De Jong: Daarom was ik teleurgesteld na Frankrijk en zo blij na Duitsland

De Jong: "Daarom was ik teleurgesteld na Frankrijk en zo blij na Duitsland"

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 09:50do 18-10-2018 om 09:50

Frenkie de Jong vindt het mooi dat bondscoach Ronald Koeman er niet voor terugdeinst om jonge spelers de kans te geven in Oranje. De Jong (21) is één van de vele talenten die het nieuwe Nederlands elftal vorm moet geven in de komende jaren. 

"Het gaat gewoon om kansen krijgen. Je hoort mensen vaak zeggen als een speler eindelijk speelt, bij Ajax of in Oranje: zó, die heeft zich echt ontwikkeld in de afgelopen drie maanden. Maar je denkt toch niet dat zo'n speler drie maanden geleden een totaal andere voetballer was?", zegt De Jong in gesprek met Voetbal International. 

"Je moet je wel kúnnen ontwikkelen, alleen wordt geen speler in een paar weken natuurlijk vier keer zo goed. Misschien was-ie een maand geleden ook al zo ver. Je moet wel wachten totdat je de kans krijgt."

De Ajacied vindt niet dat het qua druk momenteel meevalt bij Oranje. Druk is er áltijd, denkt hij. "Daarom was ik teleurgesteld na Frankrijk en zo blij na Duitsland. We hadden al het gevoel dat we op de goede weg waren en dat de stemming rondom Oranje positief aan het veranderen was, dan is het toch lekker als je een grote wedstrijd wint."

Plaats een reactie

Klopper456 +3070
donderdag 18 oktober 2018 om 09:59
Gelukkig, mijn dagelijkse portie Frenkie nieuws.
Vind ik leuk
Ron83 +623
donderdag 18 oktober 2018 om 09:59
Wat had ik hem graag bij PSV zien spelen😢
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1071
donderdag 18 oktober 2018 om 10:05
Nice! Zo kan het dus ook!
Vind ik leuk
JonathanAjax +11611
donderdag 18 oktober 2018 om 10:15
Ik vind Nice niet bij hem passen hoor. Nice staat slechts 12e in de L1 en als je kijkt naar hun spelersmateriaal (80% HipHop-types) denk ik niet dat onze Hollandse brave Frenkie daar tussen past.
Vind ik leuk
Ero +618
donderdag 18 oktober 2018 om 10:48
Hij speelt ook niet op Nice maar op Adipas.

Gezondheid.
Vind ik leuk
Korm +40083
donderdag 18 oktober 2018 om 10:07
Inderdaad!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:22
Ik heb hem zien voetballen bij PSV toen kreeg ie 3-0 op zn flikker
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:36
Dat kan ik me voorstellen, en eindelijk een eerlijke Psver. Hulde hievoor!!
Vind ik leuk
JonathanAjax +11611
donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
Leest Stratum mee? :)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:42
Ach Stratum is nog zo slecht niet als menig anders hier.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1413
donderdag 18 oktober 2018 om 10:13
In Frenkie we trust!
Vind ik leuk
mcmodd +28691
donderdag 18 oktober 2018 om 11:01
Frenkie for MP.
Vind ik leuk
Hvdp +2071
donderdag 18 oktober 2018 om 10:27
Gisteren nog een beelden gezien van Nouri en Frenkie samen
Pffff Nouri was beter…
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:30
Daar kan ik het wel mee eens zijn.

Appie was een tovenaar met de bal.
Vind ik leuk
Hvdp +2071
donderdag 18 oktober 2018 om 10:34
Samen waren ze magisch
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:34
Helaas gaan we niet meemaken wie echt de grootste zou worden tussen die 2.
Vind ik leuk
rexxo +16313
donderdag 18 oktober 2018 om 10:37
De redactie van Mundo Pulptivo is klaar met werkoverleg.
Target voor vandaag minimaal 10 topics over Ajax
Let the games begin.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:19
Op een goede spoor
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws