Wöber na unicum: 'Zullen altijd de eersten zijn die dit voor elkaar kregen'

    Wöber na unicum: 'Zullen altijd de eersten zijn die dit voor elkaar kregen'

    Gepubliceerd: woensdag 21 november 2018 om 15:25wo 21-11-2018 om 15:25

    Maximilian Wöber plaatste zich zondag met Oostenrijk onder 21 voor het Europees kampioenschap van 2019 door de leeftijdgenoten van Griekenland met 1-0 te verslaan. Een historische prestatie: Oostenrijk onder 21 is daarmee voor het eerst bij een eindronde.

    De verdediger van Ajax deed negentig minuten mee bij Oostenrijk en was na afloop euforisch. "We zullen altijd de eersten zijn die dit voor elkaar hebben gekregen. Als in de toekomst een onder 21-team zich kwalificeert, zal men altijd aan ons denken. Dat is iets heel bijzonders", aldus de Ajacied tegenover Laola1.

    In Oostenrijk wordt ook wel gesproken van 'de ongelooflijke reis van jaargang 1996', het geboortejaar van de lichting. De ploeg met spelers als Sascha Horvath en Alexander Schlager hebben zich tot nu toe voor elke mogelijke eindronde geplaatst. Na het EK onder 17 kwalificeerde Oostenrijk zich ook voor het WK onder 17 en en EK onder 19.

    Poll

    Hoort Wöber in de basis bij Ajax?

    (2090 stemmen)

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +16156
    woensdag 21 november 2018 om 15:29
    Net alsof iemand het wat boeit wat Oostenrijk onder 21 doet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    woensdag 21 november 2018 om 15:31
    er zit een Ajacied in het team dus waarschijnlijk is dit niet het enige wat erover geschreven wordt op VP...
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1986
    woensdag 21 november 2018 om 15:36
    Dat begint voort te wennen.
    Vind ik leuk
    jochempje +3593
    woensdag 21 november 2018 om 15:56
    piep piep
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    woensdag 21 november 2018 om 15:58
    bij een piep in je oor kan je beter de huisarts raadplegen dan het mede te delen op een voetbal gerelateerde nieuwssite...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:44
    Ajax geralateerde nieuwssite is 't.
    Vind ik leuk
    RenW +536
    woensdag 21 november 2018 om 17:17
    Als je de piep produceert, ben je Calimero
    Vind ik leuk
    jochempje +3593
    woensdag 21 november 2018 om 19:13
    Ik doe alles om onze Eindhovense vrienden zich thuis te laten voelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:33
    Laat Oostenrijk onder 21 nou net 1 van mijn favo teams zijn.......;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:36
    Begrijp ik. Elke voetbalsupporter volgt een elftal dat Europees speelt :)
    Vind ik leuk
    RenW +536
    woensdag 21 november 2018 om 19:47
    Ik denk meer Oostenrijkers dan Nederlanders
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:30
    Domme poll weer
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:42
    Omdat?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:46
    Soms verdient Wober het om in de basis te beginnen en soms niet.
    Ikzelf ben wel gecharmeerd van hem.
    In de poll moeten we beide opties aanvinken, maar dat kan niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:50
    Simpel hij verdient het of niet, ik vind zelf van wel en dan Blind voor Schone
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:11
    Dat is n paar keer prima gegaan. Soms ben ik klaar met Schone en dan opeens scoort ie en speelt ie goed.
    Wober zit wat mij betreft precies op de wip. Maar hij komt er wel. En die basisplaats ook vroeg of laat.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    woensdag 21 november 2018 om 21:23
    Hangt van de tegenstander af...
    Vind ik leuk
    Bhj +1894
    woensdag 21 november 2018 om 16:41
    Hup, weer 5 miljoentjes transferwaarde hoger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws