Van Basten hakt knoop door en verlaat FIFA: 'Wil meer bij familie zijn'

    Van Basten hakt knoop door en verlaat FIFA: 'Wil meer bij familie zijn'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:15

    Marco van Basten stopt eind deze maand als als hoofd technische ontwikkeling bij de FIFA. Dat heeft de wereldvoetbalbond laten weten in een persbericht.

    Van Basten was sinds 2016 werkzaam in de functie als 'chief officer for technical development'. Aan het eind van deze maand komt er een eind aan zijn dienstverband bij de FIFA. In een verklaring meldt de wereldvoetbalbond dat Van Basten in goed overleg vertrekt. "Na twee goede en interessante jaren heb ik besloten om te stoppen bij de FIFA", citeert Sportnieuws de oud-topvoetballer in het bericht. "Vooral omdat ik meer bij mijn familie in Amsterdam wil zijn."

    "Ik heb veel geleerd in mijn positie en heb invloed uit kunnen oefenen op het spel vanaf 'de andere kant'. De introductie van de VAR op het WK in Rusland is een mijlpaal geweest", stelt Van Basten. Volgens het persbericht keert hij in de toekomst mogelijk terug.

    Lees meer over:Transfernieuws

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:18
    Marco van Basta.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:19
    Mar-go van Basten
    Vind ik leuk
    Gearry +383
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:21
    Had er dan Mar-go van Basta van gemaakt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:19
    Zo dat waren 2 vruchtbare jaren . Zakken gevuld met niks doen en op naar de volgende nietszeggende job.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Decimius +25
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:22
    Ik ben jaloers..
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:24
    ikke niks , ik laat al dat "werken" liever aan anderen over
    Vind ik leuk
    Decimius +25
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
    Dat bedoel ik :), niks doen en toch het schip laten binnenkomen ;).
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:26
    wel een ideaal scenario inderdaad
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:21
    als jij hier nog 1 keer dat vieze woord werken gebruikt , moet ik je echt rapporteren Stratum
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:24
    sorry ik dacht vrijdag middag , nu kan het wel....my bad
    Vind ik leuk
    Futre +2936
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:05
    “Werken”? Ik walg van arbeiders. Hou ze alsjeblieft bij me weg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:26
    Hoe weet jij nou weer dat het nietszeggend was? Je hebt geen idee wat hij allemaal heeft gedaan man
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:27
    inderdaad .....maar daarentegen weet niemand dat inclusief marco zelf dussssss
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:32
    Als je niks erover weet dan kan je beter niks erover zeggen ook. Dit is lukraak roepen en zwartmakerij. Beetje kansloos
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:36
    Nou henk toon ons het licht en vertel wat van basten in die twee jaar allemaal heeft bijgedragen voor de voetbalwereld
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
    Ik oordeel niet over iets wat ik niet weet slimpie
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:38
    Zo das inderdaad erg ingrijpend ....
    En dat allemaal uit de hoed van Marco?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:42
    Is dat een reactie op mij, of weer in de ruimte gelul?
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:50
    In een forum waarin meningen gegeven kunnen worden is het een beetje vreemd om aan te geven dat je geen mening hebt. Reageer dan lekker niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:53
    amen
    Vind ik leuk
    Foebele +55149
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:45
    Als je het niet weet dan weet je dus ook niet of Strat ongelijk heeft... slimpie.
    Vind ik leuk
    M477Y +1015
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:09
    nee en dat gedoe met Putin op het WK verdiende ook niet echt de schoonheidsprijs!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:12
    dat was zelfs ronduit schandalig.
    Vind ik leuk
    Henk3 +622
    zondag 14 oktober 2018 om 15:01
    Omdat het hele Westen roept dat dat een boeman is?
    Vind ik leuk
    Always PSV +11313
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
    Ik weet ook echt niet wat hij gedaan heeft al die tijd, dat ga jij nu uit de doeken doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:35
    Nee, dat weet ik niet. Daarom oordeel ik er ook niet over
    Vind ik leuk
    Always PSV +11313
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:31
    Als je een vooraanstaande functie hebt en je kunt niets bedenken, dan ben je toch met mij eens dat je weinig indruk hebt gemaakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:31
    Ik heb geen vooraanstaande functie
    Vind ik leuk
    Always PSV +11313
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:35
    Dat had ik ook niet anders verwacht😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:14
    Kan jij bedenken wie wat heeft gedaan bij de fifa dan zonder op te zoeken? T is toch gewoon uit de lucht gegrepen dat hij niks heeft gedaan daar?
    Vind ik leuk
    Always PSV +11313
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:29
    In mijn ogen is het nog steeds gespuis wat er zit. Vernieuwend zijn ze niet echt en het duurt echt lang voor er iets gebeurd. Neem de toewijzing van het WK in de zandbak. Gaat het dan om geld of sportieve belangen. De spelers mogen nu in die zinderende hitte spelen, slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:29
    Jij krijgt niets met niks doen en hij vult zijn zakken met hetzelfde doen en dan nog volhouden dan je het zelf beter doet...
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:31
    och kek nou
    vrijdagmiddag azijn weer ingeslagen en achter je pctje gekropen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
    Pot verwijt de ketel.. jij komt met azijnzeiken zonder iets van een functie en de uitvoering daarvan af te weten. Leuk he? Achter je computertje nikszeggende dingen roepen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:35
    ik heb geen idee of je het leuk vind henk , vertel het ons
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:36
    Ik vind je soms wel grappig hoor. Maar dit is echt kansloos gelul
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:45
    henk jongen wat ins hemelsnaam heeft ie dan bijgedragen?
    Er zijn een paar onzinnige ideeen van m naar buiten gekomen en die lagen nog vlugger in de kliko dan dat ie ze bedacht had.

    Noem me 1 ding en ik trek mijn boetekleed aan 1 maar
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:16
    We weten niet wat hij precies heeft bijgedragen. Er zijn testen gedaan met een paar van zijn ideeën. Ik weet niet hoe dat er voor staat, maar weet jij of ze echt de shredder door zijn gegaan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:23
    is er iets realiteit geworden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:25
    Nog niet. Maar je weet ook niet of hij met de invoering van de var iets te maken had. Dat vind ik persoonlijk wel een verbetering
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:39
    Lees jij voor het eerst een reactie van hem henk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:41
    Nee dat niet. Maar soms heeft het nog wel wat grappigs. Hij slaat hier de plank alleen volledig mis.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
    Toch de eerste keer..😏
    Vind ik leuk
    Degraaf +16730
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
    Niets nieuws onder de zon dus ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
    😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    El Cazador +6129
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:35
    ho, ho hij heeft ik weet nie veel vlieguren en airmiles gemaakt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:41
    Wat een respectloze en domme opmerking weer over een van de allerbeste voetballers ooit! Waarschijnlijk wel staan juichen op het moment dat van Basten het ene na de andere doelpunt maakte voor het Nederlands elftal?
    Kansloze niksnut. Kruip ff gauw weer onder je steen joh!
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:52
    Een fantastische voetballer inderdaad, maar zegt dat iets over wat hij daarna heeft toegevoegd?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:55
    Als fervent ajacied mag je van hem ook geen kritische mening hebben over oud spelers van zijn clubke
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:13
    Zinloos om op zo'n zielige inhoudsloze troll te reageren die zich o.a uitgeeft als J Kiprich. Een van z'n vele trollaccounts. 170000 likes. Wahahahaha. En ook nog reageren met een ander account op z'n eigen posts.
    Kansloze narcist
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56
    Jij snapt het ook niet 'echt' he?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:22
    En wat voeg jin nu toe met deze reactie, helemaal niks omtrent het topic. Ja, van Basten is 1 van de beste voetballers van Nederland, maar dat wil niet zeggen dat ie indeze functie 1 van de betere is. Sterker nog hij heeft nul gepresteerd. Werkelijk niet 1 bruikbaar idee geleverd. Dus blijf jij even lekker in het oude hangen, toen was ie top, nu is ie k*t.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:25
    Jij werkt bij hem op kantoor? Je weet wat hij allemaal doet? Of denk je dat Google dit voor je bijhoudt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:32
    Nee natuurlijk werk ik niet op zijn kantoor. Maar noem mij maar een 1 ding op wat hij bereikt heeft in deze zogenaamde denktank van de Fifa. Helemaal niks. Of kom jij nu met een hele lijst van ideeën aan die van Marco afwezig zijn en doorgevoerd in het huidige voetbal. Ik denk zelfs dat Google je niet kan helpen, maat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:54
    Zie hier het 'bewijs'. Jij 'weet' immers dat hij niets heeft gedaan/bereikt binnen de FIFA
    Nu niet ineens de bal terugkaatsen. Jij was degene die dit beweerde. Geen enkele grond dus om dit te beweren
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:38
    Nou ik denk het wel, want tot nu kan ik niks bedenken waar hij zijn invloed op heeft uitgevoert om het spel aantrekelijker te maken voor het publiek. Behalve dan miss de VAR. Maar dat kun je toch moelijk op Marco zijn conto zetten. Want dat idee bestond al. En aangezien jij ook met niks aan komt zetten om mij van het tegendeel te bewijzen, vind ik mijn reactie toch wel van enige waarheid berustend.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12706
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:42
    Gebeurt overal.. Old boys club die allerlei 'baantjes' verzinnen voor elkaar.. En eigenlijk doen ze bijna niks.. Hier in Nederland ook, moeten ze ook vooral op de huidige regeringspartijen blijven stemmen, dan verandert er niks..
    Vind ik leuk
    Bertus +5282
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:23
    En niet te vergeten zijn meet en greet met Poetin.
    Vind ik leuk
    Foebele +55149
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
    Die titel ook, alsof hij op een hypermoderne afdeling werkte waarbij een heel team mensen bezig is om dat te doen wat in deze sport (en door deze bond) zelden tot nooit gedaan wordt, namelijk iets wijzigen/verbeteren aan de sport.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:46
    ach ik hou er maar over op want als je de reacties leest op zulke meningen die ik overigens geheel met je deel dan mag je van "hagenezen" al geen kritiek meer hebben op ex ado speler van basten.......

    is dat het niet hangt henk met zijn korte keu je wel in de nek.

    Be carefull met zulke meningen dus...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:14
    Was de Cosa Nostra niet meer aardig tegen jou, San Marco..?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:19
    Misschien in eigen land wat doen .
    Je was een geweldenaar .
    Alvast welkom terug .
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1632
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:23
    Hij is wss beter dan dessers op deze leeftijd!
    Vind ik leuk
    Henk3 +622
    zondag 14 oktober 2018 om 15:02
    Dat zou die in een rolstoel nog zijn.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1632
    zondag 14 oktober 2018 om 15:10
    Zeker waar
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:22
    Een voorbode van een fifa-exodus naar aanleiding van het Belgische onderzoek?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:24
    Dankzij hem toch baanbrekende vernieuwingen doorgevoerd zoals... eh, ..., uhm, ........... Even nadenken hoor, wat hebben die twee jaar bij de FIFA het voetbal nu precies opgeleverd? Uhm. Wacht, nee toch niet. Ik weet het niet, wij helpt mij?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
    Pannenkoeken bakken?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:27
    Zeker, die afdelingsuitjes naar het pannenkoekenhuis waren heel leerzaam voor van Basten. Maar daar heeft het voetbal niks aan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6129
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:36
    Die vind ik te goedkoop, Stratum
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
    met spek , dan worden ze wat duurder
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:30
    Iedereen wilde de var en nu die er is willen velen deze weer kwijt...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
    De var is gewoon een goed idee alleen staat het nog in de kinderschoenen. Fouten zal je altijd blijven houden, maar ik denk dat er na een jaar var in de eredivisie wel goede regels worden opgesteld over wat er wel en niet kan. (Hockeysysteem waarbij je herbeoordeling mag aanvragen lijkt me nog steeds de beste oplossing)
    Vind ik leuk
    Peterfc +795
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:32
    Eerst Jan Kromkamp, Ola John en Romano Denneboom bij het Nederlands elftal opstellen en dan nog twee glorieuze jaren bij de FIFA.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:40
    Pannenkoek Van Basten was een groots voetballer, maar alles daar omheen is hij totaal ongeschikt. Hij mist overwicht, autoriteit, inlevingsvermogen en is ook nog eens niet stressbestendig. Kras-kras-kras-kras...ongeschikt!
    Vind ik leuk
    Peterfc +795
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:58
    Van Nistelrooij en Van Bommel wilden allebei niet meer voor Nederland spelen zolang Van Basten trainer was.
    Van Basten is als trainer nog beroerder als Bolt als voetballer.
    Een goed paard is nog geen goede ruiter : zei Adriaanse terecht over Van Basten
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:15
    En waarom zou dat zijn denk je lampje? Van welke club komen die vandaan? Calimero's.
    Vind ik leuk
    Peterfc +795
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:27
    Van Nistelrooij speelde op dat moment bij Real Madrid en Van Bommel bij Bayern.
    Van Nistelrooij komt van Den Bosch en Van Bommel van Fortuna.
    Waar Denneboom speelde toen Van Basten hem selecteerde in plaats van Van Nistelrooij dat is mij niet bekend. Ik dacht bij Heerenveen waar Van Nistelrooij ook ooit speelde.
    Adriaanse was o.a. trainer bij Ajax.
    Geen idee wat bovenstaande met het falen van Van Basten of met Calimero te maken heeft.

    Het enige positieve wat over Van Basten als trainer te zeggen is dat hij zelf in de gaten had dat hij ongeschikt is als trainer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166613
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:21
    je komt aan zijn favoriete club dus vandaar dat ie zo snel op het leutertje getrapt is.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1230
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:46
    heeft TOTAAL niks toegevoegd
    in die 2 jaren
    Vind ik leuk
    grunnfan +273
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:57
    En jongen wat voeg jij zoal toe aan de samenleving?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31576
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:52
    Zinloze baan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56
    Kom naar ons
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
    Alleen maar vreemde ideeen gezien. Niks toegevoegd.
    Vind ik leuk
    henk1952 +45
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:27
    Dan verdient hij nog steeds meer als jij met je topbaan...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:59
    Marco kan wel een boek gaan schrijven over al zijn belevenissen bij de FIFA. Gelukkig voor mij, lees ik geen boeken.
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:01
    Was ook niet echt iets voor van Basten. Succes in je nieuwe bezigheden van Basten! Thuis zitten kan leuk zijn maar denk dat je vrouw en kinderen op een zeker moment ook zoiets over zich krijgen van 'Kom op Marco, gaat wat doen!'
    Vind ik leuk
    J de Wit +1564
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:07
    Pfff gelukkig. Zijn we van al zijn inovatieve plannetjes af
    Vind ik leuk
    Utca030 +13540
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:11
    Mooi man.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1318
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:30
    Dat ie lekker uit de voetballerij blijft. Wat een grap.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:00
    De gevallen ster...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:00
    Lekker golfen, pik!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:02
    Van Basten; heerlijke voetballer maar mislukt in alles daar na.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws