Kraay en Van Hanegem over 'geweldenaar' van Ajax: Hij moet zich niet aanpassen

Kraay en Van Hanegem over 'geweldenaar' van Ajax: "Hij moet zich niet aanpassen"

Gepubliceerd: zondag 9 september 2018 om 14:43zo 09-09-2018 om 14:43

Hans Kraay jr. hoopt dat Frenkie de Jong vooral zijn eigen spel blijft spelen in het Nederlands elftal. Alles wijst erop dat de 21-jarige Ajacied zondagavond tegen Frankrijk zijn basisdebuut maakt bij Oranje. Afgelopen donderdagavond, tijdens het oefenduel met Peru, mocht hij al invallen. 

"De Jong zei deze week: ik moet wennen bij Oranje, aanpassen. Maar hij moet zich juist níet aanpassen", aldus Kraay bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "De rest moet zich maar aan hem aanpassen. De Jong moet áltijd spelen. Hij is de beste middenvelder van Nederland."

Ook Willem van Hanegem blijkt groot fan te zijn van De Jong. "Hij is een geweldige speler. Dat heb ik drie jaar geleden al gezegd. Wat hij nu goed doet: hij speelt. Het was eerst veel lopen, lopen, lopen. Ibrahim Afellay was óók een geweldenaar, maar hij liep ook alleen maar met de bal."

Lees ook: VI en Telegraaf: Koeman slachtoffert Vormer en Strootman, De Jong in de basis

Poll

Wat wordt zondag de uitslag in Parijs?

(10143 stemmen)

Plaats een reactie

Kletsmajoor +1598
zondag 9 september 2018 om 14:47
Frenkie wie??

Poeh, wel erg veel hausanna:)
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:54
ja en terrecht ook.
kan de redder van het nederlands elftal worden.
dus terrecht dat er zoveel praten over hem dat geeft men hoop ;)
Vind ik leuk
Nvd88 +5797
zondag 9 september 2018 om 14:56
terrecht ? Potverdorie hebben ze weer nieuwe spelling ingevoerd, Moet ik toch eens gaan bijhouden .
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
zondag 9 september 2018 om 14:59
Er bestaat meer dan 1 recht daarom terrecht met dubbel r;)
Vind ik leuk
Nvd88 +5797
zondag 9 september 2018 om 15:01
Haha dat zal het zijn.
Vind ik leuk
Pancev +740
zondag 9 september 2018 om 15:04
Bestaansrecht?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 18:44
Aanrecht.
Vind ik leuk
035 +6680
zondag 9 september 2018 om 17:18
Dan zou het terrechten zijn. 😊
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
zondag 9 september 2018 om 15:29
Potverdorie, een hoofdletter na de komma...
Vind ik leuk
Nvd88 +5797
zondag 9 september 2018 om 15:32
Mag dat niet dan ? Ik was altijd meer van de hakken over de sloot, Had vaak wel betere dingen te doen dan leren.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
zondag 9 september 2018 om 15:40
Nee, de zin gaat namelijk na de komma weer door.
Dus jij had toen je 12 was wel betere dingen te doen, zoals? Aan je pik trekken?
Vind ik leuk
Nvd88 +5797
zondag 9 september 2018 om 15:42
12 was voor jou misschien 2 weken terug, voor mij is dat al even geleden. Buiten dat om schrijf ik werkelijk nooit behalve hier op de site, ik heb een vrouw en een boekhouder en ik was altijd al meer hands-on.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
zondag 9 september 2018 om 16:03
Als dat zo was dan stond je nu wel gigantisch voor lul, maar gelukkig voor jou ben ik ook al een tijdje geen 12 meer.

Eerlijk gezegd interesseert het me geen ene moer hoe veel schrijffouten jij maakt, zelf maak ik er ook genoeg, maar ga dan niet een ander zitten verbeteren terwijl je zelf na 30 jaar nog niet weet hoe het moet.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 september 2018 om 16:06]
Vind ik leuk
mcmodd +25005
zondag 9 september 2018 om 14:59
Dat praten Danny, geeft geen enkele hoop. Dat voetbal van hem verder wel. Dus laten wij heel stil worden als hij speelt, stoor hem niet in zijn acties. En hij is goed opgeleid door Willem II, daar is niks mis mee. Alle clubs zijn daar voor: opleiden en laten spelen. Dat ie dan oveerstapt is logisch, hij werd een beetje te goed voor Willem II en zijn niveau moet blijvend geprikkeld worden.
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 september 2018 om 15:26
Zijn we in Nederland erg goed in. Heel snel de beloftes de hemel inprijzen. Maar indien hij het niet waar kan blijven maken zal hij al dese veren in zijn achterste dubbel en dwars terug voelen
Vind ik leuk
Jarinr10 +10553
zondag 9 september 2018 om 14:47
Hehe , eindelijk een Frenkie topic.
Vind ik leuk
:O +5209
zondag 9 september 2018 om 14:57
Zat er ook op te wachten.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 14:48
van hanegem kan ook vaak zeuren , maar nu heeft die is gelijk
Vind ik leuk
stratumseind +185936
zondag 9 september 2018 om 14:49
Is er eigenlijk nog iemand in nederland die frenkie niet een veer in zijn reet gestoken heeft?

We zullen vanavond eens zien tegen kante.
Zijn eerste!!!!! echte serieuze tegenstander in zijn cariere...........
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
zondag 9 september 2018 om 15:00
Want toen hij tegen Psv speelse had hij inderdaad geen serieuze tegenstander. Scherp opgemerkt Stratum.
Vind ik leuk
stratumseind +185936
zondag 9 september 2018 om 15:57
hebben jullie nu nog niet door dat die van ons datpotje destijds bewust lieten lopen?

Anders hadden we nooit die mooiste dag ooit in de nederlandse voetbalgeschiedenis gehad op 15 april
Vind ik leuk
035 +6680
zondag 9 september 2018 om 17:22
Deze is wel erg slap. Zelfs voor jou.😂
Vind ik leuk
Pancev +740
zondag 9 september 2018 om 15:02
Ja hoor, Carry Tefsen, Gerda Havertong, Jacques Herb en Ienie Mienie van Sesamstraat hebben nog geen veer kunnen vinden. In het geval van Ienie Mienie best vreemd omdat Pino in dezelfde straat woont... Maar goed, wellicht is die al kaalgeplukt zo onderhand.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
zondag 9 september 2018 om 14:49
Van hanegem zei het 3 jaar geleden al ... hij zei 8 jaar geleden ook dat markiet oranje zou halen speelt nu bij ijsselmeervogels
Vind ik leuk
Nummertien +4847
zondag 9 september 2018 om 14:59
De Jong en Ziyech op je middenveld
in Nederland kan dat haast niet beter
Jammer geen Ziyech bij Oranje
Vind ik leuk
Ron83 +574
zondag 9 september 2018 om 15:08
Ik hoop voor De Jong dat hij lekker zich zelf blijft en niet mee gaat in de mediacircus.... wij in NL(media) zijn goed om spelers de bombarderen als nieuwe Messi’s enz
Dat kan een groot valkuil zijn.
Vind ik leuk
Nummertien +4847
zondag 9 september 2018 om 15:12
Ik vind hem mentaal sterk, hij doet zijn ding. Net als De Ligt, iedereen schreef hem af, moest nooit meer in Oranje na Bulgarije uit. Hij bleef zijn ding doen, trekte van niemand wat aan en zie hem nu.
Vind ik leuk
Lesseh +153
zondag 9 september 2018 om 15:10
De zwakste schakel van het Nederlands elftal is en blijft Blind.
Vind ik leuk
soccer02 +616
zondag 9 september 2018 om 15:26
Nee de zwakste schakels zijn spelers zonder wedstrijd ritme. En daar is koeman verantwoordelijk voor. Vangaal stelde sneijder toch ook niet op. Toen hij niet wedstrijd fit was. Sneijder heeft achteraf ook nog gezegd dat het terecht was, maar koeman gaat precies dezelfde fout maken als guus ook deed.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:18
Hou toch op met dat willem 2.
Daar is hij lid geweest, kreeg hij zijn eerste voetbalkloffie.
Hij heeft daar natuurlijk niets bijgeleerd, dat begon pas in Amsterdam.
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 15:26
De jong is echt buitencategorie! Ik hoop dat ie naar Barça gaat en weer terug komt met een jaar of 28/30
Vind ik leuk
Dorzon +4432
zondag 9 september 2018 om 15:27
wat een topopleiding daar in tilburg
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:38
Van Gastel, Konterman, van Geel.
Vind ik leuk
Psv oost +49
zondag 9 september 2018 om 15:34
He vp word het eens tijd dat die provocerende neusjes zoals nt en meerdere types ook gênant worden of doen we dat alleen met psv supporters
Vind ik leuk
stollie38 +17380
zondag 9 september 2018 om 15:44
Ach daar hebben we PSV Achterhoek, Brabant 1913 met de zoveelste account. Gisteravond nog schelden met ziektes en nu weer bezig. Je bent een namaak supporter.
Vind ik leuk
Psv oost +49
zondag 9 september 2018 om 15:46
Wil jij me niet vergelijken met die randdebielen ,ben me moeder kwijt geworden door deze verschrikkelijke ziekte en dat gun ik niemand.
Vind ik leuk
Psv oost +49
zondag 9 september 2018 om 15:47
Maar dat jij me daar mee wil vergelijken prima,Maar je zit echt mis maatje.
Vind ik leuk
stollie38 +17380
zondag 9 september 2018 om 15:50
Tuurlijk je moeder kwijt en dan lopen provoceren.
Vind ik leuk
Psv oost +49
zondag 9 september 2018 om 16:07
Ik provoceer niemand en heb respect voor iedereen
Vind ik leuk
035 +6680
zondag 9 september 2018 om 17:34
Soms is het beter om niet te reageren Stollie.
Vind ik leuk
stollie38 +17380
zondag 9 september 2018 om 17:35
I know, maar ja zulke gasten he.
Vind ik leuk
035 +6680
zondag 9 september 2018 om 17:38
Als zijn moeder inderdaad aan kanker is overleden is dat triest.
Vind ik leuk
stollie38 +17380
zondag 9 september 2018 om 21:10
Maar dan ga je niet provoceren.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1197
zondag 9 september 2018 om 15:56
Dus ajax de beste verdedigers, middenvelders en aanvallers... Wowwww dan moet Ajax wel kampioen worden.... Haha was het maar zo makkelijk, ja of laat het maar gewoon lekker spannend blijven!😋
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:36
Wie is dat?
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 16:38
Iedereen houdt van Frenkie.

Ik niet.
Vind ik leuk
035 +6680
zondag 9 september 2018 om 17:35
Dus niet iedereen Wim.😊
Vind ik leuk
zondag 9 september 2018 om 21:44
Frankrijk 100% promes en depay rotzooi !
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
maandag 10 september 2018 om 00:14
Frenkie leidde bijna de 3 - 1 in voor Mbappe. Een verkeerde pass door het midden recht in de voeten van een Fransman en met 1 steekpass kon Mbappe bijna scoren. Gelukkig maakte Mbappe de verkeerde keuze, waardoor Virgil van Dijk kon redden
Vind ik leuk
Hega +16
maandag 10 september 2018 om 10:39
Spelers worden tegenwoordig allemaal volgepropt met opdrachten. Iets wat goed is moet je niet veranderen. Feyenoord is er een voorbeeld van hoe het niet moet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws