Excelsior opent seizoen zonder spits: Ik spreek hem meer dan mijn gezin

    Excelsior opent seizoen zonder spits: "Ik spreek hem meer dan mijn gezin"

    donderdag 9 augustus 2018 om 16:31

    Excelsior begint zaterdag tegen Fortuna Sittard zonder spits aan het nieuwe seizoen. Adrie Poldervaart, trainer van de Kralingers, weet dat op Woudestein alles in het werk wordt gesteld voor een nieuwe goalgetter.

    Poldervaart kan tegen Fortuna Sittard kiezen uit Anouar Hadouir, Ali Messaoud en de talentvolle Carlito Fermina. "Ze hebben allen hun voor- en nadelen", vertelt de Excelsior-trainer aan Voetbal International. Hij en de rest van de club wachten nog altijd op een nieuwe spits.

    "Natuurlijk is het een item, maar ik weet dat de club er echt heel erg mee bezig is", zegt Poldervaart. "Moet ik daar boos om worden of dingen over roepen, nee toch? Denk je nu echt dat we hier denken: we wachten lekker lang met het aantrekken van een spits? Mensen die dat denken begrijpen niet hoe het werkt."

    "Ferry de Haan en ik hebben dagelijks contact, elk uur eigenlijk. Ik spreek hem meer dan mijn gezin. We doen er alles aan en het gaat goedkomen. Dat vertrouwen heb ik", besluit Poldervaart twee dagen voor de eerste Eredivisie-wedstrijd van het seizoen tegen Fortuna Sittard.

    Plaats een reactie

    KOudman +338
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:35
    Gaat een erg moeilijk seizoen worden. Excelsior heeft verdedigend prima ingekocht, maar aanvallend is het pover. Ik hoop het van harte niet, maar ik denk dat Excelsior dit seizoen gedwongen betonvoetbal gaat spelen en hopen dat het clubs als Emmen en Sittard onder zich weet te houden
    Vind ik leuk
    Foebele +51390
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:39
    Dat denken we toch bijna ieder jaar bij Excelsior en meestal ontlopen ze degradatiegevaar weken voor het einde van de competitie.

    Excelsior zou als voorbeeld moeten dienen voor de kleinere clubs, zij doen het al jaren boven verwachting goed, presteren gewoon beter dan hun budget zou doen vermoeden.
    Vind ik leuk
    KOudman +338
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:42
    Dat is zeker waar, maar vorig jaar hadden ze tenminste van duinen nog. Is een jongen als Okita van MVV of Stroo van Volendam niks voor ze trouwens?
    Vind ik leuk
    Foebele +51390
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:01
    De transfermarkt is nog wel even open, ze doen daar altijd goed werk, paniek en rare moves zie je daar gewoon zelden of misschien wel helemaal nooit.

    Die namen zeggen me niet veel, kijk niet al te veel naar de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:19
    Wij hebben ook nog een aardige spits op de bank zitten. Een Columbiaan van 5,5 mln Euro.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:01
    Wellicht is Boymans een optie voor ze, zag die naam gisteren voorbij komen. Of gladon?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    KOudman +338
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:02
    Nog maandenlang geblesseerd en wss te duur.
    Vind ik leuk
    Thobar +3765
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:23
    Wanneer Ruudje niet geblesseerd is heb je samen met Ali een koningskoppel
    Vrienden voor het leven
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1152
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:35
    Gladon die gaat niet zomaar weg denk ik. Die verdient daar bakken met geld na de promotie.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:06
    Elke jaar is Excelsior een degradatie kandidaat en vaak genoeg blijven ze redelijk eenvoudig in de Eredivisie. Eerlijk gezegd vind ik dat ze wederom sterk hebben ingekocht. Er staat weer een herkenbaar team met veelal Nederlandse jongens ook nog. Zonder de hulp van een buitenlandse investeerders of een Engelse club die een half jeugdelftal verhuurt.

    Ook nu weer heeft Excelsior een paar jongens uit de eerste divisie gehaald en een paar die bij de subtoppers niet van de bank af kwamen maar wel potentieel hebben.

    Natuurlijk, van Duinen gaan ze missen wegens zijn goals en Faik was een leuke speler op het middenveld en een ervaren kracht als Karami wellicht ook. Maar er staat nog steeds een goed geraamte met Mattheij, Koolwijk, Messaoud en Bruins en daaromheen veel talenten. Ik denk dat Excelsior weer een lastige ploeg wordt om te verslaan.

    Er moet alleen wel nog een spits bij, maar die zal vast nog wel komen. Wellicht dat ze Sierhuis kunnen huren van Ajax, dat lijkt me wel een speler die bij Excelsior past. Of Vente huren van Feyenoord. Als van Persie en Jorgensen fit zijn heeft die ook weinig uitzicht op speeltijd.
    Vind ik leuk
    Ajaciedje +29
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:23
    Sierhuis gaat niet verhuurt worden, is nu 3e spits en wil zelf voor zijn kansen gaan. Bovendien verhuurt Ajax geen spelers meer aan clubs met kunstgras omdat ze tegen kunstgras zijn
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:42
    Dat laatste wist ik niet, maar als Dolberg straks weer fit is zal er voor Sierhuis toch weinig speeltijd zijn in het eerste? Met ook nog Huntelaar die er nog rondloopt.
    Vind ik leuk
    Neth +68
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:59
    Dat Ajax geen spelers verhuurt aan clubs met kunstgras is dan nieuw, afgelopen jaar hadden we Zakaria el Azzouzi van ze.
    Vind ik leuk
    HanV +3743
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:51
    Ajax heeft er anders vorige week nog een verhuurd aan Volendam.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:24
    Vente krijgt volop kansen. Als die beide fit zijn is hij gewoon 2e spits en staat van Persie op 10. Vente gaat zn minuten echt nog wel maken dit seizoen
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:43
    Waarom niet nu al, van Persie op het middenveld en Vente als vaste vervanger voor Jorgensen? In de JC schaal stond van Persie in de basis.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:46
    Moet je aan Gio vragen. Ik zou t prima vinden
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:47
    Zal ik doen.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:47
    Haha heb mn reactie aangepast, kwam lullig over. Ik zou t prima vinden:)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:27
    Ik hoop toch echt dat Fortuna Excelsior onder zich kan houden en niet andersom;)
    Vind ik leuk
    heur es +345
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:36
    Zo n belangrijke positie is dat toch niet?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1095
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:36
    misschien minder met elkaar bellen en meer met zaakwaarnemers van spitsen...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:36
    Misschien kunnen ze el azouzi weer huren of directe koop zijn wij er ook van af ❌❌❌
    Vind ik leuk
    stratumseind +147763
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:37
    Adrie Poldervaart.... ik vind m nu al goed
    Vind ik leuk
    HJR +6842
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:45
    De A3 is toch nooit gelegd en al zeker niet bij de Poldervaart...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:39
    Wat is er met hadouir gebeurd dat hij niet geliefd is door zijn trainers? Ooit was het een van de grootste talenten van Nederland.
    Vind ik leuk
    Bdog +5002
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:43
    Iets met mentaliteit........
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:15
    Vertel, wat is er mis met de mentaliteit van Hadouir? Ik zit er klaar voor. Maar ik vrees dat je het antwoord schuldig moet blijven. Of je moet bedoelen dat hij Marokkaan is, en dat er puur daardoor iets mis is met zijn mentaliteit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:25
    Dat is een aanname Eimersweide. Er komt bij Bdog zoals hij zich nu blijkbaar weer noemt niet veel verstandigs uit maar jij stelt een vraag en beantwoord hem zelf.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:44
    Inderdaad. De aanname is dat hij geen voorbeeld van slechte mentaliteit kan geven.
    Vind ik leuk
    Bdog +5002
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:04
    Iedereen weet dar deze jongen heel veel kwaliteit als voetballer heeft. Nederlandse flop leek minimaal zijn bestemming, niet gelukt, waar ligt het dan aan?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:12
    Ehh aan dat mensen zoals hij hem het etiket van slechte mentaliteit opplakken zonder hem te kennen?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:46
    Nogal simpel wat er met hem is gebeurd, hij is oud geworden (voor een voetballer). Binnenkort wordt hij al weer 36.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:17
    Precies dat. Maar er zijn altijd weer mensen die het op mentaliteit moeten gooien zoals die gek hierboven.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:28
    Komt waarschijnlijk door de "incidentjes" waarbij hij betrokken was in de media.

    Nu is ie idd oud
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:43
    Ik kan me geen incindentjes herinneren, fris mijn geheugen eens even op als je wilt?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:30
    Woont bij me in de straat die Hadouir, hele sympathieke man met een goed mentaliteit. Zodra die thuis is zie ik hem bij het veldje in de buurt zijn kinderen trainen
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:55
    Losse handjes bij Roda destijds. Maar dat is al heel lang geleden
    Vind ik leuk
    Spekholz +172
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:40
    Niet de enige club zonder spits nog..
    Vind ik leuk
    13 +10572
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:49
    ADO, Excelsior, wie nog meer?
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:00
    Feyenoord haha, of tellen we Vente al echt mee? Jorgensen en van persie geblesseerd en van Persie ziet gio toch meer als 10
    Vind ik leuk
    13 +10572
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:05
    :-)
    Ja, ik tel Vente toch wel echt mee. Hopelijk zien we straks goede dingen van hem.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:07
    Hoop t ook. Toch wel klein beetje zenuwachtig, denk dat vente op dat kunstgras wel lekker uit de voeten kan. Hoop op in ieder geval een uitdoelpunt en minimaal gelijk. Zo’n AZ scenario is t laatste wat je wilt
    Vind ik leuk
    13 +10572
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:17
    Met zoveel afwezigen, hitte en naar verluidt heel slecht kunstgras, ben ik er ook niet vantevoren gerust op.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:28
    Enig idee waarom ze uitwijken naar een veld met (slecht?) kunstgras en niet in eigen stadion spelen?
    Vind ik leuk
    13 +10572
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:32
    Dacht dat hun stadion niet aan UEFA-eisen voldoet en volgens VI denken ze het Feyenoord zo moeilijk mogelijk te maken met abominabele mat.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:54
    Das lekker dan. Dan is er maar een passende straf, een zware nederlaag ha ha.
    Vind ik leuk
    13 +10572
    vrijdag 10 augustus 2018 om 01:05
    Dat gebeurde ook, maar helaas met ons.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:11
    Ik ben me kapot geschrokken. Echt ongehoord. Maar de Rotterdammer kan goed incasseren. Komt wel weer goed. Sterkte!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:46
    Misschien zouden ze dan moeten kijken wie er vorig seizoen in de eerste divisie veel scoorden. Okita, Peters, Achahbar en Stroo bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:41
    Iedereen zoekt een spits!!
    En het liefst een scorende.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:49
    Niet iedereen hoor, sommige clubs zijn echter op zoek naar bijvoorbeeld een ballentegenhoudende keeper.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:44
    Misschien zou vitesse er verstandig aan doen buytink aan een club als excelsior te verhuren.
    Vind die jonge echt wel een toekomst hebben in het voetbal zal echter weinig bij vitesse aan het spelen komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:55
    Excelsior had deze niets zeggende fysiotherapeut nooit als trainer aan moet stellen. Een vuilnisman stel je toch ook niet aan als b.v. chirurg?
    Vind ik leuk
    Schaar +1242
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:58
    Een vergelijk van niks. Poldervaart was al ervaren Amateur trainer. Een vuilnisman als ervaren amateur chirurg wordt ik een beetje bang van.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:59
    Dit is echt appels met peren vergelijken... ik meen dat deze Adrie afgelopen jaar Barendrecht getraind heeft, heeft al zijn papieren om hoofdtrainer te zijn en kent de club natuurlijk vanwege zijn eerdere functie bij Excelsior.

    Ik vind sowieso dat er wel wat meer sympathie mag zijn voor Excelsior. Doen het al een aantal jaar heel erg goed met het budget wat ze hebben. Hebben met Ferry de Haan en Wouter Gudde ook 2 uitstekende directieleden.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:00
    Doe niet zo achterlijk. Dat jij hem niet kent maakt hem nog niet ongeschikt. Is een hele grote naam in t amateurvoetbal en heeft t overal goed gedaan. Hij zou ook wel een spits willen maar dat is niet zijn werk maar dat van Ferry de Haan. Het getuigt juist van lef en buiten het bekende trainersveld zoeken i.p.v. weer In de bekende vijver te vissen. Bovendien, Danny Buys komt ook uit t amateurvoetbal
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:00
    Gutgut, wat een domme vergelijking. Deze Poldervaart heeft 20 jaar ervaring als trainer en dat leverde hem onder meer de Rinus Michels-award op.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:03
    @ Schaar, Willem 11 1896, Koeroe en Malloot. Jullie hebben allemaal gelijk hoor, maar ik hoop dat we elkaar later in het seizoen weer spreken.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:06
    Ook later in dit seizoen is dit een achterlijke vergelijking.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:09
    Weet je MallOOt, wat ik of iemand anders ook schrijft, jij hebt altijd commentaar en weet het altijd beter.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11183
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:26
    Het blijft een domme vergelijking of hij er nou uitvliegt of niet. Hij heeft zn diploma’s dus is bevoegd op t niveau te werken. Een vuilnisman heeft niet de papieren van een chirurg.
    Vind ik leuk
    Schaar +1242
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:44
    Kijk naar van Bronckhorst, die had geen trainersbagage toen hij begon dat heeft Poldervaart wel, hetzij bij de amateurs maar toch. Heeft tevens jaren kunnen meekijken bij diverse trainers die Excelsior heeft gehad. En anders kunnen ze Dickie Advocaat hem laten influisteren heeft Van Bronckhorst ook geholpen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:36
    Mwah, Dickie heeft met zijn gefluister en nog meer met zijn gebrom Sparta er ook niet in kunnen houden. Ik zou zeggen geeft Poldervaart de tijd en de ruimte om te presteren. Komt vast goed. Die man is geen groentje in de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    Schaar +1242
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:09
    Jij kan ook moeilijk anders zeggen met Danny Buijs.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:24
    Ik ben heel blij met het duo Buijs/Spijkerman. Goed duo.Die trainers vanuit de amateurs hebben een prettig frisse kijk op het spelletje.
    Vind ik leuk
    Broekie +123
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:01
    Dan ben je slecht op de hoogte !? Deze goede man heeft de Rinus Michels award gewonnen en was trainer op het hoogste amateurniveau in de twee divisie. Volgens mij moet dan wel iets kunnen. Dus jou vergelijking klopt niet. Petje af voor de club Excelsior wat ze ieder jaar presteren met zo'n begroting
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    Ajaciedje +29
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:27
    Poldervaart is een goede trainer, vorig jaar bij Barendrecht met een niet heel sterke selectie best wel een hoge plek gehaald in de 2e divisie
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1565
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:32
    Wat heeft het aanstellen van deze (sympathieke) trainer te maken met het nog niet kunnen halen van een spits. Ik zie de link niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:03
    Ik hoop dat ze nou eens uitvliegen.
    Vind ik leuk
    De Joker +157
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:10
    Ook een slechte ervaring met jou cluppie met Excelsior?
    Vind ik leuk
    Kuip +6368
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:19
    Ik hoop het ook. Ondanks dat ik het heel knap vind van Excelsior dat ze er altijd in slagen om zich te handhaven, vind ik dat zo’n club niet in de eredivisie hoort op basis van publieke belangstelling, stadion en kunstgras.
    Het is een aanfluiting voor de toch al treurige eredivisie.
    Vind ik leuk
    Thobar +3765
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:33
    Snap dat wel toen een hockeyclub een hier een gemeente verderop een nieuw kunstgrasveld vd gemeente kreeg stonden de voetbalclubs ook op de stoep.
    Wanneer Feyenoord mhv de gemeente een up to date stadion krijgt willen Excelsior en Sparta ook die steun
    Vind ik leuk
    Thobar +3765
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:28
    Hoezo staat je schuurtje vol met oud papier en kan je het niet kwijt
    Vind ik leuk
    pietprecies +3251
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:21
    Veerman?
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:23
    Heel het land zou fan van Exc moeten zijn... heel knap wat ze doen.
    Als je tenminste te ver van Cambuur woont, dan is dat een optie. :)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5017
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:24
    In plaats van Atletico die een nieuwe zoveelste spits heeft, lees Ik liever van eredivisieclubs die hun beoogde basisspits binnen krijgen.
    Berichten dat clubs als ADO en Excelsior zonder spits moeten beginnen aan de competitie is het andere uiterste.
    Vind ik leuk
    Ron777 +40
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:31
    Excelsior heeft vaker trainers aangesteld die nooit een wedstrijd in het betaalde voetbal hadden namelijk thij's libregts, mario been en marinus dijkhuizen met allemaal in de eredivisie gekomen en gebleven dus met adrie poldervaart kan dit ook
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Excelsior opent seizoen zonder spits: "Ik spreek hem meer dan mijn gezin"