'Onrust bij Paris Saint-Germain: Tuchel praat nauwelijks nog met Henrique'

    'Onrust bij Paris Saint-Germain: Tuchel praat nauwelijks nog met Henrique'

    woensdag 19 september 2018 om 18:57

    Het seizoen is pas net begonnen, maar het rommelt nu al bij Paris Saint-Germain. De kritiek richt zich op technisch directeur Antero Henrique. De Portugees zou nauwelijks nog praten met trainer Thomas Tuchel, meldt Le Parisien.

    De interne kritiek op Henrique richt zich vooral op het feit dat hij er afgelopen zomer niet in slaagde om een vervanger voor routinier Thiago Motta aan te trekken. Onder meer N'Golo Kanté, Sergej Milinkovic-Savic en Renato Sanches waren in beeld om het middenveld te versterken, maar geen van allen kwam uiteindelijk naar de Franse hoofdstad.

    De relatie tussen Tuchel en Henrique is vertroebeld, zeker nadat de Duitser toegaf niet helemaal tevreden te zijn over de transferzomer. Na de nederlaag tegen Liverpool in de Champions League sprak ook aanvoerder Thiago Silva zich uit. De Braziliaan werd gevraagd naar het middenveld, waar Marquinhos, Adrien Rabiot en Angel Di Maria niet op hun natuurlijke positie speelden.

    "Wat ik ervan vind? Dat moet je Antero vragen, ik wil hier geen antwoord op geven", was het antwoord van de ervaren verdediger. Henrique stippelt pas sinds juni 2017 het technische beleid uit, maar Le Parisien meldt dat de druk toeneemt en vraagt zich af of voorzitter Nasser Al-Khelaïfi gaat ingrijpen.

    Plaats een reactie

    woensdag 19 september 2018 om 19:08
    Een van de leukere dingen die ik over Tuchel heb gelezen, was gisteravond toen iemand op een Engels forum "The PSG manager would better off rejoining Kraftwerk" postte.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 19:19]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    woensdag 19 september 2018 om 19:18
    Laat het maar lekker rommelen daar neppe prutclub.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    woensdag 19 september 2018 om 19:30
    PSG is altijd een grootheid geweest. Ik weet niet hoe oud je bent maar er hebben wat toppers bij PSG gespeeld vroeger.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    woensdag 19 september 2018 om 19:35
    Inmiddels is het een neppe bende.
    Daarbij, pas 2 keer kampioen geweest in hun pas 48 jarige bestaan, tot dat land kwam sponsoren.
    Grootheden hebben wel meer clubs gehad, zegt niks over historie.
    Lyon en Marseille zijn grote Franse clubs. Bordeaux en st etienne en Monaco zijn qua historie nog groter.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    woensdag 19 september 2018 om 19:39
    Daarom was het wel een grote club toen der tijd. Voor het grote geld dan met name. Maar vanwaar zeg jij ''dat land''?

    Bijna de gehele PL is in bezit van Sjeiks.

    Edit: Zelf vind ik PSG wel een mooie club. Samen met Saint-Étienne.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    woensdag 19 september 2018 om 19:47
    Qatar sport investments is de eigenaar, ok niet direct het land.
    En de PL vind ik erg jammer. Chelsea was zo een leuke subtopper en Man City was mijn favo team bij Football manager, net als AC Milan.
    Ik vind het zonde die geld smijterij.
    Een rijke eigenaar is leuk, zoals Fulham met die Fayet (geloof ik dat hij heette) en Inter en Ac, leuk wat geld bijleggen ipv compleet elftal te financieren. Of het transfer record van 105 naar 220 miljoen te laten gaan. Dat is gewoon onzin.
    Vroeger legde Berlusconi geld bij, tuurlijk. Alleen Ajax, Marseille, Rode ster wonnen Europese prijzen. Nu is het sjeik tegen sjeik.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    woensdag 19 september 2018 om 19:50
    Je vergeet nog ruim de helft van de clubs in de PL.

    Edit: Geld heeft de wereld in handen goos. Kapitalisme ten voeten uit.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk
    firewire2 +288
    woensdag 19 september 2018 om 19:43
    2 x ???? ze zijn sowieso al 4 x achtereen kampioen van Frankrijk, maar je hebt gelijk het blijft een neppe club.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    woensdag 19 september 2018 om 19:48
    2 maal tot de komst van Qatar.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    woensdag 19 september 2018 om 21:46
    Real en Barca is net zo een boevenbende, zo is dat tegenwoordig, twee derde van alle Engelse clubs is zo. Dus waar hou jij van dan? En tijden veranderen, Ajax en Feyenoord waren in de jaren 70 ook groot maar tellen nu niet meer mee, zo gaat dat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 21:48]
    Vind ik leuk
    Dj Storm +114
    woensdag 19 september 2018 om 19:55
    Nooit niks groot aan geweest ( en ik ben de 45 gepasseerd ) . Voor een stad als Parijs zelfs minimalistisch . Bij Roda jc hebben in het verleden ook genoeg toppers gespeeld (Babangida , Van Peppen etc) PSG was zowat van het zelfde formaat als Hertha uit Berlijn . De enige Clubs die tot de verbeelding spreken ( spraken) in Frankrijk waren Lyon , Marseille , Bordeaux en in mindere mate Monaco . Ojaa en St-etienne .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:00]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    woensdag 19 september 2018 om 20:15
    Zet daar alleen Ronaldinho tegenover. En ik zeg ook niet dat het de grootste club is. Het is een hele grote club.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +114
    woensdag 19 september 2018 om 20:25
    Snap wel wat je bedoelt midden ! Maar denk dat we het woord groot verschillend interpreteren 😉
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    woensdag 19 september 2018 om 20:26
    Het is en was geen kleine club.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +114
    woensdag 19 september 2018 om 20:36
    Daar heb je een punt 😂. Angers is een kleine club.
    De groeten kerel , ik 'snap jouw punt
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Nantes 7x kampioen.
    Vind ik leuk
    Gearry +380
    woensdag 19 september 2018 om 21:07
    Volgens mij stelt psg pas sinds de jaren 90 wat voor, daarvoor waren het andere clubs die er de dienst uitmaakten.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +114
    woensdag 19 september 2018 om 20:27
    Ojaa en die toppers bij Roda was maar een kleine Joke 😂😂😂
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Onrust bij Paris Saint-Germain: Tuchel praat nauwelijks nog met Henrique'