Ajax maakt wéér indruk in 'maffe veldslag': 'Een elftal dat de top nadert'

Ajax maakt wéér indruk in 'maffe veldslag': 'Een elftal dat de top nadert'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:05do 13-12-2018 om 07:05

Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 08:18do 13-12-2018 om 08:18

'ZONDE!!', kopt De Telegraaf donderdagochtend. Het is niet de enige krant die 'the day after' complimenteus is over de wijze waarop Ajax tegen Bayern München (3-3) voor spektakel en vermaak zorgde, maar óók benadrukt dat de Amsterdammers een gouden kans op groepswinst hebben laten liggen. 

'Ajax had de eerste groepswinst in 23 jaar in de Champions League voor het grijpen. In een bloedstollend duel en dankzij twee treffers van Dusan Tadic leek het elftal van Erik ten Hag Bayern München met 2-1 te verslaan. Maar een strafschop van Robert Lewandowski en een treffer van Kingsley Coman draaiden de score in Duits voordeel', begint De Telegraaf. 

'Eén ding is echter wel duidelijk. Ajax heeft in vijf maanden tijd zo'n naam gemaakt in Europa dat geen van de zeven mogelijke tegenstanders in de achtste finales van de Champions League maandag aan de Amsterdammers wil worden gekoppeld. Na de eerdere topprestaties in het toernooi, deed Ajax ook thuis tegen Bayern enorm aan klantenbinding.'

Maffe minuten
Ook het Algemeen Dagblad is onder de indruk van de manier waarop Ajax zich opnieuw wist te presenteren op het Europese toneel. In zes Champions League-duels is de formatie van trainer Erik ten Hag ongeslagen gebleven. 'Wat een ongekend maffe laatste minuten in de Johan Cruijff Arena, met vier doelpunten in de slotfase van de wedstrijd. Een meeslepend gevecht tussen Ajax en Bayern München eindigt uiteindelijk in 3-3.'

'Het publiek wordt van emoties door elkaar geschud. Het ene moment is Ajax geen groepswinnaar. Een paar minuten later weer wel, maar uiteindelijk tóch niet. Hoe dan ook: de fans zingen en hossen na het laatste fluitsignaal. Ze hebben genoten van weer een legendarische Europese avond.'

'Ajax blonk dit succesvolle Europese seizoen zo uit door de volledige focus in het elftal. Elke keer weer stonden de spelers precies onder de juiste spanning om tijdens de doordeweekse avonden optimaal te presteren. Brutaliteit, flair en overtuiging.'
In de Volkskrant wordt gesproken van een heuse 'veldslag'. 'Ajax kruipt steeds dichter naar de Europese top in het voetbal. In een opnieuw meeslepend duel dacht Ajax zelfs de eerste plaats over te nemen van Bayern München, dat zich al jaren tot de beste clubs van Europa mag rekenen', begint de ochtendkrant. 

'Ajax voldeed in zijn beoogde galavoorstelling ter afsluiting van het Europese voetbal in 2018 vooral in de tweede helft aan de inmiddels torenhoge verwachtingen. In de beste fase brak de rode kaart voor de onbesuisde verdediger Max Wöber het ritme, maar nadat ook Thomas Müller was weggestuurd, leek Ajax beter in tien tegen tien; 2-1 voor uit een penalty.'

'Het ging snel nu. Toch weer 2-2, ook na een strafschop, 2-3 en weer 3-3, in de zeven minuten blessuretijd, door Tagliafico. Gekte, dat was het.'

De slotfase was één groot spektakelstuk. 'Ajax dacht warempel te winnen door een strafschop van Tadic, maar dat lukte net niet door het wonderlijke slot van het duel. Maar opnieuw was de wedstrijd het aanzien meer dan waard geweest, mede door dat elftal dat de top nadert en de aanval durft te zoeken. Altijd en overal.'

Lees ook: Duitse complimenten voor 'brutaal' Ajax: 'Slim, mooi, maar te weinig impact'

Lees ook: Acht conclusies: 65 miljoen voor Ajax, één 'makkelijke' tegenstander bij loting

Plaats een reactie

Mosquito +21962
donderdag 13 december 2018 om 07:08
En nu Messi loten😁
Vind ik leuk
Wesley Ewa +362
donderdag 13 december 2018 om 07:11
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:17]
Vind ik leuk
Mosquito +21962
donderdag 13 december 2018 om 07:41
Nou ja zeg. Doe ff normaal!!
Vind ik leuk
Wesley Ewa +362
donderdag 13 december 2018 om 08:22
Doe jij evenn normaal. Wat voor.... reactie is dat ? Je zocht toch reactie mey die opmerking nou je kreeg het moet je niet gelijk gaan huilen
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 08:31
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:18]
Vind ik leuk
Wesley Ewa +362
donderdag 13 december 2018 om 08:38
In mij ogen zocht hij een reactie en dat kreeg hij van me . In jou ogen was het een grap we zullen het nooit zeker weten . Want hij kan nu zeggen was een grap maar zeker weten zullen we het nooit. Maar het spijt me als ik een sneer heb geraakt
Vind ik leuk
Ari as +445
donderdag 13 december 2018 om 09:43
Een snaar raak je en een sneer deel je uit.
Vind ik leuk
Springbok +1410
donderdag 13 december 2018 om 10:22
Koekoek. +1 :-D
Vind ik leuk
Wesley Ewa +362
donderdag 13 december 2018 om 15:34
Haha wijsneus
Vind ik leuk
Bhj +2304
donderdag 13 december 2018 om 09:47
Laat hem, dat zielige jaloerse gedoe verdiend geen aandacht.
Vind ik leuk
davidben +6567
donderdag 13 december 2018 om 08:38
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:18]
Vind ik leuk
Ale +5907
donderdag 13 december 2018 om 07:14
Zou mooi zijn. Barca zal nu zeker niet op 30%gaan spelen zoals tegen psv..
Vind ik leuk
Castromann +9127
donderdag 13 december 2018 om 08:16
Nee klopt Barça zal 15% speen zoals paar jr geleden tegen Ajax zonder Messi.
Vind ik leuk
Ale +5907
donderdag 13 december 2018 om 08:55
Die speen ook he
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
donderdag 13 december 2018 om 10:42
Maar wel gewonnen!!!!!😜

Je bent een vervelend kereltje, Castro.

Waarom ben je zo 'begeistert' van Ajax??

Tja, t'is een prachtige club idd.👍
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:44]
Vind ik leuk
Castromann +9127
donderdag 13 december 2018 om 13:55
Hahaha....beetje kwallen moet kunnen toch.
We mogen gewoon blij zijn dat ajax het goed doet en punten pakt!
Psv heeft zich ook laten zien...maar het was niet gewoon tegen de top van Europa.
Hopelijk loot Ajax..Real strx.....die kunnen ze hebben.
Vind ik leuk
Castromann +9127
donderdag 13 december 2018 om 13:56
Gewoon = was niet goed genoeg#psv
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
donderdag 13 december 2018 om 14:00
Nou vooruit, hiermee maak je het weer een beetje goed, Castro......😉
Vind ik leuk
jari11 +3594
donderdag 13 december 2018 om 13:03
Weer zo een sneu mannetje
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 13 december 2018 om 07:18
Het klinkt misschien raar, maar de gunstigste loting voor Ajax is Real Madrid. Die zijn geen schim meer van weleer en spelen als los zand. Met de huidige kwaliteit van Ajax, kun je die pakken. Denk maar niet dat Porto de beste loting is...die wil je écht niet.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1453
donderdag 13 december 2018 om 07:22
Er zijn amper makkelijke tegenstanders nu maar idd. Ik zal niet zo erg in mijn broek poepen als we Real loten als 1 a 2 seizoenen geleden. 😉
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 13 december 2018 om 07:36
Als je Madrid loot heb je kans, als je Dortmund of Porto loot is het 50/50...de rest moet Ajax een hele goeie dag hebben en je tegenstander een mindere.
Vind ik leuk
fernjef +1537
donderdag 13 december 2018 om 07:52
Het moet niet uitmaken welke club Ajax gaat loten. Ajax laat nu zo'n niveau zien dat ze van hun eigen kracht uit moeten gaan. Pas dan hoor je écht tot de Europese top.

Het zal niet makkelijk worden maar elke wedstrijd is niets meer dan de volgende tegenstander die verslagen moet worden op weg naar het ultieme doel! Als ze, in tegenstelling tot gisteren, laten zien hoe goed ze technisch en positioneel kunnen voetballen én ze laten de ongekende vechtlust van gisteren zien, dan kúnnen ze van iedereen winnen.... Maar makkelijk zal het vanaf nu niet meer worden....
Vind ik leuk
Sooike1208 +5604
donderdag 13 december 2018 om 09:26
Niet zo overdrijven he? Zo goed was ajax gisteren niet. Verdediging was slecht en het is dankzij 2 ongelooflijke reddingen dat het geen 0-3 stond. De absolute top schrikt ( nog) niet van dit ajax
Vind ik leuk
fernjef +1537
donderdag 13 december 2018 om 09:30
lezen is ook een kunst.....
Als ze, in tegenstelling tot gisteren, laten zien hoe goed ze technisch en positioneel kunnen voetballen én ze laten de ongekende vechtlust van gisteren zien, dan kúnnen ze van iedereen winnen....
Vind ik leuk
Sooike1208 +5604
donderdag 13 december 2018 om 09:32
Je hebt gelijk 😪
Vind ik leuk
Rectificatie +1189
donderdag 13 december 2018 om 11:46
Bayern speelt vanaf het begin op de counter omdat ze natuurlijk wereld beroemd zijn geworden daarmee....

Lul toch niet zo een onzin, geen enkele club wil op dit moment ajax loten(dat wil niet zeggen dat ze beter zijn, maar gewoon een hele vervelende tegenstander). Bayern was gisteren als de dood om een herhaling van munchen te krijgen.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5604
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Ach hou toch op. Ajax os goed maar dat overdreven gedoe slaat nergens op. Clubs als atletico, man und, tottenham en lyon zijn ook 2e geworden. Daar zijn de citys en de psg’s van deze wereld toch echt banger voor dan voor ajax. Iedere poulewinnaar die nu gekoppeld wordt aan ajax spreekt gewoon van een goede loting
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 13 december 2018 om 14:57
Fernjef, ik waardeer je positieve houding...maar City, Barca en Juventus zijn toch echt 2 maten te groot hoor
Vind ik leuk
fernjef +1537
donderdag 13 december 2018 om 17:36
Als je niet gelooft in de mogelijkheid om te winnen, zul je nooit de beste zijn of worden. Dat is het principe van topsport! 9 van de 10 keer zullen deze teams over twee wedstrijden de betere zijn. Zij zijn de favoriet. Maar die ene keer is Ajax de winnaar. Dat noemen ze een mogelijkheid. Als je geen mogelijkheid hebt, kan je beter niet aan de start van de wedstrijd verschijnen..... 😉
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
vrijdag 14 december 2018 om 07:54
Ja , je mag zeker geloven dat je als ploeg kan wiinnen en daarmee ook voor een enorme verrassing, stunt,sensatie zorgt. Het is niks ongewoons. Maar daarmee blijft Ajax uiteraard wél de underdog en een kleinere kans hebben dan tegen mindere ploegen. Als darter loot ik liever Max Hopp dan Michael van Gerwen. Je kans om door te komen is een wereld van van verschil. Maar we begrijpen elkaars standpunt !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 07:54]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:54
Zeker. Makkelijk zal het nooit worden
Vind ik leuk
Il Gordo +18690
donderdag 13 december 2018 om 09:40
Nou. Dortmund.... Da's ook niet misselijk ;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:48
Je moet sowieso niet in je broek poepen. Dat is smerig.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:53
Het zijn allemaal clubs van formaat, maar inderdaad, Real lijkt wel te verslaan. Tis echter wel pas in Februari en er kan nog veel gebeuren in de tussentijd.
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 07:19
Messi loten zou top zijn, die schiet er 3 in terwijl Suarez hapjes neemt van De Ligt.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1453
donderdag 13 december 2018 om 07:19
Een Psv'er die als eerste reageert op een Ajax topic en dan iets doms weet te zeggen ook. Jaloezie/afgunst en god weet wat nog meer, het zal je maar dwars zitten.
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 07:21
Wat is er dom aan dat hij hoopt dat ze Messi loten?!?
Vind ik leuk
isnake +2758
donderdag 13 december 2018 om 09:10
Het is net een Ajacied op een PSV topic.
Het is zielig beide kanten op.
Vind ik leuk
Gilze +1133
donderdag 13 december 2018 om 08:27
@viva En jij bent de spreekwoordelijk boer met kiespijn of wat ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 08:32
Zou top zijn, kan Ajax even laten zien hoe je wel van Barca wint ;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:51
Want? Denk je dat Ajax tegen dit Barcelona helemaal geen kans krijgt? PSV had toch ook een berg kansen thuis, en dan is Ajax toch wat trefzekerder gebleken tegen sterkere tegenstanders. Neemt niet weg dat ik hen liever niet meteen al loot, maar goed, de andere teams zijn ook niet misselijk.
Vind ik leuk
fritsie +882
donderdag 13 december 2018 om 09:44
Ajax het elftal dat de top nadert en de aanval durft te zoeken. Altijd en overal.'

ALTIJD EN OVERAL. Ook tegen Barça.
Vind ik leuk
rexxo +12345
donderdag 13 december 2018 om 09:58
Typisch zielig kleuter gedrag, succes met je invuloefeningen op school vandaag.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:38
En jij seizoenskaart voor Amsterdam kopen! 😂
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21061
donderdag 13 december 2018 om 07:09
Ajax heeft het gewoon geweldig gedaan.
Bijna groepswinnaar in de cl, top.
Nu hopen op een gunstige loting.
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 07:20
Ajax en bijna........ 😂
Vind ik leuk
JCJWZ +14860
donderdag 13 december 2018 om 08:06
Psv en helemaal niet🤣
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:27
Jij moet wel een slechte avond hebben gehad gister.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:27
Zit het je een beetje dwars dat wij het nu nationaal en internationaal goed doen?
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 13:52
Wat doen jullie dan precies zo goed? Jullie staan weer 2e en internationaal is er ook nog geen prijs gehaald sinds..... Ehhh... 1995?!?!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 18:06
Pfffff..
Vind ik leuk
Echt? +5243
vrijdag 14 december 2018 om 11:42
Ja pfff, je realiseert het jezelf nu ook eindelijk 👍
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:42
Wat een kneusje ben je echt....
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 13:49
😂 Zo, jij durft
Vind ik leuk
rexxo +12345
donderdag 13 december 2018 om 10:00
Smaakte die spek en bonen schotel lekker van de week?
Vind ik leuk
Kayzer +3243
donderdag 13 december 2018 om 07:12
Petje af voor AJAX.
Ben PSV supporter en ja de groep was makkelijker.
Desondanks petje af voor de presentatie vanaf de voorrondes al.
In Europese wedstrijd kan ik gewoon genieten van AJAX.

In de eredivisie mogen ze wel wat puntjes laten liggen!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 13 december 2018 om 07:19
Petje af voor deze reactie 😁
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 08:33
Idd petje af voor deze reactie en vooral dus voor jou instelling ;).
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:14
Wat een pot, heerlijk dat er nog steeds een Nederlandse club is die zich kan meten met de absolute top
Vind ik leuk
whiskey33 +686
donderdag 13 december 2018 om 07:17
nu hopen dat ze grote club loten en ajax eerst thuis speelt. En dan eruit hahaha
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:18]
Vind ik leuk
Antikunstgras +13950
donderdag 13 december 2018 om 07:33
Wat is de bedoeling met een vlub?
Vind ik leuk
1313 +8804
donderdag 13 december 2018 om 08:05
De bedoeling is dat hij nog half bezopen wakker is geworden van zijn Whisky. Hij zag de lettertjes niet meer zo goed van zijn toetsenbord, shit happens.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:35
Wat ga je roepen als Ajax tegen een grote "vlub" wel nog een ronde verder komt??

Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
donderdag 13 december 2018 om 07:59
Wat ga jij roepen als je vader je moeder blijkt te zijn?

Precies. Gaat niet, kan niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 07:59]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:02
Rare gedachten :S (Maar oke…)

Mijn vader kan mijn moeder inderdaad niet zijn. Feit!!

Maar de volgende ronde moet nog gespeeld worden, dus geen feit!!

Kortom (zoals al verwacht) slaat jou reactie totaal nergens op!!

Next...
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 08:39
Zo, heb je die helemaal zelf bedacht?
Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
donderdag 13 december 2018 om 14:04
Nee, samen met je moeder.
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 22:25
Mijn moeder is 3 jaar geleden overleden. Wees maar trots op jezelf...
Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
vrijdag 14 december 2018 om 08:05
Die van mij 17 jaar geleden. Als je gaat uitdelen moet je ook kunnen incasseren.
Vind ik leuk
abraksas +2546
vrijdag 14 december 2018 om 10:37
Maar waar heb ik dan uitgedeeld? Ow wacht, omdat ik vroeg of je die helemaal zelf bedacht hebt? Schij toch uit joh
Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
vrijdag 14 december 2018 om 11:17
Juist ja. Truth is in the eye of the beholder.

Al vraag ik me af of je het zelf wel een complimentje vond, wat je uitdeelde.
Vind ik leuk
abraksas +2546
vrijdag 14 december 2018 om 12:26
Wow, je antwoord op een onschuldig vraagje is dus iemands moeder erbij halen.
Nou kon je natuurlijk niet weten dat mijn moeder is overleden maar om dan de gebeten hond te spelen en je gedrag ook nog goed te praten omdat jou moeder ook overleden is, wow.
Een compliminetje heb ik je niet uitgedeeld nee, maar om eerlijk te zijn was dat natuurlijk ook absoluut niet de bedoeling he. Maar nou vraag ik me af of jij het een belediging vond wat ik uitdeelde.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
vrijdag 14 december 2018 om 13:14
Het was een heel normaal antwoord op jouw antwoord hoor.

Je vroeg of ik het helemaal zelf heb bedacht en ik zeg dat dat niet zo is.

als je geen antwoord wilt op je vraag dan moet je geen vraag stellen.

Ik ben niet snel beledigd: ik deel graag uit en ben dan ook bereid te incasseren. zo gaat dat als je een volwassen persoon bent.
Vind ik leuk
whiskey33 +686
donderdag 13 december 2018 om 13:19
kleuter
Vind ik leuk
Jan Guevara +10316
donderdag 13 december 2018 om 14:04
Tja, je bent zo oud als je je voelt.
Vind ik leuk
JWK +804
donderdag 13 december 2018 om 07:39
Dat zou je wel willen hè? viezerik!!
⚪️🔴⚪️💪🏻
Vind ik leuk
fernjef +1537
donderdag 13 december 2018 om 08:05
Grappig dat iemand die de naam "Whiskey" gebruikt, niet in staat is om een volwassen reactie te plaatsen. Je zou toch zeggen dat je meerderjarig moet zijn...
Al die domme onnadenkende reacties van die haters die zeggen dat ze van voetbal houden...
Ze zien niet eens in hoe belangrijk dit voor het Nederlandse voetbal is. Zélfs voor FC Utrecht!

Als Ajax nog één ronde overleeft en Bayern overleeft ook één ronde, is de mond van elke zelfbenoemde voetbalkenner die zijn haat jegens Ajax niet onder stoelen of banken kan schuiven, in één klap gesnoerd!
PSV heeft het prima gedaan en helaas weinig punten gehaald. Ajax doet het ook prima én haalt punten! Ze doen het gewoon hartstikke goed! Iedere volwassen voetballiefhebber die wél verstand heeft van voetbal herkent dat en erkent dat....
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:05]
Vind ik leuk
whiskey33 +686
donderdag 13 december 2018 om 13:21
tis zo zielig al die ajax sites zoals VP en voetbalzone. Wanneer er iets over psv wordt gemeld, dan gaan ze los die ajaxieden. Maar als psv-ers iets verkeerds zeggen over ajax dan begint het kleutergedrag
Vind ik leuk
fernjef +1537
donderdag 13 december 2018 om 14:47
beter lezen trollen-knulletje.... Ik geef PSV hierboven zelfs complimenten. Ik heb niets tegen PSV en niets tegen mensen die PSV een warm hart toedragen. Ik heb alleen een hekel aan jongetjes die proberen op internet hun stem te laten horen omdat ze in het gewone leven niet gezien en gehoord worden.....
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 14:33
Goed voor het Nederlandse voetbal? Lekker belangrijk... Laten we hopen dat Ajax PSG of Barca treft in de volgende ronde en er met knallende cijfers uit vliegt. Dat is goed voor mijn humeur.
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 08:38
Ajax is 2e geworden dus we spelen sowieso eerst thuis ja. Maar je schijnt toch een beetje te vrezen dat Ajax nog wel een ronde verder zou kunnen en daarom hoop je dat Ajax eerst thuis speelt omdat dat een beetje nadelig is.
Wel jammer dat Ajax weer in z'n eentje voor moet zorgen dat Nederland 2 clubs de CL in kan blijven sturen. En dan nog durven supporters te hopen dat Ajax er snel uitvliegt.
Vind ik leuk
whiskey33 +686
donderdag 13 december 2018 om 13:17
in 2016 hebben we ook de knock-out fase gehaald. Laatste jaren hegeft psv meer punten gehaald voor ranking dan ajax. Efffe nadenken voor je onzin roept
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 22:18
Ik zou je dringend adviseren even de feiten te checken. Dat PSV meer punten behaald zou hebben dan Ajax basseer jij volgens mij enkel en alleen op het feit dat PSV 2016 de groepsfase overleeft heeft. Je vergeet voor het gemak dat Ajax vorig jaar nog in de EL finale stond. Dat heeft meer punten opgeleverd dan jullie CL avontuur van een jaar eerder. Ajax haalde 22.000 dankzij de EL. PSV 19.000 dankzij de CL.
Ajax haalde sinds 2014/15 61.500 punten, PSV komt iig nog op knappe 37.000. Ik weet dat mijn rekenkunsten op dit moment niet geweldig zijn maar volgens mij is 61.500 wel iets meer dan 37.000.
Dit seizoen is daarbij al meegetelt. 18.000 voor Ajax en 6.000 voor PSV. Dus al zouden we dit seizoen voor het gemak ff weglaten dan nog heeft Ajax meer punten gehaald.
Ajax staat op plaats 24 kwa behaalde punten, PSV op 40.

Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk he, Efffe nadenken voordat je onzin roept ;).
Vind ik leuk
Echt? +5243
donderdag 13 december 2018 om 14:36
Klopt, hoe eerder hoe beter👊 Eruit met die arrogante nepclub. Gisteren alleen maar beter dan de Duitsers in het zeuren, zaniken en theater maken. Zelfs de rode kaart van Bayern werd op een mooiere manier gehaald.
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 21:53
Echt?
Vind ik leuk
Echt? +5243
vrijdag 14 december 2018 om 11:41
Nee abraksas
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:27
Nee klopt Bayern is geen top, onder welke steen heb jij gelegen?
Vind ik leuk
Mooseair +245
donderdag 13 december 2018 om 07:39
Gefeliciteerd Ajax. Jullie geven eindelijk Nederland weer wat trots.
Vind ik leuk
Marco S +6600
donderdag 13 december 2018 om 07:48
Ik hoop op Real, de trilogie laten stoppen door de godenzonen.. maar die ten Hag moet wel de juiste poppetjes neerzetten. Gisteren was weer gehannes uit zijn sorteerhoed
Vind ik leuk
langeGek +1594
donderdag 13 december 2018 om 08:24
Ik vond het juist wel een goede selectie ondanks dat het niet liep de eerste helft. Ik vind dat Ten Hag een groot compliment verdient, hoe ze de kleedkamer uit komen is echt grote klasse. Hij doet iets heel erg goed in de rust. Jammer van die twee olie domme overtredingen van Wober en Nico maar goed, het tempo was ongelooflijk hoog.. fouten zijn onderdeel van het spel.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:29
Ik vond dat Blind in de eerste helft vaak het tempo uit de opbouw haalde en foute passes gaf, verder stond het aardig.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4035
donderdag 13 december 2018 om 07:59
Klasse, strijd, spanning, je krijgt het allemaal als Ajacied, genieten!!
Vind ik leuk
Staaijman74 +1355
donderdag 13 december 2018 om 08:02
Die jonge gasten hebben dit soort wedstrijden/ervaringen nodig om die laatste stap te zetten

Daarnaast zou Ajax Zlatan moeten halen in de winterstop. Dan kunnen ze echt een gooi doen naar winst CL.
Vind ik leuk
fernjef +1537
donderdag 13 december 2018 om 08:08
Dat zou inderdaad helemaal geen slechte toevoeging zijn! Als er iemand is die strijd en klasse combineert én die Dolberg kan wat kan leren dan is Ibricadabra dat wel!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5604
donderdag 13 december 2018 om 08:13
Nadert de top??

Toch niet gebaseert op deze wedstrijd. Verdediging viel aaedig door de mand. Het is dat onana 2 zekere doelpunten er uit ranselt anders had je kansloos op 0-3 gestaan. Als dan frenkie ook nog ondermaats is wordt het moeilijk. Ik vond dit de minste wedstrijd van ajax.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:30
Vind ik ook, gingen erg onrustig van start met een aantal foute passes die Bayern normaliter keihard afstraft.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1355
donderdag 13 december 2018 om 16:39
Haha. Onane hoort bij Ajax hoor.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:19
Gefeliciteerd dames en heren, vooraf niet verwacht dus knap gedaan. Nu gaat het echte werk beginnen. Erg benieuwd waar Ajax staat. Laat het maar Barca worden dan kan ik lekker invliegen
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:22
Niemand wil aan Ajax gekoppeld worden? Als barca , city, psg of real komt dan vinden die dat meer dan prima hoor. Bayern is ook de bayern niet meer van een tijdje terug
Vind ik leuk
ritje +648
donderdag 13 december 2018 om 08:26
hallo Prachtig resultaat? Jammer jammer dat Ajax de winst niet over de streep kon trekken! Maar Bayern is een grootmacht ! En die wisten precies hoe ze Ajax moesten aanpakken! Hard in de duels! En Frenkie met 3 man inpakken! jammer dat Nerez er niet was! Bayern had achterin Gorilla,s gezet! Maar met Wober was Ajax defensief zwak! Waarom is die ZGN topspeler MAgallan nog niet gehaald? Als je voor Blind 17miljoen kunt uitgeven! Dan had Magallan allang bij Ajax moeten!!! spelen, Foutje van Overmars? mvg ritje
Vind ik leuk
Pds010 +1398
donderdag 13 december 2018 om 08:28
eerlijk is eerlijk het is knap dat onze vriendjes uit Amsterdam door gaan in de CL.

Al moet er wel een kant tekening gezet worden bij de teams die deelnamen aan de poule.

AEK is een ploeg die al 12 punten op de koploper achterstaat in de griekse competitie.

Benfica heeft enorme vormdip gehad en staat ook 4e in de portugese competitie met 4 punten achter stand op de koploper.

Bayern heeft een slechte start gekend aan het begin van het seizoen onder kovac en staan voor het eerst in jaren 9e punten achter op Borussia Dortmund.

Maar laat ajax het maar bewijzen na de winterstop dat ze europese top zijn en dpor kunnen gaan tegen een gerenomeerde tegenstander zpals een Manchester City bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:37
Mijn felicitaties aan alle Ajax fans hier, jullie mogen trots zijn.
Vind ik leuk
Muscles +1779
donderdag 13 december 2018 om 08:43
Ajax is voetbal en dat wist en weet de wereld. Laat maar een Engelse ploeg loten want dat ligt Ajax wel. Brexit, maar dan anders👊🏽
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:57
En nu nog een toptrainer.
Vind ik leuk
AFP +3029
donderdag 13 december 2018 om 09:37
Wat een wedstrijd !!!

-Voor het eergevoel is het jammer dat Ajax de overwinning uit handen gaf. Het maakt in principe niet uit of Ajax als eerste of tweede geëindigd is, behalve dat het consequenties kan hebben voor de coëfficiëntenlijst van de UEFA en dit is mij niet helemaal duidelijk. Ajax stak niet in topvorm, 2 fouten van de sterkhouders De Ligt en De Jong, maar wat is Ajax een sterke ploeg geworden. De afgelopen decennia nog nooit zo sterk geweest ! De strijd, de vechtlust, het doorzettingsvermogen, het voetballend vermogen en een topclub als Bayern die misschien wel de CL gaat/kan winnen om dit Bayern onder druk te kunnen zetten getuigt van absolute topklasse.
Ajax in een betere vorm dan gisteravond kan zich scharen in de rij van Europese topclubs. Het maakt niet meer uit wie ze loten, omdat Ajax bijna iedere topclub, ook Barca met Messi, kan overwinnen. Ajax wordt nu door iedere Europese topclub gevreesd. In Onana heeft Ajax nu een topkeeper in huis, wat een reddingen ! Ajax heeft ook in de uitgelachen en verguisde Ten Hag een toptrainer in huis, een soort stille kracht die niet op zijn waarde wordt ingeschat. Ten Hag is tactisch de beste trainer van Nederland op dit moment.

-Voor de Nederlandse voetbal eer heeft Ajax bewezen de enige club te zijn. Ajax is dan ook de beste voetbalclub van Nederland en misschien wel de aanstaande kampioen.
Vind ik leuk
Ari as +445
donderdag 13 december 2018 om 09:48
De nederlandse top. Tot op 2 punten
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:52
Messi stoppen en wint zo van barca

Mits cillessen niet keept natuurlijk anders wordt t nog niks
Vind ik leuk
Tebannet +196
donderdag 13 december 2018 om 09:55
Was een mooie wedstrijd. Hopen op een mooie loting
Vind ik leuk
Bhj +2304
donderdag 13 december 2018 om 10:02
Overigens, als die jaloerse PSV'ertjes die hopen dat Ajax Barca loot.
Ik zou zeggen, kom maar op met Barca.

Af gaan als een gieter kan niet meer, Ajax heeft 12 punten gehaald.
Een ongeslagen (en ongekende) reeks in de CL, vanaf de voorronde.
Ajax heeft tot nu toe dit seizoen 1 wedstrijd verloren, incl. beker, competitie en Europees.

1,5 offday in een heel half seizoen. Daarvan was er dan wel is waar 1 tegen PSV, dat is ook waar jullie aan vasthouden, maar laten we eerlijk zijn jullie hebben toch ook wel door dat het lastig gaat worden voor PSV of niet?
De kwaliteit van Ajax, met name in de breedte is een heel stuk beter als die van PSV. Logisch ook daar heeft Ajax ook in en voor geïnvesteerd.

Mooiste van alles, Ajax heeft misschien 40 miljoen geïnvesteerd in de selectie, maar verdiend nu alweer ruim 60 miljoen terug door de 2e ronde te halen. PSV daarintegen, heeft moeten wachten tot kwalificatie om Gutti te halen en pakt doordat ze bijna geen punten hebben gepakt misschien net 1 3e van dat bedrag.

Dan kunnen jullie nu nog wel blij zijn dat je 2 punten voorstaat in de competitie en afgunstig zijn als het gaat om Ajax en Europees voetbal, maar jullie snappen toch ook wel dat als een Frenky verkocht wordt voor 70 miljoen en de Ligt waarschijnlijk ook. Dat het financiële gat met PSV en de rest on overbrugbaar wordt. Ajax haalt in 1 jaar zoveel op, dat ze vrijwel de hele basis van PSV kunnen kopen als ze zouden willen.

De vraag is, wat gaat Ajax met het geld doen. In wie gaat het geïnvesteerd worden. Je zou zeggen, als de Ligt en de Jong weggaan, dan moet je er 2 van minimaal 20 miljoen voor terug halen en om door te pakken, moet je er nog 1 van 20 miljoen bij halen. Het geld is er dus waarom niet. Om Europees bij te kunnen blijven, moet je dit wel gaan doen. Nederland is bijzaak, die win je toch wel als je dat doet.
Vind ik leuk
jari11 +3594
donderdag 13 december 2018 om 13:04
Ik snap je verhaal, maar loop nou niet te hard van stapel. Als je zo veel ruimte weggeeft als gister, lopen Lozano en Bergwijn er zo door heen en verlies je weer met 0-3. Maar goed ik ben het met je eens we mogen optimistisch zijn over de kansen voor de rest van het seizoen!
Vind ik leuk
whiskey33 +686
donderdag 13 december 2018 om 13:17
in 2016 hebben we ook de knock-out fase gehaald. Laatste jaren heeft psv meer punten gehaald voor ranking dan ajax. Efffe nadenken voor je onzin roept
Vind ik leuk
whiskey33 +686