Politie ingeschakeld bij meisjeswedstrijd: 'Wil deze club nooit meer tegenkomen'

Politie ingeschakeld bij meisjeswedstrijd: 'Wil deze club nooit meer tegenkomen'

Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 09:59ma 12-11-2018 om 09:59

Een wedstrijd tussen de meisjesteams van VV Winkel O17 en Zeeburgia O17 is zaterdag uit de hand gelopen. Bij een 1-1 stand werd het duel gestaakt, nadat de politie ter plaatse kwam.

Dat melden het Noordhollands Dagblad en NH. Bij de wedstrijd tussen de meisjesteams van Winkel en Zeeburgia moest de politie eraan te pas om escalatie op het veld te voorkomen. Twee speelsters vlogen elkaar in de haren, waarna tientallen toeschouwers elkaar intimideerden. Ook zou er geweld zijn gebruikt.

Mike Bijvoet, trainer van Winkel, is aangeslagen en noemt de staf en supporters van Zeeburgia 'zeer agressief'. "Mijn meiden zijn zo ontzettend geschrokken. Dit zijn wij helemaal niet gewend joh. We zijn een heel kleine boerenclub en willen gewoon leuk voetballen. Maar als het zo moet, ga ik liever een niveau lager spelen", aldus Bijvoet tegen NH.

Op het moment dat het conflict uit de hand dreigde te lopen, werd de politie ingeschakeld. Met vier wagens en acht agenten, waarvan er twee het complex betraden, werd voorkomen dat het echt uit de hand liep. Er zijn geen aanhoudingen verricht en er is ook geen aangifte gedaan.

Wat Bijvoet betreft komt het niet meer goed tussen Winkel en Zeeburgia. "Mijn meiden durfden naderhand niet eens meer het terrein af. Ik ben al zeven jaar voetbaltrainer en heb dit echt nog nooit aan de hand gehad. Ik hoop deze club nooit meer tegen te komen."

Plaats een reactie

Strijp +13989
maandag 12 november 2018 om 10:10
Het gaat wel vaker mis bij Zeeburgia.. er heerst daar een bepaald temperament.
Vind ik leuk
ppdf +1220
maandag 12 november 2018 om 10:17
Vreselijke club is dat. Met jeugd mannenn of vrouwen. Altijd gedoe daar.
Vind ik leuk
Dani82 +2773
maandag 12 november 2018 om 10:36
Dat klopt, die club moet je niet zijn voor een lekker potje voetbal. Alleen de oplossing van de trainer om lager te gaan voetballen, gaat hem ook niet worden. Hoe lager je gaat voetballen, hoe erger de teams worden die je tegenkomt
Vind ik leuk
Groen +2372
maandag 12 november 2018 om 11:01
Ik zeg: dopingcontrole. Bij spelers én publiek.
Vind ik leuk
ppdf +1220
dinsdag 13 november 2018 om 08:28
Die daar voetballen hebben geen doping nodig. Die hebben van nature al genoeg temperament. Ach zolang je jn hun ogen maar respect respect respect hebt kan je niets gebeuren.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
maandag 12 november 2018 om 10:55
Gevalletje "is hun koeltoer"?
Vind ik leuk
JoeyC +3650
maandag 12 november 2018 om 10:10
Heerlijk, die Amsterdamse mentaliteit.
Vind ik leuk
Basschot +2228
maandag 12 november 2018 om 11:11
http://www.elfvoetbal.nl/Binnenland/32373/Vechtpartij-tijdens-huldiging-van-PSV-in-Eindhoven

Gebeurt bij PSV ook wel eens
Vind ik leuk
stratumseind +191496
maandag 12 november 2018 om 10:11
een bitchfight ...altijd leuk om te zien,waar blijven de beelden?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:11]
Vind ik leuk
Edenees80 +503
maandag 12 november 2018 om 10:11
Geinig toch.. Bitchfight!
Vind ik leuk
Johnny Cash +8776
maandag 12 november 2018 om 10:11
Trek ze allemaal een bikini aan en laat ze het uitvechten in een groot modderbad
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 10:26
On-topic blijven, Sjonnie...
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
maandag 12 november 2018 om 10:11
Jammer. Je hoopt dat het damesvoetbal geen last krijgt van dit soort berichten.. Helaas.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21099
maandag 12 november 2018 om 10:15
Je zou haast gaan denken dat vrouwen ook mensen zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:16]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
maandag 12 november 2018 om 10:17
Bijna dan ;-)
Vind ik leuk
Waagplein +563
maandag 12 november 2018 om 12:28
Dat is een gedachte waar ik mijzelf nog nooit op heb betrapt.



Maar niet tegen mijn vriendin zeggen hoor!
Vind ik leuk
3Bier +12580
maandag 12 november 2018 om 10:24
Deze meiden dienen goed getroost te worden
Vind ik leuk
El Cazador +8624
maandag 12 november 2018 om 10:24
Fijne reclame voor Zeeburgia en haar meiden voetbal!!
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 10:32
'Dames dames toch zou" ! Herman Kuiphof gezegd hebben.
Vind ik leuk
guusje +1281
maandag 12 november 2018 om 10:38
wel vervelend voor de terreinknecht; al die slakkensporen op het veld......
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 12 november 2018 om 10:50
Een bepaald noord-afrikaans temperament....?
Vind ik leuk
Groen +2372
maandag 12 november 2018 om 11:04
Tokkies heb je in alle kleuren.
Vind ik leuk
Basschot +2228
maandag 12 november 2018 om 11:09
In dit geval is het Noord-Afrikaans en Zuid Amerikaans (Surinaams) temperament.
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 12 november 2018 om 12:30
Gevaarlijke combi...
Vind ik leuk
Vak-T +1540
maandag 12 november 2018 om 16:09
Blijkbaar, zelf regelmatig gevoetbald tegen turken, surinamers, spanjaarden en Marokkanen.....vreemd genoeg alleen tegen die laatste liep het altijd uit de hand.
Volgens mij zijn al deze kut teams uit de competitie gehaald en zijn ze gaan zaalvoetballen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 12 november 2018 om 16:49
Vroeger waren het idd de surinaamse teams waar je niet tegen wilde/kon voetballen, nu zijn dat de marokaanse teams
Vind ik leuk
FCGrunn050 +738
maandag 12 november 2018 om 11:10
Die trainer heeft het er over dat ze een klein boeren clubje zijn. Ik ken er hier een paar clubjes van het platteland waar je ook niet graag tegen speelt. Vorige week nog getuige geweest van een o-15 meisjeswedstrijd in Beerta. Wat daar gebeurde willen de honden geen brood van vreten. Een en al intimidatie in en buiten het veld. Als je niet beter wist zou je denken dat je je in een zwakzinnigen gesticht begaf!
Vind ik leuk
ihvmmdk +7187
maandag 12 november 2018 om 11:10
Ik dacht dat het wijven voetbal puurder was en het er sportiever aan toe ging! :D hahaha Althans, zo heb ik me laten vertellen door de vrouwenvoetbal nazis.
Vind ik leuk
Groen +2372
maandag 12 november 2018 om 11:20
Is ook erg sportief hoor: kickboxen, survival, speerwerpen, noem maar op!
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:26]
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 11:42
Bij damesvoetbal ook al n hoog Calimero gehalte?
Vind ik leuk
Blac-ca +512
maandag 12 november 2018 om 12:25
De media die het altijd zal opblazen en een tip trainer in de boerendorpen is voetbal ook niet van de sportieve kant een en al thuiskakkertjes dus eenmaal buiten het boerenstal is toch met bestek het vlees flink doorsteken.
Vind ik leuk
C'est Ca +78
maandag 12 november 2018 om 14:44
Bedankt voor deze analfabetische toevoeging Achmed.
Vind ik leuk
C'est Ca +78
maandag 12 november 2018 om 14:42
-
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
Hupfean +5101
maandag 12 november 2018 om 15:16
Laat me raden? Zeeburgia is grotendeels getint?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws