Van Basten hakt knoop door en verlaat FIFA: 'Wil meer bij familie zijn'

Van Basten hakt knoop door en verlaat FIFA: 'Wil meer bij familie zijn'

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 16:15vr 12-10-2018 om 16:15

Marco van Basten stopt eind deze maand als als hoofd technische ontwikkeling bij de FIFA. Dat heeft de wereldvoetbalbond laten weten in een persbericht.

Van Basten was sinds 2016 werkzaam in de functie als 'chief officer for technical development'. Aan het eind van deze maand komt er een eind aan zijn dienstverband bij de FIFA. In een verklaring meldt de wereldvoetbalbond dat Van Basten in goed overleg vertrekt. "Na twee goede en interessante jaren heb ik besloten om te stoppen bij de FIFA", citeert Sportnieuws de oud-topvoetballer in het bericht. "Vooral omdat ik meer bij mijn familie in Amsterdam wil zijn."

"Ik heb veel geleerd in mijn positie en heb invloed uit kunnen oefenen op het spel vanaf 'de andere kant'. De introductie van de VAR op het WK in Rusland is een mijlpaal geweest", stelt Van Basten. Volgens het persbericht keert hij in de toekomst mogelijk terug.

Lees meer over:Transfernieuws

Plaats een reactie

vrijdag 12 oktober 2018 om 16:18
Marco van Basta.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:19
Mar-go van Basten
Vind ik leuk
Gearry +1359
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:21
Had er dan Mar-go van Basta van gemaakt.
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:19
Zo dat waren 2 vruchtbare jaren . Zakken gevuld met niks doen en op naar de volgende nietszeggende job.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:26
Hoe weet jij nou weer dat het nietszeggend was? Je hebt geen idee wat hij allemaal heeft gedaan man
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:27
inderdaad .....maar daarentegen weet niemand dat inclusief marco zelf dussssss
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:32
Als je niks erover weet dan kan je beter niks erover zeggen ook. Dit is lukraak roepen en zwartmakerij. Beetje kansloos
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:36
Nou henk toon ons het licht en vertel wat van basten in die twee jaar allemaal heeft bijgedragen voor de voetbalwereld
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
Ik oordeel niet over iets wat ik niet weet slimpie
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:38
Zo das inderdaad erg ingrijpend ....
En dat allemaal uit de hoed van Marco?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:42
Is dat een reactie op mij, of weer in de ruimte gelul?
Vind ik leuk
Echt? +5257
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:50
In een forum waarin meningen gegeven kunnen worden is het een beetje vreemd om aan te geven dat je geen mening hebt. Reageer dan lekker niet.
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:53
amen
Vind ik leuk
Foebele +53582
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:45
Als je het niet weet dan weet je dus ook niet of Strat ongelijk heeft... slimpie.
Vind ik leuk
M477Y +1304
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:09
nee en dat gedoe met Putin op het WK verdiende ook niet echt de schoonheidsprijs!
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:12
dat was zelfs ronduit schandalig.
Vind ik leuk
Henk3 +1169
zondag 14 oktober 2018 om 15:01
Omdat het hele Westen roept dat dat een boeman is?
Vind ik leuk
Always PSV +15940
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
Ik weet ook echt niet wat hij gedaan heeft al die tijd, dat ga jij nu uit de doeken doen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:35
Nee, dat weet ik niet. Daarom oordeel ik er ook niet over
Vind ik leuk
Always PSV +15940
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:31
Als je een vooraanstaande functie hebt en je kunt niets bedenken, dan ben je toch met mij eens dat je weinig indruk hebt gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:31
Ik heb geen vooraanstaande functie
Vind ik leuk
Always PSV +15940
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:35
Dat had ik ook niet anders verwacht😂
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:14
Kan jij bedenken wie wat heeft gedaan bij de fifa dan zonder op te zoeken? T is toch gewoon uit de lucht gegrepen dat hij niks heeft gedaan daar?
Vind ik leuk
Always PSV +15940
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:29
In mijn ogen is het nog steeds gespuis wat er zit. Vernieuwend zijn ze niet echt en het duurt echt lang voor er iets gebeurd. Neem de toewijzing van het WK in de zandbak. Gaat het dan om geld of sportieve belangen. De spelers mogen nu in die zinderende hitte spelen, slaat nergens op.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13804
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:29
Jij krijgt niets met niks doen en hij vult zijn zakken met hetzelfde doen en dan nog volhouden dan je het zelf beter doet...
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:31
och kek nou
vrijdagmiddag azijn weer ingeslagen en achter je pctje gekropen?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
Pot verwijt de ketel.. jij komt met azijnzeiken zonder iets van een functie en de uitvoering daarvan af te weten. Leuk he? Achter je computertje nikszeggende dingen roepen?
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:35
ik heb geen idee of je het leuk vind henk , vertel het ons
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:36
Ik vind je soms wel grappig hoor. Maar dit is echt kansloos gelul
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:45
henk jongen wat ins hemelsnaam heeft ie dan bijgedragen?
Er zijn een paar onzinnige ideeen van m naar buiten gekomen en die lagen nog vlugger in de kliko dan dat ie ze bedacht had.

Noem me 1 ding en ik trek mijn boetekleed aan 1 maar
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:16
We weten niet wat hij precies heeft bijgedragen. Er zijn testen gedaan met een paar van zijn ideeën. Ik weet niet hoe dat er voor staat, maar weet jij of ze echt de shredder door zijn gegaan?
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:23
is er iets realiteit geworden?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:25
Nog niet. Maar je weet ook niet of hij met de invoering van de var iets te maken had. Dat vind ik persoonlijk wel een verbetering
Vind ik leuk
Antikunstgras +13804
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:39
Lees jij voor het eerst een reactie van hem henk?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:41
Nee dat niet. Maar soms heeft het nog wel wat grappigs. Hij slaat hier de plank alleen volledig mis.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13804
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
Toch de eerste keer..😏
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
😂😂😂😂
Vind ik leuk
El Cazador +8600
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:35
ho, ho hij heeft ik weet nie veel vlieguren en airmiles gemaakt
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:42
Gebeurt overal.. Old boys club die allerlei 'baantjes' verzinnen voor elkaar.. En eigenlijk doen ze bijna niks.. Hier in Nederland ook, moeten ze ook vooral op de huidige regeringspartijen blijven stemmen, dan verandert er niks..
Vind ik leuk
Bertus +7193
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:23
En niet te vergeten zijn meet en greet met Poetin.
Vind ik leuk
Foebele +53582
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
Die titel ook, alsof hij op een hypermoderne afdeling werkte waarbij een heel team mensen bezig is om dat te doen wat in deze sport (en door deze bond) zelden tot nooit gedaan wordt, namelijk iets wijzigen/verbeteren aan de sport.
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:46
ach ik hou er maar over op want als je de reacties leest op zulke meningen die ik overigens geheel met je deel dan mag je van "hagenezen" al geen kritiek meer hebben op ex ado speler van basten.......

is dat het niet hangt henk met zijn korte keu je wel in de nek.

Be carefull met zulke meningen dus...
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 18:14
Was de Cosa Nostra niet meer aardig tegen jou, San Marco..?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21089
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:22
Een voorbode van een fifa-exodus naar aanleiding van het Belgische onderzoek?
Vind ik leuk
Shelbourne +5857
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:24
Dankzij hem toch baanbrekende vernieuwingen doorgevoerd zoals... eh, ..., uhm, ........... Even nadenken hoor, wat hebben die twee jaar bij de FIFA het voetbal nu precies opgeleverd? Uhm. Wacht, nee toch niet. Ik weet het niet, wij helpt mij?
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
Pannenkoeken bakken?
Vind ik leuk
Shelbourne +5857
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:27
Zeker, die afdelingsuitjes naar het pannenkoekenhuis waren heel leerzaam voor van Basten. Maar daar heeft het voetbal niks aan.
Vind ik leuk
El Cazador +8600
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:36
Die vind ik te goedkoop, Stratum
Vind ik leuk
stratumseind +191301
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
met spek , dan worden ze wat duurder
Vind ik leuk
Antikunstgras +13804
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:30
Iedereen wilde de var en nu die er is willen velen deze weer kwijt...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21089
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:34
De var is gewoon een goed idee alleen staat het nog in de kinderschoenen. Fouten zal je altijd blijven houden, maar ik denk dat er na een jaar var in de eredivisie wel goede regels worden opgesteld over wat er wel en niet kan. (Hockeysysteem waarbij je herbeoordeling mag aanvragen lijkt me nog steeds de beste oplossing)
Vind ik leuk
100%PSV +3252
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:40
Pannenkoek Van Basten was een groots voetballer, maar alles daar omheen is hij totaal ongeschikt. Hij mist overwicht, autoriteit, inlevingsvermogen en is ook nog eens niet stressbestendig. Kras-kras-kras-kras...ongeschikt!
Vind ik leuk
deltiaan +1379
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:46
heeft TOTAAL niks toegevoegd
in die 2 jaren
Vind ik leuk
grunnfan +369
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:57
En jongen wat voeg jij zoal toe aan de samenleving?
Vind ik leuk
Smithsonian +41063
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:52
Zinloze baan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56
Kom naar ons
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
Alleen maar vreemde ideeen gezien. Niks toegevoegd.
Vind ik leuk
henk1952 +118
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:27
Dan verdient hij nog steeds meer als jij met je topbaan...
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:59
Marco kan wel een boek gaan schrijven over al zijn belevenissen bij de FIFA. Gelukkig voor mij, lees ik geen boeken.
Vind ik leuk
repeP +2041
vrijdag 12 oktober 2018 om 18:01
Was ook niet echt iets voor van Basten. Succes in je nieuwe bezigheden van Basten! Thuis zitten kan leuk zijn maar denk dat je vrouw en kinderen op een zeker moment ook zoiets over zich krijgen van 'Kom op Marco, gaat wat doen!'
Vind ik leuk
J de Wit +2122
vrijdag 12 oktober 2018 om 18:07
Pfff gelukkig. Zijn we van al zijn inovatieve plannetjes af
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:30
Dat ie lekker uit de voetballerij blijft. Wat een grap.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 21:00
De gevallen ster...
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 21:00
Lekker golfen, pik!
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 20:02
Van Basten; heerlijke voetballer maar mislukt in alles daar na.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws