Jans: 'Als zij de Zwarte Piet krijgen, krijgen ze hem in ieder geval niet van mij'

    Jans: 'Als zij de Zwarte Piet krijgen, krijgen ze hem in ieder geval niet van mij'

    donderdag 13 september 2018 om 20:41

    Ron Jans begrijpt dat hij kritiek krijgt als FC Groningen onvoldoende presteert. Het elftal van trainer Danny Buijs is moeizaam aan het nieuwe Eredivisie-seizoen begonnen, maar Jans neemt alle verantwoordelijkheid op zich. De technisch manager van Groningen vertelt dat in een interview met het Dagblad van het Noorden.

    "Als het talent zich niet doorontwikkelt, als het elftal niet presteert, als het met de staf niet goed functioneert, is dat mijn verantwoordelijkheid", zegt Jans tegen de eerdergenoemde krant. "Ik ga over de samenstelling van de selectie. De trainers worden beoordeeld op hun werkzaamheden op het veld. Als zij al de Zwarte Piet zouden krijgen, krijgen ze hem in ieder geval niet van mij."

    Jans ziet dat de technische staf hard werkt om de boel op de rails te krijgen. "Weet je, eigenlijk wil ik het helemaal niet over dit soort hypothetische situaties hebben. Ik wil juist strijdbaar zijn, maar ik loop nergens voor weg."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Plaats een reactie

    LIO7 +1096
    donderdag 13 september 2018 om 20:42
    Succes met Groningen. Hebben een hele zwakke selectie dit jaar... jammer... leuke club
    Vind ik leuk
    Voebtal +7564
    donderdag 13 september 2018 om 20:46
    Tegen Ajax wordt het 5-0
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:47
    Ook Jans vervalt weer in een hoop algemeen onzinnig gewauwel.

    Een TD is verantwoordelijk voor de samenstelling en daarna mag hij bidden, hopen en smeken voor een leuk resultaat.

    Voorlopig is het met peren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    danny9874 +2351
    donderdag 13 september 2018 om 21:27
    Aan de resultaten gezien, zwaar doorgestoofde (is dat een woord?) stoofpeertjes...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:30
    Doorgestoofd, dat klinkt goed.

    Het nieuwe woord van het jaar.
    Overal voor te gebruiken. Haha.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2351
    donderdag 13 september 2018 om 21:33
    Ik ga nu mijn familie en vrienden bellen en ga ze 2 uur lang met dit heuglijke nieuws om de oren smijten.... Denk trouwens wel dat de meesten niet eens opnemen als ze zien dat ik bel, maar goed....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:35
    Daar heb je die doorgestoofde weer ...

    Laat maar.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2351
    donderdag 13 september 2018 om 21:45
    Ja precies, man.... Haha
    Vind ik leuk
    5697956 +3744
    donderdag 13 september 2018 om 23:08
    Je moet ze bellen op hun huisnummer.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2351
    donderdag 13 september 2018 om 23:09
    Ze zijn allen dakloos.... Wordt een lastig verhaal...:)
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    donderdag 13 september 2018 om 20:48
    Het is wel eens beter gegaan met Grunn.
    Ik denk dat ze dit jaar niet in het linkerrijtje gaan eindigen, en dat ze verlies gaan draaien.
    Jammer!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:48
    Doodzonde.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    donderdag 13 september 2018 om 20:53
    Het is Nijland & Co een tijdje aardig voor de wind gegaan.
    Maar nu al twee heel moeizame jaren. In vele opzichten.

    Ik zie het daar zomaar niet veranderen. Matige selectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:59
    Het gaat al langer slecht, onder vdLooi al.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6697
    donderdag 13 september 2018 om 21:12
    Klopt ja
    Toen zat ik er nog vaak bij thuiswedstrijden, voor mijn werk.
    Kleurloze trainer....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:48
    Maar de Groningerkruidkoekpiet zeker wel
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:00
    Ja Ron krijg je ook met de Roe
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:00
    Racist.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 21:05
    Zwarte Piet in Groningen is nog altijd een aanbeden persoon. Zeur Pieten zitten het meest in het westen des lands, onder aanvoering van die belachelijke Sylvana, de grootste Zeur Piet(in).
    Vind ik leuk
    5697956 +3744
    donderdag 13 september 2018 om 23:06
    Zwarte Piet is een gemene man. Hij zwaait met de roe en stopt kinderen in de zak! Precies dat doen negers in de Bijlmer.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:01
    Jans is trainer en geen TD. Brengt Groningen steeds dieper bij de keukenkampioen afgrond
    Vind ik leuk
    De fries +866
    donderdag 13 september 2018 om 22:10
    Zou Ron Jans als het echt, echt moet zijn Fc Groningen helpen ? ... als trainer .... dan moeten wij met z’n allen erg dankbaar zijn ... hij doet het puur en alleen voor ZIJN club ... Gatver
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:18
    een geluk emmen fortuna de graafschap en nac zijn net zo slecht als de fc
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 10:05
    Laat die Jans toch opdonderen man. Die lult er ook maar in om, elke dag een andere mening. Totaal geen toegevoegde waarde voor de FC.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws