'Pijnlijkste nederlaag ooit' voor NEC: 'Op deze manier niet Eredivisie-waardig'

    'Pijnlijkste nederlaag ooit' voor NEC: 'Op deze manier niet Eredivisie-waardig'

    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:32

    NEC-trainer Jack de Gier kan nauwelijks geloven dat zijn ploeg met 1-5 is afgedroogd door middenmoter TOP Oss in de Keuken Kampioen Divisie. Hij kwam na afloop woorden tekort.

    "Dit is voor mij als trainer de meest pijnlijke nederlaag ooit", laat De Gier weten aan FOX Sports. "Dat geldt waarschijnlijk ook voor de meeste spelers." NEC stond bij rust met 0-1 achter, maar in een tijdsbestek van een half uur liep Oss uit naar een 0-5 voorsprong. "Mijn eerste gevoel is dat we elkaar in de steek gelaten hebben. Dit doet mij pijn en iedereen die NEC een warm hart toedraagt."

    "Dit is een behoorlijke mokerslag. De achterstand is niet onze grootste zorg, wij zijn zelf onze grootste zorg", aldus De Gier, die zich met NEC nu terugvindt op de zevende plek. Ook Tom Overtoom maakt zich zorgen na de zeperd in de eigen Goffert. "Dit was heel slecht, ik kan het kort samenvatten. We hebben te weinig gecreëerd. Verdedigend was het niet goed, aanvallend ook niet."

    NEC hoopt dit seizoen op promotie naar de Eredivisie, maar volgens Overtoom zit dat er op deze manier niet in. "We moeten de komende wedstrijden uit een ander vaatje tappen, dit kan zo niet langer. Als we zo blijven spelen zijn we niet Eredivisie-waardig."

    Plaats een reactie

    tikkietoe +5267
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:40
    Het is voor N.E.C. nu al zaak zich via nacompetitie te plaatsen voor Eredivisie. Rechtstreekse plaatsing lijkt me met al die geduchte concurrentie een utopie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 26 oktober 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    Farmer +12380
    zaterdag 27 oktober 2018 om 02:57
    1 Periode en.....

    de 1e Divisie is toch een lol-competitie van hier tot gunder?

    Jeugd-teams die er in meespelen(lees: Ipv spelers afdragen dmv verhuur of verkoop, waardoor de jonkies wat harden in het échte BVO-bestaan, ipv 'veilig onder moekes tiet' bij de A-talentjes, en de beschermde omgeving), en daarmee de hele opzet ván de 1e Divisie, gewoon ondermijnen voor het geringe profijt van....
    Nou, vooral Ajax en PSV(lees, nogmaas het woordje GERINGE, hierboven, het verlies van de 1e Divisie, tov de winst van Jong Ajax/PSV valt écht niet te vergelijken... het is een wanvertoning..Neem Cassiéra bij FCG nu... Vorig seizoen top met J-Ajax, en nu bij FCG vragen we ons af of hij wel eens 'een paar' in z'n broek heeft zitten bv..)

    En clubs als NEC, maar bv ook Roda etc moeten híer in op zien te klimmen om de Eredivisie ook naar een hoger plan te stuwen...

    'Ja, dat is goed en doordacht beleid van de KNVB!"....

    (ps, excuseer me als ik eventjes in een zak braak ok?)

    Onze 1e Divisie is toch een lachertje zo?
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 08:59
    Wat een gelul Farmer. Ga een koe melken of zo ipv de "voetbalanalist" uit te hangen op dit forum. Als jong ajax cassiera had uitgeleend aan een cambuur of zo had hij dan nu een betere speler voor Groningen geweest? Is dat wat je zegt? Blijf lekker doorbraken in een zak zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Farmer +12380
    zaterdag 27 oktober 2018 om 14:54
    Jij snapt het niet.... Jjij leest alleen iets negatiefs over Ajax, en dat is mn punt niet eens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 04:48
    N.E.C. Gaat zich niet plaatsen voor de Eredivisie....
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1162
    zaterdag 27 oktober 2018 om 08:18
    Nee, zeker niet. Op het oog een aardig selectie, maar valt vies tegen met een eerste klas kippenvanger in de goal. Dit is de slechtste keeper die ik ooit in het betaalde voetbal heb gezien.
    Vind ik leuk
    FISH +151
    zaterdag 27 oktober 2018 om 09:02
    Jackie bedankt, Eric Meijers halen?
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1162
    zaterdag 27 oktober 2018 om 15:37
    Nou een kutkeeper en Eric Meijers matchen over het algemeen prima.
    Vind ik leuk
    FISH +151
    zaterdag 27 oktober 2018 om 15:52
    nou, een speler of 8 dat echt door de ondergrens heenzakt
    is treuriger, maar moet wel effe babbelen met de Gelderlander.
    zo'n Achachbar, Joppen, en vooral Dijkstra, drama.
    v.dBerg, Overtoom, ook niks.
    Gooi dan jeugdspelers erin, en wacht tot de winterstop tot B4 een goede scout heeft gevonden en weer kan lappen.
    De Gier maar laten vliegen.
    Vind ik leuk
    denman21 +64
    zaterdag 27 oktober 2018 om 18:23
    Echt niet. Dat is muyters van roda
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:37
    Dat weten we niet, het is in die competitie zo dat je bijna moeite moet doen als redelijk team om je niet te plaatsen voor de nacompetitie.
    Van de 16 echte teams, doet natuurlijk de ploeg die mag promoveren niet mee, dus 8 van de 15 doen mee aan de nacompetitie. Vorig jaar promoveerden de nummers (alle teams) 4 en 7. In de jaren daarvoor de nummers 5, 5, 3, 6, 2, 3, 6, 5, 3 en 2. In de laatste 10 jaren dus 12 clubs die via de nacompetitie promoveerden, waarbij de eindpositie weinig over de kansen lijkt te zeggen, behalve dat de clubs uit het rechterrijtje (12 Eindhoven,10 MVV, 16 Sparta, 13 Helmond Sport, 13 Dordrecht) zich niet eens zo vaak plaatsen en dat die tot nu bovendien kansloos waren de laatste 10 jaar.
    Vind ik leuk
    Mr bien +2765
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:41
    Ze speelde als een droge Hema worst
    Vind ik leuk
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:57
    Like
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:42
    Moet zeggen dat ik de opstelling en wissels ook niet helemaal begrijp. 1-0 achter en dan een aanvaller eraf voor een middenvelder om vervolgens een kwartier later er weer aanvaller bij te zetten. En waarom Dijkstra in de basis als vd berg er ook gewoon is. Misschien niet helemaal fit, maar fit genoeg voor minstens een helft blijkbaar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 26 oktober 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:08
    Jij gaat je eigen vragen beantwoorden.

    Ja, hallo. En wij dan? Nu vervelen wij ons.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:31
    Ik ga deze antwoord niet bevrage.. Euh deze vraag niet bevragen
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:43
    Sorry Wim, dat is nooit mijn bedoeling geweest.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +465
    zaterdag 27 oktober 2018 om 07:27
    Dijkstra inderdaad.. dat die man in het betaalde voetbal een podium krijgt. Die kan er echt heeeeelemaal niks van. Ik snap dat echt al jaren niet
    Vind ik leuk
    stratumseind +172069
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:51
    el buitre heeft het zwaar
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:39
    Haha, die rolden wij nog op in de halve finale, witte nog, Straat..?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 27 oktober 2018 om 00:40]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10646
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:41
    Tegen Don Leo ook.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172069
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:42
    da vergeet ik nooit
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 05:27
    167 duuzend likes alweer??
    Kom 'ns van die bank af, lui vèrkuh...
    Vind ik leuk
    stratumseind +172069
    zaterdag 27 oktober 2018 om 09:59
    ik verdom ut , ut kan mij niks verrekken wa un ander van me zi

    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 05:44
    https://www.ad.nl/binnenland/nederlandse-bende-zat-achter-spaanse-monsterpartij-cocaine~aa5ac096/

    Bende gij dèh..?
    Vind ik leuk
    stratumseind +172069
    zaterdag 27 oktober 2018 om 09:25
    nondeju hoe kom ik nou aan mijn bananan?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3553
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:54
    Je bent niet Eredivisiewaardig. Je speelt immers in de Keukenkampioen divisie
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    vrijdag 26 oktober 2018 om 23:54
    NECwil dolgraag in de Keukenkampioen Divisie blijven. Hebben ze vanavond laten zien.
    Vind ik leuk
    Farmer +12380
    zaterdag 27 oktober 2018 om 02:52
    "KeukenKampioenDivisie"....
    T is toch niks meer dan een interpretatie van 'droognodige-plak-brood-divisie'? :p
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1519
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:00
    Wat een bedroevend niveau.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:05
    Heel vaak zie je teams, zo slap uit de kleedkamer terug komen, na de theepauze.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:09
    Wellicht even de spelersbus opwachten?
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    zaterdag 27 oktober 2018 om 00:47
    Na een thuiswedstrijd wachten op die bus? Kan ff duren ben ik bang ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 01:03
    Ze verzinnen er vast wel weer wat op in Nijmegen. Boos staan wezen bij de hoofdingang schijnt ook goed te werken...
    Vind ik leuk
    Farmer +12380
    zaterdag 27 oktober 2018 om 02:50
    De Pakjes-Ribs zijn in de aanbieding bij de HEMA deze week :P
    Vind ik leuk
    FISH +151
    zaterdag 27 oktober 2018 om 13:42
    bus is in garage, steenmarter deed beter zijn best dan de passagiers die vervoerd worden.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +256
    zaterdag 27 oktober 2018 om 01:47
    5-1 zozo dat is best heftig hoor.
    Heb zo'n gevoel dat n.e.c trollen voorlopig niet zo'n grote bek hier gaan hebben.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2072
    zaterdag 27 oktober 2018 om 02:38
    Voor het tweede jaar op rij een hele sloot aan spelers halen, wéér een andere trainer voor de groep en het wordt alsmaar slechter. Benieuwd met welke orakeloplossing Oversier & Van Schaijk in de winterstop weer komen aanzetten. Gaat van de regen in de drup met die twee.
    Vind ik leuk
    Farmer +12380
    zaterdag 27 oktober 2018 om 02:50
    TOP heeft ze een beste fleer in de NEC gegeven :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 06:23
    De Gier... emotionele keuze van club. Het ontbreekt 9.9 van de 10 voetbalclubs aan visie. Technisch directeuren maken er overal met teveel geld van een ander een puinhoop van en daar worden ze ook nog reikelijk voor beloond. Die salarissen van deze mensen die praten over voetbal of het de exacte wetenschap is moeten beloond worden naar resultaat en niet andersom. Dit is niet alleen bij nec het geval maar ook bij clubs als nac, willem2, heerenveen etc etc.
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    zaterdag 27 oktober 2018 om 06:44
    Wat heb ik me weer zitten verbijten op de tribune!!! Slappe instelling en weinig kwaliteit!!!
    Onze toekomstig goude bal winnaar kan die aspiraties even in de ijskast zetten!
    Wat is er toch loos bij NEC? Vanaf 2008/2009 is het bergafwaarts gegaan met een 1-5 van Top Oss als laatste tik, met alle respect voor Oss!
    Ligt het aan de spelers of zal de Gier ze niet kunnen motiveren? Met 0-1 de rust in en dan lijkt mij dat de Gier heeft lopen schelden en tieren maar binnen no time stond het 0-2,0-3 en zefs 0-5 en was NEC gedegradeerd tot een speelbal van Top Oss😔
    We worden als supporter toch flink op de proef gesteld!!! Bedoel, we zijn NEC en zullen nooit kampioen van de eredivisie worden maar we willen op z’n minst strijd zien en natuurlijk wel enig kwaliteit. Anders kan ik ook mijn vrijdagavond anders indelen en zondags naar de plaatselijke voetbalclub gaan om die te steunen!!!
    “ Weer trekken wij ten strijden!”” Misschien alles spelers eens dat lied uit hun hoofd laten leren en eisen dat dat op het veld terug te zien is!
    Ben er nog laaiend over!!!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 27 oktober 2018 om 06:45]
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 07:48
    Het was zo bedroevend dat ik er gewoon melig van eerst.
    Ik heb de laatste jaren veel slechte thuis wedstrijden gezien maar dit sloeg alles.
    Overtoom, geen een goede corner of vrije trap, hoezo mat deze man na 4 mislukte trappen of achter zo'n bal gaan staan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:40
    Gewoon blijven gaan. Supporter ben je in goede en slechte tijden en helaas voor NEC lijken dit mindere tijden. Al kan het aan het eind van dit seizoen ook ineens weer helemaal anders zijn.
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:10
    Blijf ook wel gaan maar het is moeilijk om de club zo te zien afglijden naar een punt wat niemand nog weet.
    Blijven ze bestuurlijk zo aanmodderen of ligt er wél een plan klaar voor de komende tijd? Die onzekerheid is al helemaal k.t!
    Waar het vroeger ook leuk was om over NEC te praten met vrienden is het nu veel nuilen en balen. Voetbal is wel bijzaak maar toch een zeer belangrijke bijzaak!
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:32
    Ja hou op wij weten er hier ook alles van. Denk dat wij wat dat betreft nog wel vaker in een achtbaan zitten van hoogte en dieptepunten. Klein voordeel is wel dat je nu de echte trouwe supporters van de successupporters kan onderscheiden. Succes in ieder geval
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:44
    Thanks! Jij/jullie ook😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:57
    Thanks! Sportief gaat het moeilijk worden maar voor vanavond staat er een dikke sfeeractie op de planning dus dat is weer een hoogtepunt voor onze club ongeacht de uitslag..
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    zaterdag 27 oktober 2018 om 22:59
    Sfeeracfie lijkt geholpen te hebben😉
    Gefeliciteerd!!!
    Vind ik leuk
    zondag 28 oktober 2018 om 02:48
    Daar leek het de eerste helft niet op maar gelukkig hebben we in de 2de helft heerlijk d’ran voetbal gezien met het broodnodige resultaat!
    Vind ik leuk
    Pie Ranja +27
    zaterdag 27 oktober 2018 om 16:44
    Heb gisteravond een TOP wedstrijd gezien van de Devils, misschien eens wisselen en een vrijdagavond naar het Triavium in plaats van Goffert
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 08:28
    Haal pepijn terug🤣
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 08:43
    Nee die Duitsers dat was ook lachen
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 08:38
    Ja NEC krap je naar is even achter de oren. Samen met Twente en Sparta volgens mijn nog steeds de grootste begroting. Die zien we voorlopig nog niet terug in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    FISH +151
    zaterdag 27 oktober 2018 om 15:57
    Klopt, maar jullie hebben nog een beetje scouting.......
    en natuurlijk Frenkie (daar is ie weer) die het nodige zal opbrengen.
    Wij doen het maar met iemand die nog niet droog is achter de oortjes,
    en straks de gouden bal zal winnen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zaterdag 27 oktober 2018 om 08:43
    Jack krijgt nu alle gier over zich heen