat is iets anders dan crack pand en zo.
    Gaat de goede kant op.
    Klassssuuuuhhhhhh.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:58
    Ik kan moeilijk een voetballer afkraken die een heerlijke carrière heeft gehad.
    En wij hebben gisteren een belofte gemaakt en daar hou ik mij aan. Hoop dat iedereen dat doet en niet 1 over de scheef gaat.
    Vind ik leuk
    13 +10517
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:39
    Vertel, wat hebben jullie beloofd?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:44
    Kan niet in herhaling vallen sorry
    Vind ik leuk
    Stranger +4380
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:02
    Goede reactie en je geeft mij ook meteen gelijk dat onze (top)talenten ook niet de top zijn die men hier toedicht;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +9621
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:47
    Vindt je dat we Robin iets zouden moeten sparen, dat wat waterdragers vuil werk voor hem moeten doen? Zodat hij nog langer meekan, of toch maar voluit belasten?
    Vind ik leuk
    ElStylisto +431
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:33
    Goed gesproken. Maar iemand die echt bezig is met voetbal en ervan geniet kan een halve finale van het WK niet laten schieten voor een potje Fortnite. Dit heeft meer met liefde voor het vak te maken
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8317
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:50
    Echt niet te begrijpen, dan ben je een topvoetballer en dan sla je de halve finale over.
    Vind ik leuk
    Marco 128 +36
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:51
    Denk dat zowel rvp als the Hunter mega belangrijk zijn binnen de selectie
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:48
    Dit is gewoon weer een sneertje naar Pierre. Komt uit het zelfde interview en eerder zei Persie dat ie het anders doet.

    Daarnaast; je bent op trainingskamp met een voetbalclub. De (halve) finale van het WK VOETBAL is een keer in de 4 jaar, je bent een voetballer... Na die 2x drie kwartier, kun je je gameconsole toch ook weer pakken. Waarom moet dat op het moment van de wedstrijd? Met het hele team tegelijk kijken, is ook beter voor de teambuilding dan remie op de game.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:30
    Ronin Van Persie heeft zich als mens door de jaren en de buitenlandse avonturen ook als mens sterk ontwikkeld. Sympathieke kerel geworden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:44
    Assumption is the mother of all fuckups ey
    Vind ik leuk
    hassel +600
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:52
    Onprofessioneel om niet naar je vak te kijken.
    Vind ik leuk
    Farmer +11180
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:09
    Netjes gezegd, maar hij geeft toch duidelijk een mentaliteitsprobleem aan, in de nieuwe generatie?

    Halve Finales-WK voetbal: veel bétere wedstrijden krijg je meestal niet te zien: iig altijd wel een paar acties waar zelfs een top-voetballer nog wel van fronst bv.

    En dan spelen ze liever een potje knallen op Fortnite, nee, dat is GEEN topsport-mentaliteit!

    Sterker nog, op een trainingskamp, vind ik érgens, dat de TS het zelfs mag verbieden, en verplicht stellen dat ze die wedstrijden kijken bv.

    T is een stukje leer-proces? Kijk hoe zulke teams spelen, en voor elkaar door het vuur gaan! Beweging, 1-2tjes, druk zetten op een sterke tegenstander, etc...

    "Geen zin in! Verdienen geld genoeg! Zijn al láng binnen, dus dat interesseert gewoon niet meer."

    T is ergens maar goed(of juist jammer!) dat ik geen profcoach ben... Hoh, die Playstation was het eerste wat uit het stadion verbannen werd!
    Waarvoor zitten ze op trainingskamp? Om te plee-stee-sjonnen? Of om BETERE voetballers te worden?

    Nou, dat leer je dus meer van een grote WK-wedstrijd kijken, dan van Fortnite....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Persie: 'Er waren ook jongens die liever Fortnite tegen elkaar speelden'