'Hij is jarenlang niet op waarde geschat, supporters gaven altijd op Vilhena af'

    'Hij is jarenlang niet op waarde geschat, supporters gaven altijd op Vilhena af'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 12:48wo 05-12-2018 om 12:48

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 13:21wo 05-12-2018 om 13:21

    Tonny Vilhena is structureel ondergewaardeerd door de fans van Feyenoord. Dat vindt Henk Spaan, columnist in Het Parool. Hij zag Oranje-international Vilhena afgelopen zondag uitblinken tegen PSV.

    Feyenoord won in De Kuip met 2-1. De koploper van de Eredivisie kwam érg matig voor de dag, schrijft Spaan. 'Vooral Lozano, de irritante Pereiro, Hendrix en Luuk de Jong haalden hun laagste niveau niet eens. De spelers van Feyenoord bereikten het omgekeerde: een peil dat ze bijna hoogtevrees bezorgde.'

    'Vilhena is jarenlang niet op waarde geschat, Feyenoord-fans gaven altijd op hem af. Als iemand het recht heeft om met een vinger op zijn lippen door De Kuip te lopen, is hij het.'

    Vilhena (23) maakte ruim zes jaar geleden zijn debuut in Feyenoord 1. Inmiddels heeft de linkspoot ruim 230 officiële duels voor de club op zijn naam staan. Het contract van Vilhena loopt door tot medio 2020.

    Lees ook: 'Als een Ajacied had gespeeld als Vilhena, dan was-ie meteen 60 miljoen waard'

    Poll

    Is Vilhena klaar voor een stap hogerop?

    (4252 stemmen)

    Plaats een reactie

    windforce11 +2324
    woensdag 5 december 2018 om 12:49
    Geheel terecht in veel gevallen
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10973
    woensdag 5 december 2018 om 12:52
    Toch niet helemaal, deze jongen heeft emmers stront over zich heen gekregen, vaak onterecht. Daar is hij toch wel goed mee omgegaan. Deze jongen ga je pas missen als hij weg is.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14603
    woensdag 5 december 2018 om 13:02
    Je kunt hem moeilijk al gaan missen als hij er nog is he;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10973
    woensdag 5 december 2018 om 13:31
    Touché
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14603
    woensdag 5 december 2018 om 13:44
    Ach is maar flauw, ze gaan hem zeker missen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    woensdag 5 december 2018 om 14:10
    Deze jongen was een van de belangrijkste krachten tijdens het kampioensjaar en werd toen ook zeker gewaardeerd. De situatie rondom zijn contractverlenging was vervelend, maar daar had hij zelf ook een aandeel in.
    Vind ik leuk
    Dussss +355
    woensdag 5 december 2018 om 14:28
    Hij wilde weg tot er iemand ziek werd in zijn familie. Ben ff vergeten wie dat was maar vele feyenoorders zeiden toen zelfs dat hij dat verzon. Ik snap wel dat je weg wil als je zoveel stront over je heen krijgt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    woensdag 5 december 2018 om 15:30
    Bullshit, die jongen heeft het vaak genoeg prima gedaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:53
    Vilhena blijf ik een prima Feyenoord speler vinden maar ook niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 12:50
    Vilhena moet ook gewoon lekker als stofzuiger belangrijk zijn. Zet een een paar voetballende mensen omheen en je hebt gewoon een heerlijke speler aan hem.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:50
    'Vilhena is jarenlang niet op waarde geschat,

    Speelt 1 wedstrijd goed en meteen is het de nieuwe Maradonna.
    Vind ik leuk
    Dutchies +609
    woensdag 5 december 2018 om 13:22
    Welnee, op je 23e ben je niet nieuw meer ;-) Ik denk ook niet dat Vilhena dat niveau aan kan. Hooguit subtop Duitsland. Engeland is sowieso te hoog gegrepen op het hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 13:41
    Wat maakt een speler als Kouyate, Cook, Westwood etc beter dan vilhena dan? Genoeg power bij Vilhena en een verwoestend schot.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    woensdag 5 december 2018 om 14:14
    Tuurlijk. Want wat heeft een Oranje-international uberhaubt te zoeken in de PL?
    Praat geen poep, man..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    Dutchies +609
    woensdag 5 december 2018 om 15:54
    Tuurlijk, want Clasie, ooit oranje international heeft zo'n geweldige periode gehad bij een premier League degradatiekandidaat... Alsof die minder potentie had dan Vilhena. Dat was ook een goede stofzuiger, mannetjesputter enzovoort enzovoort. Maar in Engeland komt er meer bij kijken. Ik praat dus geen poep, ik zeik alleen!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    woensdag 5 december 2018 om 16:27
    Zeiken doe je zeker.
    Clasie's eerste seizoen was trouwens prima. En toen speelde Southampton keurig in de middenmoot. Daarna werd t minder en kon je zelf bij F dit jaar zien dat hij was weggezakt. Of dat ook bij n Vilhena gaat gebeuren is zomaar wat veronderstellen. In zn huidige vorm zou hij niet misstaan bij n Newcastle, Wolves of Brighton.
    Maar blijf gerust zeiken hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:27
    Iemane zeggen dat hij poep praat en dan vervolgens zeggen dat Clasie zijn eerste seizoen prima was hahahaha. Ja man toppertje!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    woensdag 5 december 2018 om 18:43
    Precies.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    woensdag 5 december 2018 om 12:51
    Die irritante spaan...
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:53
    Geheel terecht! Soms geweldig maar vaak ook te lui!
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    woensdag 5 december 2018 om 13:46
    Vilhena en luiheid gaan niet samen anders.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:57
    Nee die 2 in combinatie is niet goed! We gaan niet op basis van 1 goede wedstrijd roepen toch dat ie zo goed en fel is? Afgelopen weekend was ie wel goed en niet lui. Maar genoeg andere wedstrijden gezien waarin ie dat wel was.
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    woensdag 5 december 2018 om 14:02
    Vilhena is een sportbeest van hier tot Tokio. Doet naast zijn activiteiten bij Feyenoord aan hardlopen op stranden en door duinen en aan boksen. Luiheid is echt niet des Vilhena's.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    woensdag 5 december 2018 om 14:02
    Te lui?

    Eerder overijverig waardoor er nogal eens wat misgaat.
    Vind ik leuk
    COYG +6712
    woensdag 5 december 2018 om 12:53
    In het begin was iedereen razend enthousiast. Hij debuteerde op 16 jarige leeftijd en het leek alsof hij al jaren op het hoogste niveau voetbalde. Nadat Koeman wegging kwam de stagnatie. Hij werd niet beter, had misschien al wel weggemoeten naar het buitenland, in mijn optiek. Ook veranderden zijn kwaliteiten. Van technische middenvelder naar een meer controlerende middenvelder. Inmiddels heeft ook hijzelf uitgevogeld wat het beste bij hem past en ook de coach heeft dit door. Maar tijdens die lange periode van stagnatie was hij gewoon niet goed genoeg voor het niveau wat Feyenoord toen had. Inmiddels zien we de potentie weer en zal dit misschien het tweede juiste moment zijn om naar het buitenland te gaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:03
    Helemaal mee eens en hij heeft de kans eerder al een keer gehad maar vanwege de gezondheid van zijn moeder is hij toen gebleven. Helaas vaak nog te wisselvallig maar dat geld voor het hele team wat vaak in het veld staat bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5040
    woensdag 5 december 2018 om 12:53
    Speelt een goede wedstrijd tegen PSV in 3 jaar men gaat hem gelijk ophemelen, haha...
    Vind ik leuk
    aphex twin +1511
    woensdag 5 december 2018 om 13:01
    Hij speelt de laatste tijd anders ook goed in Oranje haha.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:55
    Onderschatte speler!
    Vind ik leuk
    semi1946 +207
    woensdag 5 december 2018 om 12:58
    Vilhena 60 miljoen waard van Beek 40 miljoen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    Rabarber +443
    woensdag 5 december 2018 om 13:06
    In Monopoly-geld inderdaad.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1364
    woensdag 5 december 2018 om 13:23
    Je bent twee keer de komma vergeten....
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    woensdag 5 december 2018 om 13:24
    60,miljoen en 40,miljoen dus?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:49
    Daar hebben jullie PSV’ers ook nogal last van met Lozano...
    Vind ik leuk
    oke dan +4216
    woensdag 5 december 2018 om 13:01
    Haalden hun laagste niveau niet???
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:06
    Veel te wisselvallige speler, maar dat zou in een andere ploeg kunnen veranderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:11
    Openbreken en verlengen tot 2024. Hij zit geregeld bij Oranje, scouts vinden dat belangrijk,,,willen ze hem toch, dan de hoofdprijs.
    Tonny voelt zich erg goed bij Feyenoord, ook belangrijk..
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 5 december 2018 om 13:12
    Spaan houdt wel van stoken.... Amsterdammers zijn patsers: dat werkt beter dan die negatieve benadering rondom de Kuip. Kom maar bij ons ballen, lijkt me wel wat!
    Vind ik leuk
    YC93 +342
    woensdag 5 december 2018 om 13:18
    Henk Spaan heeft ook een keer een wedstrijd van Feyenoord gekeken omdat het in belang was van zijn eigen club
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    woensdag 5 december 2018 om 13:19
    Waarom zijn ze bij VP zo geil op de mening van een lijkenpikkende betweter die zelf nog nooit een fatsoenlijke schop tegen een bal heeft aangegeven, is het omdat hij net als de redactie ook een ajacied is?

    Want elke na scheet die deze schoft laat (ja dat is die, over de rug van een doodzieke speler boekjes verkopen maakt je een schoft van de bovenste plank) komt er hier een heel stuk te staan, laat hem lekker in zijn sop gaar koken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    HansVites +5224
    woensdag 5 december 2018 om 13:20
    Misschien wel de beste verdedigende middenvelder van Nederland een type Davids, 10 keer beter als die Hendriks van PSV
    Vind ik leuk
    Dirk Zaal +55
    woensdag 5 december 2018 om 13:20
    Rotterdammers lopen altijd te klagen
    dat hoort bij hun
    maar staan altijd voor iedereen klaar
    zijn erg sociaal
    dat is mijn ervaring in en buiten rotterdam op de bouw altijd eerst mopperen
    zeg wat ze moeten doen
    en het is in orde
    amsterdammers kpmen en maken zogenaamd lol
    he schat he pik.onder tussen naaien ze je een oor aan
    hebben het achter hun ellebogen
    zetten een ander voor lul
    en zelf kunnen ze er niet tegen
    denken dat ze overal de beste in zijn
    ook deze ervaring heeft ik op grbouwd
    in die stink stad op de bouw en mey het ned elftal op terassjes
    kijk .maar naar die Gorden,jolink froger
    zijn gewoon hufters
    dirk uit arnhem

    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:26
    Gaat het?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    woensdag 5 december 2018 om 14:38
    Kerel gaat het goed met je daar in Arnhem ?over Rotterdammers heb je gelijk ,over Amsterdammers praat je poep . Ik herken mezelf niet in je shit ,ik ken geen een Amsterdammer zoals jij het beschrijft hierboven ,ik denk op dit moment iets maar laat ik netjes blijven en t niet neertypen
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    woensdag 5 december 2018 om 14:54
    Als Rotterdammert weet ik niet wat ik met deze steunbetuiging uit het altijd mooie Duitse plaatsje Arnhem moet.....
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    woensdag 5 december 2018 om 14:58
    Jullie zijn gewoon toffe mensen , dat is de waarheid toch .. Op een incidentje in mn jeugd na altijd gastvrij en vriendelijk ontvangen en nooit onveilig gevoeld in Rotterdam
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    woensdag 5 december 2018 om 14:59
    😉
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    woensdag 5 december 2018 om 15:02
    U bent welkom, het is geen openlucht museum bij ons, wij hebben de stad nog voor ons zelf. Wij hebben de ruimte.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    woensdag 5 december 2018 om 15:03
    Bij deze bedankt voor uw gastvrijheid en uitnodiging !
    Vind ik leuk
    HansVites +5224
    woensdag 5 december 2018 om 17:00
    Jij bent de uitzondering de meeste Rotterdammers zijn toffe gasten.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:25
    Als een soort nieuwe Davids, toeving voor elk team. Lekker bikkelen en ballen veroveren en dan snel weer inleveren
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:38
    Als spaan het heeft over fora ben ik het met hem eens. Maar in het stadion krijgt hij echt wel veel waardering!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11568
    woensdag 5 december 2018 om 13:40
    Vind het een matige speler die drukker met zijn kapsel is dan met voetballen.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +147
    woensdag 5 december 2018 om 13:49
    Laat hem nog maar blijven bij ons is nog jong genoeg....
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5145
    woensdag 5 december 2018 om 13:56
    als ie zo goed zou zijn dan speelde hij al wel in het buitenland he meneer Spaan. Supporters kunnen er naast zitten volgens jou, maar alle buitenlandse scouts toch niet lijkt me.
    Ik vind het juist een overgewaardeerd dravertje, dan niets extra's heeft om echt interessant te zijn.
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    woensdag 5 december 2018 om 14:55
    Frenky de Jong, De Ligt etc. zijn dan ook erg matig omdat ze niet in het buitenland spelen. Ruudje Vormer wel, dus dat is een topper.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5145
    woensdag 5 december 2018 om 15:09
    Veeg je je kont al wel zelf af?
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    woensdag 5 december 2018 om 13:58
    Henkie slaat weer eens door naar 1 kant.

    Vilhena was niet altijd even goed, maar speelt de laatste tijd weer op een goed niveau.

    Al is het zeker zo dat Feyenoord supporters als ze eenmaal een zondebok hebben gevonden idioot lang en hard doorgaan om iemand zwart te maken.
    Dat is, als mede Feyenoorder, gewoon genant om te lezen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:59]
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8739
    woensdag 5 december 2018 om 13:59
    Kolere Vilhena heeft een keer een goede wedstrijd gespeeld. Hoeveel topics moeten we daar nog over krijgen. Het overgrote deel van de 230 competitie wedstrijden was zeer zwak. Laat hem eerst maar eens een heel seizoen top presteren.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1595
    woensdag 5 december 2018 om 15:31
    Zo begon het bij Frenkie ook. Nou moet je eens kijken, de hele Europese top zit achter hem aan dankzij VP.
    Vind ik leuk
    gerras +79
    woensdag 5 december 2018 om 14:23
    Vilhena is een goeie voor de draf en ren sport .
    Vind ik leuk
    bert +155
    woensdag 5 december 2018 om 14:39
    Is ook niet elke week top een wedstrijd wel en dan weer vier niet goed ene keer wel en dan weer zes weken hopenloos
    Vind ik leuk
    markie +1185
    woensdag 5 december 2018 om 14:47
    Twee wedstrijden goed spelen en je bent meteen ondergewaardeerd? Heeft genoeg wedstrijden gespeeld waar hij niet thuis gaf
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:29
    Maar dan nog, door zijn inzet blijft er altijd nog genoeg over. Waar andere spelers dan vaak gaan wandelen en met de kop naar beneden blijven spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:33
    Henk spaan, pffff
    Vilhena zit aan zijn top, valt ook echt niet op, dus waar heeft die het over,? Zondag was er 1 uitblinker, Toornstra.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:27
    Het wordt tijd ... voor een mooi afscheid.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 5 december 2018 om 19:33
    Hij was een leuke voetballer, maar lijkt wel of hij controleur moet zijn nu.
    Zou een type Bosz daar wel eens willen zien, die spelers om aanvallende kracht opstelt.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3312
    woensdag 5 december 2018 om 22:32
    De kritiek was terecht. Zo veel wedstrijden zo veel ballen ingeleverd, te lang met de bal lopen, nooit acties naar voren, minuten lopen te sjokken, vaak compleet uit positie.....nee, hij werkt nu soms hard, maar voegt verder erg weinig toe! Zijn persoonlijke band met Gio heeft hem gered. Voetbaltechnisch is het voor mij onbegrijpelijk dat een Tapia, prima international in Peru, nooit echt de kans op het middenveld heeft gekregen. Uit noot werd hij voor de leeuwen geworpen vorig jaar in de CL tegen City en Napoli...vanwege 5 geblesseerde verdedigers.....mocht hij laatste man staan. Heeft 4 miljoen gekost geloof ik, Gio heeft dat keurig waardeloos gemaakt.
    Een Tapia in vorm had denk ik meer opgeleverd dan Vilhena....zowel qua punten voor Feyenoord als qua transferwaarde.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:56
    Echt een zéér goeie voetballer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws