'Zorgen voor Barça: PSG kruist het pad van de Catalanen en meldt zich bij Ajax'

'Zorgen voor Barça: PSG kruist het pad van de Catalanen en meldt zich bij Ajax'

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 08:05ma 15-10-2018 om 08:05

Voor FC Barcelona dreigt een nieuw gevaar in de transferstrijd om Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. Ook Paris Saint-Germain maakt namelijk werk van de komst van de Ajacieden, meldt El Mundo Deportivo maandag.

PSG heeft de interesse in het duo reeds kenbaar gemaakt bij Ajax. Daarmee lijkt het de Franse kampioen menens. En dat is slecht nieuws voor Barça, schrijft MD. Niet alleen is PSG financieel sterker dan de Catalanen, ook dreigt het de prijs van de 19-jarige verdediger en de 21-jarige middenvelder nóg verder op te drijven.

Barça heeft nog wel als voordeel dat het nauw contact heeft met de vertegenwoordigers van beide spelers én dat de Oranje-internationals zelf de voorkeur geven aan een overstap naar Camp Nou. Hoewel De Ligt prioriteit heeft, hoopt de Spaanse kampioen beide spelers vast te leggen. Ajax sluit een winters vertrek van het duo uit, maar in de zomer lijken ze niet te houden.

Ook Diario Sport weet dat Barcelona naast De Ligt nog steeds nadrukkelijk achter De Jong aanzit. Het zou zomaar kunnen dat de komst van de Nederlandse middenvelder zelfs weer een stuk belangrijker wordt, aangezien een contractverlenging van Adrién Rabiot bij PSG plots een stuk dichterbij is.

Lees ook'City zorgt voor twist: bizar hoog bod op komst na gesprekken met Overmars'

Plaats een reactie

Teamgeest +2066
maandag 15 oktober 2018 om 08:10
Blablabla hahaha 😂
Vind ik leuk
Plattekar bv +34293
maandag 15 oktober 2018 om 08:36
Die gasten kunnen in in hoofd al gaan rentenieren. Heerlijk om te weten, dat er kruiwagens met poen gegarandeerd op je wachten. Ik hoop echt dat ze wel de juiste keuze maken qua club. de Ligt bij Bayern...als opvolger van Boateng die echt aan zijn laatste maanden bezig is. Zou prachtig zijn. Maar misschien willen de Jong en de Ligt wel bijelkaar blijven. Dan maken ze hun keuze op dat gevoel. Ben benieuwd. Ajax wordt steenrijk, maar vind 2 van zulke kwaliteiten maar ns terug
Vind ik leuk
Bullet +3351
maandag 15 oktober 2018 om 09:40
Beiden naar München, zou fantastisch zijn. Al zie ik ze het liefst bij Ajax, maar dat is na dit seizoen niet meer reëel.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
maandag 15 oktober 2018 om 12:20
De Ligt zou naar Bayern kunnen, want die zei letterlijk:
"Het maakt eigenlijk helemaal niet zoveel uit."
De Jong wilde het liefst naar Barcelona en met Messi spelen.
Beide uitspraken zijn in 2017 gedaan.
Verder heb ik nooit iets gehoord dat ze bij elkaar wilden blijven, volgens mij speelde dat toen niet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
maandag 15 oktober 2018 om 09:57
Er is nog veel te verbeteren bij Ajax, dus ook al krijg je De Ligt en de Jong niet terug je kan je toch sterk verbeteren op andere plaatsen.
Zo mis ik bijvoorbeeld een dijk van een spits, naast Dolberg.
Er mag van mij ook wel wat meer fysieke kracht bij, achterin en op het middenveld.
Overmars is echter niet sterk bezig en faalt al 4 jaar om een kampioen team neer te zetten, betaald 16 miljoen voor Blind .....ik ben er niet gerust op.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34293
maandag 15 oktober 2018 om 10:43
Nou rpaul50...Ajax is echt wel heel goed dit seizoen hoor. Ook door Blind. Die gaan nauwelijks meer punten verspelen, dat garandeer ik je. En PSV hopelijk ook niet. En tuurlijk zullen de sterkhouders gaan. Bij ons wellicht Bergwijn, Lozano en Pereiro ( al vind ik Pereiro niet heel erg ). Ook daar moet weer op ingespeeld worden. We zijn nu eenmaal een handelshuis en we kunnen er niet omheen.... Overmars heeft het gewoon heel goed gedaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:43]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
maandag 15 oktober 2018 om 10:49
Om te beginnen staat Ajax 5 punten achter, na 6 wedstrijden, "Ajax is wel echt heel goed"......... is dus niet zo, aantoonbaar.
Overmars heeft sportief gezien gefaald, voor 4 jaar dus ! heeft ondanks verreweg het meeste geld op de bank het altijd moeten afleggen.
Hij is wel goed in geld verdienen, maar dat is leuk als je een autohandelaar bent.....maar als voetbalbedrijf wordt er meer gevraagd.
Maar je bent wel lief.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34293
maandag 15 oktober 2018 om 10:54
Je kunt je ook afvragen waarom je met zulke kwaliteit geen kampioen wordt. Ik blijf de aankopen wel snappen ( op Labyad na ). Het toont ambitie. En ja ...Ajax staat , met doelsaldo , 6 punten achter. Maar dit is toch nog lang niet gespeeld ? Overmars kan er toch ook niks aan doen dat Smeets in Doetinchem de 1-1 tegen nde touwen schiet en de Boer vervolgens Milik eraf haalt in de 67e minuut ? Sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren, maar dat Overmars nu faalt...nee.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
maandag 15 oktober 2018 om 11:10
Alles kan en gaat beter, er zit schot in, maar erg goed is anders, ten Hag wordt door de spelers verteld hoe het moet.......
Overmars verdient goed geld maar als ik kijk naar z''n strategisch inzicht dan is het waardeloos.
Ook de aankoop van Blind, veel te duur, zoals Overmars zelf toegeeft ........en heeft Blind gekocht op advies"van de Ligt !!!! ( op het laatste moment )
Laat Viergever voor niks naar PSV vertrekken en verkoopt Younes niet voor 14 miljoen, bod van Schalke, maar laat ook die speler voor niks vertrekken........wat is dat ? ha ha "goed ?????
Wat de details ook zijn, binnen buiten kant paal, ik zie gewoon 4 jaar lang een falende Directie op sportief gebied. Er is geen verontschuldiging.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34293
maandag 15 oktober 2018 om 11:20
We zijn het eens dat we het oneens zijn :-)
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 12:53
Laten we aan het einde van het seizoen opnieuw de conclusie trekken.... Nu is het nog veel te voorbarig om hier over te concluderen. Alleen domme mensen trekken voorbarige conclusies...

Je hebt 0 idee wat de omstandigheden zijn van een Overmars of een Marcel Brands (voorheen) op de transfermarkt. Je hebt 0 idee wat er in Viergever zijn hoofdspeelde, wilde hij wel bij Ajax blijven als hij een verlenging zou krijgen? Je hebt 0 idee wat Ajax met Younes wilde, 14miljoen in die periode was een koopje. EL finale en speeltijd in Duitse elftal, de kans dat zijn waarde nog hoger zou worden was groot. (Helaas betaalde deze gok niet uit).

En maar conclusies trekken dat er een falende directie zit. Conclusies met argumenten waarvan je denkt, een kleuter had deze conclusies ook kunnen trekken. Conclusies op basis van behaalde resultaten waarin je alle omstandigheden die invloed hebben op de resultaten buiten beschouwing laat.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
maandag 15 oktober 2018 om 21:02
Ik trek een conclusie aangaande de resultaten nu, dat is de realiteit.
Ik trek geen conclusies over wat er nog staat te gebeuren, ik zie vooruitgang, zoals ik stelde.
Ergo: jouw conclusie aangaande mijn bijdrage is voorbarig.

Ik zie de uitkomst van zijn beleid, dat zijn de feiten, het interesseert mij niet of hij jeuk aan z'n neus heeft of wat dan ook.
De bottom line zijn de sportieve prestaties, dat zijn de meetpunten voor een voetbalbedrijf/club.
Na 4 jaar zonder prijzen kan je dus aantoonbaar en meetbaar stellen dat de Directie faalt op sportief gebied.

Je mag je kop wel in het zand steken, de andere kant op kijken, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Je bent niet objectief en je verstopt je achter smoesjes en onzinnige verontschuldigingen.
Leren doe je vooral van je fouten, wil je je fouten niet zien "dan zijn die er niet" , dus kan je ze ook niet verbeteren.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 22:56]
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:06
@rpaulp50 Overmars is juist wel goed bezig hij en het hele team heeft er wel voor gezorgd dat de ligt en de jong en Ziyech toch bij Ajax is gebleven want als Overmars en de rest van het Ajax team dit niet voor elkaar hadden gekregen dan waren zo wie zo wel de Ligt en de Jong al eerder weg en Ziyech waarschijngelijk ook dus overmars is toch goed bezig geweest en is nog bezig aan het rond aan het kijken

en ja dat Ajax al 4 jaar geen kampioen is geworden en gen prijzen heeft kunnen pakken ligt niet alleen aan overmars er zijn ook altijd op korte termijnen nieuwe trainers aangestel geweest die even op een hele korte termijn en sterk elftal neer moest zetten waar ze weinig tijd heb gehad er voor dus het ligt niet alleen aan Overmars maar ook aan de rest van het Ajax team plus de spelers moeten ook met hun hoofd erbij blijven wat ook niet vaak is gebeurt de meeste speler zatenn vaak al met hun hoofd dat ze het allemaal wel eventjes doen prijzen pakken dus daar ligt ook 'n gedeelte aan hoor maar zo zie ik en dat is ook de realiteit op de dag vandaag en al die ander keren de afgelopen jaren

maar je kunt nog niets zeggen over een kampioenteam want de competitie is nog kort bezig om het nu al te oordelen wie weet misschien worden we dit seizoen wel kampioen maar dat zal de tijd wel uit wijzen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:16
Ze moeten winnen en dat doen ze al 4 jaar niet, de rest is gelul om het goed te praten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:58
@rpaulp50 dat ze 4 jaar niets hebben gewonnen daar heb je punt is niet goed geweest maar ze hebben dit jaar/dit seizoen wel grote kans dat ze prijzen kunnen pakken

en de rest is geen gelul maar is gewoon de realiteit en de waarheid wat denk je zelf dat het geen impact heeft gehad op de spelers vanAjax

dat er verschillende trainers die ze hebben gehad en dat vaak als ze op de helft waren of over de helft waren van de seizoen dat heeft ook wel echt 'n rol gespeeld bij de spelers maar nogmaals jij heb jou mening er over en ik de mijnen

maar we zullen zien hoe ze dit jaar/dit seizoen het gaan doen zo wel in de competitie als in de CL en als ze prijzen pakken.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 15 oktober 2018 om 10:01
Moelijk maar niet schier onmogelijk
Vind ik leuk
Cruijfffan +1280
maandag 15 oktober 2018 om 10:33
Dat laatste vraag ik me ook af. t'is leuk al dat geld, maar wat haal je ervoor terug? Er staat ook wel wat klaar natuurlijk, maar is dat het zelfde niveau en zo ja; 'heb je een jsar later dan niet hetzelfde probleem?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:35]
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3302
maandag 15 oktober 2018 om 19:44
Mij lijkt: Bayern, Barcelona en man united de 3 beste clubs voor de ligt om heen te gaan, op basis van gevoel ofzo xD
Vind ik leuk
Muscles +1732
maandag 15 oktober 2018 om 08:11
Krant moet vol in voetballoos weekend?
Vind ik leuk
Nashua +6988
maandag 15 oktober 2018 om 08:12
PSG?

Neem even in de verkoop op dat die Arabieren alle eerste en eredivisie clubs voorzien van grasvelden :-)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:13]
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 15 oktober 2018 om 08:16
🤣
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
maandag 15 oktober 2018 om 08:12
PSG is geen optie voor de Ligt en de Jong.. Maar zo lijkt het net of PSG meedoet met de grote jongens!
Vind ik leuk
PutaBarca +548
maandag 15 oktober 2018 om 08:17
En dat weet jij hoe? En PSG heeft Neymar en Mbappe. Volgens mij goed genoeg om bij de grote jongens te behoren maar oke
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 08:49
volgens mij hebben ze nog nooit de cl gewonnen , of zelfs maar een halve finale gehaald , dus ze horen nog lang niet bij de grote jongens
Vind ik leuk
PutaBarca +548
maandag 15 oktober 2018 om 09:57
Dan hebben wij een andere definitie van grote jongens. Aston Villa won hem, Hamburg ook, Nottingham zelfs 2x. Grote jongens? PSG en City dus niet? Apart verhaal maar oke
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 10:09
ja maar wat heeft PSG in europa gepresteerd zodat ze bij de grote jongens horen dan
ze worden altijd in de kwartfinale uitgeschakeld de laatste jaren , en daarvoor deden ze helemaal niet mee
ze worden elke keer uitgeschakeld door de echte grote jongens
Vind ik leuk
PutaBarca +548
maandag 15 oktober 2018 om 10:14
haha snap ik! maar dan hoor je toch bij de grote jongens. De beste 8 van europa is toch goed genoeg. Tuurlijk, winnen is beter maar alsnog zitten ze echt wel bij de top
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 10:17
ja voor mij dus totaal niet , maar ik zeg eerlijk dat ik het niet zo heb op clubs die rond moeten komen van oliedollars
PSG is voor mij een club zonder historie , zonder uitstraling en zonder hoofdprijzen
maar goed dat is een persoonlijke mening
Vind ik leuk
PutaBarca +548
maandag 15 oktober 2018 om 10:28
Oke haha. Ieder zijn eigen mening :). Ben ook geen PSG fan maar ik vind hun team wel hard hoor
Vind ik leuk
FSCeara +9407
maandag 15 oktober 2018 om 11:37
Hoeveel echt grote jongens zijn er dan ? we hebben het over al jaren bij de laatste 8, net als City maar dat is toch ook wel grote club in Europa. Als je met de grote jongens de beste 2 bedoeld blijven alleen Barca en de grootste Real over.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
maandag 15 oktober 2018 om 08:50
Kwart finale CL dit jaar en weer naar huis. Let maar op!
Vind ik leuk
FSCeara +9407
maandag 15 oktober 2018 om 11:36
Volgens mij heeft PSG wel aangetoond grote spelers te kunnen en doen halen.Of hoe noem jij Neymar en Mbappe ?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
maandag 15 oktober 2018 om 13:35
Nee hoor Neymar, Mbappe, Cavani zijn topspelers. Alleen qus resultaten in de CL is PSG geen topclub. Vliegen er nog voor de halve finale uit. Ik zie 'onze' talenten liever bij de echte top! Barca, Real, City of Bayern.
Vind ik leuk
Onderkan +262
maandag 15 oktober 2018 om 08:13
Die gaat naar de 100 miljoen.
Vind ik leuk
Budazonen +461
maandag 15 oktober 2018 om 08:19
Als dit echt waar is krijgt Ajax een ramp te verwerken. Straks 6 a 7 spelers weg bij Ajax. Hie moet je dat opvangen?
Vind ik leuk
Mistered +590
maandag 15 oktober 2018 om 09:30
Dat kun je niet opvangen!
Vind ik leuk
Nashua +6988
maandag 15 oktober 2018 om 10:45
Wat denk je waar Marc nú mee bezig is.
Vind ik leuk
Foden +4538
maandag 15 oktober 2018 om 08:20
🤑
Vind ik leuk
Oud Fluks +1077
maandag 15 oktober 2018 om 08:26
Financiel Fair Play schijnbaar vergeten er loopt al een onderzoek en opeens weer geld investeren lijkt mij een niet goed plan, Ajax gaat zeer zeker dan liever in zee met City en Barcelona !
Vind ik leuk
rexxo +11474
maandag 15 oktober 2018 om 08:51
Per ongeluk een like, want ik vind je post bs
Wat kan Ajax het boeien wie of wat het betaald?
Vind ik leuk
Mistered +590
maandag 15 oktober 2018 om 09:31
Waar baseer jij dit op?
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 08:33
EERST ORKAAN LESLIE IN PORTUGAL KOMENDE ZOMER VERWACHT MEN ORKAAN BARCA IN AMSTERDAM.
Vind ik leuk
Zekur +597
maandag 15 oktober 2018 om 08:33
Ajax straks een half miljard op de bank maar geen Europese topspelers meer..
Vind ik leuk
rexxo +11474
maandag 15 oktober 2018 om 11:19
Welkom in de wereld van het voetbal of denk je dat we nog leven in de tijd van Sjaak Swart?
Misschien kopen ze Willem 2 wel
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 15 oktober 2018 om 08:34
Prima voetballers!
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 08:43
Ik verwacht 70 miljoen voor Frenkie, rond de 80 miljoen voor De ligt.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 15 oktober 2018 om 08:45
De New Engeland Patriots, de Golden State Warriors en de New York Yankees schijnen ook achter FrenkGod aan te zitten. FrenkGod is van alle markten thuis namelijk
Vind ik leuk
fdev86 +783
maandag 15 oktober 2018 om 08:55
Ken wel metgod.....
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 15 oktober 2018 om 10:03
Afgod ken je die ook
Vind ik leuk
fdev86 +783
maandag 15 oktober 2018 om 10:32
En van God los . Bedoel Johannes John metgod van Feyenoord
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 15 oktober 2018 om 10:39
Tuurlijk ken ik die . Is dat de broer van Edward ?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:39]
Vind ik leuk
fdev86 +783
maandag 15 oktober 2018 om 11:17
Geen idee Ben geen Feyenoorder maar dat ik de naam ken zal wel een andere reden hebben maar geen idee waarom .... Moet je even aan een Feyenoord kenner vragen ?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 15 oktober 2018 om 11:31
Doe ik .
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 09:16
Frankrijk moet hij zeker niet gaan speelstijl en competitie is niks voor hem.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 09:25
Laat ze maar tegen elkaar opbieden, dat drijft de prijs alleen maar op en ook Barca zal mee moeten als ze de ligt en/of de jong willen contracteren. Ik zou ze in de Winter laten beslissen en in de zomer dan laten vertrekken. Dan heb je een half jaar om met je dikke bankrekening te zoeken naar nieuwe toppers
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
maandag 15 oktober 2018 om 09:27
Hopelijk denkt Ajax niet alleen aan hun eigen portemonnee. Maar ook aan de ontwikkeling van het NL voetbal. Laat de spelers naar een club gaan waar ze zelf heen willen en niet naar degene die het hoogste bedrag bied. Dikke winst maken ze toch wel.
Vind ik leuk
dhrwobo +43667
maandag 15 oktober 2018 om 09:28
En zowel club als fans zien in Amsterdam de euro's al weer binnen stromen. Gelukkig zijn er nog sommige Ajacieden die wel liever prijzen willen pakken dan de bankrekening willen zien volstromen. Afgelopen jaren heeft duidelijk bewezen dat veel geld geen garantie tot succes is, kijk naar Ajax en een treetje hoger Manchester United.
Vind ik leuk
berwi +508
maandag 15 oktober 2018 om 09:34
allemaal gelul
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 10:19
Als Barcelona nu eens alles koopt zijn we van dat dagelijks gezeik af. We weten het nu wel IEDEREEN WIL DE JONG EN DE LIGT
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 10:45
Deze 2 talenten zijn een aanwinst voor elk team. En gaan voor een berg geld weg bij Ajax. Overmars is echt wel al bezig om vervanging te zoeken. Maar Onana en Taliofico kunnen in de zomer ook nog wel is weg gaan. en Wie is haalbaar en is goed genoeg om verlies op te vangen
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 13:22
Ik denk dat Barca zich geen zorgen om PSG hoeft te maken want het laatste wat die 2 zullen doen is na dit seizoen naar PSG vertrekken. Mocht de Ligt nu aankomende zomer of in de zomer van 2020 vertrekken zal dat hoe dan ook naar Barcelona zijn. Ik zie hem nu niet bij een City, Real of Bayern spelen. Dus in die zin hoeft Barca zich geen zorgen te maken om de concurrentie.
Vind ik leuk
Ajdd +97
maandag 15 oktober 2018 om 15:09
Snap niet waarom al die clubs geïnteresseerd zijn, niveau van Barcelona en PSG kunnen ze geen van beide (nog) aan, speel eerst een nagenoeg foutloos seizoen bij Ajax en kijk dan eens verder.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 17:25
jammer dat je zulke jongens kwijtraakt op de Nederlandse velden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws