'KNVB legt bal bij clubs: zelf beslissen of gespeeld wordt tijdens interlands'

    'KNVB legt bal bij clubs: zelf beslissen of gespeeld wordt tijdens interlands'

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 19:56di 04-12-2018 om 19:56

    De KNVB legt de beslissing om wel of niet te spelen tijdens de interlandperiode vanaf volgend seizoen bij de Keuken Kampioen Divisie-clubs. Dat meldt het Algemeen Dagblad dinsdagavond.

    Met name NEC en Sparta spraken zich al fel uit tegen competitievoetbal tijdens interlands, terwijl FC Twente in een conflict geraakte met de KNVB over het afstaan van doelman Joël Drommel. De bond komt die clubs nu tegemoet. Volgens het AD spelen clubs die niet in een interlandweekeinde in actie willen komen voortaan een thuiswedstrijd op maandag.

    Die duels moeten zo snel mogelijk ingeroosterd worden om te voorkomen dat er langere tijd een groot verschil in aantal gespeelde wedstrijden ontstaat, schrijft de krant. Alle wedstrijden in de laatste speelronde van een periode moeten wel gelijktijdig afgewerkt worden.

    Overigens wil een groot deel van de Eerste Divisie-clubs wél gewoon in een interlandweekend spelen, omdat het alternatief, de maandagavond, weinig aanlokkelijk is. Ze zijn bovendien te spreken over de tv-exposure, aangezien FOX Sports de wedstrijden tijdens de interlandperiode over het hele weekend spreidt. Zo trok de derby tussen FC Twente en Go Ahead Eagles veel kijkers.

    Het AD weet ook te melden dat het seizoen 2019/'20 in de Eredivisie op 2 augustus van start gaat. De Eerste Divisie volgt een week later.

    Plaats een reactie

    Benniewies +1343
    dinsdag 4 december 2018 om 20:07
    Wordt de KNVB wakker en durven ze geen besluit te nemen
    Vind ik leuk
    Decimius +757
    dinsdag 4 december 2018 om 20:12
    Is toch perfect zo. Laat de clubs zelf bepalen. Kunnen ze ook niet meer klagen. Of wilde je gewoon de kans niet onbenut laten om even op de KNVB te zeiken.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1343
    dinsdag 4 december 2018 om 20:17
    Nou de KNVB is ook de baas over een schorsing! Waarom durven ze zelf nu niet te bepalen Hierover?

    Clubs komen nu gewoon zelf in onderling conflict
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 20:25
    Inderdaad. Het wordt tijd dat de heren clubbestuurders hun meningsverschillen zelf oplossen. Zo makkelijk, altijd een ander verantwoordelijk maken als je jezelf maar al te graag achter diegene verstopt.
    Van de zijlijn roeptoeteren en mekkeren is zo gratuite. Laat ze er nou maar zelf als volwassen kerels hun gekibbel tot een constructief einde brengen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 23:58
    Eerst doet de KNVB aan competitievervalsing, ze verplichten spelers te spelen zelfs in jong Oranje en nu mogen clubs het zelf uitzoeken?

    Kunnen clubs die schade hebben opgelopen deze schade nu declareren bij de KNVB?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 20:09
    Dat ligt natuurlijk aan de hoeveelheid internationals een ploeg heeft. Het lijk me vrij logisch dat je niet wilt spelen als je opeens een aantal spelers mist....

    Het zal druk worden op de maandag . 😅
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 00:02
    Sparta miste 3 spelers, competitievervalsing dus. De KNVB heeft clubs benadeelt opzettelijk zoals Sparta maar ook Twente met Drommel. Wat als je door zo'n actie degradeert of door onjuiste beslissingen van de scheidsrechters omdat je punten misloopt en daardoor degradeert wat anders niet gebeurt was.

    Aansprakelijkheid is een ruim begrip behalve bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    dinsdag 4 december 2018 om 20:10
    Waarom niet gelijk beginnen, dat zou 1 knelpunt minder zijn toch?
    Of snap ik het niet.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    dinsdag 4 december 2018 om 20:10
    Ja en.... 9 van de tien clubs in de KKD hebben ook nogal veel internationals.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 20:12
    Jeugdinternationals misschien wel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 4 december 2018 om 20:16
    Maar zijn onze beste jeugdspelers dan niet ook op pad?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 20:18
    Dat denk ik wel. Maar voor ons is het minder van belang dan voor clubs die eventueel kunnen promoveren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 4 december 2018 om 20:21
    Klopt, maar dat vroeg ik me ineens af. Lekker dan voor Reiziger. Krijg je de jeugdspelers die geen international zijn :p
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    dinsdag 4 december 2018 om 20:20
    Die zitten dan weer vaak bij de grote clubs zoals Feyenoord; Ajax en PSV. De enkeling die ergens anders voetbalt kan in mijn ogen rustig vervangen worden bij een KKD-ploeg.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 20:27
    Ik weet het ook niet precies hoor. Maar Nec had bijvoorbeeld Kadioglu en Groeneveld eerder. Misschien zijn er zo wel meer clubs.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1343
    dinsdag 4 december 2018 om 20:38
    Sparta, Twente jong Ajax/AZ/PSV en die jonge spits van Utrecht.

    Als je als promotie kandidaat tegen een bijvoorbeeld jong Ajax motspelen of jong Ajax staat 9 spelers af. Dat valt bij mij een beetje als competitie vervalsing
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    dinsdag 4 december 2018 om 20:43
    Klopt ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    dinsdag 4 december 2018 om 21:38
    De jong elftallen spelen tegen elkaar op interland wedstrijden om zulke gevallen te voorkomen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    dinsdag 4 december 2018 om 21:44
    Twente heeft smith (wales), maria (curacao) en zekhini (jong noorwegen). Drommel is afgevallen door eerdere soap.
    Sparta heeft er ook drie of vier.
    Nec weet ik zo niet maar Roda was er ook niet bloj mee
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 21:46
    Nou, dat bedoel ik dus. Genoeg internationals in de KKD dus.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    woensdag 5 december 2018 om 00:12
    Sarcasme is jullie dus vreemd.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 06:27
    Sparta heeft Martins (nu geblesseerd) en Alberto bij Curaçao, Saksela bij Finland, Duarte en Harroui (eventueel) bij jong oranje of oranje onder de 20, Dervisoglu bij jong Turkije, El Kachati bij jong Marokko en Breinburg laatste keer bedankt maar nog in beeld bij Aruba
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    woensdag 5 december 2018 om 07:46
    Nog meer spelers dan ik gedacht had.
    Allemaal basisspelers?
    Of iig spelers die er elke wedstrijd ingebracht worden?
    Want bij Twente kijk ik niet naar de jeugd die opgeroepen worden alhoewel dat natuurlijk ook wel een beetje mee telt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:16
    Deze spelers hebben dit jaar allemaal gespeeld in het eerste
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    woensdag 5 december 2018 om 14:07
    Oke, best wel competitie vervalsing of beïnvloeding toch?

    Hier las je wel dat Sparta zo fel tegen was maar niet dat het om een half elftal ging.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 21:22
    En en landje als Curacao is ook regelmatig van de partij
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 06:30
    Curaçao staat op het punt zich voor de tweede keer op rij te plaatsen voor de Gold Cup. En hebben zeker een selectie waarmee ze in Noord- en Midden Amerika mee kunnen doen voor WK kwalificatie
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 07:54
    Ja, maar een aanzienlijk aantal spelers heeft ook Nederlandse nationaliteit, wat ook logisch is gezien de banden.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:15
    Iedereen op Curaçao heeft een Nederlandse nationaliteit. Het is gewoon een onderdeel van het koninkrijk
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:17
    Joh maar daar hebben we het nu niet over
    Vind ik leuk
    El Cazador +7205
    dinsdag 4 december 2018 om 20:18
    Een pappen en nat houden besluit, dacht dat het poldermodel weg was!!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    dinsdag 4 december 2018 om 20:31
    Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor die paar clubs die een probleem hebben.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33661
    dinsdag 4 december 2018 om 20:32
    Fc twente opdoeken, ben je van het probleem af 😂
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14605
    woensdag 5 december 2018 om 02:59
    Idd gewoon opdoeken vanwege een rooster probleem. 🤣
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    dinsdag 4 december 2018 om 20:37
    Het is in ieder geval iets. 👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 20:42
    Verdeeldheid alom weer. Net als de ere divisie.

    De mens is niet zo makkelijk en toegeeflijk.
    Vind ik leuk
    HanV +4591
    dinsdag 4 december 2018 om 22:25
    De eredivisie is helaas eensgezind, geen competitiewedstrijden tijdens interlands.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1024
    dinsdag 4 december 2018 om 20:45
    'KNVB legt bal bij clubs'

    Kmoe so laggen om die woordspelingen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 21:57
    Geen beslissingen nemen of durven nemen, maar je er wel voor laten betalen KNVB FOEI!
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    dinsdag 4 december 2018 om 23:46
    Afschuiven daar zijn ze goed in bij de KNVB
    Ze durven daar echt geen beslissingen te nemen of wat is dat
    Kunstgras durven ze ook al niet af te schaffen
    Vind ik leuk
    Ron777 +132
    woensdag 5 december 2018 om 00:10
    Hoe kan dit nu er zijn de laatste tijd 2 wedstrijden achter elkaar en de spelers moeten 3 dagen van tevoren komen dan kan de club die spelers afstaat die week niet spelen en de club die geen spelers afstaan moeten dan 2 wedstrijden achter elkaar spelen nee dat is dan geen competitie vervalsing
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 00:12
    De KNVB en beslissingen nemen...
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 06:45
    Gewoon geen spelers afstaan, we sturen het wijventeam. Kijken of ze echt kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    maandag 10 december 2018 om 00:49
    Als er een interland is op een zaterdag avond . Dan rusten de spelers zondag maandag en speel je gewoon als club zijnde dinsdag of woensdag avond dan geef je de spelers meer uurtjes en ruimte om wat uitrusten van de interland periode .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws