'Hij is jarenlang niet op waarde geschat, supporters gaven altijd op Vilhena af'

'Hij is jarenlang niet op waarde geschat, supporters gaven altijd op Vilhena af'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 12:48wo 05-12-2018 om 12:48

Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 13:21wo 05-12-2018 om 13:21

Tonny Vilhena is structureel ondergewaardeerd door de fans van Feyenoord. Dat vindt Henk Spaan, columnist in Het Parool. Hij zag Oranje-international Vilhena afgelopen zondag uitblinken tegen PSV.

Feyenoord won in De Kuip met 2-1. De koploper van de Eredivisie kwam érg matig voor de dag, schrijft Spaan. 'Vooral Lozano, de irritante Pereiro, Hendrix en Luuk de Jong haalden hun laagste niveau niet eens. De spelers van Feyenoord bereikten het omgekeerde: een peil dat ze bijna hoogtevrees bezorgde.'

'Vilhena is jarenlang niet op waarde geschat, Feyenoord-fans gaven altijd op hem af. Als iemand het recht heeft om met een vinger op zijn lippen door De Kuip te lopen, is hij het.'

Vilhena (23) maakte ruim zes jaar geleden zijn debuut in Feyenoord 1. Inmiddels heeft de linkspoot ruim 230 officiële duels voor de club op zijn naam staan. Het contract van Vilhena loopt door tot medio 2020.

Lees ook: 'Als een Ajacied had gespeeld als Vilhena, dan was-ie meteen 60 miljoen waard'

Poll

Is Vilhena klaar voor een stap hogerop?

(4812 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
windforce11 +3448
woensdag 5 december 2018 om 12:49
Geheel terecht in veel gevallen
Vind ik leuk
Bep Slatter +11471
woensdag 5 december 2018 om 12:52
Toch niet helemaal, deze jongen heeft emmers stront over zich heen gekregen, vaak onterecht. Daar is hij toch wel goed mee omgegaan. Deze jongen ga je pas missen als hij weg is.
Vind ik leuk
JCJWZ +14387
woensdag 5 december 2018 om 13:02
Je kunt hem moeilijk al gaan missen als hij er nog is he;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:02]
Vind ik leuk
Bep Slatter +11471
woensdag 5 december 2018 om 13:31
Touché
Vind ik leuk
JCJWZ +14387
woensdag 5 december 2018 om 13:44
Ach is maar flauw, ze gaan hem zeker missen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 15:18]
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6838
woensdag 5 december 2018 om 14:10
Deze jongen was een van de belangrijkste krachten tijdens het kampioensjaar en werd toen ook zeker gewaardeerd. De situatie rondom zijn contractverlenging was vervelend, maar daar had hij zelf ook een aandeel in.
Vind ik leuk
Dussss +454
woensdag 5 december 2018 om 14:28
Hij wilde weg tot er iemand ziek werd in zijn familie. Ben ff vergeten wie dat was maar vele feyenoorders zeiden toen zelfs dat hij dat verzon. Ik snap wel dat je weg wil als je zoveel stront over je heen krijgt.
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
woensdag 5 december 2018 om 15:30
Bullshit, die jongen heeft het vaak genoeg prima gedaan.
Vind ik leuk
Unknown007 +2147
woensdag 5 december 2018 om 12:50
Vilhena moet ook gewoon lekker als stofzuiger belangrijk zijn. Zet een een paar voetballende mensen omheen en je hebt gewoon een heerlijke speler aan hem.
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
woensdag 5 december 2018 om 12:51
Die irritante spaan...
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:53
Geheel terecht! Soms geweldig maar vaak ook te lui!
Vind ik leuk
repeP +2002
woensdag 5 december 2018 om 13:46
Vilhena en luiheid gaan niet samen anders.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:57
Nee die 2 in combinatie is niet goed! We gaan niet op basis van 1 goede wedstrijd roepen toch dat ie zo goed en fel is? Afgelopen weekend was ie wel goed en niet lui. Maar genoeg andere wedstrijden gezien waarin ie dat wel was.
Vind ik leuk
repeP +2002
woensdag 5 december 2018 om 14:02
Vilhena is een sportbeest van hier tot Tokio. Doet naast zijn activiteiten bij Feyenoord aan hardlopen op stranden en door duinen en aan boksen. Luiheid is echt niet des Vilhena's.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4360
woensdag 5 december 2018 om 14:02
Te lui?

Eerder overijverig waardoor er nogal eens wat misgaat.
Vind ik leuk
COYG +7746
woensdag 5 december 2018 om 12:53
In het begin was iedereen razend enthousiast. Hij debuteerde op 16 jarige leeftijd en het leek alsof hij al jaren op het hoogste niveau voetbalde. Nadat Koeman wegging kwam de stagnatie. Hij werd niet beter, had misschien al wel weggemoeten naar het buitenland, in mijn optiek. Ook veranderden zijn kwaliteiten. Van technische middenvelder naar een meer controlerende middenvelder. Inmiddels heeft ook hijzelf uitgevogeld wat het beste bij hem past en ook de coach heeft dit door. Maar tijdens die lange periode van stagnatie was hij gewoon niet goed genoeg voor het niveau wat Feyenoord toen had. Inmiddels zien we de potentie weer en zal dit misschien het tweede juiste moment zijn om naar het buitenland te gaan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:56]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:03
Helemaal mee eens en hij heeft de kans eerder al een keer gehad maar vanwege de gezondheid van zijn moeder is hij toen gebleven. Helaas vaak nog te wisselvallig maar dat geld voor het hele team wat vaak in het veld staat bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Vamos7 +9727
woensdag 5 december 2018 om 12:53
Speelt een goede wedstrijd tegen PSV in 3 jaar men gaat hem gelijk ophemelen, haha...
Vind ik leuk
aphex twin +1529
woensdag 5 december 2018 om 13:01
Hij speelt de laatste tijd anders ook goed in Oranje haha.
Vind ik leuk
Post Malone +2008
woensdag 5 december 2018 om 12:55
Onderschatte speler!
Vind ik leuk
semi1946 +268
woensdag 5 december 2018 om 12:58
Vilhena 60 miljoen waard van Beek 40 miljoen
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:59]
Vind ik leuk
Rabarber +2101
woensdag 5 december 2018 om 13:06
In Monopoly-geld inderdaad.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1476
woensdag 5 december 2018 om 13:23
Je bent twee keer de komma vergeten....
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
woensdag 5 december 2018 om 13:24
60,miljoen en 40,miljoen dus?
Vind ik leuk
Post Malone +2008
woensdag 5 december 2018 om 13:49
Daar hebben jullie PSV’ers ook nogal last van met Lozano...
Vind ik leuk
oke dan +4526
woensdag 5 december 2018 om 13:01
Haalden hun laagste niveau niet???
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:06
Veel te wisselvallige speler, maar dat zou in een andere ploeg kunnen veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:11
Openbreken en verlengen tot 2024. Hij zit geregeld bij Oranje, scouts vinden dat belangrijk,,,willen ze hem toch, dan de hoofdprijs.
Tonny voelt zich erg goed bij Feyenoord, ook belangrijk..
Vind ik leuk
YC93 +606
woensdag 5 december 2018 om 13:18
Henk Spaan heeft ook een keer een wedstrijd van Feyenoord gekeken omdat het in belang was van zijn eigen club
Vind ik leuk
HaagieHaag +1085
woensdag 5 december 2018 om 13:19
Waarom zijn ze bij VP zo geil op de mening van een lijkenpikkende betweter die zelf nog nooit een fatsoenlijke schop tegen een bal heeft aangegeven, is het omdat hij net als de redactie ook een ajacied is?

Want elke na scheet die deze schoft laat (ja dat is die, over de rug van een doodzieke speler boekjes verkopen maakt je een schoft van de bovenste plank) komt er hier een heel stuk te staan, laat hem lekker in zijn sop gaar koken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
HansVites +5938
woensdag 5 december 2018 om 13:20
Misschien wel de beste verdedigende middenvelder van Nederland een type Davids, 10 keer beter als die Hendriks van PSV
Vind ik leuk
Dirk Zaal +117
woensdag 5 december 2018 om 13:20
Rotterdammers lopen altijd te klagen
dat hoort bij hun
maar staan altijd voor iedereen klaar
zijn erg sociaal
dat is mijn ervaring in en buiten rotterdam op de bouw altijd eerst mopperen
zeg wat ze moeten doen
en het is in orde
amsterdammers kpmen en maken zogenaamd lol
he schat he pik.onder tussen naaien ze je een oor aan
hebben het achter hun ellebogen
zetten een ander voor lul
en zelf kunnen ze er niet tegen
denken dat ze overal de beste in zijn
ook deze ervaring heeft ik op grbouwd
in die stink stad op de bouw en mey het ned elftal op terassjes
kijk .maar naar die Gorden,jolink froger
zijn gewoon hufters
dirk uit arnhem

Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:26
Gaat het?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
woensdag 5 december 2018 om 14:38
Kerel gaat het goed met je daar in Arnhem ?over Rotterdammers heb je gelijk ,over Amsterdammers praat je poep . Ik herken mezelf niet in je shit ,ik ken geen een Amsterdammer zoals jij het beschrijft hierboven ,ik denk op dit moment iets maar laat ik netjes blijven en t niet neertypen
Vind ik leuk
Echt? +5257
woensdag 5 december 2018 om 14:54
Als Rotterdammert weet ik niet wat ik met deze steunbetuiging uit het altijd mooie Duitse plaatsje Arnhem moet.....
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
woensdag 5 december 2018 om 14:58
Jullie zijn gewoon toffe mensen , dat is de waarheid toch .. Op een incidentje in mn jeugd na altijd gastvrij en vriendelijk ontvangen en nooit onveilig gevoeld in Rotterdam
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
woensdag 5 december 2018 om 14:59
😉
Vind ik leuk
Echt? +5257
woensdag 5 december 2018 om 15:02
U bent welkom, het is geen openlucht museum bij ons, wij hebben de stad nog voor ons zelf. Wij hebben de ruimte.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
woensdag 5 december 2018 om 15:03
Bij deze bedankt voor uw gastvrijheid en uitnodiging !
Vind ik leuk
HansVites +5938
woensdag 5 december 2018 om 17:00
Jij bent de uitzondering de meeste Rotterdammers zijn toffe gasten.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:25
Als een soort nieuwe Davids, toeving voor elk team. Lekker bikkelen en ballen veroveren en dan snel weer inleveren
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:38
Als spaan het heeft over fora ben ik het met hem eens. Maar in het stadion krijgt hij echt wel veel waardering!
Vind ik leuk
Vak-DD +11959
woensdag 5 december 2018 om 13:40
Vind het een matige speler die drukker met zijn kapsel is dan met voetballen.
Vind ik leuk
Lady Sam +167
woensdag 5 december 2018 om 13:49
Laat hem nog maar blijven bij ons is nog jong genoeg....
Vind ik leuk
Connie Veren +5606
woensdag 5 december 2018 om 13:56
als ie zo goed zou zijn dan speelde hij al wel in het buitenland he meneer Spaan. Supporters kunnen er naast zitten volgens jou, maar alle buitenlandse scouts toch niet lijkt me.
Ik vind het juist een overgewaardeerd dravertje, dan niets extra's heeft om echt interessant te zijn.
Vind ik leuk
Echt? +5257
woensdag 5 december 2018 om 14:55
Frenky de Jong, De Ligt etc. zijn dan ook erg matig omdat ze niet in het buitenland spelen. Ruudje Vormer wel, dus dat is een topper.
Vind ik leuk
Connie Veren +5606
woensdag 5 december 2018 om 15:09
Veeg je je kont al wel zelf af?
Vind ik leuk
soplul +3546
woensdag 5 december 2018 om 13:58
Henkie slaat weer eens door naar 1 kant.

Vilhena was niet altijd even goed, maar speelt de laatste tijd weer op een goed niveau.

Al is het zeker zo dat Feyenoord supporters als ze eenmaal een zondebok hebben gevonden idioot lang en hard doorgaan om iemand zwart te maken.
Dat is, als mede Feyenoorder, gewoon genant om te lezen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:59]
Vind ik leuk
Feye1908 +8926
woensdag 5 december 2018 om 13:59
Kolere Vilhena heeft een keer een goede wedstrijd gespeeld. Hoeveel topics moeten we daar nog over krijgen. Het overgrote deel van de 230 competitie wedstrijden was zeer zwak. Laat hem eerst maar eens een heel seizoen top presteren.
Vind ik leuk
Corse996 +1644
woensdag 5 december 2018 om 15:31
Zo begon het bij Frenkie ook. Nou moet je eens kijken, de hele Europese top zit achter hem aan dankzij VP.
Vind ik leuk
gerras +79
woensdag 5 december 2018 om 14:23
Vilhena is een goeie voor de draf en ren sport .
Vind ik leuk
bert +424
woensdag 5 december 2018 om 14:39
Is ook niet elke week top een wedstrijd wel en dan weer vier niet goed ene keer wel en dan weer zes weken hopenloos
Vind ik leuk
markie +2271
woensdag 5 december 2018 om 14:47
Twee wedstrijden goed spelen en je bent meteen ondergewaardeerd? Heeft genoeg wedstrijden gespeeld waar hij niet thuis gaf
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:29
Maar dan nog, door zijn inzet blijft er altijd nog genoeg over. Waar andere spelers dan vaak gaan wandelen en met de kop naar beneden blijven spelen.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:33
Henk spaan, pffff
Vilhena zit aan zijn top, valt ook echt niet op, dus waar heeft die het over,? Zondag was er 1 uitblinker, Toornstra.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:27
Het wordt tijd ... voor een mooi afscheid.
Vind ik leuk
Cookee +12091
woensdag 5 december 2018 om 19:33
Hij was een leuke voetballer, maar lijkt wel of hij controleur moet zijn nu.
Zou een type Bosz daar wel eens willen zien, die spelers om aanvallende kracht opstelt.
Vind ik leuk
fr1963 +4020
woensdag 5 december 2018 om 22:32
De kritiek was terecht. Zo veel wedstrijden zo veel ballen ingeleverd, te lang met de bal lopen, nooit acties naar voren, minuten lopen te sjokken, vaak compleet uit positie.....nee, hij werkt nu soms hard, maar voegt verder erg weinig toe! Zijn persoonlijke band met Gio heeft hem gered. Voetbaltechnisch is het voor mij onbegrijpelijk dat een Tapia, prima international in Peru, nooit echt de kans op het middenveld heeft gekregen. Uit noot werd hij voor de leeuwen geworpen vorig jaar in de CL tegen City en Napoli...vanwege 5 geblesseerde verdedigers.....mocht hij laatste man staan. Heeft 4 miljoen gekost geloof ik, Gio heeft dat keurig waardeloos gemaakt.
Een Tapia in vorm had denk ik meer opgeleverd dan Vilhena....zowel qua punten voor Feyenoord als qua transferwaarde.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 23:56
Echt een zéér goeie voetballer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws