BILD legt vinger op zere plek: Bayern-vedettes haten 'fietsrevolutie' van Kovac

    BILD legt vinger op zere plek: Bayern-vedettes haten 'fietsrevolutie' van Kovac

    zondag 14 oktober 2018 om 17:38

    Hoe lang krijgt Niko Kovac nog het vertrouwen van de clubleiding van Bayern München? BILD schrijft zondag dat vrijwel alle grote namen van de regerend kampioen van Duitsland niet te spreken zijn over het regime van de jonge trainer. 

    Bayern presteert al een paar weken ondermaats. Der Rekordmeister won z'n laatste vier wedstrijden niet en is de koppositie in de Bundesliga kwijtgeraakt aan Borussia Dortmund. Duitse media berichten al enkele weken over sluimerende onvrede binnen de selectie van de club.

    BILD weet dat Kovac - in de zomer aangesteld als opvolger van Jupp Heynckes - niet lekker ligt bij de ervaren spelers. De 46-jarige oefenmeester staat erop dat elke training wordt afgesloten met een fietsrit van zo'n twintig minuten. Kovac zweert daar al jaren bij. Er wordt in de Allianz Arena gesproken van een heuse 'fietsrevolutie'. De spelers zijn er na enkele maanden helemaal klaar mee. 

    Nog een punt van irritatie: Kovac en zijn Kroatische assistenten spreken onderling in hun moedertaal. Een aantal vedettes van Bayern laat aan BILD blijken dit 'respectloos' te vinden.

    Na de interlandperiode hervat Bayern de competitie met een uitwedstrijd tegen VfL Wolfsburg. 

    Lees ook: 'Bayern München in crisis: halve kleedkamer keert zich tegen Kovac'

    Poll

    Haalt Kovac de kerst in München?

    (1832 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 17:47
    Oudjes zeuren altijd. Omdat ze zo snel moe zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:43
    Zie Boateng gisteren. Dat kan echt niet. Kovac heeft gelijk. Van Gaal eiste.ook meer fitheid 2014. Sommige heren vedette zijn daar niet zo blij mee.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:51
    Dat vind ik nou zo krachtig aan een Ronaldo maar ook Van Persie (die moest wel eerst ergens doorheen) en Robben, Piqué, Ramos . Allemaal jarenlang het uiterste uit zichzelf halen. Die maken de torenhoge salarissen wel waar door hun inzet en discipline.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1376
    zondag 14 oktober 2018 om 19:06
    Niemand verdient zo’n salaris zolang mensen aan de andere kant omkomen van de armoede. Maar ze doen er inderdaad wel meer voor, hetgeen te prijzen valt
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:08
    je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Dutchman +833
    zondag 14 oktober 2018 om 19:06
    Met alle respect, het lijkt een beetje op de situatie die Feyenoord had onder Gert Jan Verbeek. Oudere spelers liepen toen ook te zeuren en te muiten omdat zij het niet eens waren met de manier van trainen.

    Gaat hem helaas niet worden tussen Kovac en Bayern.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:37
    Het is Schluss.
    Vind ik leuk
    Farmer +12320
    zondag 14 oktober 2018 om 20:10
    Eerlijk is eerlijk, de oudjes moet je ook anders laten trainen dan de jonkies.
    Jonge spelers kun je eindeloos op conditie laten beulen, de oudjes moeten het vooral van hun fijne techniek hebben, overzicht en ervaring.

    Zo'n 19 jarig broekie, laat je 90 minuten lang, iemand helemaal gék rennen, 20 rondjes om hem heen ,etc...
    Zo'n oudje spreekt bij de training af met een paar spelers: Dat en dat, en dan doe je zus en zo, even inhouden en... Die vent zet je met 1 sublieme pass, 3 man vrij voor de pot!

    Dat verbeter je niet door ze op een fiets te zetten. Laat die ouwetjes dat ZELF wat invullen: wie weten zelf wel, na al die jaren, wat hun sterkste en zwakste punten zijn. Als coach kun je dát soort spelers 'delegerend coachen'. Die jonge ventjes, die moet je de discipline bijbrengen.

    Voorbeelden: Koeman en vHooijdonk: Gingen die ook nog even 20 minuten fietsen na de training? Nope, die pakten 3 netten bet ballen, knikten even naar de keeperstrainer en de reserverkeeper 'voor een kratje pils'en die gingen nog even een uurtje vrije trappen nemen...
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:18
    Daarom moet je ook een goede mix hebben. 3 a 4 talenten, 3 25-ers en 2 a 3 dertig plussers.

    Er moet een evenwicht zijn.
    Vind ik leuk
    Farmer +12320
    zondag 14 oktober 2018 om 20:23
    Zekers, je moet een goede mix hebben, dat kan met een oudje extra, waardoor je meer op kwaliteit en positiespel speelt, of met een paar jonkies meer: kick en rush, of...iets daartussen oid..

    T ging om de manier van trainen, en mijns inziens, train je een speler van 33 toch echt anders dan een jochie van 18-19.

    Die vedette weet wel wat er van hem geeist wordt: die doet dat al 15 jaar...Als coach moet je ook hárd zijn naar zulke spelers, en kritisch, maar toch meer gedisciplineerd naar de jonge broekies.

    Of korter gezegd; Als je als coach, je spelers van 30+ nog conditioneel moet trainen, dan kun je je ook afvragen wat voor type profs je in je team hebt: Een speler van een jaar of 30 komt vaak, afgetraint, en topfit weer terug van zijn zomervakanties: Die willen nog graag een mooi seizoen er bij draaien, waar de jonkies hier - vooral door de steeds grotere bedragen die rondgaan - hier steeds onverschilliger in worden.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:28
    Natuurlijk. En oudere spelers weten en voelen zelf wel, wat het beste voor hun is.
    Alleen, en daar ontkom je niet aan, je hebt het allemaal al eens meegemaakt. Dus het wordt toch een soort sleur. Behalve voor de echte liefhebbers, zoals Huntelaar, van Persie en Robben. En Vlaar misschien ook nog wel.

    Een heleboel kunnen het toch niet meer opbrengen.
    Vind ik leuk
    Farmer +12320
    zondag 14 oktober 2018 om 21:13
    En dát is waar een góede (top)coach zich in onderscheidt:

    Iemand die aanziet, en voelt wanner hij een van zijn spelers ergens juist op moet aanpakken, of juist moet laten geworden.

    En mijns inziens is Kovac nu gewoon 'uit het boekje aan het drillen'.
    Allemaal gelijke kappen, allemaal over dezelfde kam.
    Maar met ervaren vedettes als Ribery en Robben, vooral de laatste moet je niet overbelasten met conditietrainingen(alsof Robben iets aan zijn conditie mankeert bv?)...

    Dát is iets wat deze spelers zelf ook al jaren zelf goed bijhouden dus de term 'respectloos' die is genoemd in het topic is wel degelijk een argument dan, toch?

    Daarnaast, denk ik dat het ook geen publiek geheim is, dat je met fietsen/wielrennen oid, al is het conditioneel wel een training, toch je spieren op een heel andere manier gebruikt, dan met voetballen? In die zin zou een dergelijke 'spier training'ook nog wel een 'niet goed'; kunnen zijn?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:08
    Spieren zijn net mensen, ze worden stram en stijf.

    Een goede trainer worden, dat kan bijna niet. Je moet het op gevoel doen. Je kan alleen nog beter worden.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    zondag 14 oktober 2018 om 22:53
    Sorry hoor maar de fitheid van hummels en boateng kan echt niet. Die mogen best wat meer ronsjes rennen.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +564
    zondag 14 oktober 2018 om 17:48
    Ja joh geef die Kovac anders overal de schuld van.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:50
    Het wordt weer tijd voor Onze Ouwe.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9557
    zondag 14 oktober 2018 om 18:02
    Der Alte.

    Is er ook iemand vermoord?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:36
    Als ze zo door blijven voetballen, misschien wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    zondag 14 oktober 2018 om 18:11
    Der Jupp?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:35
    Jupp 7.0
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:50
    Iedereen zag dit al aankomen, de vedettes zijn ook allemaal een beetje heel erg te oud geworden. Maar laat die gelbe maar kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2032
    zondag 14 oktober 2018 om 17:50
    Als ze bij Bayern slim zijn laten ze de wedstrijd van gisteren in de kleedkamer kamer nog een keer zien. Dan kunnen ze bij zichzelf te raden gaan of het echt aan de trainer ligt.
    Vind ik leuk
    tim1234 +475
    zondag 14 oktober 2018 om 17:59
    Nog geen grappen over Duitsers en fietsen? Beetje teleurstellend...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2590
    zondag 14 oktober 2018 om 18:00
    Och och de vedettes moeten een paar kilometer fietsen.. goh wat een vermoeiende bezigheid zeg..
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:13
    Ze hebben fietsen zat ???
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:03
    Vorige kreeg Robben nog de schuld van Bild, maar ja dat gaat nu een beetje lastig
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:08
    Geef die gasten ook gewoon een e-bike. De meeste zijn ook al een beetje op leeftijd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    zondag 14 oktober 2018 om 18:10
    Das dauert nicht mehr lange
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4055
    zondag 14 oktober 2018 om 18:42
    Ook Bayern heeft het zelfde probleem als Duitsland ..
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    zondag 14 oktober 2018 om 19:22
    Schneller bitte
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    zondag 14 oktober 2018 om 19:48
    Leute wissen dass Bild immer lügt. Mach dir kein Ding.
    Vind ik leuk
    Farmer +12320
    zondag 14 oktober 2018 om 21:13
    Der Kovac wird schnell auf dem fahrrad nach hause gesonden ;)
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    zondag 14 oktober 2018 om 18:23
    ik hoop het wel want dan kan ajax in de CL ze in Amsterdam alsnog dat verdiende pak slaag geven.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    zondag 14 oktober 2018 om 18:24
    Lekker laten zitten tot de kerst.
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +215
    zondag 14 oktober 2018 om 18:32
    Denk dat Bayern na de verloren finale in 2018 van het DFB-pokal tegen Eintracht gedacht hebben...die trainer moeten wij hebben. Pakt dus niet altijd even gelukkig uit om de concurrentie te verzwakken door hun beste spelers of in dit geval de trainer over te nemen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6159
    zondag 14 oktober 2018 om 18:38
    Dat van die fietstocht vind ik lariekoek, dat is zoeken naar redenen en die volgevreten vedetten moeten maar gewoon eens gaan werken voor hun royale salaris.

    Dat van onderling in hun moedertaal praten, dat vind ik dan wel weer een ding.

    Bij de meeste normale bedrijven is het gewoon gebruikelijk om over te schakelen naar Engels zodra er iemand in de ruimte aanwezig is die geen NL spreekt, iets met fatsoen.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +246
    zondag 14 oktober 2018 om 20:05
    Nouja fatsoen. Je hebt ook pragmatiek aan de andere kant. Als zij zich onderling veel beter kunnen uitdrukkem in hun moedertaal, dan lijkt me dat alleen maar gunstig en ook meer dan waardevol. Ik zou de communicatie tussen de technische staf niet ten koste willen laten gaan omdat wat oudjes klagen over ‘fatsoensnormen’, welke dat dan ook zouden wezen.

    Neemt niet weg dat wanneer alle wedstrijden gewoon gewonnen zouden worden, er niks aan de hand zou zijn geweest en alles hosanna was. Die kranten hebben ook paginas te vullen.
    Vind ik leuk
    Itsese +4953
    zondag 14 oktober 2018 om 18:44
    VP heeft de afgelopen 60 topics ook reacties over fietsen gezien... Laten we is gek doen en een titel, met fietsen verzinnen!!! Hahah klasse! Vp, we halen het beste uit jullie en dat gaan we nog jaren lang doen! Keep it up
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    NvC +4262
    zondag 14 oktober 2018 om 18:48
    Als ik Heynckes was zou ik geen grote plannen of vakanties boeken.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5356
    zondag 14 oktober 2018 om 19:14
    Er was een tijd dat Duitsers gek waren op fietsen
    Vind ik leuk
    Farmer +12320
    zondag 14 oktober 2018 om 20:15
    Aye... Ze kwamen her aanzetten met een batallion Blitz-truppen, aangevoerd door Mk-II/III Tiger tanks van de Waffen-SS(die zware grijzen, waar alleen die lompe Russische T85 'Stalin Tanks' doorkwamen?)...
    En de Nederlanders? Die zetten er een FIETS-divisie tegenover!

    Lache joh... wat hebben die moffen kromgelegen.. Echt geweldig, die fietsen! Complete légers die zich overgaven, en de Duitse soldaten konden met die versterkte rijwielen nog sneller doorstoten over onze bodem...

    'Fiets-divisie'... Zoek maar op in de geschiedenis... Echt, alleen hier in Nederland zijn zé zó achterlijk naief :)

    Snotverdorie, sta je daar zo'n 88mm schnelfeuer-kannone in te turen... Als 'Korporaal Henkie Houtenband"....

    Zie je t al voor je?(Flodder I) "Hallo? /klopt op pantserplaat....Papieren graag?" ....
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:56
    Voor november is hij pleite.
    Van mij mag Löw komen maar dan wel goed zijn handen wassen met Dettol😊
    Vind ik leuk
    Farmer +12320
    zondag 14 oktober 2018 om 20:29
    Hehe, anders noemen ze het nog 'FC Eier-Munchen"?
    Vind ik leuk
    Jackhalls +196
    zondag 14 oktober 2018 om 20:07
    Dat zijn onze fietsen !!!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    zondag 14 oktober 2018 om 20:24
    Oudjes willen privileges. Jonge gasten gaan als de brandweer. Dat is het verschil!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:42
    Er ist wieder da! Von Gaal muss wieder nach Munchen
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1423
    zondag 14 oktober 2018 om 23:34
    Rausch!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:16
    Helemaal niks..typisch een trainer voor de sub top op meerdere vlakken. Deze kerel word niet sirieus genomen door dit Bayern. En in je eigen taal lullen met je staf is indd schandalig! Spreek duits en als je dat niet kan spreek Engels.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:46
    Kovac maakt 1 essentiële fout: bij de contractbesprekingen met de leiding van FC Bayern had hij een plan moeten presenteren waarin de oude, gearriveerde vedettes vervangen werden. Waarom? Ancelotti ging daar ook niet zomaar weg. Door voor jong talent te kiezen zou Kovac zijn autoriteit als trainer kunnen behouden en zijn visie vertaald kunnen zien in het veldspel. In het moderne voetbal doorselecteren alle topclubs van oude vedettes naar jonge toptalenten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws