Leicester eert overleden eigenaar met standbeeld: 'Hij zal nooit vergeten worden'

    Leicester eert overleden eigenaar met standbeeld: 'Hij zal nooit vergeten worden'

    vrijdag 9 november 2018 om 19:22

    Leicester City wil een standbeeld van wijlen Vichai Srivaddhanaprabha voor het King Power Stadium plaatsen. Dat bevestigt zijn zoon en vice-voorzitter Aiyawatt Srivaddhanaprabha op de clubsite, in aanloop naar het competitieduel met Burnley.

    De wedstrijd van zaterdag staat in het teken van de herdenking van de voorzitter en de vier andere dodelijke slachtoffers van het helikopterongeluk, dat drie weken geleden plaatsvond. Het is voor het eerst sinds die tragische gebeurtenis dat Leicester op eigen veld speelt. Afgelopen zondag eerde de ploeg Srivaddhanaprabha al met een zege bij Cardiff City.

    In de wedstrijd tegen Burnley speelt Leicester bovendien in een speciaal shirt, met daarin de naam Khun Vichai verwerkt. Ondertussen onderzoekt de club de mogelijkheid om hem te vereeuwigen bij het stadion. "Ik zal een project in gang zetten voor het neerzetten van een standbeeld van mijn vader, bij het King Power Stadium, als een permanent en gepast eerbetoon aan de man die alles mogelijk maakte", vertelt zijn zoon.

    "Hij blijft voor altijd in onze harten en zal nooit vergeten worden", besluit Aiyawatt. Vichai Srivaddhanaprabha was acht jaar eigenaar van The Foxes, die onder zijn leiding een van de allermooiste voetbalsprookjes schreven: in 2016 werd Leicester kampioen van Engeland.

    Plaats een reactie

    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 19:24
    Echt verschrikkelijk allemaal natuurlijk, maar wel geweldig dat hij mee heeft mogen maken dat Leicester gewoon kampioen is geworden. Dat standbeeld zou echt top zijn. Rip.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +880
    vrijdag 9 november 2018 om 19:30
    Hij is degene die er het meest voor heeft gezorgd dat ze kampioen zijn geworden
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 19:32
    Dan is het toch mooi als hij zo'n standbeeld krijgt? Wat een prestatie was dat.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +880
    vrijdag 9 november 2018 om 19:35
    Ja dat standbeeld hoort hij ook gewoon te krijgen
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5318
    zaterdag 10 november 2018 om 08:44
    Ik vind het vooral jammer dat mensen eerst moeten sterven voordat ze de waardering krijgen die ze verdienen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:27
    Een mooi eerbetoon voor de man die heel veel mensen daar onvergetelijke momenten heeft gegeven !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:29
    Dat standbeeld staat er eerder dan die van Johan 😅😅
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:34
    Zo groot (lengte) was Johan nu ook weer niet !
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 19:35
    Beetje onnodig deze reactie, je weet dat er zo weer veel commentaar op gaat komen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 9 november 2018 om 19:38
    VP kennende laten ze het lekker staan en censureren ze normale reacties

    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 19:39
    Ach weetje, deze reactie is op zich niet zo grof maar het is een topic over Leicester city en zometeen wordt het weer een Ajax/Psv ruzie topic.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 9 november 2018 om 19:41
    Edit : Mooi
    Thx niels
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:06]
    Vind ik leuk
    Niels92 +27045
    vrijdag 9 november 2018 om 21:03
    Het is toch geregeld? DAF is opnieuw aangepakt, er is dus geen schijnheiligheid!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 9 november 2018 om 21:05
    Nu zeker! Dankjewel man!
    Vind ik leuk
    Niels92 +27045
    vrijdag 9 november 2018 om 21:06
    :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:40
    Ergens heeft hij wel gelijk......
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 19:46
    Misschien, maar zoals ik hierboven aangaf : het is een Leicester topic, zometeen is het een Ajax/Psv ruzie topic.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:03
    Dan kun je de kleuters er idd meteen uitpikken.Mensen die op zoiets ingaan moet je totaal geen aandacht aan besteden.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3983
    vrijdag 9 november 2018 om 20:01
    Moet wel een heel groot standbeeld zijn om die naamplaat in verhouding te kunnen maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:12
    Mooi eer betoon VERDIEND .
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:36
    en ik neem aan ook een standbeeld voor het bedrijfsgebouw, deze man heeft naast voetbal nog veel andere mensen geholpen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31741
    vrijdag 9 november 2018 om 21:03
    Heel veel sterkte.

    Blijft verschrikkelijk wat er is gebeurd.
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +215
    vrijdag 9 november 2018 om 22:16
    Voor altijd verbonden met de club door het kampioenschap in 2016.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    zaterdag 10 november 2018 om 00:16
    Zullen nooit weten wat zijn exacte aandeel was in het succes van Leicester. Maar dat de man een groot aandeel heeft gehad moge duidelijk zijn. Bizarre prestatie met deels geluk, goed beleid en gerichte aankopen. Al met al een held die in deze tijd een fantastische prestatie heeft neergezet. RIP ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws