ADO verbaasd én sceptisch over Eredivisie-plannen: Kan niet zomaar

    ADO verbaasd én sceptisch over Eredivisie-plannen: "Kan niet zomaar"

    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:22

    ADO Den Haag is een voorstander van het plan om alle clubs in de Eredivisie te laten spelen op natuurgras. Er zitten echter de nodige addertjes onder het gras, vermoedt directeur Mattijs Manders. 

    Maandagavond lekten een aantal Eredivisie-plannen uit: onder meer het verbannen van kunstgras op het hoogste niveau staat hoog op de agenda. "Ik ben verbaasd dat dit nu bekend wordt", aldus Manders tegen Omroep West

    "Het voorstel is nog veel te voorbarig. De Eredivisie CV heeft een extern bureau ingeschakeld. Dat is nog bezig met een analyse waarin de belangrijkste punten inderdaad kunstgras en een nieuwe competitieopzet zijn. Dus ik kan er nog helemaal geen uitspraken over doen."

    Of het huidige plan hem bevalt? "Ik ben dan misschien wel voorstander van spelen op echt gras, maar als je er berekeningen op los laat en kijkt naar de praktische kant, dan kun je niet zomaar overstappen van kunstgras naar gras."

    Switchen naar natuurgras kost een flinke smak geld, weet hij. ADO zou bijvoorbeeld niet meer kunnen trainer in het eigen stadion. "Want het natuurgras in het stadion is dan alleen voor wedstrijden. Daarnaast moeten we een accommodatie hebben die voldoet aan de eissen van deze tijd. Dat is allemaal niet zo makkelijk."

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    aartstyle +1123
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:26
    Hij bedoeld, wij willen meer geld anders kan de rest erin stikken. Lijkt verdorie wel de politiek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:28
    Wil je niet zo positief over de politiek praten AUB ;)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1697
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:30
    Inderdaad, die komen nooit tot een beslissing
    Vind ik leuk
    Farmer +12011
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:03
    "Het staat altijd nog hoog op de agenda,en ze kunnen zich heel goed voorstellen dat dat vervelend is" :P
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:29
    Wel vreemd inderdaad dat de directeur van ADO opkomt voor de belangen van ADO.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:35
    Hij heeft gewoon gelijk hoor. Clubs als ADO, PEC, Heracles hebben het geld niet om een trainingscomplex te bouwen. Hoe bescheiden ook.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2697
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:39
    Hoe deden ze dat dan voordat ze kunstgras gelegd hebben.
    Het is net alsof ze autistisch zijn geworden en niet meer "normaal" kunnen nadenken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:46
    De velden waar Zwolle vroeger op trainde zijn sinds de bouw van het nieuwe stadion parkeerplaatsen.
    Vind ik leuk
    rexxo +847
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:47
    Eindelijk iemand die het door heeft. Idd wat deden ze voordat die ex voorzitter met zijn paardengebit aan die plastic rommel begon.De clubs met plastic die zeuren willen meer knaken over de rug van de topclubs.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:50
    Best dom gelul als je wist dat de zaken anders in elkaar zaten.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:23
    Speelt Ajax niet op hybride gras?
    Vind ik leuk
    Tweey +2103
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:17
    Nog zo een dombo.
    Vind ik leuk
    rexxo +847
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:18
    Wat zei je keyboard hooligan?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:16
    Verdiep je eerst voor je onzin verkondigd over hoe ze het eerst deden
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:49
    Toen speelde en trainde we in het Zuiderpark. De gemeente heeft ons de stad uitgejaagd.
    Vind ik leuk
    ELD070 +705
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:58
    Ah Joh, het Forepark is ook gezellig.....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:31
    Anders.
    Vind ik leuk
    rexxo +847
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:05
    Dus?
    Voor het plastic tijdperk had iedereen gras. En nu hoor je alleen maar drogredenen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:32
    ADO heeft niet de keuze gehad anders had het stadion wel in het Zuiderpark gestaan met alle faciliteiten. Er is geen plek, geen rekening mee gehouden. Het tweede en de vrouwen moeten daarom ook in het stadion spelen.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:51
    Ik weet niet hoe dat bij het Zuiderpark was. Op Monnikenhuize hadden we trainingsvelden bij het stadion. Dat zag je meer destijds. Tegenwoordig liggen stadions bij de snelweg met parkeerplekken daar om heen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:52
    Bij ons is dat ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:14
    Veel clubs zijn niet eigenaar van hun stadion (zoals Ado) waardoor gemeentes deze beslissingen hebben genomen. Bij die beslissingen horen natuurlijk ook nieuwe bestemmingsplannen voor de locatie van het oude trainingscomplex
    Vind ik leuk
    Tweey +2103
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:16
    Verdiep er dan eens in. Ooit van het Zuiderpark gehoord?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:42
    Trainingscomplex ligt gewoon in het Zuiderpark, alleen is het te druk met al die jeugdelftallen om met z'n allen daar te trainen.
    Vind ik leuk
    zekers +129
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:49
    ADO moest van de gemeente den haag een kunstgrasveld laten aanleggen en daarna is er weer gewoon gras neergelegd maar omdat de ondergrond daarna niet meer goed was moesten ze wel over naar kunstgras
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:51
    Nee, kwam door het wk hockey, is allemaal door die kut overheid.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:54
    Echt gras moest eruit voor nepsprieten en dat allemaal voor WK hockey en daarna is er nooit echt gras gekomen en de gemeente is hier verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:33
    Kut gemeente man, anders hadden we nog echt gras gehad.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:55
    Zorgt alleen maar voor ellende-:(
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:57
    Dat ze die ellende niet naar de hoofdstad verplaatsen 😂
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:07
    Nee liever niet 😁
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91560
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:13
    😂
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:24
    Normaliter is dat wel de regel.. hoofdstad moet dan ook de lasten dragen.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:30
    Ik weet hier iets meer over. Ex wethouder baldewsingh heeft doorgedrukt om het hockey wk in Den Haag te laten plaatsvinden. Hierna heeft ADO er voor gekozen om de drainering buizen te verwijderen. Ook zijn de ruimtes waar de gemeente zijn materieel had staan aan supporter clubs vergeven. De kosten om een echt veld te plaatsen kost ongeveer €40.000 op jaar basis . Daar tegenover staat dat er geen andere evenementen (inkomsten ) gehouden kan worden. Maar versta me goed: ik gruwel van dat kunsttapijt. Heb er zelf een keer op gevoetbald en het is puin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:05
    Dat is dan heel spijtig, maar dan gaan ze maar een divisie lager spelen in de Kunstgras Divisie! Zijn genoeg clubs die hebben laten zien dat het gewoon kan, ook met beperkte middelen. Dus hier zijn geen excuses meer voor!
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:22
    Die zijn er wel. Dat jij dat niet snapt daar is niets aan te doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:25
    Helaas pindakaas! Dan gaan ze maar een divisie lager voetballen! Die gaan we missen als kiespijn.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
    Dat ga jij en andere roeptoeters niet bepalen. Daarmee basta chocolade pasta.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:31
    Kunstgras mag wel, maar ga dan maar in de Kunstgras Divisie spelen. Doen we alle clubs met echt gras in de Eredivisie. Probleem opgelost en iedereen is blij!
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:34
    Nee, jij blij en alle andere roeptoeters ook. ADO, PEC etc zijn belangrijke clubs voor de Eredivisie. Die blijven gewoon op het hoogste niveau of jij dat nu prettig vindt of niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36
    Competitie vervalsing! We gaan het zien, wedden dat dit verplicht gaat worden en dat ze gewoon naar gras zullen moeten! Zo niet dan geen aandacht geven en gewoon terug zetten die hockey clubjes!
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:03
    En maar denken dat je op clubs neer kan kijken. Typisch voor jouw soort. Weet je wat competitie vervalsing is? De verdeling van tv gelden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:04
    Haha is goed jonge! Einde discussie!
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:14
    Welke discussie? Ik lees een hoop dom gebral van jouw zijde en daar houdt het eigenlijk wel op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:17
    Ja lekker huilen piep piep hoi!

    Jij bent pro kunstgras en ik tegen kunstgras. Hier komen we toch niet uit.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:33
    Nee hoor, ik ben totaal niet voor kunstgras. Maar ik ben niet zo kortzichtig als jij bent. Ik begrijp dat clubs als ADO niets verkeerds hebben gedaan. Ik begrijp dat ADO niet barst van het geld. Ik begrijp dat wanneer we als voetbalminnend Nederland de regels willen veranderen dat dit niet ten koste mag gaan van de clubs die toch al weinig te besteden hebben. Jij duidelijk niet en dan begin je onzin uit te slaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:11
    Och och het houd maar niet op he praatjesmaker! Ik zeg toch nergens dat ADO fouten heeft gemaakt ofwel? Ik snap ook wel dat dit bij de KNVB goed is gekeurd en die ploegen in principe niks fout hebben gedaan. Ik zeg alleen al het kunstgras eruit en kan je dat niet of wil je niet meedoen, prima even goede vrienden maar dan lekker Divisie lager gaan spelen. Dan ben je het betaald voetbal gewoon niet waard.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:45
    En ik zeg dat dat niet zomaar kan. Kunstgras eruit? Prima, maar dan moet iedere club er aan bijdragen dat de clubs die hun matje moeten vervangen en een nieuwe accommodatie moeten neerzetten om te trainen schadeloos worden gesteld. Heel eenvoudig, zij willen geen nieuwe mat. De rest wil dat. Nou dat is best, laat de rest dan ook maar voor de kosten opdraven.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:55
    Zij willen geen nieuwe mat? Ik denk dat hun die keuze niet meer hebben straks of ze dat wel of niet willen, Het gaat gewoon verplicht worden en terecht. De sterkste zullen overblijven! Welke clubs denk jij dat er echt in de problemen gaan komen als dit toegepast word?
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:12
    Alle clubs met een plastic matje komen in de problemen. Ze hebben niet voor niets in eerste instantie voor een plastic matje gekozen. Een plastic matje is goedkoper in onderhoud en je kan er op trainen zo dat je daar geen aparte accommodatie voor nodig hebt. Ze hebben zich keurig aan de regels gehouden. Wil je die regels veranderen dan is dat prima. Maar dan draai je zelf maar voor de kosten op. Dat gebral van de sterkste zullen over blijven is belachelijk. Je hebt Heracles, ADO, PEC enz gewoon nodig. Zij zijn net zo belangrijk als de overige clubs.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:34
    1: Ajax
    2: Psv
    3: Fc Utrecht
    4: Heerenveen
    5: Vitesse
    6: Az
    7: Feyenoord
    8: Willem ll
    9: Groningen
    10: Nac
    11: De Graafschap

    Zijn allemaal al ploegen die op gras spelen! Wellicht kunnen er een paar wel de veranderingen toepassen en anders wellicht een paar toevoegen vanuit de KKD. Twente, Nec, Eagles allemaal clubjes die gewoon op gras spelen. Dus komt allemaal wel goed!
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:40
    Je kan wel allerlei dingen roepen. Maar de clubs zullen er zelf uitkomen. ADO, PEC etc hebben net zoveel rechten als de rest. De overige clubs krijgen het echt niet voor elkaar dat clubs worden terug gezet vanwege een plastic matje dat is aangelegd in een tijd dat het mocht. Als je dat echt gelooft ben je niet zo slim.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:46
    Er word gewoon een grasmat in het stadion geregeld (betaald door een ander). Dan moet je gewoon blij zijn dat er mee gedacht word in oplossingen ipv alleen maar in problemen denken. Als de regels straks zijn gewoon gras en je kan hier niet aan meedoen, sorry dan ben je het betaald voetbal niet waard. Pakken we gewoon iemand anders voor je!
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:56
    Wie is we? Wat lul je toch dom. Jij hebt al helemaal niets te zeggen net als ik. De KNVB en de clubs hebben het voor het zeggen en die gaan echt niet zo achterlijk als jij lopen brallen. En zelfs als in het onmogelijke scenario als wat jij schetst een PEC of ADO zou worden terug gezet. Dan is een simpele gang naar de rechter genoeg om dat ongedaan te maken. Ik ben tegen kunstgras. Mijn club speelt op normaal gras (de op één na beste van Nederland volgens de kenners. Maar ik zie wel in dat minder vermogende clubs niet gedwongen kunnen worden tot iets waar zij financieel van in de problemen komen. Zo werkt het niet gelukkig.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:32
    Moet ook gelden voor clubs met hybride gras.
    Vind ik leuk
    Nilsinno +110
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:40
    Hoe deden ze dat dan voordat ze op kunstgras gingen spelen?
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:24
    Dat heb eerder op het topic uitgelegd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:58
    Tja, Heracles heeft geprofiteerd van het trainingscomplex van Twente voor een luttele vergoeding. Daarbij komt dat Ten Cate grote belangen heeft in de promotie van kunstgras en laat dat nu de sponsor zijn van Heracles. En nu met Smit en Co aan de macht in Zeist, zal er weinig veranderen. Ten aanzien van een trainingscomplex, elke stad heeft wel een amateurvereniging waar ze kunnen trainen. Komt er gelijk een einde aan dat softe gedoe van kusje erop en massages met happy endings.
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:12
    Ze nemen er maar gewoon genoegen mee en anders opdonderen naar de KKD. Een Eredivisieclub behoort gewoon in staat te zijn een natuurgrasveld neer te leggen, zeker met enige financiële hulp van voornamelijk Ajax/ PSV en een beetje Feyenoord.

    Lukt het daarmee nog niet, houdt het echt een keertje op en wordt het de hoogste tijd om je biezen te pakken.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:32
    Hahahahaha, jouw clubje lukt het ook niet om een fatsoenlijke mat neer te leggen. Wat een dom gelul zeg. Clubs en gemeenten hebben geïnvesteerd in een plastic matje omdat de KNVB en al haar leden dat toestonden. Nu wil iedereen daar van af. Prima, betaal het dan ook maar met zijn allen. En dan niet alleen het nieuwe veld. Ook de rekening voor bijkomende kosten (trainingscomplex) verdeel je maar. Anders blijf je gewoon lekker op auto banden ballen.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:36
    Je hebt gelijk. Omdat Ajax goed gaat in de CL, zijn ze bang om hiervan een gedeelte af te staan. Terwijl ze er vooraf mee hebben ingestemd
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +63
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:00
    Nee je moet eens goed lezen wat ie zegt.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20801
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:28
    Ze eisSen nog al wat, of niet VP?
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1172
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:31
    Richt lekker een divisie op met 3 teams, ajax feyenoord en psv. Genoeg spektakel en ze geven toch alleen maar om hun zelf. Gaat de rest lekker voetballen.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1850
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:33
    Zakdoekje hebben om je traantjes af te vegen?
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1172
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:38
    Nee die zijn op gegaan aan psvers na de 5-0 vernedering vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1850
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:52
    Ah je bent zo ene. Wel mooi dat het verleden jou nog zo gelukkig maakt. Ik blijf lekker in het heden als je het niet erg vind.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1172
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:01
    Het heden is uitschakeling in de CL toch?
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1850
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:07
    Dat is toekomst. We zijn pas 2 wedstrijden onderweg. Beetje lastig voor jou he dit onderwerp.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2697
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:52
    Deelname is een natte droom voor het net niet reserve Ajax team.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1172
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:18
    Nee hoor geef er niks om, ben voor de club geen glory hunter. Anders had ik wel een seizoemskaart voor die sfeerloze club in eindhoven
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2697
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:24
    Kruikenzeikers komen bij ons het stadion niet in.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1172
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29
    Kruikezijkers? Wat zijn dat? Bedoelde je kruikenzeikers? Maakt verder niet uit, altijd beter dan een pisveërs uit die lampjesstad.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:34
    Noem je dat voetbal :).

    Maar even serieus. Ik denk dat iedereen water bij de wijn moet doen en ik hoop dat ze het belang van het Nederlands voetbal als top prio hebben. Als iedereen alleen op zijn eigen centen gaat letten dan wordt het niks.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:38
    Hebben ze niet, want clubbelang staat voorop.
    En dat snap ik ook wel.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:59
    Ik stem voor!
    De top-3 denkt nl de andere clubs niet nodig te hebben.
    Prima, gaan ze lekker samen een competitie vormen. Hebben ze elke week weerstand.

    En wordt de eredivisie ook weer spannender en veel leuker/aantrekkelijker.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 16:59]
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:09
    En dan een apart stadion waar de hooligans kunnen spelen met elkaar anders krijgt de politie het te druk
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:10]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:35
    De enige die nu continue aan zichzelf denken zijn de kleine clubs. De KNVB moet stoppen met polderen en iederen tevreden houden. Misschien moet het maar eens tijd worden dat juist de grote clubs meer stemrecht mogen krijgen.

    De tijd van geven en nemen is voorbij. Want voor de kleine clubs is het enkel nemen.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +349
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:31
    En zijn het kunstadders die onder het (kunst)gras zitten?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:32
    Zou toch een voorstander zijn om ook op gravel te spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:32
    Niet meer dan een duidelijke verklaring van een directeur van ADO. Nog steeds een club die op de kleintjes moet letten. Uiteraard wil iedereen van het kunstgras af.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2965
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:32
    De wil is er gewoon niet bij de 'kunstgras'clubs. Tijd om het in licentievoorwaarden op te nemen. Op eigen kosten graag.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:33
    Dan ga je maar beach soccer spelen, zand genoeg in de buurt..
    Vind ik leuk
    Peter87 +118
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:40
    Sorry hoor, maar ADO heeft een heel nieuw trainingscomplex in het Zuiderpark. Ik snap dat ze lekker in het stadion willen blijven trainen omdat ze daar alles hebben (gym, kok, verzorging, fysio). Ik vind dat elke club gewoon op natuurgras moet spelen.Dan maar trainen op een andere locatie.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6112
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:41
    De toeschouwers aantallen lopen terug en nog blijven een aantal club bestuurders struisvogel politiek bedrijven. In Football League Two is het vaak beter geregeld dan in NL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:07
    De clubbestuurders handelen in de belangen van hun club. Is dat zo raar?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:36
    Ja dat is raar. Want uiteindeijk moet je het met elkaar doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:46
    De eredivisieCV moet gewoon de beslissing nemen echt gras of wegwezen.
    Niet de deelnemers aan de CL en EL op laten draaien voor de kosten.
    De clubs zelf moeten in hun begroting kosten voor een echt veld opnemen.
    De KKD mag van mij wel op kunstgras spelen maar er rekening mee moeten houden dat als ze promoveren naar de eredivisie er een echtgrasveld moet komen.
    Anders moeten ze maar in de KKD blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:10
    Ik ben met je eens dat dit soort nieuws niks bereikt! Maar ik vind dat de kleine correctie moet zijn dat al het betaald voetbal op echt gras moet zijn. Eredivisie CV moet gewoon een knoop doorhakken en alle clubs (inclusief mijne!) hebben voor het aankomende seizoen een oplossing. Dit speculeren bereikt niks en brengt alleen maar een hoop discussie.

    Algemene reactie: veel mensen hier realiseren zich niet dat het aanleggen en onderhouden van een grasveld niet de enige kosten zijn. Er moet ook een trainingscomplex onderhouden worden.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6112
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:02
    Meneer Haagse Snorlax het is O zo typisch voor NL clubs om lekker goedkoop 1 stadion te hebben met kutgras waarop zowel getraind als gespeeld kan worden. Vroeger had iedereen, incl. ado een Hoofdveld en een training accommodatie. Laat iedereen budget gewijs wat beter nadenken, nu jaag je het publiek het stadion uit!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:52
    ADO kan toch wel gewoon een grasmat betalen?? Moeten ze eens beter beleid gaan voeren.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:57
    Gaat niet om grasveld aanleggen want dat is het probleem niet, maar het struikelblok is het trainingscomplex dat er niet is. In het zuiderpark ligt er een nieuw trianingcomplex, maar daar is niet ruimte voor iedereen om te trainen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:09
    Dan train je toch lekker bij een amateurvereniging.....
    Vergelijkbare clubs als Willem II en NAC kunnen dit dus wel. Ze kunnen hierdoor misschien 2 selectiespelers minder aantrekken. Kwestie ban prioriteiten stellen
    Vind ik leuk
    Koenbres +597
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:51
    Willem II heeft nog trainingsvelden naast het stadion waar op getraind wordt. Trainen wel bij amateurclubs soms als ze op kunstgras moeten spelen dat weekend
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
    Weet ik koentje... bedoelde eigenlijk te zeggen dat wij wel een veld en trainingscomplex kunnen betalen en onderhouden
    Vind ik leuk
    Koenbres +597
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:56
    Aah zoo sorry verkeerd begrepen haha
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:29
    Denk je dat ze dat niet overwogen hebben dan? Ze zijn nog steeds aan het zoeken wat de betse optie kan zijn. Den Haag wil als alles goed verloopt volgend seizoen overgaan op echt gras zoals dat bij ADO hoort.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:33
    Dat zou een prima ontwikkeling zijn!
    Vind ik leuk
    13 +13169
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:53
    Mijn club speelt op een mooie grasmat, maar mijn 2e cluppie op kunstgras. Ik begrijp dan ook prima dat er heel wat haken en ogen zitten aan overschakeling op gras en ook aan omschakeling naar een ander format vd competitie. En dat diverse clubs zich toch wat overvallen voelen door de blijkbaar voortvarende plannen vd traditionele top 3.
    Vind ik leuk
    HJR +7547
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:55
    Ik hoorde van een collega dat het geld wat verdient wordt in de CL, verdeeld gaat worden over de gehele competitie. Dat Ajax en PSV daar akkoord mee gaan.

    Maar kan er niks over vinden op NL´se sites
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:01
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/voorstel-topclubs-brengt-eredivisie-2-0-zonder-kunstgras-dichtbij~a680122d/
    Vind ik leuk
    HJR +7547
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:10
    thanks, hoorde het net van mijn collega ;).. zie hier nu ook het bericht. Mijn collega (Deens) had het niet helemaal goed begrepen , die dacht dat al het geld van de CL verdeeld werd over de ere divisie teams :)
    Vind ik leuk
    Blindsy +11252
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:00
    Beste meneer van ADO... 10% van 80 miljoen is 8 miljoen. Gedeeld door straks 16, is dat 5 ton. Voor elk jaar dat de Nederlandse nr 1 en 2 de CL halen. Graag gedaan!
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:15
    Geen CL dan wordt het 800 duizend gedeeld door 16 is dus 50 duizend nou dat is veel
    Vind ik leuk
    Blindsy +11252
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:20
    Dan kom ik nog altijd op 550,000 gedeeld door 2. En dan ben je die paar duizendjes die een F in de pot wil gooien , effies vergeten.
    Je kunt het lekker klein maken maar je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat P en A zich wel vaker voor de CL zullen plaatsen? Ga maar uit van 1-2 ton per jaar gemiddeld. Minimaal. Snel vervangen dus, dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:40
    Vind ik ook weg dat kunstgras
    Vind ik leuk
    Foebele +55096
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:19
    ADO moet echt zijn bek houden, hebben zich zelf door de gemeente in de reet laten neuken, de enige reden waarom er kunstgras in het Haagse Bakkie ligt is, omdat de Gemeente Den Haag zo nodig dat Hockey toernooi wilde organiseren en die wedstrijden in dat stadion gespeeld moesten worden, dus toen hebben die gluiperds in de zomer een lading beton onder het grasveld gelegd waardoor het afwateringssysteem totaal niet meer werkte en het veld dus binnen no time in een knollentuin veranderde.

    Grove schande dat de club dit heeft laten gebeuren en dat een lokale gemeente kennelijk zoveel invloed kan uitoefenen op onze voetbalcompetitie!
    Vind ik leuk
    WTSGD +1381
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:23
    Eigen domme schuld dat je je trainingsveld hebt weggedaan...
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
    Als de gemeente beslist dat er een WK hockey gehouden wordt in het stadion, dan heb je daar mee te dealen als club zijnde. Dus eigen schuld gaat hier niet op gozer.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11252
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:22
    Ja hoor. Want dit zou bij P, A en F nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    Aalstars +143
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
    Lijkt me wel fair voorstel topclubs.
    M.b.t het nieuwe competitie model lijkt me 16 clubs en Belgische variant geen goede optie. En moet een club die niet bij bovenste 6 eindigt dan nog kans maken op Europees voetbal? Lijkt me voor Nederland ook niet goed.
    Of bij 18 clubs blijven of naar mijn idee nog drastischer aanpakken en terug naar 14 clubs. Na 26 wedstrijden spelen de bovenste 8 om kampioen en Europees (punten meenemen). Totaal komen die op 40 wedstrijden. De onderste 6 spelen tegen degradatie (2 eruit). Totaal komen die op 36 wedstrijden.
    Voordelen: topclubs vaker tegen elkaar (meer weerstand). Sterkere eerste divisie met zelfde opzet (iets met compensatie tv gelden doen).
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1129
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:21
    Eerst er een bende van maken en als de zooi dan moet worden opgeruimd, gaan zeuren over de kosten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws