Fransen schuiven De Jong naar voren als Gouden Bal-winnaar: '2025 of eerder'

    Fransen schuiven De Jong naar voren als Gouden Bal-winnaar: '2025 of eerder'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 09:28do 06-12-2018 om 09:28

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 09:34do 06-12-2018 om 09:34

    France Football durft het aan. Het toonaangevende voetbalblad dat de jaarlijkse verkiezing voor de Ballon d'Or organiseert, schuift Frenkie de Jong (21) naar voren als een mogelijke winnaar van de Gouden Bal in 2025. 

    Luka Modric doorbrak deze week de hegemonie van supersterren Lionel Messi en Cristiano Ronaldo door aan de haal te gaan met de prijs voor Wereldvoetballer van het Jaar 2018. Reden genoeg voor France Football om zich hardop af te vragen welke spelers in de komende jaren in aanmerking komen voor de Ballon d'Or. Het Franse magazine denkt dat De Jong over zeven jaar, in 2025 dus, een kandidaat is.

    'Kylian Mbappé zei het deze week al in een interview: De Jong is één van de grootste talenten ter wereld. Er ligt een prachtige toekomst in het verschiet voor de middenvelder van Ajax. Het is geen verrassing dat de grootste clubs ter wereld - Manchester City, FC Barcelona, Bayern München - hem willen hebben. Winnaar van de Gouden Bal? Dat kan zelfs eerder gebeuren dan in 2025.'

    Andere spelers die door France Football naar voren worden geschoven zijn onder meer Dele Alli (Tottenham Hotspur), Mbappé (Paris Saint-Germain), Leroy Sané (Manchester City), Paulo Dybala (Juventus) en Joshua Kimmich (Bayern München). Ook Ajacied Matthijs de Ligt wordt kort genoemd. 

    Lees ook: 'Bayern München heeft miljoenentransfer Martinez nodig voor Frenkie de Jong'

     

    (Bron: France Football)

    Poll

    Is Frenkie de Jong in 2019 al toe aan een absolute topclub?

    (1030 stemmen)

    Plaats een reactie

    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 09:29
    Ik denk de komende 6 jaar zelfs
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:40
    10 jaar moet ie makkelijk kunnen halen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:45
    10 jaar?! 20 jaar!!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 09:57
    Als ik hier zijn kwaliteiten moet geloven, kan hij nog minstens 30 jaar carrière maken op het hoogste niveau en 25 keer de gouden bal winnen ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:43
    Dan kunnen we nog 7 keer wereldkampioen worden. Heerlijke geruststelling is dar
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 10:50
    Sow, waar kan ik tekenen?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:24
    Ja tot zijn 35ste als speler en daarna word het de eerste trainer die 5 maal de CL wint en dan van Barca naar MUTD gaat en de club weer jaren achtereen kampioen maakt
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 12:09
    Nee daar vind ik Frenkie Te Jong voor
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    benny-boys +1301
    donderdag 6 december 2018 om 10:02
    Goede les gehad in de schônste stat van ut Laand in die 10 jaor.
    Vind ik leuk
    wiedewiede +418
    donderdag 6 december 2018 om 09:30
    Ik zou hem maar vast gaan ophalen dan voordat ze van gedachten veranderen..
    Vind ik leuk
    2-1 +733
    donderdag 6 december 2018 om 09:31
    Als Frenkie in Verpleegtehuis Avondrood zit wint hij deze prijs nog.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:24
    Van alles op Zwart naar alles op de Jong
    Vind ik leuk
    normaal72 +559
    donderdag 6 december 2018 om 09:31
    nou ik denk dat hij al de beste voetballer of the world is
    pfffff ga eerst maar eens kijken hou hij zich verder ontwikkeld
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    reggie +1806
    donderdag 6 december 2018 om 09:31
    Hoogmoed komt voor de val!
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    donderdag 6 december 2018 om 09:33
    Je hebt gelijk, Mbappé gaat die bal nooit winnen...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:33
    Klopt, al doet hij hier zelf niet aan mee. Zijn continue andere die hem op een voetstuk plaatsen;)
    Vind ik leuk
    reggie +1806
    donderdag 6 december 2018 om 09:37
    Anderen bepalen ook zijn prijs, daar doet hij zelf ook niet aan mee!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:49
    Nee klopt,
    Maar hoogmoed komt voor de val denk ik meer aan iemand die zichzelf omhoog prijst en uiteindelijk faalt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:24
    Ideaal voorbeeld van een Kluivertje
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:26
    Heb je het nou over PSV? ik denk ook dat ze een hele slechte serie gaan neerzetten. Het record gaan breken van de meeste verlies punten van een top 3 club na de winterstop ooit
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 09:32
    Is er in de media een wedstrijd bezig Frenkie hypen??
    2025....dan heeft Frenkie ons al een EK en een WK bezorgd.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:32
    Vreemd dat er nog méér spelers benoemd worden!
    Blijkbaar twijfelen ze toch..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:33]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:27
    In de top 5 heb je nu eenmaal meer namen nodig
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5559
    donderdag 6 december 2018 om 09:34
    Mensen wat zijn wij toch ontzettend bevoorrecht dat wij leven in het tijdperk van oppergod Frenkie
    Vind ik leuk
    Kristian +179
    donderdag 6 december 2018 om 09:34
    Ik Mbappe hem toch eerder winnen dan Frenkie de Jong
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    donderdag 6 december 2018 om 09:35
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    semi1946 +207
    donderdag 6 december 2018 om 09:38
    Tristan da cungna schuift Hendriks psv naar voren in 2031



    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 09:39
    Heeft men zo lang gedaan over de naamsverandering van de arena....moet hij binnenkort weer aangepast worden...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:28
    Zulke namen krijg je helaas pas als je een houten jas aanhebt, Frenkie gaat hopelijk nog lang niet naar het hiernamaals.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 11:31
    In dit tempo ontkomen ze er niet aan om een stadion naar een levend iemand te vernoemen.
    Een levende legende.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:40
    Realistisch gezien zal Neymar hem pakken nadat Ronaldo en Messi gestopt zijn of niet meer op hun niveau voetballen..
    Maar over 6 jaar zullen nieuwe sterren opstaan..
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:49
    Dan zal Neymar toch moeten stoppen met rollen, reputatie telt wel degelijk mee. Kijk maar is naar het verschil in stemmen van Modric en CR wat echt een enorm verschil is. De verkrachtingszaak die speelt met CR speelt hem ook parten dat kan niet anders. Extreem voorbeeld misschien, maar reputatie is reputatie en dat gedoe heeft hem gegarandeerd stemmen gekost.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    donderdag 6 december 2018 om 09:59
    Ik denk dat dat ook een belangrijke reden is dat Frenkie zo de hemel wordt ingeschreven. Natuurlijk kan hij leuk ballen, maar De hype begint echt een beetje bizar te worden. Ik denk dat het feit dat Frenkie zo lekker sympathiek is hier een belangrijke rol in speelt. Ik geloof ook dat reputatie en marketing ontzettend belangrijk is.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:29
    Neymar staat nu al niet eens in de top 3, deze jongen gaat met zijn gedrag niet winnen. Neymar is een schande voor het voetbal. Jammer want hij kan zo goed voetballen
    Vind ik leuk
    cornelisse +234
    donderdag 6 december 2018 om 09:40
    Druk op die jongen wordt veel te groot door al die media flauwekul. Laat hem lekker ballen en leren en dan zien we wel waar hij uitkomt. Door deze onzin te schrijven bewijs je hem zeker geen dienst
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:30
    Deze jongen is te nuchter om zich daar ene reet van aan te trekken
    Vind ik leuk
    torinofc +438
    donderdag 6 december 2018 om 09:41
    Frenkie "alle ballen op de Ligt" de Jong
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    donderdag 6 december 2018 om 10:28
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:31
    Kon je jezelf weer niet beheersen?
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    donderdag 6 december 2018 om 11:38
    ik zei alleen dat het nergens op sloeg met een niet al te negatief woord, maar dat word blijkbaar niet geaccepteerd door VP haha.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 12:33
    Volgens mij draait het erom of iemand de rapporteer knop indrukt, soms zie je alle ziektes en geslachtsdelen voorbij komen en is er niks, gister zij ik jankende sukkels en weg was mijn reactie
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    donderdag 6 december 2018 om 12:51
    ja dat is een beetje precies wat er denk met mijn comment is gebeurd, ik heb geen ziektes gebruikt in deze comment
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:41
    Ik denk dat Frenkie wel uit de voeten kan bij een topclub, maar het lijkt mij verstandiger als hij nog een jaar of 2 bij Ajax blijft voetballen om zich verder te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:18
    Wat valt bij Ajax te ontwikkelen?
    De Ligt is al uitgekeken op Eredivisie niveau.
    Naar buitenland ontwikkeld de Jong veel beter
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:43
    Ik begrijp er niks van dat:
    Er nog geen straatnamen vernoemd zijn naar Frenkie, hij nog geen beeld heeft in madam Tussauds, de Johan Cruyff arena nog niet qua naam veranderd is, hij geen nog geen aanvoerder van Barcelona en het Nederlands elftal is......

    Maar 1 ding is zeker. Iedere voetballer moet het uit zijn hoofd laten te denken dat die de gouden bal de komende pakweg 13 jaar kan winnen want die is vergeven.....
    Vind ik leuk
    kees ee +636
    donderdag 6 december 2018 om 09:49
    . . een vroege 1 april, . . of een late ??
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:35
    Ben je jaloers calimerotjd?! Omdat het uiteraard een Ajacied is en PSV 'ers komen natuurlijk nooit in aanmerking voor de Gouden Bal!!😀
    Vind ik leuk
    kees ee +636
    donderdag 6 december 2018 om 12:02
    . . forza willem 2 !!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:06
    Mijn eerste club is Ajax en tweede Willem II. Ik heb een van gehad dus ik moest iets verzinnen. Maar ja je zult wel jaloers zijn op ons aller Ajax! Heerlijk...
    Vind ik leuk
    kees ee +636
    donderdag 6 december 2018 om 12:09
    . . inderdaad, geniet ook van de kleine dingen in het leven !!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:16
    Tuurlijk Willem 2, wellicht beter dat er een naamswijziging komt in Ajax-Willem 2 combinatie.
    In 2025 zit Frenkie wellicht met al die andere godenzonen op de tribune bij diverse subtopclubs.

    Maar terug naar enkele spelers...

    Ruud Gullit, Ronaldo.



    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:21
    Er is er eentje jaloers, heerlijk die zielige PSV'ers
    Vind ik leuk
    rexxo +2057
    donderdag 6 december 2018 om 09:49
    Ze zijn weer te laat die prijs had allang '' De Gouden Frenkie'' moeten heten.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    donderdag 6 december 2018 om 09:54
    Dat gaan de zussen van ronaldo niet leuk vinden dit
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:32
    Ach Ronaldo is bijna klaar, hij had hem mijn inziens nog een keer moeten winnen
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    donderdag 6 december 2018 om 11:35
    Hoewel qua voetballer ik een messi fan ben vind ik het wel goed zo. Allebei geweldige spelers allebei 5 gouden ballen. Tijd voor verandering is wel eens goed
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 12:35
    Werd idd te eentonig en buiten Messi en Ronaldo zat er geen voetballer nog naar te kijken
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:55
    Ik had al even geen Grenkie voorbij zien komen. Nou gelukkig is ie er weer. Pak van mijn hart.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 17:27
    Heb ik wat gemist, ik weet niet een wie Grenkie is!
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 09:56
    Zou wel leuk zijn joh, de gouden bal winnaar uit de Willem II jeugd
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    donderdag 6 december 2018 om 10:04
    Haha man man, de berichten over hem worden steeds onzinniger
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:05
    Never never never!!!😜
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:33
    Inderdaad jullie gaan die schaal never en nooit meer winnen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:52
    Op VP hebben ze het niet over een schaal 🙈
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 12:31
    Geen bitterballen op de redactie, vandaar dat ze zo zuur zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:00
    👎
    Vind ik leuk
    Arie1976 +719
    donderdag 6 december 2018 om 10:05
    Tja laat m eerst maar eens in de mondiale top presteren en dan een paar jaar achter elkaar zoals enkele spelers hierboven al doen...
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    donderdag 6 december 2018 om 10:05
    Die arme jonge kan alleen nog maar tegenvallen ... eerst wordt je gebombardeerd tot redder van de natie , vervolgens lees je overal dat je wel 100 mil waard ben en dat je wel ff de gouden bal gaat winnen tussen nu en 2025. Laat die jonge lekker voetballe joh en hopelijk komt et 20 % uit van wat mensen hem toedichten want dan hebben we de komende jaren iets om van te genieten!
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 12:06
    Niet te vergeten dat hier op VP hij elke dag naar een andere topclub in Europa gaat eh
    Vind ik leuk
    Corse996 +1595
    donderdag 6 december 2018 om 10:07
    Word een beetje Frenkie-moe. Denk dat dit weleens een epidemie kan worden.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    donderdag 6 december 2018 om 10:09
    Kap toch met die onzin.
    In 2025 dit en dan weer dat.
    Laat iedereen zijn ding doen en wie weet waar we met z’n allen staan in 2025. Kan zoveel gebeuren in 7 jaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    Mazario +14
    donderdag 6 december 2018 om 10:13
    Nu mag de media even ophouden en die jongen gewoon laten voetballen. Ze doen er alles voor om hun bladen en content te verkopen.

    ❌❌❌
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:19
    Doodvermoeiend dit. Kapot geschreven door de pers is een nieuw hoofdstuk in :”hoe breek ik een carrière in dop”
    Vind ik leuk
    Nigelinho +122
    donderdag 6 december 2018 om 10:20
    Vanaf 2020 heet het Ballon d'Frenkie
    Vind ik leuk
    BerendFC +61
    donderdag 6 december 2018 om 10:24
    Mooi om te lezen dat hier weer van die ajacieden zijn die het een beetje hoog in bolletje hebben. Ik zou niet ontkennen dat hij een heel groot talent is maar kom op jongens, hoeveel talenten die vroeg naar het buitenland gingen hebben het ook daadwerkelijk gehaald!
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 6 december 2018 om 10:32
    De Franse durven het aan en jullie media lopen ermee weg.. begin een beetje moe te worden van dit gehyp. Iedereen ziet dat die jonge erg goed is maar overdrijf het niet! Zoveel heb ik jullie anders nooit over ziyech zien posten.. ja alleen wanneer het negatief is.. en dit terwijl ziyech een completere en betere voetballer is dan Frenkie maar dat terzijde.

    Doe mij een lol en laat frenkie het eerst maar een hele seizoen bij ajax laten zien dan kijken we verder..
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 10:44
    Wat is dit "ge-jullie" eigenlijk?
    Wie is jullie media?
    Vind ik leuk
    Bo3007 +265
    donderdag 6 december 2018 om 12:03
    Volgens mij denkt hij dat Ajax deze berichten allemaal de wereld in slingert.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 6 december 2018 om 12:26
    volgens mij denkt hij......

    je moet niet voor mij denken.

    denk voor jezelf.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 6 december 2018 om 12:25
    jullie media als in VP VZ VI ENZ.

    Jullie media!!

    dont play dumb
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 12:33
    Kun je ook normaal reageren op mensen of ben je gewoon geboren als een hork??

    Maar ja "jullie media" is ook heel logisch....als je nog in 1950 leeft...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 6 december 2018 om 12:43
    waar zie je mij abnormaal reageren??

    ik zeg jullie media als in VP VZ VI ENZ.

    vrij logisch.

    als je wilt dat men normaal reageert probeer dan ook niet de clown uit te hangen met je ''als je leeft in 1950''
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 12:51
    Ja want mijn reactie was NA jouw reactie clown.....

    Maar goed ik heb inderdaad het antwoord op mijn vraag.
    Het antwoord is "nee" en dan "ja".
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 6 december 2018 om 12:56
    nog even nadruk leggen op Na he...

    het antwoord is..??? had ik jou wat gevraagd?
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 13:00
    Alsof iemand een vraag nodig heeft om iets te zeggen tegen figuren als jij.
    Dat je dat stukje over antwoord niet begrijpt kun je ook gewoon zeggen hoor.
    Dan leg ik je netjes uit.

    We zijn niet allemaal een hork in onze communicatie zoals jij.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 6 december 2018 om 13:08
    denk jij dat ik daar van wakker lig? wat jij vind?

    ik stel de vraag omdat jij antwoord met nee en ja..

    dus Vroeg ik jou heel normaal of ik jou iets had gevraagd.
    niets meer niets minder.

    dat jij dat hork-achtig vind moet je lekker zelf weten je kent mij niet
    ik ken jou niet laten we het daarbij laten.

    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 13:37
    "dus Vroeg ik jou heel normaal of ik jou iets had gevraagd.
    niets meer niets minder."

    "had ik jou wat gevraagd?"

    Ja hele normale opgangsvormen....

    Laten we het daar idd bij laten zeg.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 10:33
    Kunnen we al stemmen?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:35
    Volkomen logisch dat onze Ajacied de gouden bal kan winnen natuurlijk!!
    Vind ik leuk
    Gappievdb +29
    donderdag 6 december 2018 om 10:50
    Dit neemt wel behoorlijke proporties aan nu. Dat zeg ik als Ajacied in hart en nieren
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:35
    Ach dit is gewoon normaal hoor bij elk talent die wat laat zien
    Vind ik leuk
    Gappievdb +29
    donderdag 6 december 2018 om 10:51
    Nu nov écht presteren op lange termijn
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    donderdag 6 december 2018 om 10:52
    Ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is?
    Vind ik leuk
    Bo3007 +265
    donderdag 6 december 2018 om 12:04
    Pimpelpaars?
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    donderdag 6 december 2018 om 10:53
    Alleen jammer dat de Ballon d'Or geen eerlijke prijs meer is. Messi op de 5e plaats, en dat met de beste statistieken van iedereen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 11:36
    Als je enkel uitblinkt in het kampioenschap en niet thuis geeft op een WK en de CL ga je hem niet winnen, dat is nooit anders geweest
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    donderdag 6 december 2018 om 12:29
    Wat een onzin, ongeëvenaarde statistieken heeft die man gehad. Als je denkt dat die nooit meer beter kan, gooit hij er gewoon weer schepje bovenop.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:06
    Ik heb het gevoel dat Nederland over 3 a 4 jaar echt top is. Er komt echt heel veel talent aan. Vooral middenveld en aanvallend. Ihatteran, Redan, Zirkzee, Chong, Gravenberch. Ik mis er vast nog een paar. Dan heb je natuurlijk nog de Jong, de Ligt , Rosario, Bergwijn en Dumfries die waarschijnlijk nog beter worden. Linksback missen we alleen nog een topper. Malacia?
    Vind ik leuk
    RR12 +532
    donderdag 6 december 2018 om 11:17
    Maar wel na Khisna, Tete, Bazoer, Sinkgraven en al die andere in het verleden als toekomstige supergrootheden aangekondigde supertalenten. Verschil met Frenkie is dat hij zelf niet in die gekte mee gaat, dat wel.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13489
    donderdag 6 december 2018 om 11:27
    NU ben ik er klaar mee. Ik heb maandenlang mee gelachen, gesmeekt om méér (belachelijk, nutteloos, niet ter zake doend) Frenkie-nieuws. Maar ik ben er NU klaar mee.
    Een jochie met talent, die een paar leuke wedstrijdjes heeft gespeeld, en het in zich heeft om misschien wel een aardige internationale carriere op te bouwen. Dát is de werkelijke status rondom dit joch. Niks meer, niks minder.
    En nu -serieus- een artikel gaan schrijven waarin we roepen dat deze 21-jarige knul, op zijn 27e vást een grote kandidaat is voor de titel Beste Voetballer ter Wereld?
    Ik ben er NU klaar mee.

    KAP MET DIE ONZINNIGE, BELACHELIJKE, DOMME FRENKIE-BERICHTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 12:05
    Ik heb dit al weken haha, iedere keer trap ik er weer in en klik ik toch. Ik denk dat ik onderhand de mening van iedereen in de eredivisie weet van Frenkie
    Vind ik leuk
    Bo3007 +265
    donderdag 6 december 2018 om 12:06
    Des te harder je schreeuwt hier op VP des te meer Frenkie berichten we krijgen ben ik bang
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    donderdag 6 december 2018 om 11:32
    wat een zwaar overdreven actie, tegen dld was hij volkomen onzichtbaar dus ik snap al die ophef niet zo. ook bij Ajax vind ik hem juist vaak het spel vertragen ipv dat hij opbouwt
    Vind ik leuk
    ErikAjax +596
    donderdag 6 december 2018 om 11:33
    Dit bericht over Frenkie...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:49
    In de tijd van Bazoer, Riedewald, Kishna, Tete etc. speelde Frenkie ook al voetbal. Toen waren die talenten natuurlijk 100x beter dan Frenkie, ook zij werden zwaar gehyped terwijl ze ondertussen ergens zitten te verketteren op de bank. Frenkie was toen nog niet zo goed, maar dat komt omdat hij nog geen Ajax shirt aan het gehad want vanaf dat moment was hij natuurlijk beter dan al die andere toptalenten, waar Barcelona ook achteraan zou zitten, die door de achterdeur zijn verdwenen

    Ajax is net Apple, een merknaam wat zwaar gehyped wordt, maar voor de helft van de prijs is vaker beter materiaal beschikbaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 12:20
    Nog niet zo goed 😂 ik heb die bij Willem II zien voetballen, toen speelde hij in zn 1 eentje een heel elftal weg man
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:06
    yep en in 2024 blind jr...

    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:12
    Er mogen toch wel wat credits naar Willem 2. Dacht ik zo.
    Vind ik leuk
    Gerro +7228
    donderdag 6 december 2018 om 12:15
    Zover vooruit kijken heeft geen enkele zin er kan in 7 jaar tijd heel veel gebeuren.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:59
    Dit bedoel ik. Zoals blessures. Ronaldo Luiz Nazario de Lima, en dat was écht een buitenaards goeie voetballer, had wel 10 x de gouden bal kunnen winnen. Maar zéér ernstige blessures hebben dat voorkomen. Hoewel hij na zijn blessures alsnog tot de beste behoorden, maar het was toch anders. Tot de laatste snik bleef hij vechten, alleen daarom kon hij tot 2 a 3 keer terugkeren op de velden. De Jong is een leuke voetballer, maar van enig realisme is geen sprake. Laat hem het eerst maar volhouden + op een hoger niveau. Er moet heel wat gebeuren wil hij ooit de gouden bal winnen. Afgezien van de gouden bal. Spelers a la Ronaldo Luiz Nazario de Lima en Paolo Maldini speelden haast élke wedstrijd op een absoluut topniveau. Daar staat De Jong nog extreem ver van af, als hij uberhaupt al ooit ook maar een tiende bereikt, qua klasse en prijzen, wat bovengenoemde spelers hebben bereikt. Ik ben blij dat De Jong realistische kijk heeft en ook weet dat hij keihard moet werken en het élke week moet laten zien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:18
    In 2024 is de wereld vergaan
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:02
    Ach, de Maya’s vertelden je dat zeker?💀
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:19
    Frenkie is Jong
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    donderdag 6 december 2018 om 12:28
    Joshua Kimmich??? Die vind ik bij vlagen toch zo dramatisch spelen...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:59
    Eens.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:29
    Hele goede speler?Ja! Fantastisch? Ja! Maar laat hem nou eerst eens 2 seizoenen volledig uitblinken bij Ajax en daarna bij een buitenlandse topclub. Wereldspeler van het jaar is echt nog lichtjaren weg voor hem. Gelukkig ziet hij dat zelf ook.
    Vind ik leuk
    markie +1185
    donderdag 6 december 2018 om 12:50
    Laten we het hopen. Nederland is weer eens toe aan een groots voetballer
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    donderdag 6 december 2018 om 12:53
    Nederlands voetballend diamantje
    Vind ik leuk
    whiskey33 +280
    donderdag 6 december 2018 om 12:59
    wat een onzin topic
    Elke dag weer een item over de Jong en Ligt, hebben nog niets gewonnen paar goeie wedstrijdjes thats all
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:50
    Tsja, moeten we dit leuk vinden? Kansloze bedoening dit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws