Ongekend schandaal in Belgisch voetbal: Ik val echt compleet uit de lucht

Ongekend schandaal in Belgisch voetbal: "Ik val echt compleet uit de lucht"

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 16:38wo 10-10-2018 om 16:38

De Belgische voetbalwereld staat op zijn kop door de arrestaties rond fraude en matchfixing in de Jupiler Pro League. Mehdi Bayat (rechts op de foto), coach van Charleroi en broer van de opgepakte spelersmakelaar Mogi Bayat, reageert vol ongeloof.

In gesprek met L’Avenir doet hij zijn verhaal. "Ik heb het nieuws pas te horen gekregen", stelt Bayat. "Ik val echt compleet uit de lucht. Ik heb geen idee wat hier aan het gebeuren is." Bayat stelt de Charleroi-fans gerust. "Het enige wat ik weet, is dat Charleroi hier niets mee te maken heeft. Onze club werd ook niet onderzocht."

Naast de arrestaties van spelersmakelaars Bayat en Dejan Veljkovic, deed de politie invallen bij de gerenommeerde Belgische topclubs als Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. De Belgische Minister van Justitie Koen Geens stelt dat matchfixing funest is voor de integriteit in de sport. "Matchfixing ondermijnt de integriteit in de sport. Justitie werkt aan een eerlijke sport. Er is een nationaal platform opgericht om informatie uit te wisselen en acties te ondernemen."

De directeur van de Belgische Pro League Pierre François reageert geschokt op het nieuws. "Dit is verontrustend voor het imago van het Belgisch voetbal." François geeft aan dat hij voorlopig niet meer kan en wil zeggen. "Persoonlijk ben ik nergens van op de hoogte. Bij de Pro League gebeurt er momenteel niets. Ik wacht op meer informatie voordat ik uitgebreid reageer."

Lees ook: Bom onder Belgische voetbal: huiszoekingen bij Anderlecht en Club Brugge

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Barry Engels +32280
woensdag 10 oktober 2018 om 16:41
Volgend seizoen een extra plaats in de CL voor Nederland?
Vind ik leuk
Polly11 +4097
woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
Twee
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:42
Dit valt uit de lucht of je valt van je stoel. Niet allebij. Of kan dat wel in Belgje?
Vind ik leuk
Il Gordo +16842
woensdag 10 oktober 2018 om 16:44
Sowieso niet allebij. Maar in België kan het misschien wel allebei? ;-)
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:50
Haha jammer weer he. Ik zal het niet snel aanpassen
Vind ik leuk
Il Gordo +16842
woensdag 10 oktober 2018 om 19:19
:-D
Vind ik leuk
Emnu +6513
woensdag 10 oktober 2018 om 16:58
T zou uit de lucht boven op jou kunnen vallen waardoor jij van je stoel valt, toch?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 17:58
Niet allebij maar allebei ...
Vind ik leuk
wil +1281
woensdag 10 oktober 2018 om 16:43
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Vind ik leuk
stratumseind +190937
woensdag 10 oktober 2018 om 16:48
Dingen die je al lang weet maar eigenlijk niet wilt weten.
En het is niet gebonden aan Belgie alleen helaas.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 10 oktober 2018 om 16:48
Zijn ook wel 2 ongure koppen ook op die foto :D

"Ik val echt compleet uit de lucht"

Enne.... dat zou ik niet te vaak doen, knap je vast niet van op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
Zalkerboy +488
woensdag 10 oktober 2018 om 18:57
Gelukkig valt hij wel compleet uit de lucht. Incompleet niet ook niet alles!
Vind ik leuk
Toets +418
woensdag 10 oktober 2018 om 17:17
'ik val echt compleet uit de lucht', Prachtige 'verspreekwoording'.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:15
zeker en vast.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
woensdag 10 oktober 2018 om 17:22
Hoor laatste tijd steeds vaker dat we België achterna moeten. Misschien de Eredivisie 2.0 plannen nog snel ff updaten naar v2.1? Er mogen best wat meer bruine enveloppies stiekem rond hier.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 17:57
Prachtig ik zie het al voor me; Als jullie vandaag verliezen krijgen jullie een doos vlaamske frietekes
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 18:00
Wat??? Matchfixing in België??? Echt waar joh??? Serieus??? 😂😂😂
Vind ik leuk
Schaar +1533
woensdag 10 oktober 2018 om 18:55
Ja verassend maar in Nederland gebeurd zoiets niet hoor, wees maar gerust.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 14:22
verrassend en gebeurt ... maar je hebt gelijk; het zal in Nederland ook voorkomen ... (Het is al eens gebeurd ... Kargbo)
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 18:08
Laat ze in Zeist ook eens binnen vallen!
Vind ik leuk
wil +1281
woensdag 10 oktober 2018 om 22:09
Bij de VAR ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:13]
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 23:12
Bij diegene die ieder jaar de scheidsrechters vol pompt met opdrachten, die moet degraderen en die mag kampioen worden, daar ben ik heilig van overtuigd, zie Feyenoord 2 jaar geleden
Vind ik leuk
Henk3 +1168
woensdag 10 oktober 2018 om 18:25
UEFA moet alle punten afnemen van deze clubs.
Vind ik leuk
Echt? +5257
woensdag 10 oktober 2018 om 18:58
Een competitie waarin Ruud Vormer uitblinkt is per definitie verdacht.
Vind ik leuk
Markieee +1052
woensdag 10 oktober 2018 om 19:35
😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 19:22
Dit is wel een drama voor het Belgische voetbal. In de jaren 80 was het bij Standard ook al een keer bingo. Je zal het hier hebben met Ajax, PSV en Feyenoord. Nijhuis en Kuipers en Rob Jansen, dan zit hier het voetbal ook in zak en as.
Vind ik leuk
wil +1281
woensdag 10 oktober 2018 om 22:13
Amai, Amai, Amai.
Vind ik leuk
Cookee +12091
donderdag 11 oktober 2018 om 13:23
Als ik hier zie hoe vaak verdedigers in eigen goal tikken en blunderende keepers... dan denkt justitie hier zeker, ze kunnen er geen reet van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws