'Financiële meevaller NEC: Nijmegenaren profiteren mee van transfer Limbombe'

    'Financiële meevaller NEC: Nijmegenaren profiteren mee van transfer Limbombe'

    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:23

    Oud-NEC'er Anrhony Limbombe gaat zo goed als zeker zijn carrière voortzetten bij FC Nantes. Volgens de Franse club is een overeenkomst bereikt met Club Brugge. Ook NEC profiteert van de transfer.

    FC Nantes heeft de overeenkomst gemeld via de officiële kanalen. Als Limbombe de medische keuring goed doorkomt, staat niets een transfer meer in de weg. De 24-jarige Belg kost Nantes naar verluidt tien miljoen euro. Twee jaar geleden nam de club Limbombe nog voor 2,5 miljoen euro over van NEC.

    De Nijmegenaren profiteren ook van de transfer. Volgens De Gelderlander heeft NEC bij de verkoop van Limbombe een percentage bij doorverkoop bedongen. Om hoeveel dat gaat is niet bekend. Eerder deze zomer ving NEC ook al geld voor de transfer van oud-speler Alireza Jahanbakhsh van AZ naar Brighton & Hove Albion.

    Club Brugge verkocht dinsdag ook Abdoulay Diaby. Hij verkast voor vijf miljoen euro naar Sporting Portugal.

    Plaats een reactie

    buenosje +968
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:26
    Mooie transferzomer voor NEC op deze manier!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31287
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:27
    Fijn. Mooi meegenomen.....
    Vind ik leuk
    Donnygo +2975
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:27
    NEC doet het goed met spelers die verkocht zijn, alleen jammer dat die echte talenten er nu niet zoveel meer spelen of al verkocht zijn.
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:50
    Volgende lading komt er al weer aan. Nu weer 2 eigen jeugd spelers die veel potentie hebben. Nu zaak om ze echt te laten ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31287
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:01
    Komt in orde; de opleiding is in Nijmegen zeer goed verzorgd en er zit alweer wat aan te komen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:33
    Tijd voor een geldpakhuis in Nijmegen.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +710
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:37
    Mocht Cilessen last minute nog vetrekken komt er nog meer bij!
    Lekker voor NEC toch.....
    Goed geregeld al die doorverkooppercentages........
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31287
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:02
    Dat zou mooi zijn, maar dat zie ik niet meer gebeuren.
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    woensdag 22 augustus 2018 om 06:00
    Voor Jasper alleen een opleindingsvergoeding. Doorverkoop kreeg NEC al met zn transfer naar Barca.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:49
    Altijd lekker...mooi meegenomen van NEC
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:49
    Had ons Ajax maar eens een mooie financiële meevaller
    Vind ik leuk
    Pijpsmurf +194
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:55
    Je maakt een grapje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 14:08
    NEC zegt blij te zijn met de 37.50 euro,het zal goed worden besteed,aldus de woordvoerder
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:03
    Het door verkooppercentage zal gezien de eerder afgesloten door verkooppercentages ergens liggen tussen de 10% en 15%.

    Dan hou je toch een leuke bedrag over bij een verkoop van 10 miljoen.

    Wel ongunstig dat Cillessen deze zomer niet verkocht wordt voor de hoofdprijs. (60 miljoen)

    Daar heeft NEC ook een door verkooppercentage op afgedongen van 10%.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:12
    30 miljoen voor Cillessen is ook al mooi.
    Maar heeft NEC dat al niet gehad na verkoop van Ajax naar Barca?
    Vind ik leuk
    FootballFC +1362
    dinsdag 21 augustus 2018 om 15:19
    Die hebben ze inderdaad al gehad. Doorverkooppercentage geldt alleen bij de eerste doorverkoop, dus van NEC —> Ajax —> Barcelona. Bij verdere transfers van Cillessen krijgt NEC alleen een opleidingsvergoeding. Ajax kan eventueel wel recht hebben op een doorverkooppercentage.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 17:56]
    Vind ik leuk