Van de Beek over Nouri: Wij kunnen ook wel een boek over hem schrijven

    Van de Beek over Nouri: "Wij kunnen ook wel een boek over hem schrijven"

    donderdag 18 oktober 2018 om 11:22

    Steven Bergwijn en Donny van de Beek waren woensdag bij de presentatie van 'Nouri, de belofte', geschreven door Henk Spaan. In het boek staat een anekdote van Bergwijn over discoschaatsen met 'Appie'.

    "Ja, dat kon hij ook als één van de besten", lacht Bergwijn, jeugdvriend van Nouri en tegenwoordig PSV'er en Oranje-international, tegen FOX Sports. "Hij kwam er eigenlijk altijd mee, want ik kon het nog niet zo goed. Door Appie ging ik altijd mee. Ja, op zaterdagavond altijd discoschaatsen. Of dat mocht van Ajax? We waren klein, dan doe je gewoon wat je wilt."

    Van de Beek onderschrijft dat. "Hij was altijd in voor een dolletje. Ik heb zoveel verhalen met hem meegemaakt. Wij kunnen ook wel een boek over hem schrijven", aldus de Ajacied, die regelmatig op bezoek gaat bij Nouri. "Het blijft wel moeilijk om te zien, maar het geeft een goed gevoel als je bij hem bent." Bergwijn: "Ik praat elke dag met zijn broer. Het blijft moeilijk."

    Plaats een reactie

    vos199 +1201
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:26
    Stay strong appie. Hopelijk komt het ooit ergens nog goed met deze fantastische jongen..
    Vind ik leuk
    AjaxFrisia +235
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:35
    Mooi dat iedereen altijd hoopt dat het goed komt,maar dat is in vergelijkbare situaties nog nooit eerder gebeurd. Beetje rare opmerkingen vind ik dat altijd.

    Ik hoop dat hij niet bij bewustzijn is en straks ergens in zijn slaap overlijd i.p.v. dat hij alles wel actief meekrijgt.

    Je zou maar de rest van je leven op een bed moeten liggen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:38
    Ik hoop op nano bots. Misschien over een paar jaar al?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +27309
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
    Ik hoop op het winnen van de staatsloterij. Misschien over een paar jaar al...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:55
    Dat zou echt leuk zijn..
    Vind ik leuk
    vos199 +1201
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:46
    Hoop doet leven maat
    Vind ik leuk
    dhrwobo +27309
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:42
    Wat ben je toch een romanticus. Wat moet jouw vrommes toch blij zijn met zo'n romantische vent.

    Helaas is het niet altijd goed om te blijven dromen in 'hoop', want soms is dat niet realistisch en is de teleurstelling dan telkens groter dan uitgaan van niets en iedere meevaller omarmen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:42
    Ja, jij doelt op wakker-zijn terwijl je in een coma bent, dat kan idd.
    Lijkt mij ook vreselijk, beter niet aan denken.
    Maar goed er vallen elke dag mensen weg en Nouri is maar 1.

    Ik weet niet wat erger is... dit of doodgaan. Voor de familie vreselijke beslissingen.
    Vind ik leuk
    Whatevaa +338
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:31
    Heerlijk hoe die boys praten over hun kleine broeder strijder appie. Ik vind het ook heerlijk om te zien hoe broederlijk de beste speler van psv en een vd betere spelers van ajax zo naast elkaar staan en samen zijn. Zouden we met zijn allen een voorbeeld aan moeten en kunnen nemen.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1633
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:35
    Helemaal mee eens... de onderlinge haat zit hem vooral in de "supporters" en niet in de sporters zelf....
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:44
    Als Ajax of PSV zonder de ander verder moeten dan zijn ze in December al kampioen, ze hebben elkaar nodig. Als je er zo naar kijkt dan is "Haten" wel een hele domme emotie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1633
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:19
    Klopt maar als je de gemiddelde reactie's hier bekijkt gaat het wel vaak die kant op...
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:26
    Velen kiezen een club zodat ze ook meteen een vijand hebben.
    Post ik iets positiefs over PSV, dan krijg ik boze Ajacieden en andersom.
    Je moet hier vaak door eindeloze bagger heen om een eerste reactie op een bericht te vinden, das best sneu voor VP.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:39
    Vrijwel alle supporters die ik ken hebben wel vrienden of familie die van een andere club houden. 1 op 1 gaat dat altijd goed. Het wordt was een probleem als supporters bij elkaar komen en elkaar opjutten.
    Vind ik leuk
    Whatevaa +338
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:02
    Bro wij kijken samen de klassieker met feyenoord supporters en toppers tegen psv met psv supporters. Niks mis mee. Beetje stangen etc hoort erbij. En als men dan zegt dan hou je niet van je club omdat je mixt, dan zijn ze niet goed bij hun pannetje. Liefde voor ajax zit zo diepgeworteld dat krijg je er never meer uit. Iedereen succes met de gevoelens mbt Nouri 😘
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:54
    Bro?
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:47
    Nou ik heb geen probleem met iemand die voor H'veen is, mits die persoon echt voor die club is. Maar je hebt ook treiter-supporters die het leuk vinden om anderen af te zeiken... die verpesten de sfeer.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:54
    Dat was precies het eerste wat ook in mij opkwam!! Mooi om te zien!
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1079
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:50
    bizar goede reactie, heb zelden zo'n volwassen reactie gelzen op vp. why cant we all be friends
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:31
    Zou echt mooi zijn als er behalve een boek ook een standbeeld en een straatnaam gaat komen voor Nouri. Deze jongen is behalve bij Ajax ook belangrijk geweest voor de stad Amsterdam.

    Zou mooi zijn als ie weer bij Ajax komt voetballen weer ver gaat komen in europa en wie weet deze ook nog te winnen.

    Stay strong Appie! We houden van je!
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2062
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:42
    Een standbeeld? Komop zeg, vast een aardige gozer en leuk talent maar zullen we het allemaal niet overdrijven.
    Straks moet er voor ieder ziek of overleden iemand standbeelden, schilderijen, boeken, docu’s en weet ik veel wat komen.
    Vind ik leuk
    Zot Joke +526
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:34
    Appie verbindt mensen. En dat is mooi om te zien, ondanks de trieste situatie waarin hij en zijn familie verkeert.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:38
    Had niet verwacht dat een Ajax en een PSV supporter naar elkaar kunnen staan. Maar dit is natuurlijk altijd mooi om te zien dat ze samen niet vechten.

    Petje af ook voor Nouri overigens!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:44
    Ik kijk daar niet echt van op. Zo bijzonder is het niet om een beetje normaal met elkaar om te gaan. Als je voetbal nodig hebt om haat en nijd om je heen te strooien, mag je je wat mij betreft wensen dat je beter niet geboren had kunnen worden. Hoe kort het leven ook is, humor en sport op een goede manier inbreien is de beste levensverzekering voor de mens, misschien op één na als je gelovig bent.
    Vind ik leuk
    HansVites +5020
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:51
    Dat heb je mooi geschreven mcmodd
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:56
    Meen je dat? Echt helemaal niks bijzonders. Topspelers komen elkaar vaak al hun hele jeugd tegen bij wedstrijden, knvb selectietrainingen en toernooien. En Bergwijn heeft zelfs bij Ajax gespeeld. Haat en nijd is echt iets voor de simpele voetbalsupporter.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:55
    Prachtig gebaar dit boek van Henk Spaan.Een ras ajacied in hart en nieren. Van mij mogen ze ook een reuzebord neerzetten met een foto van Nouri met de marokaanse vlag. Het liefst op Amsterdam Centraal Station zodat iedereen Nouri kan zien wat hij voor ons heeft betekend. Een boek is niet genoeg. Iedereen mag kennis maken met de vriendelijkheid en uitstraling wat deze jongen heeft betekend.

    Stay Strong Appie!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Leozao +4385
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:16
    De kans dat ik hun boek zou lezen, zou vele malen groter zijn dan dat ik het boek van Spaan zou lezen!
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:18
    Twee van zijn oprechte vrienden, geen van beide die als eerbetoon nummer 34 draagt of een shirtje met zijn naam omhoog houdt als ze scoren...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:55
    En wat als ze het wel doen? Dan...?
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:58
    Doen ze niet, want ze steunen liever de familie met regelmatige bezoekjes, telefoontjes met zijn broers, enz.

    Wil alleen maar even aangeven dat sommige mensen de situatie misbruiken om vooral hun imago op te poetsen. Sommige mensen zijn zo intens egocentrisch en narcistisch dat ze tot dit soort gedrag in staat zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:52
    Oprechte echte vriendschap is mooi.
    Maar dit duurt langer dan dat meestal duurt.

    Een wreed lot voor hem en zijn vrienden.
    Vind ik leuk
    Janjan +437
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:25
    mooi hoe die jongens over hem praten. blijft pijnlijk voor iedereen.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +399
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:51
    Ik word een beetje Nouri-moe. Ja, we weten dat het een verschrikkelijke gebeurtenis is geweest. En ja, het is rot dat hij nooit meer op zijn (oude) niveau kan voetballen en nog meer van dat soort berichten.
    Ik vind dat de berichtgeving over Nouri wat minder mag. Als een speler van bijvoorbeeld Willem II, Excelsior of Roda JC dit zou overkomen, dan had er nauwelijks een haan naar gekraaid.
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:54
    Elke bericht maakt duidelijk hoe wankel het leven beweegt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:29
    Voor Nouri hoop ik het allerbeste!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:53
    Goed duo. Geen VP stemmingmakerij reaguurders.
    Vind ik leuk
    michelhx +3704
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:05
    Een Ajacied en een PSV'er die gebroederlijk naast elkaar staan...daar kunnen sommige forumleden hier een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10935
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:56
    Ja, maar hun broederschap is echt.
    En die forumleden zijn nep in elke vezel.
    Een echte supporter richt zich niet op wat de opponent doet,
    maar richt zich op de eigen club.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:18
    Prachtig gebaar van Henk Spaan. Behalve een boek zou het mooi zijn als de gemeente Amsterdam nog iets kan betekenen voor Nouri. Bij zijn geboorteplaats een enorm groot gedenkteken neerzetten. Zo weet iedereen hoe belangrijk Nouri geweest is. Maar een levensgrote foto van Nouri met het Ajax shirt zou helemaal prachtig zijn als je Amsterdam binnenkomt.

    Sterkte Nouri!
    Vind ik leuk
    Hammie +1176
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:50
    Gedenkteken bla bla enz

    Nouri is niet overleden toch?

    Wat is dit nu voor raar iets, bij Johan moesten ze 2 jaar wachten om de naam van het stadion teveranderen.

    Daarnaast wat heeft hij nu betekent voor ajax dan?

    Helemaal niets, ja in de jeugd.

    Ik denk ook wel dat hij een topper was geworden hoor.
    Daarnaast ik vind super erg voor die jongen en familie,maar we moeten niet gaan overdrijven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws