BILD legt vinger op zere plek: Bayern-vedettes haten 'fietsrevolutie' van Kovac

BILD legt vinger op zere plek: Bayern-vedettes haten 'fietsrevolutie' van Kovac

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 17:38zo 14-10-2018 om 17:38

Hoe lang krijgt Niko Kovac nog het vertrouwen van de clubleiding van Bayern München? BILD schrijft zondag dat vrijwel alle grote namen van de regerend kampioen van Duitsland niet te spreken zijn over het regime van de jonge trainer. 

Bayern presteert al een paar weken ondermaats. Der Rekordmeister won z'n laatste vier wedstrijden niet en is de koppositie in de Bundesliga kwijtgeraakt aan Borussia Dortmund. Duitse media berichten al enkele weken over sluimerende onvrede binnen de selectie van de club.

BILD weet dat Kovac - in de zomer aangesteld als opvolger van Jupp Heynckes - niet lekker ligt bij de ervaren spelers. De 46-jarige oefenmeester staat erop dat elke training wordt afgesloten met een fietsrit van zo'n twintig minuten. Kovac zweert daar al jaren bij. Er wordt in de Allianz Arena gesproken van een heuse 'fietsrevolutie'. De spelers zijn er na enkele maanden helemaal klaar mee. 

Nog een punt van irritatie: Kovac en zijn Kroatische assistenten spreken onderling in hun moedertaal. Een aantal vedettes van Bayern laat aan BILD blijken dit 'respectloos' te vinden.

Na de interlandperiode hervat Bayern de competitie met een uitwedstrijd tegen VfL Wolfsburg. 

Lees ook: 'Bayern München in crisis: halve kleedkamer keert zich tegen Kovac'

Poll

Haalt Kovac de kerst in München?

(2778 stemmen)

Plaats een reactie

Wijndalum +1027
zondag 14 oktober 2018 om 17:48
Ja joh geef die Kovac anders overal de schuld van.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 17:50
Iedereen zag dit al aankomen, de vedettes zijn ook allemaal een beetje heel erg te oud geworden. Maar laat die gelbe maar kampioen worden.
Vind ik leuk
tim1234 +501
zondag 14 oktober 2018 om 17:59
Nog geen grappen over Duitsers en fietsen? Beetje teleurstellend...
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
zondag 14 oktober 2018 om 18:00
Och och de vedettes moeten een paar kilometer fietsen.. goh wat een vermoeiende bezigheid zeg..
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 18:03
Vorige kreeg Robben nog de schuld van Bild, maar ja dat gaat nu een beetje lastig
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 18:08
Geef die gasten ook gewoon een e-bike. De meeste zijn ook al een beetje op leeftijd.
Vind ik leuk
ajaxdev +681
zondag 14 oktober 2018 om 18:23
ik hoop het wel want dan kan ajax in de CL ze in Amsterdam alsnog dat verdiende pak slaag geven.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 14 oktober 2018 om 18:24
Lekker laten zitten tot de kerst.
Vind ik leuk
Omam-Biyik +292
zondag 14 oktober 2018 om 18:32
Denk dat Bayern na de verloren finale in 2018 van het DFB-pokal tegen Eintracht gedacht hebben...die trainer moeten wij hebben. Pakt dus niet altijd even gelukkig uit om de concurrentie te verzwakken door hun beste spelers of in dit geval de trainer over te nemen.
Vind ik leuk
pietprecies +12502
zondag 14 oktober 2018 om 18:38
Dat van die fietstocht vind ik lariekoek, dat is zoeken naar redenen en die volgevreten vedetten moeten maar gewoon eens gaan werken voor hun royale salaris.

Dat van onderling in hun moedertaal praten, dat vind ik dan wel weer een ding.

Bij de meeste normale bedrijven is het gewoon gebruikelijk om over te schakelen naar Engels zodra er iemand in de ruimte aanwezig is die geen NL spreekt, iets met fatsoen.
Vind ik leuk
bra-m-s +418
zondag 14 oktober 2018 om 20:05
Nouja fatsoen. Je hebt ook pragmatiek aan de andere kant. Als zij zich onderling veel beter kunnen uitdrukkem in hun moedertaal, dan lijkt me dat alleen maar gunstig en ook meer dan waardevol. Ik zou de communicatie tussen de technische staf niet ten koste willen laten gaan omdat wat oudjes klagen over ‘fatsoensnormen’, welke dat dan ook zouden wezen.

Neemt niet weg dat wanneer alle wedstrijden gewoon gewonnen zouden worden, er niks aan de hand zou zijn geweest en alles hosanna was. Die kranten hebben ook paginas te vullen.
Vind ik leuk
Itsese +6213
zondag 14 oktober 2018 om 18:44
VP heeft de afgelopen 60 topics ook reacties over fietsen gezien... Laten we is gek doen en een titel, met fietsen verzinnen!!! Hahah klasse! Vp, we halen het beste uit jullie en dat gaan we nog jaren lang doen! Keep it up
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 14 oktober 2018 om 18:48
Als ik Heynckes was zou ik geen grote plannen of vakanties boeken.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6164
zondag 14 oktober 2018 om 19:14
Er was een tijd dat Duitsers gek waren op fietsen
Vind ik leuk
Farmer +14989
zondag 14 oktober 2018 om 20:15
Aye... Ze kwamen her aanzetten met een batallion Blitz-truppen, aangevoerd door Mk-II/III Tiger tanks van de Waffen-SS(die zware grijzen, waar alleen die lompe Russische T85 'Stalin Tanks' doorkwamen?)...
En de Nederlanders? Die zetten er een FIETS-divisie tegenover!

Lache joh... wat hebben die moffen kromgelegen.. Echt geweldig, die fietsen! Complete légers die zich overgaven, en de Duitse soldaten konden met die versterkte rijwielen nog sneller doorstoten over onze bodem...

'Fiets-divisie'... Zoek maar op in de geschiedenis... Echt, alleen hier in Nederland zijn zé zó achterlijk naief :)

Snotverdorie, sta je daar zo'n 88mm schnelfeuer-kannone in te turen... Als 'Korporaal Henkie Houtenband"....

Zie je t al voor je?(Flodder I) "Hallo? /klopt op pantserplaat....Papieren graag?" ....
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 19:56
Voor november is hij pleite.
Van mij mag Löw komen maar dan wel goed zijn handen wassen met Dettol😊
Vind ik leuk
Farmer +14989
zondag 14 oktober 2018 om 20:29
Hehe, anders noemen ze het nog 'FC Eier-Munchen"?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30169
zondag 14 oktober 2018 om 20:24
Oudjes willen privileges. Jonge gasten gaan als de brandweer. Dat is het verschil!
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 21:42
Er ist wieder da! Von Gaal muss wieder nach Munchen
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 14 oktober 2018 om 23:34
Rausch!
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 19:16
Helemaal niks..typisch een trainer voor de sub top op meerdere vlakken. Deze kerel word niet sirieus genomen door dit Bayern. En in je eigen taal lullen met je staf is indd schandalig! Spreek duits en als je dat niet kan spreek Engels.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:46
Kovac maakt 1 essentiële fout: bij de contractbesprekingen met de leiding van FC Bayern had hij een plan moeten presenteren waarin de oude, gearriveerde vedettes vervangen werden. Waarom? Ancelotti ging daar ook niet zomaar weg. Door voor jong talent te kiezen zou Kovac zijn autoriteit als trainer kunnen behouden en zijn visie vertaald kunnen zien in het veldspel. In het moderne voetbal doorselecteren alle topclubs van oude vedettes naar jonge toptalenten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws