Reserverol bij Nederlands elftal: 'Ik probeer het bij m'n club goed te doen'

    Reserverol bij Nederlands elftal: 'Ik probeer het bij m'n club goed te doen'

    vrijdag 21 september 2018 om 10:16

    Kevin Strootman is schuldbewust en erkent dat hij de laatste tijd niet goed gespeeld heeft bij het Nederlands elftal. De middenvelder van Olympique Marseille is echter strijdbaar en doet er alles aan om zich weer in het elftal van bondscoach Ronald Koeman te knokken.

    "Ik weet ook dat ik de laatste wedstrijden in het Nederlands elftal niet goed gespeeld heb en als je in een negatieve spiraal zit, is alles wat je doet negatief, ook als je normaal speelt", vertelt Strootman aan FOX Sports. "Ook dan wordt het uitgelegd als slecht. Je moet gewoon zorgen dat je het zelf beter doet. Ik wil het team helpen. Ook als ik op de bank zit, al kun je dan iets minder doen."

    Strootman weet wat hem te doen staat: knokken en hopen op Koeman. "Het is de keuze van de trainer. Je moet gewoon zorgen dat je beter speelt dan je concurrent en zorgen dat je erbij blijft."

    "Ik denk dat ze het in de tweede helft tegen Frankrijk goed hebben ingevuld. Je probeert daar je steentje aan bij te dragen. Ik probeer het hier bij m'n club goed te doen, zodat de bondscoach me selecteert. Dat is de doelstelling."

    Poll

    Moet Strootman in de basis staan bij Oranje?

    (1007 stemmen)

    Plaats een reactie

    3-5-2 +1074
    vrijdag 21 september 2018 om 10:20
    Ben nooit een fan geweest van Strootman.. veel en veel te sloom voor op hoog niveau....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:50
    Strootman is sloom geworden door zijn knieblessure voor het WK. Daarvoor speelhe hij elke wedstrijd bij Roma en was ook nog eens een beslissende speler. Dat hij het na zijn blessure niet meer het gewenste niveau haalt is jammer. Strootman zou zonder zijn blessure een echte vaste waarde in het NL elftal zijn geweest. Kijk maar eens de Piero. Wedstrijden van Sparta, Utrecht en PSV in de tijd dat hij daar voetbalde. Je zag aan hem dat hij het niet zou redden bij de absolute top maar de subtop had hij toch meer dan gemakelijk kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    vrijdag 21 september 2018 om 10:22
    Hij heeft altijd de beste mentaliteit gehad van de generaties na robben en co. Jammer dat de blessure zoveel impact heeft gehad. Ik gun hem wel nog een kans als hij het daadwerkelijk goed gaat doen bij marseille.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:00
    Wat kun je daar nou over zeggen, beste mentaliteit...... Een jongen als castaignos werd ook afgebrand op mentaliteit, maar ik weet dat die jongen 24/7 voetbal minder is, voeding, training...elke dag hardlopen met gewichten aan zijn enkels en weet ik wat ie allemaal deed.....Strootman heeft geen mentaliteits en daarom loopt hij achter de feiten aan na zijn blessure
    Vind ik leuk
    langeGek +743
    vrijdag 21 september 2018 om 10:23
    Jammer van die blessure, daarvoor was hij op weg naar de absolute top. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:28
    Absolute top is weer een beetje overdreven..
    Vind ik leuk
    langeGek +743
    vrijdag 21 september 2018 om 10:29
    Wellicht. Hij stond in ieder geval op de radar van menig topclub.
    Vind ik leuk
    Killshot +163
    vrijdag 21 september 2018 om 10:23
    Totaal niet Oranje waardig op het moment.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:27
    Begon veelbelovend, maar ná PSV is Strootman nooit meer de oude Strootman geweest...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8191
    vrijdag 21 september 2018 om 10:35
    Na z'n blessure bij Roma... Juist bij Roma vond ik 'm een klasse beter dan in z'n beste tijd bij PSV.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:38
    Klopt. Mea culpa...
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4392
    vrijdag 21 september 2018 om 10:37
    Leuke speler voor noodsituaties in nederlands elftal maar absoluut geen basis meer voor deze man.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 21 september 2018 om 10:44
    Vind het wel opvallend dat meerdere spelers het goed doen bij hun club en bij NL spelen als een natte krant. Lijkt mij toch dat ergens iets niet goed zit als ze voor NL uitkomen. Speelwijze bij NL, de opdrachten van Koeman, zo kunnen er meerdere facetten aanwezig zijn waarom het wel bij hun club lukt.
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    vrijdag 21 september 2018 om 10:45
    Alleen strootman en Wijnaldem. Die zijn gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 21 september 2018 om 10:47
    Hahaha, Wijnaldum speelt de sterren van de hemel bij Liverpool. Is megabelangrijk en scoort ook belangrijke goals. Jij volgt duidelijk niet de Engelse competitie met Liverpool in het algemeen. Doet het heel erg goed bij Liverpool. Het middenveld van NL is totaal niet in balans.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    vrijdag 21 september 2018 om 10:54
    Weet ook wel dat ie het bij liverpool aardig doet maar blijkbaar is hij niet slim genoeg om zich aan te passen. Zit toch wel een verschilletje in met Frenkie, die ziet het spelletje stukken beter.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 21 september 2018 om 10:55
    Totaal andere rollen. En naar alle waarschijnlijkheid zal Wijnaldum beter renderen met Frenky. Dat is ineens een heel ander spel op het middenveld. Zulke types heb je ook nodig. Sowieso kan je een speler in twee verschillende teams niet vergelijken want ze spelen beide niet hetzelfde voetbal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    benny-boys +1125
    vrijdag 21 september 2018 om 11:10
    Daarom ging hij ook van het Ajax van het Zuiden naar Ajax.
    Wordt straks kassa voor Willem II ook.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1125
    vrijdag 21 september 2018 om 11:02
    Wie is Wijnaldem??
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    vrijdag 21 september 2018 om 11:11
    Is op zijn engels he;)
    Vind ik leuk
    allround +1620
    vrijdag 21 september 2018 om 12:21
    zo ook jouw profiel naam? ;)
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    vrijdag 21 september 2018 om 11:14
    De laatste wedstrijd tegen frankrijk deed wijnaldum het best aardig. Die gaat zich nu wel redden in oranje met frenkie denk ik.
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    vrijdag 21 september 2018 om 10:44
    Al jaren 1 vd slechtste spelers. Hij voetbalt zoals hij eruit ziet!
    Vind ik leuk
    benny-boys +1125
    vrijdag 21 september 2018 om 11:26
    Beter als Jan de Kitser (Huntelaar)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:20
    😂😂😂🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:24
    Gisteravond Strootman zien acteren bij Olympique.
    Ik probeer hem hoger te waarderen, maar wat een bagger is Strootman. Totaal geen toegevoegde waarde aan een ploeg. Strootman geen basisplek bij Oranje. Ik zal wel geen verstand hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    huge +564
    vrijdag 21 september 2018 om 11:36
    Ook als ik op de bank zit, al kun je dan iets minder doen."
    Denk je?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:56
    Gewoon niet meer oproepen

    Daarvoor hebben we vilhena en van de beek en vormer
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    vrijdag 21 september 2018 om 11:59
    "Kevin Strootman is schuldbewust en erkent dat hij de laatste tijd niet goed gespeeld heeft bij het Nederlands elftal"

    Kan gebeuren. Probleem zit hem echter in het feit dat "de laatste tijd" al een jaar of 4 duurt.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    vrijdag 21 september 2018 om 12:11
    Een gehypte speler, die het even leuk deed bij Sparta. Maar voor de rest een weggooier eerste klas.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1390
    vrijdag 21 september 2018 om 13:17
    Altijd een bruikbare speler. En qua mentaliteit een voorbeeld voor menig speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 14:20
    Hij heeft naar mijn idee nog nooit goed gespeeld bij het NL elftal. Wat wel raar is want hij speelde bij z'n clubs altijd erg goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws