De Jong: Daarom was ik teleurgesteld na Frankrijk en zo blij na Duitsland

    De Jong: "Daarom was ik teleurgesteld na Frankrijk en zo blij na Duitsland"

    donderdag 18 oktober 2018 om 09:50

    Frenkie de Jong vindt het mooi dat bondscoach Ronald Koeman er niet voor terugdeinst om jonge spelers de kans te geven in Oranje. De Jong (21) is één van de vele talenten die het nieuwe Nederlands elftal vorm moet geven in de komende jaren. 

    "Het gaat gewoon om kansen krijgen. Je hoort mensen vaak zeggen als een speler eindelijk speelt, bij Ajax of in Oranje: zó, die heeft zich echt ontwikkeld in de afgelopen drie maanden. Maar je denkt toch niet dat zo'n speler drie maanden geleden een totaal andere voetballer was?", zegt De Jong in gesprek met Voetbal International. 

    "Je moet je wel kúnnen ontwikkelen, alleen wordt geen speler in een paar weken natuurlijk vier keer zo goed. Misschien was-ie een maand geleden ook al zo ver. Je moet wel wachten totdat je de kans krijgt."

    De Ajacied vindt niet dat het qua druk momenteel meevalt bij Oranje. Druk is er áltijd, denkt hij. "Daarom was ik teleurgesteld na Frankrijk en zo blij na Duitsland. We hadden al het gevoel dat we op de goede weg waren en dat de stemming rondom Oranje positief aan het veranderen was, dan is het toch lekker als je een grote wedstrijd wint."

    Plaats een reactie

    Klopper456 +2751
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:59
    Gelukkig, mijn dagelijkse portie Frenkie nieuws.
    Vind ik leuk
    Ron83 +319
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:59
    Wat had ik hem graag bij PSV zien spelen😢
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:05
    Nice! Zo kan het dus ook!
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:15
    Ik vind Nice niet bij hem passen hoor. Nice staat slechts 12e in de L1 en als je kijkt naar hun spelersmateriaal (80% HipHop-types) denk ik niet dat onze Hollandse brave Frenkie daar tussen past.
    Vind ik leuk
    Ero +356
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:48
    Hij speelt ook niet op Nice maar op Adipas.

    Gezondheid.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:07
    Inderdaad!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:22
    Ik heb hem zien voetballen bij PSV toen kreeg ie 3-0 op zn flikker
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:49
    Jij hebt niets gezien,als ik het zo hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:36
    Dat kan ik me voorstellen, en eindelijk een eerlijke Psver. Hulde hievoor!!
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
    Leest Stratum mee? :)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:42
    Ach Stratum is nog zo slecht niet als menig anders hier.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +137
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:13
    In Frenkie we trust!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:01
    Frenkie for MP.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1209
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:27
    Gisteren nog een beelden gezien van Nouri en Frenkie samen
    Pffff Nouri was beter…
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:30
    Daar kan ik het wel mee eens zijn.

    Appie was een tovenaar met de bal.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1209
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:34
    Samen waren ze magisch
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:34
    Helaas gaan we niet meemaken wie echt de grootste zou worden tussen die 2.
    Vind ik leuk
    rexxo +1381
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:37
    De redactie van Mundo Pulptivo is klaar met werkoverleg.
    Target voor vandaag minimaal 10 topics over Ajax
    Let the games begin.
    Vind ik leuk
    onbemind +259
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:21
    Hij praat net zo verstandig dan dat hij voetbalt !!!
    Vind ik leuk
    Groen +1557
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:42
    En ik hoop dat jij beter voetbalt dan je praat ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:19
    Op een goede spoor
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:57
    Frenkie kan een goede analyse geven over het voetbal,Zou een goede aanvoerder en later trainer zijn!
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:04
    Frenkie kan goed ergens een analyse over geven,hij zou in zijn spelers loopbaan een goeie aanvoerder ,en daarna een fantastische trainer worden
    Dat staat in de sterren geschreven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws