Zoet senior gedupeerd bij PSV-bezoek aan Wembley: Ik vind het niet normaal

Zoet senior gedupeerd bij PSV-bezoek aan Wembley: "Ik vind het niet normaal"

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 18:09wo 07-11-2018 om 18:09

Tientallen PSV-supporters zijn dinsdagavond op Wembley tijdens de Champions League-wedstrijd tegen Tottenham Hotspur het stadion uitgezet. Eén van hen was Paul Zoet, de vader van PSV-keeper Jeroen Zoet.

Zoet senior moest zelfs vóór de wedstrijd al samen met ongeveer twintig mensen weg van de tribune. "Ons werd verteld dat het voor ons veiliger was om elders te gaan zitten en daarbij is toegezegd dat we naar een andere plek konden", vertelt hij aan het Eindhovens Dagblad. "Onze tickets werden ingenomen en toen we eenmaal buiten stonden, mochten we niet meer naar binnen. Onder valse voorwendselen zijn we dus van onze plekken gehaald en dat vind ik kwalijk."

Opvallend genoeg was Zoet niet herkenbaar als PSV-fan. Hij besloot in de openbaring te treden, nadat hij het verhaal van misdaadjournalist John van den Heuvel had gelezen. "Ik vind het niet normaal dat dit gebeurt en wie weet draagt het bij om dit in de toekomst ook maar enigszins te voorkomen."

Zoet senior miste uiteindelijk het grootste deel van de eerste helft, waarin zijn zoon Jeroen uitblonk. "In de 38ste minuut zaten we op de tribune en daardoor heb ik de goal van PSV en een aantal reddingen gemist. Via PSV heb ik uiteindelijk nog zes kaartjes kunnen krijgen, maar een groot deel van de andere mensen hebben de hele wedstrijd gemist. Dat vind ik het ergste. De beelden van Jeroen ga ik thuis zeker nog terugkijken."

Lees ook: Tienjarige (!) PSV-fan Wembley uitgezet: 'Ging lomp, hij was erg onder de indruk'

Plaats een reactie

woensdag 7 november 2018 om 18:12
Normalisatie is ver weg.. maar je weet dat dit kan gebeuren helaas.
Vind ik leuk
zomer +1309
woensdag 7 november 2018 om 18:15
Zijn er meer onder valse voor wensen uitgezet.
Is gewoon een klote club daar die Spurs.
Vind ik leuk
Florian87 +11667
woensdag 7 november 2018 om 18:17
Àch hij was in ieder geval ruim op tijd weer binnen om de andere twee goals mee te maken :D
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:32
Het werden er in ieder geval geen 5 voor Tottenham, zoals jij gisteren hier voorspeld had en ook gehoopt had.
Vind ik leuk
Florian87 +11667
woensdag 7 november 2018 om 18:45
Ik heb totaal geen voorspelling gedaan hoeveel goals er zouden vallen! Ik zei dat het een ruime overwinning zou worden, maar heb geen 5-0 gezegd, ik daag je uit om te laten zien waar ik dat heb gezegd, op zeker dat je dat niet kan :D
Vind ik leuk
PinPelado +1981
woensdag 7 november 2018 om 18:56
2-1 klopt, lekker ruim!
Vind ik leuk
Florian87 +11667
woensdag 7 november 2018 om 19:04
Nee 2-1 is geen ruime overwinning, iets wat ik wel had verwacht. Gaat er nu om dat dat Chinese ventje voor de zoveelste keer weer iets uit zijn duimpje zuigt, ik wacht nog steeds op het bericht waar ik 5-0 heb gezegd :D
Vind ik leuk
Aal +22905
woensdag 7 november 2018 om 19:05
Wel zout en bitter voor Pa Zoet
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:11
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:14
Oké, vandaar. Succes vanavond D.A.F.!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:55
Dankjewel man. Jammer van gister! Ondanks dat Tottenham veel beter was geloofde ik wel in een gelijkspelletje
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:36
Ik ook, maar Tottenham was echt veel beter. Verschil is te groot.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:40
Ja in de onderlinge duels idd wel ja! Psv heeft gewoon moeite met dat technische en snelle spel van Tottenham. Zonde. Hopen op winst tegen barca en gelijkspel tegen inter. En Tottenham beide duels verliezen.
Vind ik leuk
Florian87 +11667
woensdag 7 november 2018 om 20:57
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 21:00
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:01]
Vind ik leuk
Motley +142
donderdag 8 november 2018 om 00:06
Neem aub op tijd je pilletjes in.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 21:01
Je account is niet voor niets verwijderd. Graag het netjes houden en zonder enige vorm van uitlokken te discussiëren.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 21:04
Waarom verwijder je de reactie van Florian niet dan?. Jullie zoeken mij gewoon. Al gedaan zie ik!
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 21:08
Wij zoeken niemand op, maar zulke teksten kan niet, dat begrijp je wel. En de andere teksten worden ook aangepast.
Vind ik leuk
Swout +1270
woensdag 7 november 2018 om 19:28
Paul Zoet? Denk dat ze Paul Zuur bedoelen..
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:14
Dus hij zat gzellig met john vd Heuvel 🤣

Waren 2 fantastische minuten dat wel.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:14
Belachelijk dit!! Maar waarom krijgt de vader van Jeroen Zoet nog wel zes kaartjes via psv en de andere gedupeerden niet??
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6670
woensdag 7 november 2018 om 18:27
Omdat het de vader van Jeroen Zoet is vermoed ik
Vind ik leuk
Gizmo +3756
woensdag 7 november 2018 om 19:02
Maar is de vader van Jeroen zo breed dat hij 6 kaartjes nodig heeft ?

Of wil hij liggend de wedstrijd volgen ?
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6670
woensdag 7 november 2018 om 19:09
Hij had via Andy van der Meijde ook al 5 prostituees gekregen
Vind ik leuk
Counterattack +11258
woensdag 7 november 2018 om 18:46
Is niet de verantwoording van PSV lijkt me, dus mooi gebaar van die club om de ommissie van spurs deels recht te zetten.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:08
Omdat de vader van zoet de connecties heeft en de rest niet?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93180
woensdag 7 november 2018 om 18:15
Wat een sukkels bij de Spurs. Kinderachtig allemaal, zelfs de vader van Zoet. Dan is er iets niet helemaal goed gegaan.
Vind ik leuk
mcmodd +24995
woensdag 7 november 2018 om 18:21
Je kunt danook wel zeggen: zelfs voor al die fans had PSV nog een kaartje moeten regelen. Deze mensen hadden toch niets gedaan? Ik vind dit een grote schande, bovendien denk ik dat deze mensen financieel geheel tegemoet moeten worden gekomen. Entree, vervoer, misschien zelfs een overnachting, alles.
Vind ik leuk
Eimersweide +8218
woensdag 7 november 2018 om 18:39
Je kunt ook zeggen waarom verkoopt psv geen kaartjes voor het juiste, veilige vak.
Vind ik leuk
mcmodd +24995
woensdag 7 november 2018 om 19:02
Dat zullen ze dan waarschijnlijk niet expres fout hebben gedaan, dat is voor geen enkele club een optie, lijkt me.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
woensdag 7 november 2018 om 19:34
Eens! Zo'n trip is al duur zat
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
woensdag 7 november 2018 om 18:20
Tja, psv supporters vinden het schandalig, de rest doesn't give a fuck... Mij inclusief.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:23
Hoe anders is dit dan onlangs toen bij PSV een supporter zijn shirt moest omdraaien.. Het kan verkeren blijkbaar.
Vind ik leuk
Valceryn +60
woensdag 7 november 2018 om 18:42
Vrij anders op zich, aangezien die 2 jongetjes evengoed de wedstrijd mochten zien, terwijl je hier gewoon naar buiten wordt gewerkt en er uiteindelijk niet meer in komt wat je wel wordt beloofd. Overigens is het natuurlijk eigen risico om in het thuisvak te gaan zitten, vinden ook de meeste PSV supporters.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:57
Ik vind dat ook Valceryn, ik bedoel eigenlijk vooral dat het erg opvallend is dat diegenen die destijds moord en brand riepen over het "schandalige PSV" dat die jongen zijn shirt liet omdraaien het nu ineens logisch vinden dat deze PSV supporters niet in het stadion mogen... Iets met hypocriet en zo.
Vind ik leuk
stratumseind +185618
woensdag 7 november 2018 om 18:33
ach wat jij ervan vind boeit ons dan weer niet ......zo hebben we allemaal iets wat ons niet interesseert
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
woensdag 7 november 2018 om 19:03
Vindt is met een t op het eind.
Vind ik leuk
stratumseind +185618
woensdag 7 november 2018 om 19:09
ik lus geen thee
Vind ik leuk
Counterattack +11258
woensdag 7 november 2018 om 23:45
Grammaticaal goed bezig.
Kindvriendelijk empathisch is iets anders. Maar proficiat met jullie puntje.
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
donderdag 8 november 2018 om 07:53
Mijn puntje, wat raaskal je nou?
Vind ik leuk
Counterattack +11258
vrijdag 9 november 2018 om 00:19
1-1, punt. :-) Proficiat
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
vrijdag 9 november 2018 om 09:56
???
Vind ik leuk
Counterattack +11258
woensdag 7 november 2018 om 18:47
Heeft niets met club te maken, dat maak jij ervan. Shit car.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:25
Belachelijk. De zoveelste. Net als dat jonge ventje in zn PSV shirt.
Vind ik leuk
Deck010 +8282
woensdag 7 november 2018 om 19:26
Nee, net als die jongetjes in hun Feyenoordshirtje in Eindhoven. Die zaten in een gemengd vak en moesten hun shirtje binnenstebuiten dragen. En dat voor een paar leeghoofden want die zitten er genoeg. Getuige dat 1 van hen in diezelfde wedstrijd 10 rijen omhoog loopt om een geestelijk gehandicapte jongen op zijn gezicht te timmeren.
Dit heet karma, net als het doelpunt aan het eind van de wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:33
Snap dat je wat dwars zit. Maar dat jongetje mocht gewoon de wedstrijd bekijken.

Die jongen die gehandicapt is en in elkaar geslagen is geworden. Kan ik geen woord van goed praten. Zoiets is gewoon verschrikkelijk
Vind ik leuk
Deck010 +8282
woensdag 7 november 2018 om 20:17
Begrijp me niet verkeerd....ik vind het ook vreselijk kut voor dat ventje die is geweigerd op Wembly, maar dat was wel het eerste wat in me opkwam.
Ik ben persoonlijk van mening dat alles en iesereen door elkaar in een stadion moet kunnen zitten.
Als ik iemand op zijn smoel wil timmeren ga ik wel op kickboksen.
Vind ik leuk
Counterattack +11258
woensdag 7 november 2018 om 23:48
Dit kind is dus volgens jouw karma-theorie terecht de dupe geworden van die foute stewardactie bij JC Schaal.
Culture Club: Karma Kameleon... :-)
Vind ik leuk
Sunil010 +290
woensdag 7 november 2018 om 18:27
Er bstaat niet voor niets een uitvak!

Regel geldt voor iedereen meneer Zoet, en geloof me daar in Londen houden ze niet van uitsupporters.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:27]
Vind ik leuk
Bertus +6596
woensdag 7 november 2018 om 18:41
Uitvak zat bomvol en als je dan op andere plaats wel binnen kunt dan is dat begrijpelijk. In Eindhoven zaten er ook genoeg Engelse fans tussen het PSV publiek. Ging probleemloos, zwaar overdreven acties gisteren op Wembley. Kinderen en doodnormale fans het stadion uitzetten is ronduit triest👎
Vind ik leuk
Sunil010 +290
woensdag 7 november 2018 om 19:02
Is het ook, maar probleem blijft nog steeds: een paar debielen die eens in de tijd voorkomen die de hele voerbal wereld doet sidderen.

Jammer dat zo is gegaan, wel begrijpelijk.
Vind ik leuk
Counterattack +11258
woensdag 7 november 2018 om 18:48
In Duitsland geen probleem, supporters onderling, respect.
Vind ik leuk
stratumseind +185618
woensdag 7 november 2018 om 18:30
De volgende keer laten we een vak vol engelsen naar eindhoven komen en als de warming up begint jagen we ze de trein in ,brexit ermee.......


maar serieus dit is eigenlijk best wel triest al die verhalen
Vind ik leuk
Zultkop +5969
woensdag 7 november 2018 om 18:54
In een koeltruck terug naar Engeland
Vind ik leuk
Scherp! +18
woensdag 7 november 2018 om 18:54
Jagen jullie de volgende keer ook de Ajacieden de trein in?
Vind ik leuk
stratumseind +185618
woensdag 7 november 2018 om 18:55
als ze net als laatste keer weer beginnen te kutkammen met dat vuurwerk naar beneden gooien wel ja
Vind ik leuk
Johnny Cash +7960
woensdag 7 november 2018 om 18:34
Raar verhaal. Als je wordt verteld dat je ergens anders beter kan gaan zitten had ik al gezegd ik blijf hier zitten. Ten tweede merk je al gauw genoeg dat je niet na een andere plaats loopt maar richting uitgang van het stadion
Vind ik leuk
markie +1761
woensdag 7 november 2018 om 18:36
Ach het was het kijken toch niet waard
Vind ik leuk
Retweet +597
woensdag 7 november 2018 om 18:43
In 2010 was ik erbij op White hart lane, zat welliswaar in het uitvak maar tot aan de deur van het stadion liep alles door elkaar. Supersfeer. Tussen ons uitvak en het thuispubliek zat slechts een hekje van een meter hoog met wat stewards erbij.

Sfeer was uitstekend. Jammer dat het nu zo gaat.
Zal ook wel te maken hebben met de "uitbaters" van Wembley dat er zo gedaan wordt.


Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:43
Haha gaan ze een keer away met een aardige groep, is het weer niets.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:50
Ranglijst uitsupporters 2018:
1. Feyenoord: 804
2. PSV: 758
3. Ajax: 750
4. FC Twente: 474
5. NAC: 457
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:52
Hahaha kijk deze gast! Geloof je het zelf hahaha.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:09
Kijk deze link even na Mokums Paradijs:
https://www.voetbalultras.nl/uitgebreide-statistieken-uitsupporters-eredivisie-en-jupiler-league/
En nu je snaveltje weer toe houden!
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:10]
Vind ik leuk
Johnny Cash +7960
woensdag 7 november 2018 om 19:11
Ja die ene keer dat feyenoord eens europees speelt willen ze er allemaal
Bij zijn.
Vind ik leuk
Bertus +6596
woensdag 7 november 2018 om 21:14
Nee dan geven jullie een beter voorbeeld door de boel te slopen en op de vuist te gaan met de stewards en politie.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:42
Ach onze Bertus heeft ook wat voorbij zien komen op het nieuws. Was er zoals gewoonlijk niet bij, maar heeft wel weer zijn woordje klaar. Jammer voor jou pik, het viel allemaal wel mee en als je de feiten niet kent niet komen praten pik!
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 8 november 2018 om 16:16
Gelukkig kennen jullie wel alle feiten. Ik lees wat ik lees vriend en dat zal echt niet allemaal verzonnen zijn. Afgelopen voorjaar heb ik ook live kunnen aanschouwen wat een koorknaapjes jullie zijn toen er in het Philips stadion vuurwerk in het PSV publiek werd gegooid. Gewoon de realiteit onder ogen willen zien kerel en ook een keer toegeven dat er vuilnis tussen het Ajax publiek zit. Net zoals die er overal tussen zitten.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:21
Tuurlijk zullen de Ajax supporters ook vaak zelf fout zitten maar wat er gisteren gebeurde was gewoon weer overdreven. Politie die het vak op komt stormen zonder duidelijk te communiceren wat ze nu eigenlijk willen. Ja dan krijg je dit soort praktijken, heb het al vaker Europees meegemaakt dan gaat het er toch allemaal iets anders aan toe.
Vind ik leuk
Bertus +6596
donderdag 8 november 2018 om 17:16
Ook bij Spurs hadden ze heel anders kunnen reageren. Bij de thuiswedstrijd van PSV zaten er ook overal Spurs fans tussen het thuispubliek. Er zullen er best wel een paar zijn die zich er aan gestoord hebben maar ze mochten gewoon blijven zitten en er is niks gebeurd. Zoet Sr. hadden ze echt niet hoeven verwijderen.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:36
Nee klopt is ook belachelijk! Maar jij begint over Ajax en gisteren was de actie van de politie ook niet echt goed te praten. Hun komen ineens dat vak op en beginnen daar te meppen als een stel gekken. Maar dat is altijd Europees, slechte communicatie!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:49
Als de mensen maar betaald hebben, de rest interesseert de clubs niks meer. Dan gelden hun nieuwe regels.
Wist u dat niet? Nou jammer dan en succes ermee. Doei.

Kassa.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
Koekie1970 +3165
woensdag 7 november 2018 om 19:03
Heeft hij zelfs de goal niet gezien dan moet hij toch wel als PSV-er te herkennen zijn geweest. Of anders overduidelijk als Nederlander.

Maar triest is het wel....
Vind ik leuk
Marco S +6555
woensdag 7 november 2018 om 19:06
Wat zuur voor zoet
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:14
Net zo’n jankerd als zijn zoon
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
woensdag 7 november 2018 om 19:51
Hahaha en bij de goal van Luuk sprong de halve hoofdtribune op. Denk dat er in totaal wel 8000 Eindhovenaren waren. Wat een feest was het zeg. Ondanks de nederlaag maak je dit nergens mee wat kunnen de boeren feesten zeg. Als andere supporters de grens overgaan moet er van alles gesloopt worden na een paar pintjes. Trots
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:58
Ook al huilie , huilie?
Wees blij man. Heb je tenminste niet gezien hoe de naam van Nederlands voetbal weer door PSV door het slijk gehaald werd.
Wat een bagger zooitje dat PSV. Niet 1 verzorgde aanval gezien, elke bal werd blind naar voren gepeerd in de hoop dat De Jong of die rolleboller er wat mee konden doen: niet dus. Ajax had van dit slechte TH gewonnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:58]
Vind ik leuk
Guust +5841
woensdag 7 november 2018 om 20:13
Dat heet veiligheid, als ze juichen en in elkaar geslagen word, wat genoeg gebeurd dan komt de club helemaal negatief in beeld.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:16
Een heel dubbel gevoel. Helder is dat er veel fans waren die absoluut niet kwamen om te rellen. Maar ze zaten wel in vakken waar normaal gesproken alleen Engelsen hadden moeten zitten. Hoe kan het dat ze daar kaarten voor hebben gekregen en niet voor het PSV vak.
Welke risico's lopen ze daardoor en hoe krijg je als beveiliging die supporters zonder morren daar weg om ellende uit te sluiten? Daarbij is het individuele belang om de wedstrijd te willen zien versus het algemene belang veiligheid en voldoen aan de regels (in het juiste veilige vak zitten) strijdig.

Nu zijn de supporters zonder morren veilig het stadion uitgekomen. Maar dat dat zuur is is zonneklaar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws