Martinez prijst Nederlands elftal: 'Geen incident meer, het is anders'

Martinez prijst Nederlands elftal: 'Geen incident meer, het is anders'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 09:47wo 17-10-2018 om 09:47

Roberto Martinez is onder de indruk geraakt van het Nederlands elftal. Dinsdagavond speelde zijn België voor eigen publiek met 1-1 gelijk tegen het keurkorps van Ronald Koeman. 

"Het is geen incident meer als je in de Nations League ruim wint van Duitsland en met wat pech net verliest van wereldkampioen Frankrijk", zei Martinez na de remise in Brussel. "Je kan zien dat er in dit team een andere sfeer heerst ten opzichte van twee jaar geleden."

Voor de camera van VTM vertelde de Spaanse trainer dat de gelijkmaker van Arnaut Groeneveld een 'key moment' in de wedstrijd was. "We startten heel goed – veel beweging met en zonder bal. Het doelpunt dat we maakten was buitengewoon. Het tegendoelpunt vervolgens is een ontgoocheling omdat we de bal weggeven op een onnodige manier."

"Daarna sloop er wat meer twijfel in onze acties. Het was leuk om Simon Mignolet en nog andere spelers, die normaal minder minuten maken, aan het werk te zien. We vergaren zo weer nieuwe informatie na een match tegen een sterk team."

Na de pauze konden De Rode Duivels, met de nodige wissels, niet overtuigen. "Maar ik denk dat we positief moeten blijven. We zijn al een tijdje ongeslagen en eindigden derde op het WK", aldus Martinez. "We geloven dat we nog goede spelers in België zullen produceren. We moeten hen het aantal wedstrijden gunnen in deze ontwikkeling."

Lees ook: Belgische pers 'wil derby snel vergeten': 'Nederland heeft een bredere basis'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

aartstyle +2007
woensdag 17 oktober 2018 om 09:56
Voetbalprimeur is wel op zoek naar artikelen waarin buitenlanders positieve dingen zeggen over het Nederlands elftal. Als je zelf gaat kijken in buitenlandse kranten gaat het vooral over het feit dat hazard de 1e 20 minuten Nederland alle hoeken van het veld liet zien.

Misschien leuk om vast een opstelling te bedenken waarvan we denken die gaat spelen op het ek van 2020 (als we ons plaatsen)

Cillessen
Dumpfries De ligt Van dijk Ake

Propper

Frenkie Wijnaldum

Bergwijn Memphis Groeneveld


Edit: We zoeken nog een goede rechtsback en een goede spits. Dat zijn de minder bezette posities. Memphis speelt uiteraard dan vanaf links/rechts.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:00]
Vind ik leuk
Brabolimbo +911
woensdag 17 oktober 2018 om 10:04
Ik heb wel vertrouwen in dumfries. Speelde 2 wedstrijden naar behoren en zit nog veel rek in. Een goede spits erbij zou fijn zijn, aangezien Luuk de jong alleen bruikbaar is als aanspeelpunt of breekijzer
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:07]
Vind ik leuk
ajaksiet +1336
woensdag 17 oktober 2018 om 10:18
Nou, in jouw opstelling zie ik wel meer zwakke plekken:

Proper is niet best

en voorin 2 killers naast Depay is ook geen overdreven luxe. De huidigen kunnen me echt niet bekoren
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 10:34
Over 4 jaar maken we meer kans om iets te winnen. Spelers als Redan, Chong, Simons en Zirkzee zijn dan oud genoeg. Hoop dat ze zich zo door blijven ontwikkelen.
Vind ik leuk
John M. +5133
woensdag 17 oktober 2018 om 15:34
Ik ben even niet op de hoogte, waar speelt Simons en is het een nederlander die ook voor Nederland kiest als het zover is?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:59
Xavi Simons speelt bij barca en is een jaar of 15. Zoek maar eens op. Het is alleen te hopen dat hij voor Nederland kiest..
Vind ik leuk
Brabolimbo +911
woensdag 17 oktober 2018 om 09:57
De gevestigde namen van België zijn nu gewoon op hun top (of net er overheen) en het Nederlands elftal is in opbouw. Wat eerder al geschreven is in een artikel, de Nederlandse selectie is breed. Het gaat voor Koeman lastig worden om een vaste 18 spelers te selecteren en er een geoliede machine van te maken.

Cilissen
Dumfries, de ligt, v dijk, ake
wijnaldum, F.de jong, pröpper,
Promes/bergwijn, Depay, Groeneveld
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
Korm +40082
woensdag 17 oktober 2018 om 10:03
Die vraagtekens kan alleen wijnaldum zijn!
Vind ik leuk
Brabolimbo +911
woensdag 17 oktober 2018 om 10:06
Was nog aan het twijfelen toen ik met worstenvingers op "plaatsen" drukte 😅
Vind ik leuk
FSCeara +9558
woensdag 17 oktober 2018 om 10:57
België is net als Nederland in de topjaren een net niet team. Super spelers maar zonder prijzen. Jammer want ook België zal lang moeten wachten op een speciale generatie als deze.
Vind ik leuk
RtdDub +13292
woensdag 17 oktober 2018 om 11:02
Wat heeft die 4 jaar Hiddink\Blind een schade aangericht dat we nu al blij als een kwispelend puppie staan te bedelen om een complimentje van de belgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws