Jurjus wordt schlemiel in plaats van held en bezorgt Fortuna zege met miskleun

Jurjus wordt schlemiel in plaats van held en bezorgt Fortuna zege met miskleun

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 18:37zo 21-10-2018 om 18:37

Het duel der promovendi tussen Fortuna Sittard en De Graafschap is zondag geëindigd in een zege voor de thuisploeg: 3-1.  In de absolute slotfase profiteerde basisdebutant Lazaros Lamprou van een gigantische misser van Hidde Jurjus. Kort daarna gooide Branislav Ninaj het duel op slot. 

In de eerste helft was Jurjus juist nog van grote waarde geweest voor De Graafschap. Bij een 1-0 stand in het voordeel van Fortuna keerde de doelman een penalty van Lisandro Semedo. De Limburgers waren in de 38e minuut op voorsprong gekomen via Lamprou, die alle ruimte kreeg om uit te halen. Semedo raakte ook nog de lat. 

Na de pauze deed De Graafschap het een stuk beter dan tijdens de eerste helft. Youssef El Jebli tekende binnen een paar minuten op fraaie wijze voor de gelijkmaker. De aanvaller dribbelde langs een aantal tegenstanders, haast Messiaans, en bleef oog in oog met de goalie van Fortuna koel. 

Het spel golfde in de resterende veertig minuten op en neer. De wedstrijd leek af te koersen op een remise, tót enkele minuten voor tijd. Jurjus blunderde bij een inzet van André Vidigal en wederom Lamprou kon daarna simpel afronden. Even later was het definitief klaar toen Ninaj van dichtbij de 3-1 op het scorebord zette. 

Door de zege staat Fortuna nu op tien punten, net zo veel als sc Heerenveen en Willem II. De Graafschap (zeven punten) heeft alleen NAC Breda en FC Groningen onder zich. 

Poll

Gaat De Graafschap degraderen?

(1015 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 18:39
Er is altijd een schlemiel!
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
zondag 21 oktober 2018 om 18:39
Ai ai ai Jurjus..... Zucht.... Nederlaag was vandaag niet nodig
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1010
zondag 21 oktober 2018 om 18:40
Vond Fortuna wel beter.
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
zondag 21 oktober 2018 om 18:50
Tis ze gegund, maar ons ook 😬
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:48
Pijnlijk vooral gezien de kans voor De Graafschap die eraan vooraf gaat.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2436
maandag 22 oktober 2018 om 04:15
De herhaling (vanaf de 16m camera) op Fox liet zien dat die kans buitenspel was. Realiteit: 11 tegen 3 schoten op doel. Wie wint er dan normaal gesproken?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:16
Oke, dat heb ik niet gezien.
Ik doelde op het moment grote blunder die volgde op een enorme kans.
Vind ik leuk
Joee +493
zondag 21 oktober 2018 om 18:41
Wat een k*t keeper....
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:41
Jammer! Ik hoop dat Fortuna degradeert! Walgelijke trainer!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:02
Kijk eens in de spiegel
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:47
In de tweede helft moet je gewoon doorpakken... Paar gigantische kansen om zeep geholpen
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:47
Wordt tijd dat ze een andere keeper in de goal gaan zetten. Hij pakt geen punten voor de superboeren.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
zondag 21 oktober 2018 om 18:48
Goed weekend voor de ploegen uit Limburg.
Was het maar iedere week zo feest.
Vind ik leuk
Ekster +313
zondag 21 oktober 2018 om 19:05
Aleen roda had de volle buit noeten pakken in eigen huis tegen een dieecte concurrent.
Vind ik leuk
Zalkerboy +484
zondag 21 oktober 2018 om 18:49
Blij met deze twee clubs. En met NAC en Groningen. Zolang zij zo blijven spelen houdt het de hoop voor PEC nog levend.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:23
5 ton weggetieft door psv. Had je beter aan een goed doel kunnen geven.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 21 oktober 2018 om 19:46
Heb deze pot niet live gezien, net de samenvatting, maar wat verdiende de Graafschap de 3 punten! Veel beter, meer kansen en gewoon 3 of 4 100% kansen die je mist. Zonder zeg! Voor Fortuna leuk de eerste thuiswinst.
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 21 oktober 2018 om 19:50
Jurkneus heeft ons ook veel punten gekost. Gewoon een hele matige keeper
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
zondag 21 oktober 2018 om 20:00
Wat een geweldige woordgrap probeer je te maken. Net zo slecht als zijn redding
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:00]
Vind ik leuk
denman21 +192
maandag 22 oktober 2018 om 10:09
😉 idd niet best maar dan nog. Het is gewoon een mietje in de goal. Hoge balle , harde ballen ...
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
maandag 22 oktober 2018 om 12:39
Een mietje..... Jij bent vast een verheerlijking voor de samenleving.
Vind ik leuk
Rodapaus +6202
zondag 21 oktober 2018 om 20:20
Tsja Jurjus en Limburgers is geen goeie combinatie
Vind ik leuk
Uncle Fester +2436
maandag 22 oktober 2018 om 04:21
Extra pikant dat juist ex-Roda keepers Fortuna dit seizoen erg gunstig gezind zijn :-) Van Leer ook al...

Overigens kunnen de supporters in Sittard 'en wie niet springt die is een mof' als liedje afschaffen. 5 goals in het laatste kwartier de voorbije 3 potjes, en dat leverde dus ook 5 punten op.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:24
Volgende keer maar weer slecht spelen en de 3 punten in dtc houden.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:16
Zelfde systeem spelen tegen excelsior alleen Burgzorg ipv v Mieghem
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 14:12
Lijkt mij ook een prima optie.
Vind ik leuk
Juppes046 +394
zondag 21 oktober 2018 om 22:36
De nederlaag voor de Graafschap was onverdiend! Fortuna was superslecht en ze hebben met een hoop geluk gewonnen. Al ben ik als Fortunasupporter wel blij met de belangrijke 3 punten. Ik gun de Graafschap wel het beste......mooie club met een geweldige aanhang (Brigata Tifosi)
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
maandag 22 oktober 2018 om 09:41
Tis jullie gegund! Hoop zaterdag op 3 punten en sfeer thuis op de vijverberg!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws