Mbappé zette PSG-leiding aan het werk voor De Jong: Dat is niet normaal

    Mbappé zette PSG-leiding aan het werk voor De Jong: "Dat is niet normaal"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 08:58vr 07-12-2018 om 08:58

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 09:52vr 07-12-2018 om 09:52

    Kylian Mbappé heeft een sleutelrol gespeeld in de naderende transfer van Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain. Dat stelt Telegraaf-journalist Mike Verweij, die de scoop rond middernacht bekendmaakte.

    "Kylian Mbappé heeft rechtstreeks contact met hem opgenomen. Dat soort dingen speelt mee", verklaart Verweij bij Giel Beelen op Radio Veronica. "Ze voetbalden tegen elkaar in de Nations League en Mbappé heeft onmiddellijk tegen de clubleiding van PSG gezegd: wat ik nu om me heen heb zien lopen, dat is niet normaal. Probeer hem te halen. Als zo'n speler dat roept, dan wordt daar gehoor aan gegeven."

    Mbappé liet zich deze week in een interview met France Football al zéér lovend uit over De Jong. "Natuurlijk is hij heel erg welkom in Parijs! Zoiets heb ik ook tegen hem gezegd, ik denk dat hij een geweldige speler voor ons zou zijn. Nu moet hij natuurlijk zelf nog een beslissing nemen...", aldus het Franse wonderkind. Die beslissing lijkt inmiddels genomen. De Jong verlaat Ajax nagenoeg zeker voor PSG, dat 75 miljoen euro betaalt.

    Lees ook: De Telegraaf: Frenkie de Jong kiest voor PSG, Ajax incasseert 75 miljoen euro

    Poll

    Maakt Frenkie de Jong een goede keuze met PSG?

    (6152 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 09:03
    Ongeacht waar Frenkie naartoe gaat. Ik denk niet dat hij snel aanpassingsproblemen zal hebben. Met zo'n unieke speelstijl kan je in mijn ogen overal spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    Frenkie had het bij elke andere club ook gered.

    Dé man van oranje voor de komende jaren.
    Vind ik leuk
    StoneyTony +386
    vrijdag 7 december 2018 om 09:52
    Helemaal mee eens!!👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:03
    Misschien gewoon toch ook een goede keus voor hem zelf. Niet te ver van huis. Misschien ook beste salaris. Grootste kans op basis(misschien). Goede deal voor Ajax. Zlatan is kritisch, maar had het daar ook naar zijn zin.

    Vind ik leuk
    De Haan +352
    vrijdag 7 december 2018 om 10:20
    Eens . Ook niet mijn club . Maar daar centraal kan Hij goed in de basis naast veratti. Neem an dat rabiot daar ook wel vertrekt?
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    vrijdag 7 december 2018 om 13:50
    Rabiot is na dit seizoen transfervrij.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1427
    zaterdag 8 december 2018 om 00:12
    En Frenkie is nu geen bikkelaar voor de Premier League toch?
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 08:49
    Nee ook niet echt. Daar kan je wel een gelijk in hebben.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    vrijdag 7 december 2018 om 09:06
    Ik vind het vooral jammer dat ik de Franse competitie niet kan kijken, dus word het wat minder genieten van Frenkie..

    Weet iemand eigenlijk waar je de wedstrijden van de Franse competitie kunt kijken in Nederland?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:12
    livetv.ru
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:19
    I meen dat EuroSport 1 of 2 uitzend
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25
    Oké bedankt! Ik hoop dan maar dat Ziggo/Fox volgend seizoen de uitzendrechten heeft, zou net zo makkelijk zijn.
    Vind ik leuk
    NumbTen +157
    vrijdag 7 december 2018 om 10:19
    Vorig jaar wel, maar dit jaar volgens mij niet meer. Heb al wel eens willen kijken naar bijv. Lyon - PSG, maar was nergens te vinden. Het enige dat ik er over kon vinden was dat in augustus de uitzendrechten nog niet verkocht waren voor de Ligue 1.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    Ja, ik heb net ook even gezocht. In Nederland heeft geen enkele zender de rechten van de Ligue 1, omdat ze deze te duur vonden o.i.d.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:47
    Snap ik ook wel, want uitgezonderd de wedstrijden van Lyon kijkt er natuurlijk geen hond naar.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    vrijdag 7 december 2018 om 12:53
    Nou ja, er zitten wel een paar leuke clubs daar, maar het klopt inderdaad dat er meer wedstrijden zijn waar je niet de moeite voor neemt om te gaan kijken dan in Engeland en Spanje. En als de prijs dan hoog is snap ik het inderdaad ook wel
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2899
    vrijdag 7 december 2018 om 09:50
    Voor samenvattingen: www.goalsarena.org
    Vind ik leuk
    StoneyTony +386
    vrijdag 7 december 2018 om 10:51
    Dat is ook jammer die Franse league pfff dat wil je toch niet zien.
    Vind ik leuk
    Castromann +7844
    vrijdag 7 december 2018 om 09:07
    Maar 75miljoen is wel weinig voor Frenkie " oppergod ,20x beter dan cruijff" de Jong.
    Had verwacht minstens 120milj.
    Vind ik leuk
    3Bier +10673
    vrijdag 7 december 2018 om 09:15
    Laat je niet zo kennen.
    Ondanks dat je graag de verongelijkte kleuter wilt uithangen hier kan je ook gewoon toegeven dat ook jij niet verwacht had dat hij voor 75 miljoen zou verkassen.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4743
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Ik hou ontzettend van zijn voetbalstijl maar uiteraard heeft de jong met zijn prestaties bij Willem 2, Ajax en/of Oranje natuurlijk nog nooit bewezen dit bedrag waard te zijn. PSG heeft blijkbaar blind vertrouwen in zijn ontwikkkeling. Mocht dat doorzetten dan kan het een van de beste middenvelders van Europa worden.
    Vind ik leuk
    El Pibe +1022
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    Volgens mij heeft Frenkie al heel wat partijen op niveau gespeeld waar hij absoluut niet door de mand viel. Sterker nog, daarin overtuigde hij de gehele Europese top!
    Die zullen idd niet naar zijn jeugdjaren bij Willem 2 hebben gekeken maar naar Oranje en Ajax...
    Vind ik leuk
    Castromann +7844
    vrijdag 7 december 2018 om 17:46
    Relaxx manneke ..was sarcastisch bedoeld omdat we dagelijk 7 topics hebben over frenkie ...over hoe goed hij wel niet is en hoeveel hij moet kosten😉
    Jammer dat ze daar niet doorheen kan prikken.
    Misschien moet ik idd in kleuter taal schrijven voor je 😊
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:47
    WAT ??? wow dat je dat durft te zeggen frenkie komt geeneens in de buurt van Cruijff, Cruijff maakte in zn 1tje hele elftallen kampioen liet elk elftal beter voetballen !!! Frenkie heeft misschien de potentie ooit zo goed te worden maar mag dat eerst bewijzen voorlopig heeft hij nog niks gewonnen en is dit jaar voor het eerst basis speler , neemt niet weg dat ik het een hele goede speler vind en het hem gunt ook al had ik hem liever naar Barcelona zien gaan
    Vind ik leuk
    Kinkladze +76
    vrijdag 7 december 2018 om 11:40
    Gefeliciteerd, domste reactie van deze maand!
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    vrijdag 7 december 2018 om 10:09
    Eens AFCA.

    Daarbij....Frenkie is een nuchtere jongen, laat zich niet zo snel gek maken.

    Wereldvoetballer, zit ook een goede kop op!😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:37
    Alleen Messi is daar nog niet van overtuigd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    Keuze voor het sterrendom, waar je per seizoen enkel in de CL op topniveau speelt en in Frankrijk een handvol potjes. In feite de luxe versie van de Eredivisie met meer kans in de CL. Bij Barca of City was hij beter af geweest...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 09:06
    Daar kan hij over 5 jaar nog heen, als hij op z’n top is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:09
    Tuurlijk, maar nu ontwikkel je jezelf nog sneller, dan over 5 jaar. En van PSG tegen Angers of Dijon wordt je niet veel wijzer dan pak em beet Excelsior uit...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 09:11
    Is ook zo, maar Mbappe ontwikkelt zich ook prima in Frankrijk. Zeker bij City is het fysiek zwaar en elke week aanpoten. De vraag is of Frenkie dat nu al aankan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:15
    Denk niet dat hij elke week zou spelen bij City. Denk wel dat hij onder Pep meer zou leren... 😉
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1427
    zaterdag 8 december 2018 om 00:16
    Ik denk dat hij bij PSG onder Tüchel als trainer en Mbappe en Neymar ook prima kan presteren.
    Memphis Depay was ook niet geschikt voor de Premier League, en draait prima in Frankrijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 01:24
    Als je kijkt naar de machine die City is, de spelopvatingen, het systeem, dan weet je dat hij van Pep zoveel meer kan leren. Het sluit aan bij hoe Ajax probeert te spelen, het is alleen nog beter uitgevoerd. Als hij onder Pep gaat spelen, leert hij zoveel qua voetballende oplossingen, loopacties, inzicht, past precies bij hoe Frenky zich nu ontwikkelt..
    Vind ik leuk
    Spekholz +534
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    Ja hoor, de Frenkie soap gaat weer verder vandaag!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    Ik vind het wel een ok beslissing. De Franse league 1 heeft veel Nederlanders goed gedaan en de concurrentie op het middenveld is niet zo groot als dat bij Barca. Maar, we weten het pas als hij een contract heeft getekend.
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2350
    vrijdag 7 december 2018 om 09:31
    Wie dan behalve Memphis??
    Vind ik leuk
    Sphensson +18
    vrijdag 7 december 2018 om 10:05
    Patrick Paauwe
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2350
    vrijdag 7 december 2018 om 10:07
    En peter Bosz 😂
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    vrijdag 7 december 2018 om 18:45
    Karim Rekikik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:13
    Kaaaaatjingggg
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8590
    vrijdag 7 december 2018 om 09:14
    Het is maar goed dat Sven (Van Beek, red.) niet speelde die dag. Anders had Feyenoord die ook voor een luttel bedrag moeten laten gaan. Net als ons wonderkind Frenkie.

    Weet iemand nog hoe er gevoetbald werd voor Frenkie? Het is mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27372
    vrijdag 7 december 2018 om 09:15
    Zonde dat hij in de Franse competitie gaat spelen. PL en Primera Division zijn sterker.
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +277
    vrijdag 7 december 2018 om 09:18
    Mbappé had het over de Ligt, PSG verkeerd ingelicht denk ik. Mooie tussenstap naar Spanje.. Belgie overgeslagen. Nu moeten ze Neymar wel verkopen , anders kunnen ze niet aan fair play voldoen!!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4743
    vrijdag 7 december 2018 om 09:27
    Doe normaal. De Ligt kan je qua talent niet in hetzelfde rijtje plaatsen als de Jong...
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +277
    vrijdag 7 december 2018 om 10:24
    Grapjas, iedereen heeft zn eigen kwaliteiten en de Ligt is op zn leeftijd verder dan de Jong op zn eigen positie. Dus ja de Ligt is wel net zo ver als de Jong
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:22
    Kansloze club, dat gaat niks worden die lo celso speelt er ook nog zelfde positie voor mijn gevoel en ook een groot talent. Wel slim van die fransen, flink de ontwikkeling remmen ondat ze al aanvoelen dat ze die wereldtitel anders aan ons in mogen leveren over vier jaar. Maar man wat een slechte keuze van frenkiez elk jaar andere coach ook.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2520
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Valt wel mee allemaal, prima keuze van Frenkie, naar een club gaan waar ze 100% vertrouwen in je hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    Zeker
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    Zullen ze toch Mbappe moeten verkopen ivm de FFP!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Psg heb al een best middenveld
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:29
    Je kan zeggen wat je wilt over overmars en op zn centen zetten,maar deze jongen heeft grote ballen. Nu gaat de jong voor ongeveer 75 miljoen weg. Dan haal je voor 10 miljoen weer een hele goede speler terug. Prima beleid
    Vind ik leuk
    Raptor +142
    zaterdag 8 december 2018 om 15:34
    Doan of Odegaard. met Labyad er langs
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:38
    "wat ik nu om me heen heb zien lopen, dat is niet normaal."

    Mike verzint zijn eigen gesprekjes en sprookjes. Mike zat vast mee te luisteren bij dat gesprek ... in zijn dromen.

    Hij zou het leuk doen, op feestjes en partijen. Hij heeft altijd een leuk verhaal klaar liggen.
    Vind ik leuk
    Arbee +2291
    vrijdag 7 december 2018 om 09:40
    PSG heeft veel geld, torenhoge ambities en van de geïnteresseerde clubs hebben zij ook het middenveld waar Frenkie zich het makkelijkst in de basis kan spelen. In dat opzicht zeg ik prima, goede keuze!
    Maar kom op, het is PSG. Telkens op het randje van Europese uitsluiting door continue gezever met Financial Fair Play, en het is toch de Franse competitie. De krachtsverschillen tussen PSG en de rest zijn daar nog veel groter dan die de afgelopen jaren in Duitsland was bij Bayern versus de rest. Als je 34 van de 38 competitiewedstrijden met twee vingers in je neus en op halve kracht kunt spelen, word je daar toch niet beter van? Sportief gezien zou ik dan ook veel eerder gekozen hebben voor City of Barcelona als ik Frenkie was
    Vind ik leuk
    windforce11 +2327
    vrijdag 7 december 2018 om 09:45
    75 miljoen ...aardig.
    Daar gaat echter 5% solidariteitsbijdrage af dan blijft er 71.150.000 over.
    Daarvan gaat 10% gezamenlijk naar Willem 2 en RKC dan blijft er 64.035.000 over.
    Dan gaat er nog wat naar de JONG en de zaakwaarnemer(s) dan houdt AJax een miljoen of 50 over.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    vrijdag 7 december 2018 om 10:16
    En Ajax bedingt uiteraard een doorverkoop % + bonussen.

    Frenkie wordt tzt weer verkocht voor
    225 milj en dan houdt Ajax een slordige 105 miljoen over aan deze deal.😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:54
    Ok, we begrijpen het, jouw clubje zit in financieel zwaar weer.

    Afgunst en azijn zijn niet de beste ingrediënten in de ochtend voor op de vrijdag hoor.
    Vind ik leuk
    reggie +1808
    vrijdag 7 december 2018 om 09:53
    Denk dat trainer van City ( Pep ) nu naar PSG gaat.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    vrijdag 7 december 2018 om 10:01
    Zo'n FC Barcelona en al die spaanse kranten staan nu toch ongelooflijk voor schut.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:04
    Als Frenkie echt kon kiezen had hii echt wel voor City of Barca gekozen. Maar zoals er al aangegeven is, Barca is nooit geweest en City heeft niks meer laten horen na het gesprek met Guardiola( waarschijnlijk vanwege het Brexit gedoe) dan is PSG toch een geweldige club? Spelen tegen ploegen als Lyon, Monaco, Marseille. Dat zijn ook gewoon geweldige ploegen. Daarnaast in een team met Mbappe, Draxler, Verratti, Neymar, Silva, Marquinoss, stuk voor stuk wereldtoppers. Die gaat daar gewoon een topper worden. Iedereen kan zeggen, de competitie is niks, maar dan kan je over elke comoetitie wat zeggen. Technisch vaardige competitie voor een technische voetballer. Hij kan altijd nog naar England of Spanje.
    Vind ik leuk
    Romarioo +226
    vrijdag 7 december 2018 om 10:07
    Toekomst van voetbal spelers bepalen wie er moeten komen en gaan
    Je gaat mbape toch niet de club laten vertellen wie hij moet halen
    Stel je voor het word niks neemt hij dan ook zijn verantwoordelijkheid
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    Ik snap aan de ene kant dat hij gaat, aan de andere kant vind ik dat hij nog niet moet gaan. Zijn rendement is nog veel te laag, hij geeft nog te weinig die eindpass en maakt te weinig doelpunten.

    Ondanks dat ik denk, dat als hij gaat dat hij het wel overal zal redden. Paris is misschien ook wel een slimme tussenstap. Het niveau van Paris is heel hoog en je tegenstanders zijn niet van dat top niveau (enkeling uitgezonderd)
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    Ranzige club en maar de regels omzeilen en er toch mee weg komen. Weg met dat oliegeld!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    vrijdag 7 december 2018 om 12:01
    Zeer benieuwd of hij gaat slagen.
    Geweldige speler, maar hoe wordt hij aangepakt in het buitenland.
    Blessures enz.
    We gaan het zien, nog geen heel seizoen bij Ajax volledig gespeeld op dit moment.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    dit is gewoon een panklare leugen denk je nou echt dat mbappe tijd heeft voor de jong of hem überhaupt kent. tjonge jonge
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:13
    Tja Kylian dat wisten wij natuurlijk al haha maar wel mooi dat de hele wereld het kan zien hoe goed Frenkie is. Worden mooie jaren ook met het oog op Ned elftal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:46
    Ik denk dat daar het succes van een speler als Mbappe vandaan komt. Hij gunt een ander ook geluk en is er niet vies van om lovend te zijn over anderen. Neymar zal altijd uitgekotst worden, mede door zijn rolle bolletjes!
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    zaterdag 8 december 2018 om 03:12
    weet je wel dat je onder hoge druk staat hoog verwachtingspatroon maar is wel beter dan rabiot