Chelsea betaalt 80 miljoen euro en maakt opvolger Courtois duurste doelman ooit

Chelsea betaalt 80 miljoen euro en maakt opvolger Courtois duurste doelman ooit

Gepubliceerd: woensdag 8 augustus 2018 om 23:06wo 08-08-2018 om 23:06

Kepa Arrizabalaga mag zich officieel de opvolger van Thibaut Courtois noemen. Chelsea, dat de transfer woensdagavond bevestigt, breekt alle records voor de Spaanse doelman.

Kepa komt over van Athletic Bilbao, dat woensdag al meldde dat de minimale afkoopsom van 80 miljoen euro was betaald. Door het enorme transferbedrag is de 23-jarige Spanjaard de duurste doelman aller tijden. Het oude record stond sinds een paar weken op naam van Alisson Becker, die Liverpool 62,5 miljoen kostte.

Chelsea heeft Kepa voor liefst zeven seizoenen gecontracteerd. Op Stamford Bridge moet hij Thibaut Courtois doen vergeten. De Belg maakte woensdag de overstap naar Real Madrid. Saillant: Kepa was eerder dit jaar nog dicht bij een overstap naar Real.

"Dit is een heel belangrijk beslissing voor mij, mijn carrière en mijn persoonlijke leven", reageert Kepa op de website van Chelsea. "Chelsea trekt mij in zo veel dingen aan. Alle titels die de club heeft gewonnen, de andere spelers, de stad, de Engelse Premier League... Het is een optelsom. Ik ben heel blij met het vertrouwen van Chelsea."

Kepa heeft 53 competitiewedstrijden voor Athletic Bilbao op zijn naam staan en ging deze zomer met Spanje naar het WK in Rusland. Hij keepte voor het mondiale eindtoernooi één interland.

Plaats een reactie

woensdag 8 augustus 2018 om 23:09
Ze betalen er nog 80 miljoen voor ook....
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:50
Haal cillessen dan ook maar ff op voor de helft van de prijs als je dan toch bezig bent ;)
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
donderdag 9 augustus 2018 om 04:46
En hij had in januari nog een clausule van 25 miljoen
Vind ik leuk
Mr bien +6907
woensdag 8 augustus 2018 om 23:09
Chelsea een kleurloze club zonder identiteit.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:09
Wat prijzig, maar verder een prima stand-in voor Willy lijkt mij.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:13
Mag toch hopen dat die Caballero geen eerste keeper wordt? Zeer matige keeper! Maakt echt veel te veel fouten!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7104
woensdag 8 augustus 2018 om 23:12
De voetbal wereld is steeds verrotter.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:13
Met dat prijskaartje op zn hoofd... amai, totaal geen druk om jezelf te bewijzen...
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:13
Ik ben ook nog altijd beschikbaar voor een fractie van de prijs! Dus clubs die nu meelezen, ik hoor graag van jullie.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:20
Als tukker laat ik mij ook graag zwart uitbetalen dus tel uit je winst.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:23
Zelfspot wordt altijd gewaardeerd, mijn duimpje krijg je
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:48
Dankjewel! ;-)
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:14
Had dan voor Oblak gegaan... Had je meteen 1 van de beste op aarde in huis...
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:16
80.000.000???
Tachtig miljoen???
Poept-ie gouden drollen?
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:21
Nee alleen maar zilveren dus hij is de prijs inderdaad niet waard.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 23:22]
Vind ik leuk
fdev86 +783
woensdag 8 augustus 2018 om 23:30
Koper
Vind ik leuk
Hupfean +5322
woensdag 8 augustus 2018 om 23:23
Asociaal.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10127
woensdag 8 augustus 2018 om 23:26
Weet je wat Andre van Duin zou zeggen :
Ayohee tegekyohee
Dat ken toch helemaal niet meer
Ayohee tegekyohee
Zo ken 'ie wel weer
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 06:11
Ik zou eerder aan het lied 'A Satisfied Mind' denken, wat over geld gaat, maar ben dan ook niet zo kapot van van Duin's liedjes...
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 06:13]
Vind ik leuk
Johnny Cash +10127
donderdag 9 augustus 2018 om 08:30
Klopt was beter geweest maar dit kwam ineens in me op. Ben ook geen fan van muziek van andre van duin voor zover je dat muziek kan noemen. Maar vond het wel toepasselijk , Dat ken toch helemaal niet meer.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 08:32
Belachelijk...
Vind ik leuk
Laliga +2754
woensdag 8 augustus 2018 om 23:27
Bilbao lekker cilessen kopen voor een schijntje van dat bedrag dan heb je een kwalitatief gelijkwaardige keeper voor 20 % van dat bedrag. Al heeft kepa wel heel veel potentie om beter te worden maar dat achter wegen gelaten
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:50
Bilbao koopt alleen maar Basken
Vind ik leuk
Nuance +10722
woensdag 8 augustus 2018 om 23:27
80 miljoen; anderhalf keer het jaarbudget van Feyenoord. Voor 1 speler, een keeper nog wel. Bij ons stond de slechtste speler op het doel. Als we er echt zin in hadden speelden we zonder.
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 23:28]
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:29
Chelsea is een club zonder ziel. City en PSG zijn qua kopen nog stukken erger, maar Chelsea voelt helemaal zo zielloos en afstotend. Ben ik de enige die dat vind?
Vind ik leuk
Bergwag +1109
woensdag 8 augustus 2018 om 23:41
Nee hoor, kutclub. 😋
Vind ik leuk
kerel +2403
woensdag 8 augustus 2018 om 23:51
Nee hoor.. is een kutclub, net als alle andere topclubs.. vooral pl clubs.. bah..
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:51
Niet mee eens. Als je zoveel geld heb kun e het ook uitgeven. En je moest iets om mee te kunnen in de top van Europa en Engeland. Anders mis je de aansluiting
Vind ik leuk
kerel +2403
donderdag 9 augustus 2018 om 00:37
Denk dat je nog geen 18 bent dan..
Vind ik leuk
SvL +412
woensdag 8 augustus 2018 om 23:32
Waar gaat het heen voor deze middelmatige keepers. Waar zijn de tijden van de buffons en vd sar. Als het nu dat mannetje was van Ac Milan die Donnarumma vind ik het een ander verhaal (bewijs zich al jaren,goeie leeftijd,kut zaakwaarnemer ;p). Maar op vandaag word er veelste veel betaald voor deze keepers.
Vind ik leuk
woensdag 8 augustus 2018 om 23:46
Ben benieuwd wat het bestuur van Chelsea heeft genomen
[Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 23:52]
Vind ik leuk
City boy +382
woensdag 8 augustus 2018 om 23:49
Waarom is dit bedrag niet voor cillesen
Vind ik leuk
|Ajax| +1328
donderdag 9 augustus 2018 om 00:02
Wanhoop..
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 00:09
Ik vind dat geld allemaal niet meer boeiend. Wat kan mij dat nou schelen of die 80 mil was of 8. Koop er geen brood mee. Stelletje mongolen die clubs.
Vind ik leuk
Soemitra +54
donderdag 9 augustus 2018 om 00:57
Ziekelijk !!
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 01:05
Ik als Chelsea supporter vind het ook heel veel geld... maarja heel veel goedkopere opties met een goed genoeg niveau had Chelsea niet! 80 miljoen is veel hadden ze nooit betaald als het geen afkoopsom was. Kepa is er iniedergeval 1 voor de toekomst.
Altijd ook leuk als mensen van alles denken te weten wat betreft het "koop club" verhaal... op deze tranfser na waren Morata en Torres de duurtse voor rond de 60 en 50 miljoen en dat valt dan toch in het niets bij een heleboel andere topclubs die rustig wat meer neertellen voor verschillende spelers!
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 06:26
Nog nooit van gehoord.
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
donderdag 9 augustus 2018 om 06:31
Gestoorde club.
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 06:50
Haha ik had niet gedacht dat het nog gekker kon maar 80 miljoen voor Kepa?? BELACHELIJK!
Vind ik leuk
Luka123 +122
donderdag 9 augustus 2018 om 09:29
Wauw, 80 miljoen voor deze keeper...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws