Van Feyenoord naar Hoffenheim: Hier speel ik elke week op hoog niveau

    Van Feyenoord naar Hoffenheim: "Hier speel ik elke week op hoog niveau"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 16:55vr 07-12-2018 om 16:55

    Melayro Bogarde maakte afgelopen zomer een opvallende overstap: de zestienjarige jeugdinternational van Oranje besloot om de jeugdopleiding van Feyenoord voor die van het Duitse Hoffenheim te verruilen. Spijt heeft hij vooralsnog absoluut niet.

    "Ik denk dat mijn kansen om profvoetballer te worden hier groter zijn. Feyenoord is een grote club, maar niet veel jeugdspelers kunnen de stap naar het eerste maken", laat de centrale verdediger weten aan de clubsite van Hoffenheim.

    Bogarde denkt dan ook dat het spelen in de Duitse jeugdcompetitie beter voor zijn ontwikkeling is dan wedstrijden in Nederland. "In Nederland heb je met Ajax, Feyenoord en PSV drie sterke clubs. Maar hier speel ik elke week op hoog niveau."

    De jeugdinternational woont sinds deze zomer voor het eerst op zichzelf. "Natuurlijk had ik in het begin een beetje heimwee. Ik ben ook blij wanneer ik tijdens de kerstvakantie weer bij mijn familie kan zijn", vertelt hij. "Maar ik heb me goed aangepast hier. De jongens hebben mij geweldig opgevangen."

    Plaats een reactie

    Ballotelli +3374
    vrijdag 7 december 2018 om 16:57
    Goed stuk weer!
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 17:00
    Wat een hoogstandje idd zeg.. lol
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31497
    vrijdag 7 december 2018 om 18:44
    Inderdaad.... niveautje zeg... poehpoeh...
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    vrijdag 7 december 2018 om 17:00
    Is dat zoon van Winston "Ik trek mijn jasje uit" Bogarde?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:01
    Nee.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 17:01
    Neefje dacht ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 22:52
    Weet ik niet, blijkbaar niet uit de reacties hierboven. Als hij maar 1/20ste van de hardheid van Winston heeft, komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4906
    vrijdag 7 december 2018 om 17:08
    “Feyenoord is een grote club, maar niet veel jeugdspelers kunnen de stap naar het eerste maken"

    Nu zal het wellicht aan mij liggen maar hoeveel jeugdspelers zijn er nou doorgebroken bij Hoffenheim

    Vind ik leuk
    Nuance +9446
    vrijdag 7 december 2018 om 17:24
    Helemaal niks. Dit is een kulverhaal dat draait om geld.

    Daar komt bij dat Hoffenheim helemaal niks voorstelde en voorstelt in het voetbal. Alleen door het geld van 1 van de oprichters van het softwarehuis SAP draait Hoffenheim nu mee in de Bundesliga. Een soort PSG. Een omhooggekochte club. Overal halen ze talenten weg, rammelend met de geldbuidel. En maar lullen dat er bij Feyenoord geen plan is. Nee je moet zeggen dat je elders sneller meer geld kan verdienen. Dat is de waarheid.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    The Rock +1862
    vrijdag 7 december 2018 om 17:43
    Bogarde heten en t om geld laten draaien? 🤭
    Vind ik leuk
    Marco S +5617
    vrijdag 7 december 2018 om 19:09
    Hahaha.. zijn goede voetballers die gokkers
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:57
    Dat is achterhaald.
    Vind ik leuk
    Futre +3118
    vrijdag 7 december 2018 om 18:46
    17! En dat alleen in de maand december tot nog toe.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3315
    zaterdag 8 december 2018 om 00:39
    Huidig Feyenoord speelt met grotendeels eigen jeugd....wat kletst hij nou? Meer NL jonge spelers bij Feyenoord selectie dan bij ajax en psv bij elkaar!
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2359
    vrijdag 7 december 2018 om 17:09
    Als je bij Feyenoord niet elke week op hoog niveau speelde, mis je toch een beetje karakter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Splintair +2001
    vrijdag 7 december 2018 om 17:19
    Niet veel jeugdspelers maken de stap naar het eerste???
    Deze jongen is behoorlijk verkeerd geinformeerd door de mensen om hem heen. Succes daar
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:23
    Dom verhaal .
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:27
    "Natuurlijk had ik in het begin een beetje heimwee."

    Het is ook zo'n wereldafstand, 5 uurtjes rijden en je bent thuis.
    Mannen bij ons op het werk rijden dagelijks 3 uur heen, 3 uur terug en daar tussen word ook nog gewerkt...
    Zal niet zeggen dat dat een ideale situatie is maar je voetbalt net over de grens...
    Vind ik leuk
    RR12 +532
    vrijdag 7 december 2018 om 17:30
    Ter verdediging; hij kan hooguit op de brommert heen en weer self hè.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:33
    Ooh haha, dat veranderd het verhaal wel een beetje.

    In dat geval zal ik minder streng zijn en heeft hij recht van spreken.
    Op de brommer is het wel een eindje tuffen :)
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6317
    vrijdag 7 december 2018 om 18:34
    Trein geen optie ?
    Vind ik leuk
    RR12 +532
    vrijdag 7 december 2018 om 17:29
    Een voetballer die Bogarde heet en familie is van, denkt aan geld, geld en geld. En rondjes om t veld lopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:36
    Zitten oo de bank bedoel je, want van lopen wordt je moe!
    Vind ik leuk
    Just Nuts +270
    vrijdag 7 december 2018 om 18:06
    Nooit hebben ze spijt want dat mag je zeket niet toegeven
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:07
    Eén van de grootste verdedigende talenten van Nederland. Echt een topper dit. Hoop voor hem dat de opvolger van Nagelsmann in zijn geest verder gaat. Dat is altijd maar afwachten.

    Overigens is het wel onzin dat je bij ons geen wedstrijden op niveau kunt spelen, Melayro. Je had dit seizoen samen met Hendriks een schitterend centraal duo kunnen vormen in de Onder 19 op zestienjarige leeftijd. Dat was prima voor je ontwikkeling geweest. Over de vervolgstap was ik het met je eens geweest, in Jong Feyenoord leer je niet veel.

    Ik hoop dat je broertje Lamare wel tekent over een paar jaar in De Kuip.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +87
    vrijdag 7 december 2018 om 18:17
    Hoffenheim is inderdaad een paar maatjes groter dan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Horas +564
    vrijdag 7 december 2018 om 18:26
    Binnenkort in de boekwinkel: Deze neger buigt voor niemand - Next generation
    Vind ik leuk
    COYG +6716
    vrijdag 7 december 2018 om 18:44
    "Elke week op hoog niveau". Yeah right... In de regio's is het niveau niet al te hoog, zo is het Duitse voetbal nu eenmaal opgezet. Hij had veel beter bij Feyenoord kunnen blijven. Het enige minpuntje zou dat verdraaide jong elftal zijn in de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    orion73 +1514
    vrijdag 7 december 2018 om 21:07
    Over 3 jaar lekker bij Twente spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws