Zorgen in België: 'Toen ze dat bij PSV hoorden, wreven ze zich in de handen'

    Zorgen in België: 'Toen ze dat bij PSV hoorden, wreven ze zich in de handen'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 13:48vr 07-12-2018 om 13:48

    Onrust in het Belgische voetbal. Om het vertrek van jeugdspelers tegen te gaan, kondigde de Pro League onlangs enkele nieuwe maatregelen aan. Dat valt echter niet bij iedereen in de smaak.

    Eén van die maatregelen is dat het voor een Belgische club bijzonder moeilijk wordt om een talent van een andere Belgische club aan te trekken. Zo moeten Belgische teams 125.000 euro per opleidingsjaar betalen. Die regel heeft een belangrijke keerzijde.

    Buitenlandse clubs hoeven immers niét de hoofdprijs te betalen. Als een club als PSV, Ajax of Feyenoord een Belgische jeugdspeler wil aantrekken, kost dat 35.000 euro per opleidingsjaar minder. Het leidt tot bezorgdheid bij Belgische clubs.

    "We zijn geen ­voorstander. We schieten in onze eigen voet", reageert Roel Vaeyens van Club Brugge in Het Laatste Nieuws. Een werknemer van een andere niet nader genoemde club geeft aan: "Toen ze bij PSV hoorden hoe moeilijk het zou worden voor onze clubs om binnen België talenten te gaan halen, wreven ze zich in de handen."

    Lees meer over:Jupiler Pro LeaguePSV

    Plaats een reactie

    Koekie1970 +2068
    vrijdag 7 december 2018 om 13:50
    Niet alleen bij PSV denk ik.
    Vind ik leuk
    3Bier +10681
    vrijdag 7 december 2018 om 14:03
    PSV heeft wel de naam dat ze regelmatig wat Belgjes wegkapen daar.
    Ajax heeft sinds dit seizoen de hoofdscout van Anderlecht gestrikt. Neem aan dat hij ook wel weet waar de grootste talenten zich bevinden.
    Haal maar binnen die talenten!
    Vind ik leuk
    rexxo +2066
    vrijdag 7 december 2018 om 15:14
    Jantje'' het zijn maar'', Toby A, Thomas V, Mats R, Wesley S om maar een paar te noemen.

    Wij wisten de weg richting onze zuiderburen ook goed te vinden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    vrijdag 7 december 2018 om 15:23
    Kwam Sneijder ook uit België ? :-)
    Vind ik leuk
    rexxo +2066
    vrijdag 7 december 2018 om 15:26
    Wesley Sonck ouwe, wel scherp blijven.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    vrijdag 7 december 2018 om 15:48
    Dat was een prutser bij Ajax
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:31
    Totaal niet eens. Hij speelde niet op de positie waar hij het beste in is, in de punt. Om een doodeenvoudige reden: ene Zlatan Ibrahimovic. Daarom moest Sonck vaak op rechtsbuiten voetballen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    Bizzy +21320
    vrijdag 7 december 2018 om 19:10
    Vergeet Soetaars en Rits niet.
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 16:48
    Ajax heeft geen rits Belgen?


    Haha snap je hem mats rits
    Vind ik leuk
    3Bier +10681
    vrijdag 7 december 2018 om 19:58
    Jajaja hilarisch...
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 20:26
    Echt he net de grap over de blinde timmerman...


    Die sloeg ook helemaal nergens op
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6776
    vrijdag 7 december 2018 om 13:52
    *kijkt op transfermarkt.be*
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:58
    Hele bijzondere regel dat het voor buitenlandse clubs het anders is.... Dan maak je echt je eigen competitie kapot
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5475
    vrijdag 7 december 2018 om 15:00
    Nou ja, wij hebben weer een regel dat spelers van buiten de EU, exhorbitante salarissen moeten ontvangen, terwijl België het ene na het andere Afrikaanse talent voor een habbekrats kan opstellen.
    Vind ik leuk
    Socrates +697
    vrijdag 7 december 2018 om 16:25
    Sowieso een bijzondere situatie dat er sprake is van een vergoeding. Een speler kan dus gaandeweg niet van opleiding switchen als die opleiding geen veelvoud van 135000 op kan hoesten. Dat is pas echt slavenhandel! Hoe verhoud zich dat tot het vrij verkeer van personen en goederen? Noem me één ander voorbeeld waar dit gebeurd, absurd!
    Vind ik leuk
    Socrates +697
    vrijdag 7 december 2018 om 16:26
    Verhoudt...gebeurt...
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    vrijdag 7 december 2018 om 19:17
    Het scheelt wel "maar" zo'n 30% maar toch. Buitenland voorrang geven op nationale clubs is niet ideaal, vooral niet als dat buitenland net om de hoek is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws