'Ik schaam me kapot, ben er ziek van. Dit is de zoveelste keer dat dit gebeurt'

    'Ik schaam me kapot, ben er ziek van. Dit is de zoveelste keer dat dit gebeurt'

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 22:54za 22-09-2018 om 22:54

    Direct na afloop van het dramatische verlies bij VVV-Venlo liep Menno Koch volledig leeg voor de camera van FOX Sports. De captain van NAC Breda schaamt zich kapot voor de wanprestatie van zijn elftal. 

    NAC ging zaterdag kansloos met 3-0 onderuit in stadion De Koel. Na zes speelrondes heeft De Parel van het Zuiden al vijf keer verloren. Het is crisis in Breda. "Ik schaam me kapot, schaam me echt kapot. Ik ben er ziek van. Dit is de zoveelste keer dat dit gebeurt", aldus Koch. "Er moeten echt dingen veranderen, want zo kunnen we niet verder."

    Afgelopen week zakte NAC óók al door het ijs. Toen won Fortuna Sittard met 3-2 in het Rat Verlegh Stadion. "Ik ga niet zeggen dat ik alle vertrouwen kwijt ben, maar het komt er in ieder geval niet uit. Het ligt niet aan kwaliteit, maar aan gebrek aan NOAD", doelde Koch op 'noit opgeven, altijd doorgaan'.

    "Je moet op je tandvlees spelen. Dit is te weinig. Ik schaam me echt kapot gewoon. (...) Het is niet zo dat we naar huis gaan en denken: volgende keer weer. Ik snap dat er allerlei dingen worden bijgehaald nu, maar er speelt veel meer."

    Lees ook: Ploeterend NAC nóg dieper in de problemen na ruime nederlaag in Venlo

    Poll

    Gaat NAC dit seizoen degraderen?

    (5578 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +30109
    zaterdag 22 september 2018 om 23:01
    Als die zo doorgaan is het snel Keuken Kampioen Divisie voor de Brabanders :)
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    zaterdag 22 september 2018 om 23:02
    Ja klopt ben er bang voor dat het onhoudbaar is.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10424
    zaterdag 22 september 2018 om 23:02
    Lekker huren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 22 september 2018 om 23:02
    Sommige sluiten hun ogen en staan achter ''geen'' beleid. Jammer want NAC is een leuke club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:04
    NOAD wel of niet opbrengen heeft ook met kwaliteit te maken.

    Overigens zag ik dat de NAC-spelers zich echt lieten dollen. Door een VVV-speler, hè.
    Een gebrek aan kwaliteit dus.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2042
    zaterdag 22 september 2018 om 23:05
    NAC heeft echt een groot probleem inderdaad. Er is simpelweg te weinig kwaliteit. Dan kan je nog zo je best doen maar je gaat er niet meer punten door pakken. Fortuna thuis en VVV uit moet je als NAC zijnde gewoon punten pakken anders wordt het een heel lastig seizoen. Ik zie ook gelijkenissen met Sparta van vorig jaar, veel buitenlanders en weinig kwaliteit maar meer kwantiteit.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2295
    zaterdag 22 september 2018 om 23:32
    Waarom? Vvv heeft gewoon een goeie ploeg.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2042
    zaterdag 22 september 2018 om 23:53
    VVV is een rechterrijtje club. Ze doen het goed hoor maar je moet wel tegen dat soort clubs je punten halen. Zeker na een verlies thuis tegen Fortuna zou je verwachten dat ze er vol voor gaan. Maar dat was dus helemaal niet het geval.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:59
    Nou dat geld voor vvv ook hoor. VVV behoort ook de punten te pakken tegen ploegen als nac..willem2...de graafschap.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2042
    zondag 23 september 2018 om 00:19
    Klopt ook hoor alleen zeker nu zou NAC toch de schroom van zich af moeten gooien en alles doen voor de 3 punten? Dat vond ik gewoon merkwaardig dat dat niet gebeurde. Tuurlijk kan VVV ook tegen clubs als NAC punten pakken maar het ging nu wel heel makkelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 00:26
    Is een ploeg zonder vertrouwen en komt kwaliteit te kort.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2295
    zondag 23 september 2018 om 10:11
    Klopt maar Vvv heeft ook gewoon een betere ploeg dan Nac.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:02
    Sorry maar VVV heeft het gisteren op tactisch vlak gewonnen. 3-0 is best geflatteerd. Zo geweldig waren ze nou ook weer niet
    Vind ik leuk
    Barbie +1027
    zondag 23 september 2018 om 08:18
    De vraag is of NAC wel in de eredivisie thuis hoort. Waardeloos beleid. VVV is veel verder. Enige verschil is dat er in Breda 15000 gekken zich vol bier laten lopen bij een hopeloos potje voetbal.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:03
    Het zijn er toch tegen de 19000. Wij als supporters maken de club groot en geven NAC nog een beetje naam
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2042
    zondag 23 september 2018 om 10:03
    Op dit moment met de huidige selectie horen ze niet in Eredivisie thuis. Wel zonde voor al die supporters want NAC is een mooie club.
    Vind ik leuk
    NvC +5090
    zaterdag 22 september 2018 om 23:26
    De komende 3 potjes zijn ook niet de minste met PSV, Utrecht en Willem 2. Ik zie ze geen punten pakken uit deze 3 wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    Mall00t +5590
    zaterdag 22 september 2018 om 23:44
    Dan kunnen ze nog een keer of drie zeggen dat ze zich kapot schamen. ;-)
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +218
    zaterdag 22 september 2018 om 23:31
    Nog meer huurspelers binnenhalen. Dat is goed voor de continuiteit. NOT. Elk jaar maar weer leuren en sleuren om een paar kwalitatieve spelers binnen te hengelen. En na dat jaar sta je weer met lege handen en kun je weer opnieuw beginnen met niets. Er zit door dat huren totaal geen progressie in. Ieder jaar maar weer overleven op deze manier.
    Vind ik leuk
    yuuup +9847
    zondag 23 september 2018 om 01:10
    Exponent van een gouden generatie
    Vind ik leuk
    Blindsy +13481
    zondag 23 september 2018 om 09:32
    '..maar er speelt veel meer'.
    Volgens mij kunnen we de komende tijd nog wel wat leuke NAC-postjes tegemoet zien...
    Vind ik leuk
    Radaje +895
    zondag 23 september 2018 om 10:08
    Ze hebben gewoon te weinig kwaliteit. Klaar. De mentaliteit van nooit opgeven altijd doorgaan, die moet je in je hebben zitten. Door het te roepen krijg je dat niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws