Update: 'Ajax doet er alles aan om De Ligt fit te krijgen, desnoods met medicatie'

Update: 'Ajax doet er alles aan om De Ligt fit te krijgen, desnoods met medicatie'

Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 15:00wo 19-09-2018 om 15:00

Kasper Dolberg zit in de wedstrijdselectie van Ajax voor de Champions League-wedstrijd tegen AEK Athene. Ook Perr Schuurs behoort tot de twintig man die door trainer Erik ten Hag zijn geselecteerd.

Dat hebben de Amsterdammers laten weten via de officiële kanalen. Dolberg zou aanvankelijk maandag na langdurige afwezigheid zijn rentree maken bij Jong Ajax, maar haakte vanwege lichte klachten in de knieholte af. Dinsdag gaf Ten Hag tijdens de persconferentie al dat Dolberg mogelijk wel tot de selectie voor het duel tegen AEK Athene zou behoren.

Ook Matthijs de Ligt zit bij de twintig geselecteerde spelers. Volgens De Telegraaf wil De Ligt als aanvoerder bij de groep blijven. De krant meldde eerder dat De Ligt niet fit genoeg is om te spelen tegen AEK Athene, maar de Amsterdammers hebben dat nog niet officieel bevestigd. De selectie van Perr Schuurs lijkt er op te wijzen dat De Ligt inderdaad niet inzetbaar is.

Update 15.00 uur: Ajax doet er alles aan om Matthijs de Ligt aan de aftrap te laten verschijnen van het Champions League-duel met AEK Athene. 'Desnoods met medicatie', laat NOS-verslaggever Jitse Bos weten via Twitter. Als hij absoluut niet had kunnen spelen, zou de verdediger al niet bij de twintigkoppige selectie hebben gezeten, luidt de mededeling.

Poll

Gaat Ajax winnen van AEK Athene?

(9303 stemmen)

Plaats een reactie

MojoRisin +14645
woensdag 19 september 2018 om 13:21
Ben echt benieuwd hoe Ten Hag het centraal achterin gaat oplossen..
Vind ik leuk
psvfan1913 +6210
woensdag 19 september 2018 om 13:22
Ik gok frenkie centraal en Eiting op het middenveld
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:26
Ja verwacht ik ook, hij gaat niet met twee linkspoten(Blind/Wober) centraal achterin spelen.

Middenveld zal gaan tussen Eiting en vd Beek, gezien eerder wedstrijden verwacht ik dat hij op de plek van Frenkie inderdaad voor Eiting zal kiezen.
Vind ik leuk
De fries +1900
woensdag 19 september 2018 om 13:23
Daar is ten hag zelf ook heel nieuwsgierig naar; goochelen vindt ie leuk !
Vind ik leuk
kwartje50 +1153
woensdag 19 september 2018 om 13:25
Perr natuurlijk
Vind ik leuk
AllAdIn +22569
woensdag 19 september 2018 om 13:26
Ik hoop Wober naast Blind en Frenkie gewoon op het middenveld. Anders heb je twee smurfen centraal achterin én je mist creativiteit op het middenveld.
Denk ik..
Vind ik leuk
Jeroen Water +3881
woensdag 19 september 2018 om 13:40
Want jij vind Eiting en Ziyech niet creatief?
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:40]
Vind ik leuk
AllAdIn +22569
woensdag 19 september 2018 om 13:42
Natuurlijk wel, en Ziyech speelt sowieso en Eiting vind ik nu toch iets minder dan Frenkie..
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5930
woensdag 19 september 2018 om 14:08
Maar wanneer mogelijk blijft Eiting staan als Frenkie indribbelt dus ik zie geen problemen. Wöber heeft na zijn blessure vorig jaar gewoon niet goed gespeelt en soms zelfs slecht. Heeft ook met zelfvertrouwen te maken maar toch.
Dus gewoon Frenkie achterin naast Blind en Eiting op het middenveld
Vind ik leuk
AllAdIn +22569
woensdag 19 september 2018 om 14:15
Maar al blijft Eiting staan, dan staan er nog twee smurfen achterin.
Blind, Eiting en Frenkie zijn niet echt grote kerels, maar als ze dat snel fixen door snel ruim voor te staan, dan prima hahaha.

Ik denk overigens wel dat ten Hag voor jouw optie kiest hoor.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32254
woensdag 19 september 2018 om 13:48
Zou mooi zijn om Dolberg weer op de velden te zien. Prachtige speler en die gaat er echt nog wel komen. Succes Ajax vanavond en hopelijk dat het knietje van de Ligt dan voor Zondag weer opspeelt...:-)
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 13:52
Schuurs kan ook. Als die Tank van A EK nogal fysiek is.
Ik had graag Matthijs gezien tegen een echte spits.
Vind ik leuk
MojoRisin +14645
woensdag 19 september 2018 om 14:08
Ja, dat is ook een beetje mijn concern.. Die 'Tank' tegenover Frenkie en Daley lijkt me nogal link.. Maar goed, wij zullen vooral de bal hebben en moeten wat effectiever zijn met het afmaken van de kansen..
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 15:46
Je weet het nooit met Ajax.
Clubs die je vreest om een bepaalde speelwijze... dan komt dat er tegen Ajax niet uit, dat is ook een kwaliteit van Ajax.
Cruyff zou zeggen als Ajax aanvalt, dan komt die Tank niet bij onze keeper, zou heel goed kunnen.
Vind ik leuk
MojoRisin +14645
woensdag 19 september 2018 om 15:52
Dat is ook de bedoeling, gewoon aanvallen en meer scoren..
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 16:02
Zo hoor en zie ik het graag. :)
Vind ik leuk
Roffel1998 +2215
woensdag 19 september 2018 om 13:22
Weet niet of ik dat bericht over de Ligt dan moet geloven, toch apart dat ie wel bij de selectie zit terwijl ie licht geblesseerd is.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
woensdag 19 september 2018 om 13:23
Ze zijn hem waarschijnlijk klaar aan t stomen, mocht het niet lukken dan hebben ze een extra verdediger in de selectie in de persoon van Schuurs
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:24]
Vind ik leuk
Roffel1998 +2215
woensdag 19 september 2018 om 13:26
Laten we hopen dat hij het gewoon redt.
Vind ik leuk
AllAdIn +22569
woensdag 19 september 2018 om 13:40
Zal denk ik idd zoiets zijn, ze hebben de Ligt nog niet helemaal afgeschreven voor vanavond.
Vind ik leuk
imho +1768
woensdag 19 september 2018 om 13:58
Verwacht dat de Ligt inderdaad niet 100% fit is. Maar dat, mocht het nodig zijn, hij de laatste 15 minuten ofzo mee kan doen. Mocht er eerder iemand uit de verdediging wegvallen kan Schuur daarvoor gebracht worden. De ligt zit niet bij de wedstrijdselectie als hij 100% niet zou spelen. Als captain kan hij net voor de wedstrijd en in de rust dan gewoon aanwezig zijn in de kleedkamer, maar daarvoor gaat hij geen plekje op de bank opofferen.

Daarnaast heeft Ajax diverse mogelijkheden om het verdedigend op te lossen. Blind, Wober, Schuurs, F de Jong.

De vraag is of Ajax ook wel met 4 verdedigers gaat spelen. Als verwacht wordt dat AEK maar met 1 spits gaat spelen, lijkt me 3 verdedigers meer dan voldoende.
Vind ik leuk
Niels92 +33907
woensdag 19 september 2018 om 13:22
Matthijs zit er dus gewoon bij :)
Vind ik leuk
Donnygo +4099
woensdag 19 september 2018 om 13:23
Oke misschien dan dat Dolberg er in de laatste 10 minuten erin mag komen (bij de juiste stand) en dat De Ligt in iedergeval wel fitter is dan verwacht was.Al was dat bericht natuurlijk ook weer van De Telegraaf en die willen graag dingen bij Ajax groter maken dan ze zijn.
Vind ik leuk
slechtekont +4855
woensdag 19 september 2018 om 13:24
Volgens de Televaag was Dolberg er ook weer langdurig uit, dus ja..
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1074
woensdag 19 september 2018 om 16:39
Was het niet de telegraaf die op de dag van de EL finale meldde dat Onana ziek was en niet kon spelen?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21188
woensdag 19 september 2018 om 13:23
Pfieuw. Hoop dat het bericht van eerder niet klopt!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:23
Dankjewel voor het faken van de blesurre telgraaf
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
kwartje50 +1153
woensdag 19 september 2018 om 13:26
Maffia praktijken , tegenstander op verkeerde been zetten. Omkoping.
Vind ik leuk
Amnesia +188
woensdag 19 september 2018 om 13:23
Hopelijk is Dolberg fit genoeg om rond de 70e minuut nog wat speelminuten, en misschien zelfs een goal, mee te pakken!
Vind ik leuk
Jan3611 +197
woensdag 19 september 2018 om 13:26
1-3 zet je toto gegarandeerde winst.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:27
Succes, als ik jou was zou ik er al je geld opzetten, zodat je volgende maand je internet en telefoonrekening niet meer kunt betalen.

Gaat het niveau op deze site ook direct weer wat omhoog;)
Vind ik leuk
Jan3611 +197
woensdag 19 september 2018 om 13:41
Heb ik even geluk dat ik al in de schuldsanering zit!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:46
Niet anders verwacht gezien je niveau op deze site. Dat je er nog mee te koop loopt ook zegt eigenlijk nog meer .
Vind ik leuk
Jan3611 +197
woensdag 19 september 2018 om 13:51
Bedankt! Ik steek altijd erg veel moeite in mijn reacties.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
woensdag 19 september 2018 om 13:55
Hij is gewoon aan het internetten bij het uwv of de bieb > gratis.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 23:02
Wat ben je stil jan ?
Alles kwijt?
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
woensdag 19 september 2018 om 13:27
Dolberg heeft maar weinig minuten nodig om zijn stempel te drukken, net als vorig jaar in de Kuip.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:28
Ajax gaat een probleem krijgen zonder van de Beek. Te weinig balans op het middenveld.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
woensdag 19 september 2018 om 13:33
Hij doet al een tijdje niet mee, en het gaat tot dusver prima. Leg ff uit waarom er te weinig balans is?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:36
Ajax speelt bijna nooit met een box to box middenvelder. Tegen grote clubs kan je daar problemen mee krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 14:18
Wat zeg jij nou?
Van de Beek doet al een paar weken niet mee, hoor.. Heb niks gezien van te weinig balans.. en schat AEK niet veel hoger in dan bijvoorbeeld Kiev en Vitesse..
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
woensdag 19 september 2018 om 13:28
Verhuur die schuurs joh. Had hem 1 jaar laten rijpen bij fortuna. Lomp beleid af en toe ooo in nederland.
Vind ik leuk
kwartje50 +1153
woensdag 19 september 2018 om 13:30
Eens
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 15:40
Een dubbele bezetting voor je centrale verdediging is lomp beleid?
Eerder dat je naast de Ligt en Schuur ook nog Wöber hebt als talent i.p.v. zekerheidje is af te kraken qua beleid.
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
woensdag 19 september 2018 om 16:29
Blind kan ook centraal achterin spelen.

1 jaar met fortuna in de eredivsie had per goed gedaan.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 16:45
Uiteraard, maar die is onderdeel van de 4 man voor 2 posities.
Zodra je Perr er niet bij zou hebben, kom je na 1 blessure acherin al met een speler uit het tweede c.q. uit de jeugd aanzetten!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 16:06
Hij rijpt bij Jong Ajax.
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
woensdag 19 september 2018 om 16:29
Rijpen doe je in de eredivsie niet in de jupiler league.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 16:31
Keuken Kampioen.
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
woensdag 19 september 2018 om 16:42
Vindt jupiler beter klinken 😂
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:28
Mooi elftal het zelfde als Barcelona. Snel en rap AJAX. VEEL SUKSES.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 14:18
sukses?
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1959
woensdag 19 september 2018 om 15:25
Barca is toch wel een heel stuk beter dan Ajax die lijden zelde balverlies Ajax veel teveel !
Vind ik leuk
3Bier +12725
woensdag 19 september 2018 om 15:45
Ga jij er nog even lekker op in ook
Vind ik leuk
Il Gordo +17168
woensdag 19 september 2018 om 13:34
Het niet meespelen van De Ligt is wel een ding. Dan toch niet met De Jong en Blind achterin?
Vind ik leuk
JanTa48 +7294
woensdag 19 september 2018 om 13:50
Blind heeft tot nu toe uitstekend gedaan bij Ajax en zelfs in de voorronde CL 1van de uitblinkers. Dat geleuter over hem moet nu maar eens afgelopen zijn en Frenkie heeft al vaker achterin gespeelt dus daar maak ik mij ook geen zorgen om.
Vind ik leuk
Il Gordo +17168
woensdag 19 september 2018 om 13:56
Volledig met je eens. Maar wel naast een uitstekende verdediger (je weet wel, goed koppen, tackelen enzo ;-)).

Hoop echt voor Ajax dat-ie dat vanavond weer laat zien. Dan zal ik er nu over op houden.
Vind ik leuk
Couto76 +979
woensdag 19 september 2018 om 13:54
Schuurs is nog De Ligt denk ik ...
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 14:20
Als je een grap probeert te maken maak er dan *noch* of Te Licht van..

zo is het net niks hahaha :)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 16:08
Limburgse humor.
Vind ik leuk
Couto76 +979
woensdag 19 september 2018 om 16:29
Tja hoezo noch? En hij heet De Ligt, niet Te Licht? Degene die hem snappen weten dat ik daarmee te licht bedoel. Zou de grap dus juist weghalen. Maar goed heeft met niveau te maken blijkbaar. Bij het uitdelen daarvan hebben jullie kennelijk ergens achteraan gestaan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 16:29]
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 16:40
Wat heeft het met niveau te maken?
Vind het gewoon een kut grap.. zegt meer over jouw niveau..
Vind ik leuk
Couto76 +979
woensdag 19 september 2018 om 18:12
Is goed halve tamme, ga naar je clubje kijken
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 19 september 2018 om 14:04
Wordt een lastige pot, AEK zal geen walkover zijn en thuis moeten we die 3 punten tegen deze tegenstander absoluut binnen halen.

In dat opzicht misschien jammer dat je gelijk met die cruciale pot moet beginnen en je niet eerst bijvoorbeeld Bayern uit gehad hebt.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 14:18
Geen De Ligt.....zware dobber dan. Dat gaat fout kunnen gaan. Dit is wel heel kut.
Vind ik leuk
sven3d3 +160
woensdag 19 september 2018 om 14:24
Oeps. Ik hoorde iets van Frenkie centraal achterin en Eiting op het middenveld. Dat is achterin met Blind sowieso veel te licht. Middenveld met Eiting lijkt me ook niet goed werken. Maar dat laatste is meer een onderbuikgevoel.
Vind ik leuk
j-roen11 +1994
woensdag 19 september 2018 om 15:03
Het zal aan mij liggen maar ik Ligt liever zondag opdraven dan vanavond. Als vanavond een verhoogd risico voor zondag oplevert op de tribune met hem!
Vind ik leuk
Mari +11953
woensdag 19 september 2018 om 15:22
Het ligt aan jou.
CL belangrijker dan een wedstrijdje tegen PSV, aangezien de competitie nog lang is
en AEK thuis gewonnen moet worden
Vind ik leuk
j-roen11 +1994
woensdag 19 september 2018 om 15:26
Nou statisch gezien denk ik dat je een goede kans maakt tegen aek zonder De Ligt. Tegen PSV lijkt me dat een veel groter probleem. Dus je kan hem naar mijn idee simpelweg missen vanavond.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 15:27]
Vind ik leuk
Mari +11953
woensdag 19 september 2018 om 15:32
Als je verliest van PSV is er nog niets aan de hand
Als je vanavond niet wint, heb je een heel groot probleem.
overwinteren wordt onhaalbaar.
Met de Ligt kan je 1 uur voor de wedstrijd met de auto/fiets/metro komen aanzetten.
Vind ik leuk
j-roen11 +1994
woensdag 19 september 2018 om 15:35
Overwinteren lijkt me dan zeker niet onhaalbaar. Overwinteren in de cl gaat wel lastiger worden. Vijf punten op PSV is heel erg veel. Omdat zowel ajax als psv dit seizoen niet veel gaan verkloten tegen de andere 16 ploegen. Maar goed we gaan het meemaken
Vind ik leuk
Mari +11953
woensdag 19 september 2018 om 15:57
Ik begrijp je wel. Het is ook niet dat ik het totaal oneens ben met je , maar verlies kan ook doorwerken naar zondag.
Derde worden als je thuis van AEk verliest betekent sowieso geen CL en zelf dat acht ik onhaalbaar.
Laten we het beste hopen.

Vind ik leuk
j-roen11 +1994
woensdag 19 september 2018 om 16:20
Laten we ervanuit gaan dat hij er vanavond en zondag gewoon kan staan iedereen blij! Kan me ook wel in je gedachtegang vinden hoor. Lastig is het!
Vind ik leuk
Vamos7 +10181
woensdag 19 september 2018 om 15:15
Ligt gewoon een lekkere snuifje nemen van de witte poeder dan komt alles goed.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 16:55
Ohja? Hoe is het nu met Reis dan? Vergeleken met de door Psv´ers geuite verwachting dat hij de nieuwe Romario of Ronaldo zou worden niet al te best volgens mij..
Vind ik leuk
Mari +11953
woensdag 19 september 2018 om 15:22
CL belangrijker dan een wedstrijdje tegen PSV, aangezien de competitie nog lang is
en AEK thuis gewonnen moet worden
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1959
woensdag 19 september 2018 om 15:22
Ajax heeft dit echt niet zomaar gewonnen Aek doet het prima in Griekenland en hebben ook van Celtic gewonnen.
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 19 september 2018 om 15:23
Ik schat Psv uit hoger in, geen risico nemen met De Ligt, we hebben vervangers lap hem maar op voor Zondag
Vind ik leuk
rober2704 +818
woensdag 19 september 2018 om 15:41
Ik zou niet alle risico's van de wereld nemen met De Ligt om hem toch te kunnen laten starten tegen AEK. Ajax heeft De Ligt hard genoeg in de komende wedstrijden met name die tegen PSV. Daar moet Ajax resultaat halen wil het niet gauw al tegen een behoorlijke punten achterstand aanlopen in de competitie. Ervaring in de laatste paar jaren leert dat Ajax zulke achterstanden in punten deels maar niet helemaal te boven is gekomen aan het einde van de rit wanneer de prijzen worden verdeeld.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
woensdag 19 september 2018 om 15:49
Nee man GEEN medicatie niet accepteren nodju, Vivian grijp in 😉
Vind ik leuk
soplul +3547
woensdag 19 september 2018 om 16:00
Desnoods met medicatie?
Lijkt me niet zo slim.
Denk dat je 'm harder zondag nodig hebt dan vanavond tegen aek.

Al ligt het eraan wat hij precies heeft.
Maar als er over medicatie gesproken wordt zal het toch wel iets zijn dat serieus genomen moet worden?
Vind ik leuk
DON7 +142
woensdag 19 september 2018 om 16:09
Haha als ik een gappie als Eiting zou wezen en zou spelen en 1 Cl wedstrijd op mn naam heb. Ff ouwehoeren elke dag lang voor 2 week..als je op de club komt.."Hey Mathijs hoeveel wedstrijdjes heb je al op je naam in de Cl??" :p ff beetje stangen maar dan moet je wel winnen.
Vind ik leuk
cornelisse +248
woensdag 19 september 2018 om 16:47
Schuurs erin en Frenkie de jong op middenveld laten
Vind ik leuk
cornelisse +248