Update: Martina verkast alsnog, transfer goedgekeurd door voetbalbond

    Update: Martina verkast alsnog, transfer goedgekeurd door voetbalbond

    vrijdag 17 augustus 2018 om 14:26

    Cuco Martina zal dit seizoen op huurbasis uitkomen voor Stoke City, meldt Sky Sports donderdagmiddag. De in Rotterdam geboren verdediger staat nog tot medio 2020 onder contract bij Everton, maar is niet meer nodig op Goodison Park.

    Martina leek eerder nog op weg naar Middlesbrough, maar die transfer is uiteindelijk niet rond gekomen. Volgens Sky Sports biedt Premier League-degradant Stoke City uitkomst. Hoewel de Premier League-deadline op 9 augustus verlopen is, mogen clubs uit de lagere Engelse divisies nog wel spelers huren. Martina kan in Stoke drie Nederlanders gezelschap houden: Erik Pieters, Bruno Martins Indi en Ibrahim Afellay.

    De 28-jarige Martina werd een jaar geleden door toenmalig Everton-manager Ronald Koeman naar The Toffees gehaald. Daarvoor werkte hij bij Southampton al twee seizoenen lang samen met de huidige Oranje-bondscoach. In Nederland kwam hij uit voor RBC Roosendaal, RKC Waalwijk en FC Twente.

    Update 17/8 14.26: Martina draagt dit seizoen het rood en wit van Stoke City. The Potters hebben vrijdag de huurtransfer van de geboren Rotterdammer wereldkundig gemaakt. De overstap vindt plaats na de Premier Leauge-deadline, maar is goedgekeurd door de FA.

    Plaats een reactie

    Argento8523 +6606
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:20
    Ik zat in een heel verkeerd topic haha
    Foutje

    On topic:

    Dit lijkt me een prima optie voor Martina om aan spelen toe te komen

    En met alle respect maar hij komt toch wel wat te kort voor de premier league in mijn ogen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    Arvin +4270
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:21
    Lekker on topic.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:33
    Verkeerde topic

    Mijn fout
    Sorry mensen
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:39
    ik heb je meteen gerapporteerd ;-)
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:42
    Haha en bedankt
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:22
    #Argento8523out
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:32
    Verkeerde topic
    Mijn fout
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:29
    Je geeft het toe. Chapeau!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:53
    Ja kan gebeuren toch
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17761
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:23
    Doe je zo je best om als eerste te reageren, komt er zulke onzin uit jouw lege hersenpan..
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:33
    Verkeerde topic
    Mijn fout

    Sorry
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17761
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:34
    No problem, shit happens..
    Vind ik leuk
    wesmufc +199
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:21
    Als het geen probleem is waarom reageer je dan zo? Wie heeft er dan een lege hersenpan?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17761
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:24
    Laat het joh, blijkbaar heb je geen idee..

    Alsnog een fijn weekend!
    Vind ik leuk
    Arvin +4270
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:22
    Die kerel heeft echt een wonder carrière door Koeman. Even een seizoen een stapje terugdoen lijkt me geen probleem en Stoke is een mooie club.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:28
    Deze man mag Koeman nog elke dag op z’n blote knietjes bedanken...
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:28
    Hij moet wel in beeld blijven voor het Nederlandse elftal he!
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1538
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:33
    Nee hoor, heel ver weg blijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 16 augustus 2018 om 18:46
    In het dorp Goutum onder Leeuwarden staat het crematorium.
    Wij noemen dat Stoke-City.
    Dus een transfer naar Stoke-City...
    is ongeveer als Zivcovics naar jAjax,
    daar kom je nooit weer van terug.

    Natuurlijk wens ik Martina al het goede. :)
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:14
    Wellicht kwam ik je nog tegen op Skûtsjesiilen in Grou dan:p
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:36
    Ik was bemanning op het voorste Skûtsje
    maar onze moter wilde niet aanslaan.
    En dat gedoe met een zeil hadden we geen zin in.
    Dus snel op de electrische fiets terug naar Lwd.

    Hey Streaker, hoe is het met de Gunners.
    Begin ging niet zo goed,
    ik kan maar niet wennen Arsène niet te zien.
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:57
    Oei, mij maakt de wedstrijd an zich vrij weinig uit, ondanks dat er maten van mij meedoen. Het feest wat er bij hoort is gewoon geweldig. Vorige week Langweer, prachtig man.

    De Gunners hebben veel vertrouwen in Emery, frisse wind, spelers stralen veel plezier uit. De drie aanwinsten (Leno, Lichtsteiner en Torreira) zijn directe versterkingen voor in de basis wat mij betreft, ze hebben een vechtersmentaliteit. Tegen City zaten ze allen nog op de bank helaas.
    Ik ben ook wel benieuwd naar een 4-4-2 vorm met Auba en Lacazette voorin, sterk duo.
    Pep had in zijn eerste jaar ook niet de gewenste resultaten, een speelwijze moet erin geslepen worden en dat kost tijd. Ik verwacht voor de winterstop dan ook dat ze nog niet op een Champions League ticket plek zitten en aan het einde van dit seizoen heb ik ook mijn twijfels. Volgend seizoen moet de top 4 weer haalbaar zijn, als er wederom een aantal versterkingen worden gehaald. De concurrentie zit immers ook niet stil.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:19
    Ik Arsenal nog gezien onder George Graham, was niet veel aan en toen kwam Wenger, altijd uitgaan van voetbal van schoonheid van het spel en dan nu 4-4-2 ?
    Ik ben bang dat mijn Arsenalshirt in de kast blijft.
    Barca en Arsenal, die gingen uit van schoonheid, die lui die riepen dat Arsene, alleen de voornaam al, dat hij wegmoest, die zullen nog eens op hun hoofd krabben vrees ik.

    Een tactiek inslijpen... wat Arsene deed was moeilijk maar dit kan nooit moeilijk zijn, want zoals Arsenal nu wil spelen speelt iedereen al.
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:28
    Een 4-4-2 op papier kan in de praktijk heel anders opgezet worden. Ze hebben een diversiteit aan type spelers. Lacazette als valse spits, Auba ervoor met z'n enorme snelheid, afleggen en hangen.

    Er zijn veel opties voor de trainer en ik ben benieuwd waar hij voor kiest. Arsenal weet heel goed dat Arsene de clubcultuur naar zijn hand heeft gezet met oogstrelend voetbal. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat Emery er niet op voortborduurd, maar dan met tactische nieuwe elementen die passen in deze tijd. Vechtvoetbal wordt het in ieder geval niet, want daar hebben ze de spelers niet voor (gelukkig).

    Langzaam afwachten, ik verwacht op korte termijn geen indrukwekkende resultaten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:37
    Je stelt me enigszins gerust dat ze toch ongeveer dezelfde types halen. Maar top-4 lijkt mij hoog gezien de concurrentie, Arsenal kan niet tippen aan hun begroting.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:18
    Net als Swartbroek in Limburg Black Pantalonie genoemd word
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:40
    Haha, leuk he die bijnamen.
    Vind ik leuk
    Bill +775
    donderdag 16 augustus 2018 om 19:07
    Koeman haalde die martina naar everton. En die koeman is nu onze bondscoach. Tel uit je winst....
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1538
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:32
    Van Koeman lekker een vet 3 jarig contract gekregen, kassa hoor!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:51
    Hoewel Ronald in zekere zin de eindverantwoordelijkheid had, is het achter de schermen altijd Erwin geweest die erop aandrong Martina te halen (ze hebben nog samengewerkt bij RKC, anders was hij nooit in beeld gekomen). Zeker de eerste keer toen hij de verrassende overstap maakte van Twente naar Southampton.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1538
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:49
    Mooi toch, gewoon miljonair nu terwijl hij niet beter is dan een amateur.
    Vind ik leuk
    Marco S +4697
    vrijdag 17 augustus 2018 om 20:19
    Zou een mooie voor Feyenoord zijn..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws